Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2015


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 336
  • Created
  • Last Reply

En tysker ut og en inn? Reus? :)

Jeg vet at det er flere der ute som drømmer om Reus. Jeg sier ikke nei takk, men (etter min mening) hvis skal vi først ha inn en offensiv spiller så skal det være en reindyrka spiss og ikke en offensiv midtbanespiller/ving som kan dekke spillplassen. Reus inn og en midtbanespiller ut (Welbeck? eller?) skal jeg vurdere, men rent hypotetisk hvis det står mellom f.eks, Reus og Benzema (eller en annen solid angriper) så tror jeg at sistnevnte ville være mitt valg!

Link to comment
Share on other sites

Benzema

Jake Humphrey (BT Sports) melder om at vi er ute etter en spiller (Som han ikke navngir), som kan gjøre oss til "Real contenders"

Ryktene om Benzema har vært litt opp og ned, men nå har de for alvor blusset opp. Agenten til Benzema, som tidligere har sagt at han er 1000% sikker på at Benz ikke skal hit sier nå at han tror han blir, men at vi hva som skjer frem til 1/9..

 

Real trenger penger til De Gea og har mange angrepsspillere (Er vel bare Jese og Ronaldo av dem som har spilt mye spiss dog.) Tror det finnes en 10%-sjanse for at dette skjer.

 

Meldes forøvrig om at De Gea ikke starter i dag og at Benzema går skadd om dagen.

Link to comment
Share on other sites

Selv om dette ryktet sikkert er like usannsynlig som all mulig annen dritt vi har blitt foret i sommer, så liker jeg det jeg leser.
Vi kobles nå til Sevillas Grzegorz Krychowiak. Coquelin er meget god, til tross for en slett innsats mot West Ham og behøver konkurranse for å yte sitt beste.
Håper det er noe i dette.

 

http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/arsenal/11677854/Who-is-Arsenal-target-Grzegorz-Krychowiak.html

Link to comment
Share on other sites

Iflg ryktene så har Flamini fått klar beskjed om at han ikke kommer til å bli satset på og at han bør finne seg en ny arbeidsgiver. Iflg de samme ryktene så er Flamini ikke like "villig" til å forlate klubben hvis han ikke får en god porsjon "cash" som mellomlegg for en forventet lavere lønn i en ny klubb. Uansett (om han blir eller drar) så antar jeg at sjansen er stor for at vi ikke får se Flamini spille mer for Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Etter at ryktebørsen har fortalt oss at Benzema skal være klar for Arsenal, ja han har til og med ha gjennomgått den medisinske testen (i London) iflg enkelte rykter, så har den samme ryktebørsen nå kastet seg på et nytt rykte.

Det nye er at Benzema nå er UT og det er Cavani som er høyaktuell som vår nye spiss! (tja, nytt er vel Cavani ikke som rykte)

 

Jaja, god underholdning på en høstdag tidliig i august er det i alle fall.

Link to comment
Share on other sites

Håper fortsatt på et "kupp" før overgangsvinduet stenger. Hvis ikke Benzema så Lacazette.

 

Hadde gjerne tatt en DM også, men ekstremt få tilgjengelige der ute (samme med gode spisser).

 

Cech

Bellerin - Mertesacker - Koscielny - Monreal

Coquelin - Ramsey/Cazorla

Walcott/Chamberlain - Özil - Sanchez

Lacazette/Giroud

Da snakker vi om et lag med vanvittig dybde og kvalitet.

Link to comment
Share on other sites

Hadde gjerne tatt en DM også, men ekstremt få tilgjengelige der ute (samme med gode spisser).

Mener selv at DM er mer prekært, syns Coquelin har hatt to svake kamper på rad nå og at han ikke har noen som pusher han (Arteta var ganske bra når han kom inn dog)

 

Krychowiak bør vel være tilgjengelig, men han blir ikke billig.

Link to comment
Share on other sites

Mener selv at DM er mer prekært, syns Coquelin har hatt to svake kamper på rad nå og at han ikke har noen som pusher han (Arteta var ganske bra når han kom inn dog)

 

Krychowiak bør vel være tilgjengelig, men han blir ikke billig.

Her er jeg helt enig, DM bør etter min mening være førsteprioritet, men jeg innser at det nå blir vanskelig å finne denne rette spilleren. Det som skuffer meg er at Wenger ikke har tatt tak i dette problemet og ikke ser ut til å ville ta tak i det. Wenger vet sikker hva han gjør og jeg er sikker bare for "dum" til å forstå det, men for meg er dette en posisjon som er en av de viktigste på banen og da irriterer det meg noe så "innforjævlig" at den synes å bli nedprioritert.

 

Spissposisjonen er ikke uviktig, men selv om jeg gjerne ser en ny spiss inn så lages tross alt mange av våre mål av midtbanespillere. Derimot så er det vanskeligere å la andre posisjoner i laget gjøre den jobben som en god defensiv midtbanespiller kan gjøre.

 

Jeg sier gjerne ja takk, begge posisjoner. Men skulle det bare komme en ny spiller inn så håper jeg på en DM (uansett hvor usannsynlig det er)

Link to comment
Share on other sites

Her er jeg helt enig, DM bør etter min mening være førsteprioritet, men jeg innser at det nå blir vanskelig å finne denne rette spilleren. Det som skuffer meg er at Wenger ikke har tatt tak i dette problemet og ikke ser ut til å ville ta tak i det. Wenger vet sikker hva han gjør og jeg er sikker bare for "dum" til å forstå det, men for meg er dette en posisjon som er en av de viktigste på banen og da irriterer det meg noe så "innforjævlig" at den synes å bli nedprioritert.

 

Spissposisjonen er ikke uviktig, men selv om jeg gjerne ser en ny spiss inn så lages tross alt mange av våre mål av midtbanespillere. Derimot så er det vanskeligere å la andre posisjoner i laget gjøre den jobben som en god defensiv midtbanespiller kan gjøre.

 

Jeg sier gjerne ja takk, begge posisjoner. Men skulle det bare komme en ny spiller inn så håper jeg på en DM (uansett hvor usannsynlig det er)

 

Du er ikke alene om å gruble over Wengers prioriteringer på DM plassen. Det er for meg rett og slett ubegripelig at denne plassen tilsynelatende ikke blir prioritert. Wenger hadde jo enorm suksess med Vieira/Petit - Vieira/Gilberto. Tittelvinnende lag har solide midtbaneanker(e) og jeg tviler sterkt på at vi blir et unntak.

Link to comment
Share on other sites

Ifht DM posisjonene er håpet helt klart å få inn en verdensklasse-spiller til å konkurrere med Coq.

 

Dersom det ikke skulle skje. Hva med Alex Song? En solid spiller i mine øyne.

Viktig å understreke er at jeg ikke kjenner til hele årsaken til at han ble solgt. Med det tenker jeg på at det gikk

rykter om at han skulle ha oppført seg uakseptabelt i ukene før overgangen... Noen som vet ?

Link to comment
Share on other sites

Rimelig sikker på Wenger aldri henter han tilbake. Jeg kjenner ikke til fasiten på hva som skjedde men har hørt at han absolutt ikke oppførte seg proffesjonelt.

Nei en tidligere utokråke trenger vi ikke nå, da finnes det bedre spillere og alternativer der ute. Dog tror jeg Wenger ikke skyver Arteta (kapteinen) ennå flere plasser fra laget. Men det kan koste oss dyrt

Link to comment
Share on other sites

Sånn jeg forstår det, var Song like udisiplinert utenfor banen, som på. Han er uansett ikke skikket til å ha defensivt ansvar på midten for et lag med ambisjoner om suksess. Teknikken og fysikken er det ikke noe galt med. Men hodet har vært på feil plass de siste årene. Til og med West Ham-fansen lot seg irritere over hans overdrevne offensive bidrag.

 

Arteta er et mye bedre alternativ, dog håper jeg på en yngre spiller, som er mindre skadeutsatt.

Link to comment
Share on other sites

Syntes det egentlig er misstenkelig stille, og det pleier være godt nytt for oss. Vi får nå se, uten resultat mot pool på mandag brenner det nok litt.. Tåler vi to nedturer på Emirates etterhverandre ?

Når det gjelder spissplassen så har jeg en "følelse" av at Wenger har planer om en spiss, men som jeg tidligere har skrevet så er jeg overbevist om at det er et konkret navn som da er på blokka og det blir vedkommende eller ingen ny spiss. Wenger spiller "poker" med kortene tett til brystet og kanskje er det som ved Özil-overgangen at selgende lag skal ha sin erstatter klar før det skjer et salg.

 

Når det gjelder min prioriterte posisjon (DM) så har jeg dessverre ingen tro på at det kommer noen med mindre laget viser klare mangler på den posisjonen i de to kommende kampene. I så tilfelle så kan det bli et "panikkjøp"!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...