Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2014


49 unbeaten

  

27 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ingen tvil om at toppnivået til Djourou er ekstremt høyt. Hadde bare ikke bunnivået hans vært såpass lavt og han hadde spilt på dette nivået litt oftere så hadde han vært en helvetes god midtstopper.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 673
  • Created
  • Last Reply

Jeg har noen mindre ønsker for sommeren og regner med at Wenger leverer:

 

Dette MÅ vi ha

 

1. Ny reservekeeper.(Hvorfor signerte vi ikke Viviano permanent?)

2: HB: Debuchy eller Aurier (eller tilsvarende kvalitet) - Hipp som happ for meg bare vi får en som kan erstatte Sagna.

3: Oppgradering av Arteta: Arturo Vidal, ja takk men noe ala Schneiderlin er vel mer realistisk.

4: Oppgradering av Spissplassen type Balotelli/Sanchez Basert på VM så er jo Sanchez milevis foran Balotelli, og tror Sanchez kan fungere som ren spiss eller eventuelt makker til Giroud i en 4-4-2.

 

Så er det bare å krysse fingre og tær de neste ukene. Kan vi håpe på noe stort under Puma-lanseringen den 10 Juli? Jeg er spesielt hypp på å få Sanchez inn, da han imponerte meg noe enormt i VM og tror han kunne blitt stor hos oss. Jeg er iallefall optimist inntil det motsatte er bevist 2 september kl 00.01.

 

God sommer.

Link to comment
Share on other sites

Var vel slik som Vermaelen i sin første sesong her. Blender folk med sine offensive bidrag mens han konstant er en liability bakover.

 

Hehehe, han har en del gode offensive bidrag da

Skal dette være argumenter MOT Debuchy?

 

Minner om at Aurier hadde 6 mål/6 assist i Ligue1. Debuchy (1/3) og Sagna (1/2). Hvem av disse som har blendet med sine offensive kvaliteter er det vel liten tvil om?

 

Det kan være at Aurier vil bli en fantastisk høyreback, men jeg vil mye heller ha inn en voksen, etablert spiller inn til å kjempe om plassen med Carl. En som ikke skal til Afrikamesterskapet i hytt og pine. En som har vunnet pokaler, og bidratt sterkt til det.

Link to comment
Share on other sites

Nok en gang har vi blitt lurt. Alt snakk om 1 mrd til spillerkjøp til stjernespillere, har vi hørt før. Forskjellen nå var at vi nå også har fått lignende signaler fra klubben selv...

 

Her sitter vi og diskuterer Debuchy...

 

Arsenal ligger langt etter alle våre rivaler, både i ambisjon og i tid.

 

Som vanlig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har noen mindre ønsker for sommeren og regner med at Wenger leverer:

 

Dette MÅ vi ha

 

1. Ny reservekeeper.(Hvorfor signerte vi ikke Viviano permanent?)

 

Hvorfor må vi ha en ny reservekeeper? Hvorfor ikke gå for en keeper som er enda bedre enn Szczeshny?

 

Det gir mening i å ikke forlenge med Viviano. Jeg husker jeg leste kampreferat for reservelagskamp og han var visst begredelig. Han prøvde i et år å konkurrere ut Szczeshny og Fabianski og det klarte han ikke. Jeg takker for hans innsats og ønsker han lykke til i en annen klubb.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor må vi ha en ny reservekeeper? Hvorfor ikke gå for en keeper som er enda bedre enn Szczeshny?

Betimelig spørsmål.

 

For meg blir det et spørsmål om følelser. Szcz har Arsenal-DNA. Han blir bedre og bedre for hver sesong, og har fortsatt litt å gå på. Kan bli verdens beste keeper hvis han får spille fast. Er allerede rutinert. Kjenner Kos/Per.

 

Det ligger i korta at han skal være vår førstekeeper i mange år, og jeg synes ikke det er så galt, jeg. Selv om det sikkert finnes keepere som kan gjøre en enda bedre jobb på kort sikt.

 

Nå er det vel 8 år siden forrige testemonialkamp i klubben? Jeg håper vi skal få noen av de i dette tiåret.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner seriøst ikke greia med å erstatte Szczesny som førstekeeper. Szczesny delte "golden glove" sammen med Petr Cech denne sesongen. Han ble valgt inn på sesongens lag av Premier League og ble regnet som å være den beste keeperen i ligaen sesongen som var ovenfor keepere som Mignolet, de Gea, Begovic, Howard o.l. og på pari med Cech.

 

Han er nå 24 år og har hver sesong vist at han bare blir bedre og bedre. Kjøper man inn en klassekeeper som er bedre enn Szczesny så må man ut med mye penger (og ikke kom med det pisset der at Ospina og Ochoa er bedre keepere etter å ha sett de i 4-5 kamper i VM) og det finnes andre posisjoner i laget vårt som trenger forsterkninger lenge før keeperplassen.

 

Attpåtil vil også det å kjøpe inn en keeper som er bedre enn polakken føre til at Szczesny ikke vil bli værende i klubben fordi han trenger så mye spilletid som mulig og det å være "cupkeeper" er ikke nok for å fortsette utviklingen. Og om 2-3 sesonger når Szczesny er en av verdens aller beste keepere så kan folk her inne begynne å prate om at vi aldri skulle ha latt han gå. Tviler sterkt på at vi klarer å få tak i en keeper som er så solid og erfaren som det Szczesny er i en så ung alder og som har det potensialet som det polakken har. For å ikke snakke om Arsenal "DNA".

Link to comment
Share on other sites

Nok en gang har vi blitt lurt. Alt snakk om 1 mrd til spillerkjøp til stjernespillere, har vi hørt før. Forskjellen nå var at vi nå også har fått lignende signaler fra klubben selv...

 

Her sitter vi og diskuterer Debuchy...

 

Arsenal ligger langt etter alle våre rivaler, både i ambisjon og i tid.

 

Som vanlig.

 

Sliter litt med å forstå hvorfor det er negativt at vi eventuelt henter en back som er fast på et av verdens beste landslag. Kom gjerne med forslag til backer med såpass mye erfaring som Debuchy, som har både erfaring med å vinne trofeer, spilt Champions Leaugefotball osv.

 

Og hva har forresten dette med om vi kommer til å bruke 1 milliard eller ikke? Alternativene vi har vært linket til er Aurier, som faktisk koster mindre og Coleman som nettopp har forlenget kontrakten med Everton, ergo er han uaktuell. At vi da eventuelt henter Debuchy foran Aurier, tyder på at Wenger er villig til å legge noen ekstra kroner på bordet for å få inn mer rutine i laget fremfor å satse på et nokså uprøvd kort. Da har man en solid back i noen år mens Jenkinson får mulighet til å ta ytterligere steg før han eventuelt tar over plassen på permanent basis.

 

Snakk om å være negativ kun for å være negativ.

Link to comment
Share on other sites

 

Hvorfor må vi ha en ny reservekeeper? Hvorfor ikke gå for en keeper som er enda bedre enn Szczeshny?

 

Det gir mening i å ikke forlenge med Viviano. Jeg husker jeg leste kampreferat for reservelagskamp og han var visst begredelig. Han prøvde i et år å konkurrere ut Szczeshny og Fabianski og det klarte han ikke. Jeg takker for hans innsats og ønsker han lykke til i en annen klubb.

Betimelig spørsmål.

For meg blir det et spørsmål om følelser. Szcz har Arsenal-DNA. Han blir bedre og bedre for hver sesong, og har fortsatt litt å gå på. Kan bli verdens beste keeper hvis han får spille fast. Er allerede rutinert. Kjenner Kos/Per.

Det ligger i korta at han skal være vår førstekeeper i mange år, og jeg synes ikke det er så galt, jeg. Selv om det sikkert finnes keepere som kan gjøre en enda bedre jobb på kort sikt.

Nå er det vel 8 år siden forrige testemonialkamp i klubben? Jeg håper vi skal få noen av de i dette tiåret.

Når det nå tross alt må inn en ny (reserve)målvakt, så lurer jeg litt på hva man legger i begrepet "reserve" i denne sammenheng. Hvis man går ut etter en "reserve" så må man forvente å få en spiller som er "mindreverdig" (ikke les dette uttrykker for bokstavelig) i forhold til den som har fast plass. En slik "reserve" vil ikke være en reell konkurrent til den som har den faste plassen.

 

Det å få tillit er viktig for målvakt nr 1, men det er like viktig å vite at han har reell konkurranse på plassen og at det er mulig å spille seg ut av denne. På samme måte så må målvakt nr 2 vite at det er en reell konkurranse om plassen og at han har mulighet til å kapre denne plassen.

 

Om jeg er enig med RastaPinky i at polakken kan bli verdens beste keeper, er en annen sak, men jeg er sikker på at han ikke blir det hvis han ikke føler et visst press fra sin "backup".

 

Det som har vært mitt ønske en stund er at vi skal få inne en målvakt (nr 2) som er rutinert (gjerne i siste del av karrieren) som fremdeles er så god at han når som helst kan steppe inn for førstemålvakten og som samtidig kan være en "mentor" for polakken. Ønsketenking fra min side? Sikkert !!

 

Men hvis valget når det gjelder ny (andre-)målvakt står mellom en urutinert fersking eller en "god" keeper som kan komme til å skyve Sczzzz ut på benken, så er jeg ikke i tvil som at jeg velger sistnevnte. Arsenal-DNA er svært viktig, men ikke alfa og omega. Hvis dette DNA-et er hovedkriteriet ved valg av nye spillere så bør vi samtidig få inn en "mindreverdig" høgreback også for her skal i så tilfelle Carl ha "automatisk" rett på denne posisjonen!

Link to comment
Share on other sites

Skal dette være argumenter MOT Debuchy?

Argumentet mot Debuchy er at han er ofte feilposisjonert og ikke gir alt i returløpene og ofte har latt vingen ligge igjen på høyrebackplass mens han stormer oppover. Var vel en man kan peke ut på 2 av våre 3 mål mot Newcastle senest i April om jeg ikke husker feil.

 

Er forøvrig ikke sikker på at Aurier er den beste løsningen heller(Selv om han har imponert meg de fleste gangene jeg har sett han spille), men Debuchy er IKKE en spiller jeg synes er spesielt god. Ny Andre Santos.

Link to comment
Share on other sites

 

Sliter litt med å forstå hvorfor det er negativt at vi eventuelt henter en back som er fast på et av verdens beste landslag. Kom gjerne med forslag til backer med såpass mye erfaring som Debuchy, som har både erfaring med å vinne trofeer, spilt Champions Leaugefotball osv.

 

Og hva har forresten dette med om vi kommer til å bruke 1 milliard eller ikke? Alternativene vi har vært linket til er Aurier, som faktisk koster mindre og Coleman som nettopp har forlenget kontrakten med Everton, ergo er han uaktuell. At vi da eventuelt henter Debuchy foran Aurier, tyder på at Wenger er villig til å legge noen ekstra kroner på bordet for å få inn mer rutine i laget fremfor å satse på et nokså uprøvd kort. Da har man en solid back i noen år mens Jenkinson får mulighet til å ta ytterligere steg før han eventuelt tar over plassen på permanent basis.

 

Snakk om å være negativ kun for å være negativ.

 

 

Snakk om å ikke ta poenget. Grunnen til at jeg nevner Debuchy, er at det ikke akkurat er snakk om Benzema, Sanchez, Vidal osv. Vi snakker om Debuchy. Eller kanskje du er fornøyd om Arsene bare henter han.

Og hva har dette med 1mrd å gjøre. Det burde være innlysende. Selvsagt det at nå kan endelig Arsenal velge spillere fra samme hylla som rivalene.

Link to comment
Share on other sites

Wenger venter sikkert til ett sviende tap i første kamp før noe skjer? Özil ville neppe skjedd om ikke villa kampen skjedde ifor, det er iallefall mitt inntrykk. Vi vant FA cupen ifjor, det kan bli vektskålen for Wenger: det vi har er godt nok minus en Sagna som dro

Link to comment
Share on other sites

 

 

Snakk om å ikke ta poenget. Grunnen til at jeg nevner Debuchy, er at det ikke akkurat er snakk om Benzema, Sanchez, Vidal osv. Vi snakker om Debuchy. Eller kanskje du er fornøyd om Arsene bare henter han.

Og hva har dette med 1mrd å gjøre. Det burde være innlysende. Selvsagt det at nå kan endelig Arsenal velge spillere fra samme hylla som rivalene.

 

Du diskuterer appelsiner og poteter om hverandre. Om vi henter Debuchy (og dermed henter en direkte erstatter til Sagna) så betyr vel ikke det at vi ikke ser etter en spiss/ving/midtbanespiller? Ryktene florerer om spillere i alle de nevnte posisjoner.

Link to comment
Share on other sites

 

Du diskuterer appelsiner og poteter om hverandre. Om vi henter Debuchy (og dermed henter en direkte erstatter til Sagna) så betyr vel ikke det at vi ikke ser etter en spiss/ving/midtbanespiller? Ryktene florerer om spillere i alle de nevnte posisjoner.

 

Er vel bare det at det som har blitt diskutert her de siste dagene er Debuchy. Hadde man snakket om Sanchez, Vidal etc, tror jeg ikke Debuchy hadde vært nevnt i noen særlig grad... ;D

Link to comment
Share on other sites

 

 

Snakk om å ikke ta poenget. Grunnen til at jeg nevner Debuchy, er at det ikke akkurat er snakk om Benzema, Sanchez, Vidal osv. Vi snakker om Debuchy. Eller kanskje du er fornøyd om Arsene bare henter han.

Og hva har dette med 1mrd å gjøre. Det burde være innlysende. Selvsagt det at nå kan endelig Arsenal velge spillere fra samme hylla som rivalene.

 

Nå må du jaggu meg gi deg. Det har da vært snakk om Sanchez, Vidal, Balotelli, Khedira m. fl. daglig de siste ukene. Et kjøp av Debuchy har da ingen innvirkning på om vi henter en av disse spillerne eller ikke. Vi behøver ny høyreback, og Debuchy er en god erstatter. Dersom han mot formodning blir eneste kjøp i sommer, så blir det noe annet, men det blir rett og slett for dumt å lire ut av seg på den måten du gjør når vi ikke har kommet lengre enn 03.07. og VM fortsatt pågår.

Link to comment
Share on other sites

Det er lenge igjen av vinduet ja, men jeg kjenner at det er urovekkende at de andre lagene rundt oss forsterker (og da særlig Chelsea sine signeringer så langt) mens vi enn så lenge virker å være et godt stykke unna å få inn noen erstattere for spillere som allerede har forlatt oss og enda lengre unna sårt trengte forsterkninger.

 

Arsenal har nok en god del jern i ilden, men alle avtalene vi er involvert i tar alltid lang tid. Dette har i flere tilfeller ført til at en annen klubb har "kommet inn" og kapret en spiller rett foran trynet vårt.

 

Alexis Sanchez sies å foretrekke Arsenal ovenfor Liverpool og at de personlige betingelsene mellom oss og han allerede er overstått. Problemet er bare at overgangssummen gjenstår og der hvor Barcelona valuerer Sanchez til rundt €35-40m så ligger visstnok budet vårt på €25m. Liverpool til sammenligning har omtrent samme syn på prislappen. Så hvis dette holder på i ukesvis så kan man begynne å snakke om hvorvidt spilleren (Sanchez) føler at Arsenal virkelig vil ha han og potensielt begynner å få kalde føtter og heller blir overbevist om at Liverpool er det rette stedet å dra. For å ikke snakke om at hvis det kanskje kommer en storklubb til inn i bildet som f.eks. City, Bayern München etc.

 

Jo lenger vi bruker på å få i stand avtalene jo større sjanse er det for at vi ikke får de spillerene vi vil ha. Og det er der jeg har noe å utsette på Wenger og Arsenal. Vi mistet Higuain i fjor fordi vi var for trege på avtrekkeren. Vi mistet Mata til Chelsea av samme grunn samt at Liverpool endte opp med å beholde Xabi Alonso fordi vi visstnok var £2m unna det de ville ha. Og det er nok en god del andre spillere som også har vært på randen av å være klar for klubben før lignende ting skjedde.

 

Jeg sier ikke at dette alltid kan unngås selv om man er litt mindre gnien på pengene, men i mange tilfeller er nok dette grunnen til at en spiller som har blitt linket til oss i lange tider velger noen andre ovenfor oss til syvende og sist.

Link to comment
Share on other sites

Det er lenge igjen av vinduet ja, men jeg kjenner at det er urovekkende at de andre lagene rundt oss forsterker (og da særlig Chelsea sine signeringer så langt) mens vi enn så lenge virker å være et godt stykke unna å få inn noen erstattere for spillere som allerede har forlatt oss og enda lengre unna sårt trengte forsterkninger.

 

Arsenal har nok en god del jern i ilden, men alle avtalene vi er involvert i tar alltid lang tid. Dette har i flere tilfeller ført til at en annen klubb har "kommet inn" og kapret en spiller rett foran trynet vårt.

 

Alexis Sanchez sies å foretrekke Arsenal ovenfor Liverpool og at de personlige betingelsene mellom oss og han allerede er overstått. Problemet er bare at overgangssummen gjenstår og der hvor Barcelona valuerer Sanchez til rundt €35-40m så ligger visstnok budet vårt på €25m. Liverpool til sammenligning har omtrent samme syn på prislappen. Så hvis dette holder på i ukesvis så kan man begynne å snakke om hvorvidt spilleren (Sanchez) føler at Arsenal virkelig vil ha han og potensielt begynner å få kalde føtter og heller blir overbevist om at Liverpool er det rette stedet å dra. For å ikke snakke om at hvis det kanskje kommer en storklubb til inn i bildet som f.eks. City, Bayern München etc.

 

Jo lenger vi bruker på å få i stand avtalene jo større sjanse er det for at vi ikke får de spillerene vi vil ha. Og det er der jeg har noe å utsette på Wenger og Arsenal. Vi mistet Higuain i fjor fordi vi var for trege på avtrekkeren. Vi mistet Mata til Chelsea av samme grunn samt at Liverpool endte opp med å beholde Xabi Alonso fordi vi visstnok var £2m unna det de ville ha. Og det er nok en god del andre spillere som også har vært på randen av å være klar for klubben før lignende ting skjedde.

 

Jeg sier ikke at dette alltid kan unngås selv om man er litt mindre gnien på pengene, men i mange tilfeller er nok dette grunnen til at en spiller som har blitt linket til oss i lange tider velger noen andre ovenfor oss til syvende og sist.

 

 

Nettopp. Godt sagt. Dessverre er det ikke alle her inne som forstår dette...

Link to comment
Share on other sites

- Det var ikke bare Italia som tapte i VM, det gjorde jeg også. Jeg var i ferd med å selge Balotelli til et engelsk lag for mange millioner, men etter dette VM-et, hvem vil kjøpe ham nå? sier Silvio Berlusconi ifølge La Gazzetta dello Sport.


- Jeg skulle selge ham til en toppklubb i England for 35 millioner euro, men avtalen har strandet, legger han til.


http://www.nettavisen.no/sport/fotball/--hvem-vil-kjpe-balotelli-na/8462602.html


Link to comment
Share on other sites

Har liten tro på at Wenger velger å ikke kjøpe en spiller fordi han gjør det dårlig i 2 av 3 kamper i VM. Italia var elendige generelt sett minus England kampen forøvrig.

 

Balotelli har vært på radaren til Wenger siden 2007. Så han er nok fullstendig klar over hva italieneren står for. Et dårlig VM for Balotelli betyr bare at prislappen synker hvis han faktisk er interessert. ;)

Link to comment
Share on other sites

Ikke direkte knyttet opp mot Arsenal, men kan være starten på en liten dominoeffekt.

Ben Smith @BenSmithBBC 10 min

My info on Luis Suarez: What was established at meeting on Wednesday was that #FCB would meet his release clause.

 

 

Suarez til Barcelona, og Sanchez ikke involvert i overgangen. Barcelona har nå Messi, Neymar, Pedro, Sanchez og Suarez offensivt. Det er ganske klart hvem som vil starte i den offensive treeren og åpenbart at en av Pedro/Sanchez vil bli solgt. Uten å sitte med sitatet her, så mener jeg at det har blitt uttalt at Pedro i alle fall ikke skulle selges, så da er det vell ikke mange dagene før Sanchez har hvilt seg etter VM og gjennomført den medisinske testen og puttet signaturen på kontrakten. Özil, Sanchez, Walcott offensivt høres utrolig deilig ut - og selv Giroud bør klare 20+ scoringer i front av det laget.

Link to comment
Share on other sites

Daily Mail mener vi ønsker å låne ut Campbell til en PL-klubb frem til januar. Isåfall bør vi være ganske selvsikre på å få Sanchez?..

Krise om han går til Liverpool og vi ender opp uten en eneste offensiv forsterkning, mener at en av grunnene til at vi slet defensivt mot topplagene i fjor var at med Walcott og Ramsey ute hadde vi lite kontrinstrussel å stille opp med mot topplagene.(Samt at vi hadde en midtbane som ble overløpt)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...