Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2015


Polljen

Recommended Posts

EM plassen får han neppe. Fabianski er en langt bedre keeper.

 

 

BE

Og 5 år eldre, AW bekreftet vel også nylig at WS blir utlånt, men har en stor fremtid i klubben, vi får se. Viktigste er at vi har fått sikret oss en kvalitetskeeper som kan løfte oss de neste par sesongene, fingertuppene hans kommer til å redde mange poeng for oss i år.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 336
  • Created
  • Last Reply

We are in a situation - I explained many times - where we are working hard if an opportunity comes up to do something, but we are not in the need.

 

 

Jeg er enig med Wenger. Vi er i en fin posisjon. Dukker det opp en tilgjengelig Øzil eller Sanchez, så er vi klare. Men vi trenger ikke jakte flere Welbecks.

Må nok si meg delvis uenig. Å tro på en sesong uten skadeproblemer er dumdristig, og potensielle skader i enkelte lagdeler kan ødelegge sjansen for topplassering.

Når det er sagt så mener jeg at vi er bedre nå enn vi var ved sesongstart 2014, men vi er ikke i mål når det gjelder den troppen vi må ha.

Jeg er helt enig i at vi ikke skal jakte etter flere Welbecks, og kanskje er ikke den rette spissen tilgjengelig og vi må derfor satse på at Akpom, Walcott og Welbeck står fram som gode backups til Giroud. Men jeg kan ikke med min beste vilje se at vi har god nok oppdekning på DM hvis Coq blir skadet.

Man kan dra frem navn som Arteta, Ramsey og Wllshere (og dessverre kanskje også Flamini), men etter min mening så er ingen av de gode nok som en fullgod erstatning over tid i denne posisjonen.

 

En spiller inn som kan fylle denne rollen er et must, en klassespiss også er ønskelig men for meg så kommer denne spissen på andreplass i min prioritering.

Link to comment
Share on other sites

Tror fort det kommer en unggutt til inn på DM.

Ser ut til at vi er i ferd med å gjøre en av Arsenal-sommerens største signeringer, Mirror påstår at Theo Walcott vil undertegne ny kontrakt og hoppe opp på lønnsnivået til Özil og Alexis. Theo er en bra spiller og en god målscorer, men føler han er langt unna deres nivå, likevel er det viktig å ikke miste gutten gratis. Føler han nesten bare har gått skadet siden han gikk opp mye i lønn sist også..

Link to comment
Share on other sites

Ingen Benzema fra start når real "topper" laget mot Inter :-)

Ikke på som innbytter heller, Jese fikk sjansen fra start og gjorde det bra, Ronaldo er et av deres andre alternativer så mulig Rafa begynner å tenke at han ikke trenger Benzema? Kjenner et par Real-supportere som er meget glade i Benzema (I høst syns de derimot ikke han var i nærheten av god nok, ustabil gjeng) og styret i Real Madrid elsker jo franskmannen så er ganske sikker på at han blir.

 

Ryktes litt om Reus i dag, ville vært et vidunderlig tilskudd til laget, Reus, Alexis og Walcott som en treer som bytter plasser der fremme med Özil bak er til å sikle av...

Lite tro på Reus også desverre, men dersom prisen hans skulle være 50 millioner euro er det bare å slå til...

 

Regner med at vi kommer til å tjene mye penger på draktsalg og at han kan hjelpe oss å komme litt lenger i CL og muligens en plass eller to opp på tabellen?

 

 

Prioriteten vår bør dog være DM-plassen, Ja, Santi kan spille der, Ramsey kan spille der, Wilshere kan spille der, Arteta kan spille der, men ingen av de foretrekker å spille der og det er ingen av de sin beste posisjon.. Bielik og Hayden har nok en del potensiale (Ikke sett Bielik, liker faktisk det jeg har sett fra Hayden, frykter han ender opp som Bartley), men pdd. har vi bare Coquelin som det faller naturlig for å spille der.

 

Og det at det er naturlig for han å spille der er nok mye av grunnen til at det har gått så bra; han har vært fornøyd med å ligge igjen 25-meter fra mål når vi beleirer målet, han har gladelig tatt returløpene når backen er feilplassert, blokket skudd med bravur og gjort ting enkelt.

Finner vi en spiller til som kan si seg fornøyd med å gjøre de samme tingene har vi en stall som bør klare topp 2.

 

Trenger ikke være en dyr spiller eller en spesielt talentfull spiller, alt vi trenger er en spiller som kan gjøre the dirty work og har spilleforståelsen til å vite når han skal gå ut i press og når han skal ligge (og evt. når han skal dekke noen andres posisjon). Gjerne med litt forflytningesvne og rutine også.

 

 

 

Lager har vært oppløftende i pre-season (Beste resultater i pre-season på lenge -> uten at det trenger ha noe å si) og unggutter som Adelaide, Lwobi og Akpom (blir fort for ego) samt Gnabry kan fort være med å bidra offensivt neste sesong.

 

Tenker selv at vi begynner å se veldig "komplette" ut på keeper og backplass med en sterk midtbane og gode alternativer på vingene, men at vi mangler en ekstra DM, en angriper (I utgangspunktet spiss, alt utifra hva AW tenker om beste posisjonen til Alexis og Theo) og kanskje en ekstra stopper (Spent på Chambers og Gabriel, de har ikke på noen måte spilt seg ut og tviler sterkt på at det kommer noe nytt, men vi sleit med duellstyrken til Wolfsburg)

 

 

Welbeck har vært mye skadet i det siste og er snart 25, gjorde en grei førstesesong, men mye skadet og selv om han skulle forbedre skuddene sine tror jeg aldri han vil bli en toppspiss, føler han er mer effektiv på back der han ofte kan bruke kroppen og hurtigheten sin til å komme seg forbi backer (Som sjeldent har DEN hurtigheten samt styrken).

 

Tror, ironisk nok, at han hadde passet bedre inn i LvGs prosjekt i Manchester enn på Emirates. Nederlenderen savner jo blant annet fart i angrepet.

Link to comment
Share on other sites

Prioriteten vår bør dog være DM-plassen, Ja, Santi kan spille der, Ramsey kan spille der, Wilshere kan spille der, Arteta kan spille der, men ingen av de foretrekker å spille der og det er ingen av de sin beste posisjon.. Bielik og Hayden har nok en del potensiale (Ikke sett Bielik, liker faktisk det jeg har sett fra Hayden, frykter han ender opp som Bartley), men pdd. har vi bare Coquelin som det faller naturlig for å spille der.

 

Og det at det er naturlig for han å spille der er nok mye av grunnen til at det har gått så bra; han har vært fornøyd med å ligge igjen 25-meter fra mål når vi beleirer målet, han har gladelig tatt returløpene når backen er feilplassert, blokket skudd med bravur og gjort ting enkelt.

Finner vi en spiller til som kan si seg fornøyd med å gjøre de samme tingene har vi en stall som bør klare topp 2.

 

Trenger ikke være en dyr spiller eller en spesielt talentfull spiller, alt vi trenger er en spiller som kan gjøre the dirty work og har spilleforståelsen til å vite når han skal gå ut i press og når han skal ligge (og evt. når han skal dekke noen andres posisjon). Gjerne med litt forflytningesvne og rutine også.

 

Fullstendig enig.

 

Jeg håper fremdeles på en spiss, men blir ikke skuffet hvis denne ikke kommer. Men hvis vi går ut av vinduet kun med dagens backup på DM blir jeg rett og slett sur!!! ;D

Link to comment
Share on other sites

Det har oppstått en del rykter rundt Llorente de siste dagene, som også har vært linket til Real Madrid og Manure. Jeg husker mange her på forumet forbannet Wenger da Llorente gikk gratis til Juventus. Han spilte andrefiolin for Teves og Morata forrige sesong og klarte kun å notere seg for syv mål i serie a. Han er dog en stor, sterk spiss som kan minne mye om Giroud. Er det en slik type spiss vi ønsker oss, eller ønsker vi mer "flair" og alternative kvaliteter?

 

WhoScored.com har analysert:

http://talksport.com/football/arsenal-transfer-news-gunners-target-fernando-llorente-assessed-whoscored-150728160228?

Link to comment
Share on other sites

Han er dog en stor, sterk spiss som kan minne mye om Giroud. Er det en slik type spiss vi ønsker oss, eller ønsker vi mer "flair" og alternative kvaliteter?

 

WhoScored.com har analysert:

http://talksport.com/football/arsenal-transfer-news-gunners-target-fernando-llorente-assessed-whoscored-150728160228?

Vurderte å poste rykte om han i går, ikke sett artikkelen enda, men tar en kikk på den ila. dagen og kommer tilbake når jeg har sett på litt tall.

Det jeg bet meg merke i er at AW på pressekonferansen etter Emirates Cup sa at Theos beste posisjon ville nok vært på topp med en stor og sterk spiss ved siden av (I en ideell verden sa han vel.), føler vi alt har en slik i Giroud, men mulig Wenger ikke er enig?

 

Llorente har lagt på seg en god del muskler siden han kom til Italia og ville nok passet bra inn i PL (til tross for temposvakheter)

 

Mulig Wenger vurderer å legge om til en slags 4-3-1-2? Ox kan spille sentralt og Alexis/Theo kan alternere med å være makkeren til Giroud/Llorente?

Gjør jo at vi kan bruke 3 av Coquelin, Jack, Ramsey, Cazorla, Rosicky og Arteta i en dypere posisjon som de behersker bedre (Vil også bidra til å kamuflere temposvakheter hos Arteta).

 

Personlig er jeg ingen fan av Ox dypere i banen da jeg mener han ofte bruker litt lang tid på ballen (Han er best når han får være veldig direkte). Uansett tror og håper jeg dette ikke skjer. Merkelig om vi skal bytte formasjon etter å ha brukt den samme gamle i hele pre-season.

 

Llorentes agent har vel også vært veldig dyktig i sommer og han har vært ryktet til oss, United og Real Madrid (Blant annet). Ender nok opp i Valencia eller noe slikt til slutt. (Evt. Spurs, dersom de blir kvitt Soldado)

 

 

Personlig ønsker jeg meg et alternativ med mer flair og alternative kvaliteter som byr på noe Giroud ikke gjør, en spiller som kan bytte posisjoner i angrepsrekka med f.eks Theo og Alexis for å få en mer dynamisk angrepstrio.

 

Edit: Skummet gjennom artikkelen, den gav meg lite egentlig, så en artikkel fra Squawka om Di Maria vs. Pedro i går og den gav meg langt mer innblikk i forskjellen på de to spillerne og hvordan de passer inn i klubben.

Whoscored er ikke i nærheten av samme nivå desverre, sist jeg sjekket gav den siden Gervinho "strong" på finishing.

Link to comment
Share on other sites

det vi trenger er en notorisk målscorer. spiller ingen rolle hvordan han er bare målene triller inn jevnt og trutt...

 

Ingen topplag har en slik spiller lenger. Man har ikke råd til spillere som Owen, Inzaghi o.l. nå lenger da de bidrar for lite over 90 minutter. Er en grunn til at f.eks. Podolski på tross av ekstremt høyt scoringssnitt og konverteringsprosent ikke fikk mye tillit i klubben.

Link to comment
Share on other sites

 

Ingen topplag har en slik spiller lenger. Man har ikke råd til spillere som Owen, Inzaghi o.l. nå lenger da de bidrar for lite over 90 minutter. Er en grunn til at f.eks. Podolski på tross av ekstremt høyt scoringssnitt og konverteringsprosent ikke fikk mye tillit i klubben.

---

vi kan jo nevne Suarez, Messi, Ronaldo... ;)

Link to comment
Share on other sites

---

vi kan jo nevne Suarez, Messi, Ronaldo... ;)

 

Suarez jobber som en gud og er generelt sett jævlig god. Ikke bare er han der og "pirker" målene inn, men han kan score fra absolutt alle vinkler og distanser samtidig som han kan skape mål og målsjanser på egenhånd. Messi og Ronaldo er i en klasse for seg selv. Det er ingen andre spillere som er i nærheten av de to i verden for øyeblikket. Litt tåpelig å tro at vi skal få inn en spiller som kan gjøre det samme som noen av de gutta her.

Link to comment
Share on other sites

---

vi kan jo nevne Suarez, Messi, Ronaldo... ;)

Suarez er som sagt veldig hardtarbeidende, de to andre er latere.

I Real Madrid er alt bygget opp så Ronaldo skal få rom på venstreflanken der han også bidrar mye i det oppbyggende spillet mens Messi har den vitale rollen å trekke ned i midtbanen for å hjelpe til å holde ballen i laget. Ingen av de ligger og venter på sjansen sin slik som Inzhagi og Owen (Kan ikke komme på EN toppklubb som har en slik spiss lenger.)

 

Forøvrig mye rundt Benzema i dag etter han la ut et bilde fra et fly på instagram, storm i vannglass?

Link to comment
Share on other sites

Mange sier benzema og giroud er like, jeg er dypt uenig. Ja, benzema er ikke så liten, men er ikke i nærheten av å være like god med mann i rygg. Men benzema er en svært teknisk god spiss som assisterer mye, og har ofte en "bergkamprolle" i real Madrid selv om han på papiret spiller spiss. Jeg ville vært positiv til ham inn, og tror det er plass til begge da benzema kan spille bak spissen også.

Link to comment
Share on other sites

Hehe det hår så utrolig mange rykter rundt det der. Alt fra at det er gammelt bilde, han sier adjø til dama og til at han har signert for oss.

 

Enn så lenge får vi vente å se, om han ikke dukker opp med resten av laget nå en av dagene er han nok på vei til noen. Men hvem er ikke sikkert

Link to comment
Share on other sites

Hehe, akkuratt.. Mener det er idioti å mene at det ER Arsenal, det kan like godt være United faktisk, desverre. De trenger iallefall en spiss de også. Vi får nok bare vente å se, Benzema inn hadde vært finfint!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...