Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2015


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 336
  • Created
  • Last Reply

Kommer nok noen, er mot slutten av vinduene det er lettest å få tak i spillere ofte, hvis de presser seg ut og klubben vil ha en kjapp avklaring osv, med mindre man vil betale overpris for alt ala benteke, sterling og lignende. Spent på hva som kommer, må være noen med en viss erfaring

Link to comment
Share on other sites

Aha? Da har jeg misforstått hele opplegget.

 

Det har du nok.

 

Vinduet i Russland f.eks. har vært oppe lenger enn andre steder tidligere. Så f.eks. hentet de Chris Samba i nesten slutten av februar (24 februar for å være nøyaktig) på tross av at vinduet i England hadde vært stengt siden 1. februar.

Link to comment
Share on other sites

For min del så nærmer det seg No Hope når det gjelde de såkalte klassespillerne. Signering blir det sikkert, men spørsmålet er om det heller blir en spiller (kvalitetsmessig) ala Kim Källström (joda jeg er pessimist)

 

---------------

 

Benzema er særdeles usannsynlig nå, men jeg vil likevel gå inn i litt tankespinn og stille et spørsmål mens vi venter.

 

Da Benzema var "aktuell" så var det i "sladderpressen" en klar forutsetning fra Real sin side om at de måtte ha inn en erstatter før de kunne selge Benzema.

Hvis vi da går til et av de andre alternativene som har scoret høyt på spekulasjonene, Cavani, så er mitt spørsmål: Er det noen som har lest noe som skulle tyde på at PSG må ha inn en spiller før de kan slippe Cavani? Hvis ikke så er det en spiller som kan være aktuell (men usannsynlig) helt til i vinduet stenger.

Link to comment
Share on other sites

Aldri vært borti et vindu hvor det har vært så stille de siste ukene. Absolutt null troverdige linker til spillere og til og med twitter er helt dødt. Var ganske stille før Welbeck kom i fjor dog. Så er lov å håpe, men jeg klarer ikke å se for meg at vi henter inn noen spillere fra øverste hylle.

 

Ellers er Wenger i Frankrike for å kommentere på landskampene for fransk TV. Får håpe at mr. Dick og Gazidis klarer å trylle litt mens han er borte.

 

Wenger er visst i Paris ifølge ryktene. ;)

 

Han er alltid det når det er landslagspause.

Link to comment
Share on other sites

Lå ikke wenger å dasket pungen i ghetto-rompene på stranda i Brasil når vi signerte sanchez? alt kan skje!

 

Stemmer det.

 

Sjeldent Wenger sitter ved bordet og driver med spillerforhandlinger for å si det sånn. Det er det vi har Dick Law og Ivan Gazidis til, men han kan ofte ta en tur over eller en telefon for å overbevise spilleren til å komme til Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Sist vi berre kjøpte ein klassekeeper i overgangsvindauget var Lehmann i 03, da gjekk vi påfølgande sesong utan tap. Det har vi allereie klart å føkke opp demne sesongen. Her håpte eg Wenger ville gjere nokre grep. Skuffande, eg som var så høgt oppe med Cech-signeringa og det så tidleg, her kan man skvise mykje utav resten av det lange vindauget tenkte eg, men nei nå er vi overlatt til at Coq holder formen og skadane vekke. Og at Giroud og Walcott byrjar på mystisk vis bare å putte goal Agüero-style! Trur fortsatt på gull, City får "alltid" en kraftig formdupp! :-)

Eg er litt ambivalent til Charlie Austin som blir nemnd her, han gjorde ein imponerande jobb for laget som rykte ned. Veit ikkje kva pris han vil liggje på men han har jo ein flott flott skuddfot og i de tilfeller stanginga vår er heilt forgjeves, som det har vert nokre tilfeller av i det siste (medrekna avslutninga på fjorårets sesong), hadde det jo vore kjekt med ein slik joker på benken.

Edit: Det er fortsatt nokre timar att for dei engelske klubbane, men håpet om den stjernesigneringa vi gjerne treng er eg redd vi ikkje får.

Link to comment
Share on other sites

Tikk takk, tikk takk. Det er en del rykter rundt Cavani, av den enkle årsak at Wenger nå er i Paris. Har ingen tro på at denne avtalen går i boks dog, eller at det har vært forhandlinger i det hele tatt. Alle ryktene som florerer virker meget usannsynlige og basert på vissvass. Cech blir en kanonsignering, men det er nok ikke nok til ligagull. Men det kan bli en artig sesong selv om ligagullet skulle glippe. Heia Arsenal!

Link to comment
Share on other sites

Det er svakt, for når alle andre forsterker er det naivt og tro det vi har holder. Har ikke holdt til nå, skal mye til at det skal holde iår.

 

Det er lite økonomi i å ha mye penger på bok istedenfor å forsterke også.

 

Skuffende, og det må jo spillerne også mene. Husker en viss cazorla, Özil og Giroud! mente vi måtte ha inn en spiss i sommer.

Link to comment
Share on other sites

Er vel liten tvil om at Wenger sin ambisjon er og blir å komme innen topp 4 i ligaen nå?

 

Har store midler og et stort nettverk til å få tak i spillere som kan forsterke troppen, men går allikevel inn i sesongen med kun Coquelin som et virkelig alternativ på defensiv midtbane og med et stort spørsmålstegn rundt spissplassen som vanlig.

Link to comment
Share on other sites

Det er så mye potensiale i dette mannskapet, og det virker ikke være mye justeringer som skal til for å klare å ta det siste steget. Men det virker som vår eminente manager ikke evner å se, og ikke minst evner å gjøre grep på nødvendige plasser. Men ambisjonene bør ikke være topp 4, Vi burde sikte hardere på å vinne og heller ta en topp 4 som en reserveløsning.

 

Alle våre konkurrenter forsterker og vi sitter på gjerdet, hver gang vi virker komme nærmere så drar de andre i fra igjen. FRUSTRERENDE!!!

Link to comment
Share on other sites

Det er best å ta en kommentar nå og ikke etter at vinduet stenger, da den kan bli særdeles "usaklig" (i noens øyner) ;D

 

Spiss: De fleste har vært enige om at det kun er en "klassespiss" som er aktuelt. Og ifølge "påståsegpåere" så finnes det få av de som er tilgjengelige. Selvsagt så er det få i klassen Zlatan, Benzema m.fl., men min påstand er at det må finnes flere gode spisser som ville vært en klar oppgradering for oss uten at de må være i høyeste prisklasse. Med planlegging fra Wenger&co så hadde det ikke vært et problem å oppgradere denne posisjonen tidligere i vinduet hvis ønskelig. Kanskje har Wenger hatt en drøm om Benzema, men jeg tviler på at han har lagt noen stor energi i dette.

Men hvis det bare er spisser på øverste hylle som var aktuelt så aksepterer jeg at Arsenal ikke skal betale "ublu" priser for en slik spiller (dette gjelder også nivået under). Det som er mitt problem når det gjelder eventuelt spiss inn så er ikke markedet så snevert som enkelte (inkludert Wenger) vil ha det til.

 

DM: At det ikke blir nye spiss er beklagelig, men jeg skal ikke legger så mye energi i å klage over det (i den nærmeste tiden). Det jeg nok kommer til å "syte" over i lang tid fremover er at vi ikke får forsterkninger på denne posisjonen. Wenger har kanskje en plan for denne posisjonen, men jeg klarer ikke å forstå hva den skal være. Vi har mange som kan lage mål og selv om det at vi ikke får ny spiss så skal laget være godt nok til å spille jevnt med de fleste, men jeg er redd for hva som skjer hvis vi får en langtidsskade på Coquelin.

 

Med dette tror jeg at jeg tar noen dagers "skrivepause" her på forumet inntil skuffelsen har lagt seg litt, med mindre Wenger den neste halvtimen gjør mine ord til skamme.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...