Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2015


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 336
  • Created
  • Last Reply

Fotballagenten Muzzi Ozcan som har sterk tilknytning til tysk fotball, men som også bl.a. har jobbet med Olivier Giroud har kommet med følgende "twittring":

 

Arsenal will be making the transfer of the season ! The deal isn't to far from being complete ! Will update in the coming days 1f44d.png

Dette har ført til flere slags forslag (noen sikker urealistiske) på twitter om hvem denne spillerene er. De mest "opplagte" er nok tidligere kandidater som Benzema, Göetze, Higuain, Vidal og Di Maria. De litt mer håpefulle "naive" nevner Messi og Ronaldo :gimme: .

Kanskje Pogba!! ;D

Link to comment
Share on other sites

Fotballagenten Muzzi Ozcan som har sterk tilknytning til tysk fotball, men som også bl.a. har jobbet med Olivier Giroud har kommet med følgende "twittring":

 

45]

 

 

Følg7aqUA82p_bigger.jpegMuzzi Ozcan@Muzziozcan

Arsenal will be making the transfer of the season ! The deal isn't to far from being complete ! Will update in the coming days 1f44d.png

Dette har ført til flere slags forslag (noen sikker urealistiske) på twitter om hvem denne spillerene er. De mest "opplagte" er nok tidligere kandidater som Benzema, Göetze, Higuain, Vidal og Di Maria. De litt mer håpefulle "naive" nevner Messi og Ronaldo :gimme: .

Kanskje Pogba!! ;D

Dette tror jeg kun er tøv. Uprofesjonellt å komme med slike uttalelser på vegne av Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Dette tror jeg kun er tøv. Uprofesjonellt å komme med slike uttalelser på vegne av Arsenal.

Selvsagt er det en stor sjanse for det, men de fleste rykter når det gjelder spillere er jo i hovedsak tøv. Samtidig så kan det likevel (rent hypotetisk) være et snev av sannhet i dette. Sanchez var "årets kjøp" sist sesong og Özil var vel betegnet som årets kjøp to sesonger tilbake, så det er vel ikke helt umulig at vi også i år kan oppleve et såkalt "årets kjøp".

 

Nå anser jeg det heller ikke som at Ozcan uttaler seg på vegne av Arsenal, men han skal angiveligvis være en agent som har god kjennskap til markedet, så selv om jeg er enig med deg i at dette sannsynligvis er tøv så vil jeg ikke helt avfeie at vi også i år kan gjøre "årets kjøp". Jeg er vel mer skeptisk til tidspunktet, da jeg tror at et slikt eventuelt kjøp først vil skje senere i vinduet (men også her kan jo AW overraske).

 

PS!! når det gjelder navnene som var nevnt så kommer de ikke fra denne agenten, men går mer på spekulasjoner som kommer fra "fansen" i kjølvannet av twittringen.

Link to comment
Share on other sites

Dette har ført til flere slags forslag (noen sikker urealistiske) på twitter om hvem denne spillerene er. De mest "opplagte" er nok tidligere kandidater som Benzema, Göetze, Higuain, Vidal og Di Maria. De litt mer håpefulle "naive" nevner Messi og Ronaldo :gimme: .

Kanskje Pogba!! ;D

Lacazette? :)

Tviler på at det er noe i det, men ryktes jo om at han har levert inn transfer request (l'equipe) og vi bør jo være interessert i en spiss med såpass bra målrate som også kan spille på vingen.

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha sett youtubevideoen (tidligere i kveld) med de 106 målene Arsenal lagde i sesongen 2014/15, så satt jeg meg ned og reflekterte over laget foran kommende sesong og når jeg tenker på potensialet som tross alt er i de spillerne vi allerede har så følger jeg en uventet ro når det gjelder kommende sesong. Jeg vet nok at roen ikke kommer til å vare så alt for lenge så det er greit å skrive ned noen av tankene før jeg om noen uker igjen starer å irritere meg over signeringene som det ikke har blitt noe av.

 

VI har virkelig et godt lag (når alt klaffer) og noen vil da nok (kanskje med rette) si at vi egentlig ikke trenger å forsterke førsteelleveren i Arsenal. Av og til er jeg tilbøyelig å være enig, men det blir mange MEN'er i den sammenheng.

Klarer vi å holdes oss relativt skadefri, klarer vi å unngå mange suspensjoner og slår "nestenspillerne" til så har vi faktisk et vinnerlag. MEN når gikk vi sist gjennom en sesong uten store skadeproblemer? Har vi ikke litt for ofte fått unødvendige tåpelige suspensjoner? Og har vi ikke i for mange sesonger hatt talentene som ikke helt har slått til?

 

Bakerst så har vi kvalitet i Cech og bra oppdekning i backupen (hvem det nå måtte bli). På backene er vi godt forspent og i midtforsvaret så har vi en superspiller, en aldrende men for det meste god BFG og ett par potensielle gode stopperbackuper.

 

På midten har vi defensivt vår fantastiske "nye" Coq som blir megastor hvis han forsetter fremgangen fra vårsesongen. Offensivt på midten så har vi Cazorla, Özil og Sanchez som var store utover sesongen. Vi har potensiale i flere unge som bl.a. Jack og Aaron, vi vet at begge har potensialet det som mangler er stabiliteten. Det finnes flere potensialer her som OX m.fl.

 

På topp har vi målmaskinen fra Frankrike som er utrolig når han får bruke sine kvaliteter, men som likevel ikke er den komplette angriper. I backup har vi to potensielle gode angripere i Welbeck og Walcott. Theo var stor i sesongavslutningen og hvis jeg hadde vært overbevist om at dette er det vi vil få se kommende sesong så ville jeg lett avblåst mitt ønske om en ny angriper. Welbeck er jeg usikker på, han viser mye bra, men det er egentlig utrolig hvor lite han får til foran mål.

 

Det er mange grunner til å avblåse jakten etter flere nye spillere, men til tross for min (kanskje kortvarige) optimisme så håper jeg fremdeles på to spillere til. En spiller som kan dekke svakhetene på defensiv midtbane, ikke fordi jeg ønsker å erstatte Coquelin men fordi jeg mener at våre alternativer (Arteta, Flamini) ikke holder mål og jeg stoler heller ikke på at spillere som Jack og Aaron er fullgode erstattere ved skade på Coq. Den andre spilleren jeg har ønsket lenge er et spiss, og her er jeg ute etter ett førstevalg på spissplass og ikke en backup.

 

Hvis jeg ikke får oppfylt ønskene mine så er jeg ikke i tvil om at vi nok likevel vil være med å kjempe om topp fire i PL og avansemang fra gruppespill i CL, men vi skal ha jævlig flaks med skader o.l. for å kjempe om titler i kommende sesong med status quo i troppen.

Link to comment
Share on other sites

Kan tolkes alle veier, men schneiderlin er ikke tatt ut i sottons pre-season tropp.

Manageren i Lyon har også skiftet mening fra at de aldri i verden vil selge Lacazzette til at de vil være villig til å lytte hvis det riktige budet kommer.

 

Håper aller mest på Reus iår. Etter at Gundogan og Hummels bekreftet at de blir føler jeg oddsen ikke er helt null for at en annen stjerne kan forlate dortmund i sommer. Det er selvfølgelig bare spekulasjoner og en våt drøm?

Link to comment
Share on other sites

Schneiderlin er klar for United forøvrig.

 

Må Wenger få ræva i gir snart.. Cech er en ypperlig signering, men vi trenger fortsatt en forsterkning eller to til.

 

United satser virkelig på å vinne midtbaneduellene den kommende sesongen. De har nå Carrick, Fellaini, Blind, Herrera, Schweinsteiger, Schneiderlin og Mata (som jeg kommer på i forbifarten) som spiller sentralt. På spissplass har de Rooney og Wilson. Mon tro hva LvG har i tankene?

 

Det samme kan sies om Wenger. Jeg er utrolig spent på hva han tenker om sommerens vindu. Ser han på svakheter eller ser han på potensialet i dagens skadefrie tropp? Mener han at Welbeck, Giroud og Walcott er godt nok på topp? Han virker sikker i sin sak når han omtaler Gabriel så jeg tror ikke vi henter en ny stopper. Da gjenstår sentral midtbane. Rosick og Arteta har forlenget sine kontrakter. Wilshere er endelig skadefri. Ramsey og Coquelin er solide. Cazorla fungerte godt i en dyp rolle i forrige sesong.

 

Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal forvente av dette overgangsvinduet.

Link to comment
Share on other sites

Klubben er veldig nøye med å gi ut minst mulig info ja, men det svermet fortsatt med tonnevis av rykter rundt Sanchez helt til han signerte. Når det gjelder denne sommeren derimot så var det veldig mye lyd rundt Cech dag inn og dag ut helt til han ble bekreftet. Nå er det absolutt ingen "rasling" rundt spillere i det hele tatt fra mer "troverdige" kilder.

 

Ønsker meg virkelig en ny spiss og en konkurrent til Coquelin på midten. Lacazette og en eller annen unggutt/ukjent "gråstein" hadde vært ypperlig.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal forvente av dette overgangsvinduet.

Jeg blir ikke forbauset om det ikke kommer noen flere signeringer i dette vinduet. Jeg tror nok Wenger har (eller har hatt) en spiller eller to i kikkerten, men problemet er at hvis han ikke får den konkrete spilleren han har sett for seg så ser han ingen grunn til å ha en plan B.

 

Jeg tror ikke det kommer noen i midtforsvaret, på backene kommer det bare en hvis Monreal skulle (ønske å) dra tilbake til Spania. (Lite sannsynlig)

På defensiv midtbane ser jeg det som lite sannsynlig at det kommer noen. Coq er førstevalget, med Arteta/Flamini i backup. Dette er godt nok i Wengers øyne (ikke i mine).

Hvis det kommer en signering så er det hvis Wenger klarer å få tak i sin "drømmespiss". Hvis det er Benzema så kommer det ingen her heller.

 

Vi har fått inn Cech og et par purunge og lovende, samtidig så har vi også (Pr Wengers definisjon av nye spillere) fått inn Walcott og Wilshere som er "nye".

 

Hvis det også i år kommer en "storsignering" så blir det etter at serien er sparket i gang 8. august.

Link to comment
Share on other sites

Et høyst middelmådig Utd har på få dager blitt en klar utfordrer til tittelen. Ser på papiret fryktelig gode ut. Hva er det Wenger har til plan? Cech holder i massevis bakerst, men det må inn en verdensklassespiss og gjerne en bra dm.

Link to comment
Share on other sites

Klubben er veldig nøye med å gi ut minst mulig info ja, men det svermet fortsatt med tonnevis av rykter rundt Sanchez helt til han signerte. Når det gjelder denne sommeren derimot så var det veldig mye lyd rundt Cech dag inn og dag ut helt til han ble bekreftet. Nå er det absolutt ingen "rasling" rundt spillere i det hele tatt fra mer "troverdige" kilder.

 

Ønsker meg virkelig en ny spiss og en konkurrent til Coquelin på midten. Lacazette og en eller annen unggutt/ukjent "gråstein" hadde vært ypperlig.

True that! Får håpe alle de voldsomme ryktene om vidal stemmer tilslutt, ville vært rått!

 

Lacazette hadde vært fantastisk ja, meget.fleksibel spiller i tillegg.

Link to comment
Share on other sites

Tror AW ser på Arteta som akseptabel dekning på DM og Walcott/Welbeck/Alexis som akseptabel dekning på spissplass, dersom de også skal fungere der trenger vi en ving i såfall..

 

Lacazette/Benzema ville vært drømmen, mulig Benzema innser at Ronaldo nok presses inn som spiss i år og skifter beite, mens Lacazette virker å fristes av en større klubb, til tross for EM på hjemmebane. To helt forskjellige spillertyper der Lacazette kan minne litt om Henry mens Benzema er mer en kraftig oppgradert Giroud.

 

Mener det bør skje noe på DM også, Arteta er et akseptabelt ALTERNATIV på DM, ikke en akseptabel backup, vi trenger en liknende spiller som Coquelin, ikke bare noen som kan komme inn og gjøre en helt annen jobb.

 

 

Ellers har det jo gått en del rykter om venstreback, kanskje det kan være noe i at Monreal ønsker seg "hjem"? Vært ganske tålmodig med han og håper han ikke forlater oss etter bare en god sesong, ellers virker forøvrig Baba som linkes som meget spennende. (Alaba linkes også, der sier jeg bare: HAHAHAHHAHAHAA)

Link to comment
Share on other sites

Njaa, får se Marius!

Hadde giroud, øzil og walcott spilt flere kamper i fjor hadde vi vunnet ligaen muligens. Klarer vi å holde skadene på Chelseanivå er det ikke mye om å gjøre!

Tror fort det kommer noe så snart noe blir ledig, en stor spiller, AW venter nok på at de andres kabaler kan gå opp.

Link to comment
Share on other sites

Njaa, får se Marius!

Hadde giroud, øzil og walcott spilt flere kamper i fjor hadde vi vunnet ligaen muligens. Klarer vi å holde skadene på Chelseanivå er det ikke mye om å gjøre!

Ikke uenig med deg her! Men vi spiller ikke som Chelsea og får mange flere skader. Sålenge Arsenal skal spille slik de gjør i England kommer vi til å være i toppen av skadestatistikken. Og da tror jeg troppen igjen blir litt for lett, som så mange ganger før.

Link to comment
Share on other sites

Du har ett poeng der!

Men syntes ikke skadesituasjonen var riktig så jævlig forrige sesong, i forhold til de helt grusomme periodene med skader tidligere. Så kanskje det er en fremgang? Kanskje han amerikaneren med det ultra -jock navnet har hatt innvirkning.

Link to comment
Share on other sites

Dette er sørglig lesning. Flamini var ett lyspunkt i 07/08, Song var ett lyspunkt i 11/12 og Le Coq har vært en åpenbaring i år. Allikevel har vi ikke klart å erstatte Vieira. Jeg ser gjerne at vi gjør det i sommer.

 

http://www.skysports.com/football/news/15118/9911608/arsenals-patrick-vieira-replacements-10-years-after-his-exit

Link to comment
Share on other sites

Dette er sørglig lesning. Flamini var ett lyspunkt i 07/08, Song var ett lyspunkt i 11/12 og Le Coq har vært en åpenbaring i år. Allikevel har vi ikke klart å erstatte Vieira. Jeg ser gjerne at vi gjør det i sommer.

 

http://www.skysports.com/football/news/15118/9911608/arsenals-patrick-vieira-replacements-10-years-after-his-exit

Å fullt ut erstatte Vieira er kanskje ikke mulig.

 

Flamini hadde som du sier sin ene (gode) sesong, før han stakk av (Arsenal var treige med å tilby ny kontrakt)

Song var brukbar, men jeg er vel en av de få som ikke var like imponert av Song som flertallet var (så det sier kanskje mer om meg?)

Arteta gjorde en god jobb (defensivt) ut fra sine forutsetninger, men han var etter min mening ikke den rette spilleren til å dekke denne rollen.

Coquelin var en spiller som jeg totalt hadde avskrevet siden jeg mente at han ikke hadde "det" i seg til å fylle denne rollen. Vårsesongen 2015 gjorde at jeg måtte trekke tilbake alle motforstillinger mot Le Coq, og hvis han forsetter utviklingen kommende sesong så kan han komme nær opp mot det Vieira var (defensivt). Tiden vil vise om det bare var et blaff, eller om vi bare har fått en forsmak av hva han kan levere.

Ja vi trenger forsterkninger på defensiv midtbane, men det trenger ikke nødvendigvis være en spiller som skal ta rollen til Coquelin.

Link to comment
Share on other sites

Vidal ville vært en passende erstatter. Vieira var jo ingen utpreget DM, men en boks-tilbake spiller med enorm fysisk tilstedeværelse.

 

Wenger har nå uttalt at Arsenal vil hente en til to spillere til, dersom man finner de rette spillerne som forsterker dagens tropp. Personlig syns jeg de allerede burde vært identifisert.

Link to comment
Share on other sites

 

Wenger har nå uttalt at Arsenal vil hente en til to spillere til, dersom man finner de rette spillerne som forsterker dagens tropp.

Jeg har sittet med følelsen den siste tiden at Wenger har "identifisert" (minst) den ene av de to eventuelle spillerne.

 

På spissplass så tror jeg at det kun er Benzema som er aktuell og at Wenger vil vente så lenge som mulig (gjerne helt fram til vinduet stenger) for å få han. Så mitt tips er at på spissplass så står valget mellom Benzema eller ingen ny spiss. Når det gjelder den andre eventuelle spilleren så har jeg absolutt ingen følelse hverken når det gjelder posisjon (bør være en som kan dekke DM-posisjonen) eller navn på konkret spiller.

 

Har jeg konkret info som ligger til grunn for mine følelser? Så absolutt ikke! Og sjansen for at jeg tar feil er vel like stor som alle ryktene som ellers svirrer rundt på veven. Men følelse er følelse!!! ;D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...