Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2014


49 unbeaten

  

27 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ellers tviler jeg sterkt på at Diaby blir å regne med noe særlig.

It is very interesting that Flamini chose Abou Diaby for a special first mention. “It’s very positive for the club and the team to have Abou back [in training], because he’s a very talented player,” he told Goal.com

 

http://www.justarsenal.com/arsenal-injury-update-flamini-confident-about-diaby-and-walcott/33862

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 673
  • Created
  • Last Reply

Herregud RastaPinky. Ingen snakker om talentet hans, men at fyren knapt klarer å spille fotball fordi kroppens han er helt herpa.

 

10,25 kamper i snitt i sesongen de siste 4 sesongene. Er helt håpløst at folk snakker om at han skal legge av seg skadeproblemene.

Link to comment
Share on other sites

Herregud RastaPinky. Ingen snakker om talentet hans, men at fyren knapt klarer å spille fotball fordi kroppens han er helt herpa.

 

10,25 kamper i snitt i sesongen de siste 4 sesongene. Er helt håpløst at folk snakker om at han skal legge av seg skadeproblemene.

Selv om du har konkludert at Diaby er fotballinvalid, kan du vel la Mathieu og RastaPinky få lov til å være naive og optimistiske? ;)

Link to comment
Share on other sites

Diaby kommer til å overraske iår

Skal ikke så mye til. Blir mer overrasket om han klarer 15+ kamper i PL enn om han brekker begge armene og beina samtidig.

 

Nå ryktes det forøvrig om Schneiderlin til Spurs, blir mektig skuffet om de signerer han(Men bruker de over 20 millioner pund på han mener jeg det er greit)

Forøvrig en strålende sommer for Southampton, kommer til å slite litt mer denne sesongen, men å selge middelmådige spillere for en milliard er god butikk.

Link to comment
Share on other sites

Wenger må da jo prøve seg på vidal. Enestående mulighet.

Husker jeg skrev i en tråd her at jeg ønsket meg han. Han gikk til Juve senere på sommeren og har deretter utviklet seg til å bli verdensklasse. Ekstremt dynamisk spillertype som er like god begge veier. Tror desverre ikke at vi henter han. Wenger startet Tyskland-handlingen sin for sent til at vi rakk Vidal :P

Link to comment
Share on other sites

Rapporteres om 19.8 millioner pund for Khedira, lønn på 1.150.000 om jeg ikke regnet feil.. Ser ut til å gå inn den også!

------------------------------Sczcesny(Ospina)
Debuchy(Jenko)-Mertesacker(?)-Koscielny(Vermaelen)-Gibbs(Monreal)

-----------Khedira(Arteta)---Ramsey(Wilshere)------------------

Walcott(Ox)---------Özil(Cazorla)-----------------Sanchez(Podolski)

-----------------------------Giroud(Campbell)

 

Ellers: Rosicky, Podolski, Flamini, Diaby, Gnabry, Ryo, Sanogo,

Dersom Debuchy, Khedira og Ospina alle går inn altså, ryktes jo også om Manquillo, samtidig som vi har Ahmed Fathi på treningsfeltet. Tviler på at han kommer inn, i såfall er det vel snakk om Jenko som stopperreserve? Samme gjelder vel om Manquillo kommer forøvrig.

 

Meget spennende sommer så langt og dette laget ville vært det sterkeste på evigheter..

 

Og nå rapporteres det om at Chelsea er inne i kampen igjen. Ser ikke helt hvorfor de trenger han, menmen.. Mourinho har kjøpt for at andre klubber ikke skal få flere ganger før han.

Link to comment
Share on other sites

Hadde vært vanvittig kult å fått khedira , veldig dynamisk spiller som er bedre offensivt enn mange tror!

Helt enig i at han er god offensivt, det var Song også(Ikke like god offensivt dog), men jeg ville helst hatt en som Busquets som holder seg igjen og tar ansvar defensivt slik at vi ligger igjen med 3 selv når backene våre er i angrep.

Link to comment
Share on other sites

Atletico Madrid har forøvrig bekreftet at Filipe Luis går til Chelsea. Skremmende sterkt førstelag de har nå for øyeblikket må jeg innrømme.

----------------------

Courtois

Azpilicueta - Cahill - Terry - Filipe Luis

Matic - Fabregas

Willian - Oscar - Hazard

Diego Costa

----------------------

+ at de har sikret seg Kurt Zouma og er interessert i Eliaquim Mangala fra Porto. To vanvittig store stoppertalenter.

 

Må innrømme at det laget der ser vanvittig sterkt ut. Willian er vel det svakeste leddet slik sett, men han er ekstremt hardtarbeidende og er en ganske så god spiller. Førstelaget vårt (hvis vi får inn Debuchy og Khedira) er vel så sterkt bare minus spissen på topp, men mangler kanskje litt i form av backups (da især på stopperplassen).

 

Tror Chelsea blir vanskelig å slå kommende sesong. Eneste positive er at det er Mourinho som er manageren så man vet at de neppe kommer til å spille fotball slik som City og Liverpool gjør.

 

Edit:

 

Orbinho @Orbinho 3h

Arsenal have 19 midfielders & forwards in the squad - a ratio of more than three for each position. & we probably still need Giroud back up.

Orbinho @Orbinho 3h

In contrast, we have just one goalkeeper. and seven defenders for four positions including Djourou on the squad list.

God dekning på midten, men ikke fullt så god dekning bakover. :P

Link to comment
Share on other sites

I følge SkySports skal LvG ha bestemt seg for å kvitte seg blant annet med Smalling etter sin første United-trening, merkelig at de ikke godtok byttet med Vermaelen i såfall, tror fremdeles at Smalling kan bli god, men oser like lite trygghet som Vermaelen og ville heller hatt en som Mertesacker som gjør laget tryggere.(Vanskelig å få inn en annen stopper med 100 landskamper for Tyskland dog.)

Byttes Vermaelen mot Smalling trenger vi selvfølgelig en rutinert stopperreserve for Per.

 

Edit: Og der signerte Ginter for Dortmund, akkurat den unge spilleren jeg helst ville hatt inn.

Link to comment
Share on other sites

http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/arsenal/10971831/Sami-Khedira-is-not-in-talks-with-Arsenal-and-Chelsea-according-to-agent-Jorg-Neubauer.html

 

Khediras agent hevder at det ikke har vært noe kontakt fra Chelsea eller Arsenal. Samtidig ser Debuchy overgangen til å la vente på seg. Håper Wenger har bedre kontroll enn media.

Link to comment
Share on other sites

Syntes også at Balotelli er veldig god. Har også potensiale til å være direkte fryktinngytende, men selvfølelig som jeg har touchet på så har han enkelte problemer som må vekk før han kan nå det nivået. Håper at Wenger kjøper han og at han viser verden hvilket talent han faktisk er.

 

Ellers er det gledelig å få på plass Debuchy. Har visstnok vært klar siden forrige mandag. Mangler bare å få på plass Ospina nå. Deretter sikre oss Khedira (eller en annen midtbanemann) og forhåpentligvis en spiss (Balotelli for £15-20m er en gamble som er verdt å ta) samt et ungt midtstoppertalent hvis ikke et av våre egne talenter tar steget opp som fjerdevalg.

 

 

Jeg mener vi ikke trenger en dm jeg. Jeg er naiv nok til å mene at Arteta, Flamini og DIABY er gode nok.

BE

 

Da er du virkelig naiv BE.

Link to comment
Share on other sites

Diaby er helt super, hvis han kan holde seg frisk da. Toppnivået hans er helt outstanding.

 

Quoter meg selv fra noen dager tilbake:

 

10,25 kamper i snitt i sesongen de siste 4 sesongene. Er helt håpløst at folk snakker om at han skal legge av seg skadeproblemene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener vi ikke trenger en dm jeg. Jeg er naiv nok til å mene at Arteta, Flamini og DIABY er gode nok.

 

BE

Naiv er dine ord ikke mine ;D , men enig med deg er jeg ikke.

 

Arteta har mange gode sider men har blitt for treig og "skjuler" sine mangler ved å gå inn i noen relativt stygge taklinger, og etter min mening var han tildels svært heldig med dommere som ikke klarte å "oppfatte" de sist sesong.

Flamini er litt opp og ned men perfekt som en anvendelig potet i mange posisjoner. Av og til noen helt horrible taklinger som vil føre til en del karantener.

Diaby sin "glassfot" kommer jeg aldri til å stole på.

 

Vi TRENGER ett nytt førstevalg som DM, og så får de andre være god backup.

Link to comment
Share on other sites

Keeper og DM var de to posisjonene jeg var misfornøyd med i fjor. Teoretisk sett kan Diaby bøte på vår svakhet på DM, men det forblir vel teori er jeg redd.

 

Jeg tenker vel mest på Diaby som en joker eller bonus spiller i år.

Link to comment
Share on other sites

Van P var rimelig skadeplaget i årene frem mot kongesesongen han hadde før han gikk videre. Tror grunnen til at diaby fortsatt er hos oss er at wenger ser at det er mulig. Men det sikreste er å kjøpe en etablert DM som kan levere fra dag en.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...