Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2014


49 unbeaten

  

27 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 673
  • Created
  • Last Reply

En spiss til nå som har andre kvaliteter enn Giroud... Da snakker vi, itillegg til en råtass av en DM :) Endel mangler ennå, men sanchez gleder!

Walcott, Sanchez og Podolski tilbyr alle helt andre ferdigheter enn Giroud og også en del forskjellige ferdigheter fra hverandre, tror Remy kunne puttet bra for oss, selv om det virker som det er få som vil ha han hit. Det vil egentlig ikke jeg heller, mtp. at vi har 4 toppspillere som kan spille der fra før.

 

Gjelder å få inn det defensive nå med ny reservemålvakt, en stopperreserve til, en høyreback og en DM med defensive fibre.

 

Trenger ikke bli så voldsomt dyrt heller:

Debuchy -7.9 millioner pund

Ochoa - Free transfer

Aner ikke hvilken stopper vi bør hente, De Vrij linkes, men blir sikkert litt dyr.

Khedira/Schneiderlin/Bender - 10-25 millioner pund

 

Spillere jeg fort tenker at kan ta turen ut:

Arteta - Skjer ikke, elsker dedikasjonen hans(og håret hans), men beina henger ikke godt nok med i de største kampene

 

Podolski - Selges kanskje nå som Sanchez har kommet inn? Strålende tall, men ikke veldig aktiv i spillet vårt bortsett fra målpoengene han stjeler til seg, så er spørsmålet om verdien av målpoengene jokeren skaffer blir verdsatt mer enn de pengene vi kan få inn for han nå før han blir for "gammel".

 

Cazorla - Samme som Podolski, vil konkurrere med Sanchez, går rykter om at Atletico vil ha han for en del penger og blir ikke yngre, ikke noe førstevalg neste sesong og han er god nok til å være førstevalg i de aller fleste klubber, mangler for meg litt hurtighet til å spille på vingen samtidig som jeg syns han ofte bruker litt lang tid på ballen.

 

Sanogo - Ikke notert seg for et mål enda, på 12 kamper om jeg ikke husker feil. Kan ha godt av et utlån

 

Campbell - Likte Campbell under VM og han har greie statistikker fra gresk fotball, men mulig vi selger han nå som han er litt hypet? Ser han aller helst som et rotasjonsalternativ på topp/ving.

 

Ryo - Kan godt selges for min del, hurtig, men pinglete og ser ikke helt at han har utviklet seg så mye... Utlån et alternativ

 

Diaby - Han blir jo aldri skadefri...

 

Vermaelen - Klubbkaptein, men benket, strålende ferdigheter, men ruser etter min mening alt for mye og sliter litt med spilleforståelsen, ser gjerne at han blir da han er god backup.

 

Mulig ellever med reserver for neste år:

Sczcesny/Ochoa

Debuchy/Jenko)-Mertesacker/Hayden-Koscielny/Vermaelen-Gibbs/Monreal

Khedira/Arteta-Ramsey/Wilshere

Walcott/Ox-Özil/Cazorla-Sanchez/Podolski

Giroud/Remy

 

Ser veldig sterkt ut synes jeg, Gnabry, Rosicky, Campbell og Flamini er ikke engang med. Viser litt hvorfor behovet etter en Ryo/Sanogo og et par andre ikke er så stort.

Meget mulig vi får det laget der, Hayden et klart svakt ledd, men virker som Wenger har trua på han og stoppere linkes kun inn i takt med at Vermaelen linkes vekk.

 

Optimistisk på vegne av vår neste sesong, men har ikke trua på gull, nesten uansett hva som skjer på markedet.

 

PS: Signering fra Real Madrid i fjor og en fra Barca i år og Wenger har brukt mye penger på to spillere han kan få igjen pengene fra ganske enkelt. TV-avtale og Puma viser seg å være gull verdt for han.

Link to comment
Share on other sites

Inn: David Ospina, Winston Reid (eller en annen rimelig billig, men god midtstopper), Sami Khedira, Mario Balotelli.

 

  • Ospina er tilgjengelig på bosman og har vært linket til Arsenal tidligere. Ikke den høyeste keeperen i verden, men veldig god på strek og ville vært en ypperlig signering i mine øyne.
  • Winston Reid har jeg likt siden han skjøt frem under VM i Sør-Afrika i 2010. I mine øyne en veldig god midtstopper. Er heller ikke mer enn 26 år gammel.
  • Khedira trenger jeg vel kanskje ikke å legge så mye ut om? Spiller fast på Tyskland og har i en årrekke spilt for Real Madrid. Er fortsatt bare 27 år gammel og er en helvetes god spiller. 1 år igjen på kontrakten med Madrid og det har gått rykter om at han har avslått kontraktstilbudet fra gigantene. En fysisk sterk, men teknisk meget god midtbanespiller som jeg tror kunne dannet et fantastisk partnerskap sammen med Ramsey. Eneste negative med Khedira er at han støtt og stadig går glipp av kamper pga. småskader. Bare vært involvert i 78 av 114 ligakamper fra 2010 til 2013 blant annet. Og røyk i tillegg ACL-en like før nyttår. Så det er en viss risiko ved å kjøpe han, men jeg mener han fortjener en sjanse.
  • Mario Balotelli har jeg vel gått gjennom mange ganger her inne de siste månedene. Hadde ikke et imponerende VM, men det hadde ikke Italia generelt sett uansett. Minus England kampen så var de rett og slett fryktelige, men Balotelli i seg selv var heller ikke akkurat den som prøvde å brette opp ermene og gjøre ting på egenhånd. Er dog i mine øyne en kvalitetsspiller og det beste alternativet der ute når det gjelder spiss. Kan bare tenke meg Balotelli i et lag sammen med Sanchez, Ramsey, Walcott, Özil og Khedira f.eks.. Tror det ville vært fantastisk, men virker som om Balotelli interessen er død fra vår side for øyeblikket, men skal ikke se bortifra at Wenger venter lengst mulig og prøver å få han for under £20m på tampen av vinduet. Interessen fra Wenger for Balotelli går tilbake omtrent 7 år så.

 

Ut: Abou Diaby, Francis Coquelin, Ryo Miyaichi, Joel Campbell.

 

  • Diaby er alltid skadet og tar opp en plass i troppen år etter år uten å bidra annet enn i et par kamper (selv om målene mot Liverpool blant annet ble feiret hardt her). Er bare å innse at han aldri kommer til å bli kvitt skadene sine og enten det er et salg eller en "enighet" om å avslutte kontrakten så burde Diaby forsvinne.
  • Coquelin har stagnert og trenger spilletid. Arsenal kan ikke satse på at en unggutt som ikke klarte å etablere seg i Freiburg skal etablere seg i førstelaget. Ikke er han bedre enn Arteta eller Flamini heller pdd., samt at jeg tror han har 1 år igjen av kontrakten sin så det er bedre å selge og få litt penger nå enn å miste han gratis neste år + betale lønningene hans.
  • Miyaichi som Coquelin har ikke tatt steget videre, men i motsetning til Coquelin så har ikke Ryo spilt noe særlig heller pga. ekstremt mye skader. Tror dog neppe at han noen gang blir god nok for Arsenal. Har dog ekstremt mye fart så kan vel alltids få litt penger for han. Har som Coquelin neppe lenge igjen av kontrakten sin heller.
  • Joel Campbell har i motsetning til de andre ikke stagnert, men han er heller ikke så fantastisk som folk skal ha det til. Personlig ønsket jeg å beholde han i klubben som et alternativ på kant mens Gnabry ble sendt på lån, men han trenger mest mulig spilletid og han er fortsatt et stykke unna å være Arsenalkvalitet. Dog etter det han har vist i VM (som jeg egentlig syntes er ekstremt hypet da han egentlig kun var god i åpningskampen) så har det kommet en god del interesse for han og jeg mener vi burde smi mens jernet fortsatt er varmt. Kan trolig få tett opp mot £10m for Campbell og det vil gi oss ekstra penger til å få tak i andre spillere som vil forsterke oss betraktelig mer.

 

Behold: Thomas Vermaelen, Mikel Arteta, Mathieu Flamini, Santi Cazorla og Lukas Podolski.

 

  • Vermaelen som tredjevalg er ypperlig. Har egentlig ikke så mye annet å tilføre her.
  • Arteta som Vermaelen er også ypperlig å ha i bakhånd. Kan i tilfellet spille med samtlige spillere på midten egentlig og rutinen hans er uvurderlig. Tror også han vil spille betraktelig bedre hvis han blir sparsommelig brukt kontra når han spiller 2 kamper i uka.
  • Flamini kom senest forrige sommer så han er nok ikke på vei ut. Er også en veldig god rotasjonsspiller/potet å ha i laget.
  • Har vært en del rykter om at Cazorla er på vei ut og at Atletico Madrid er interessert i å hente spanjolen. Personlig vil jeg beholde han da han er ekstremt anvendelig og er en kvalitetsspiller. Holdningene hans er også i mine øyne spot-on og hvis vi skal kjempe om PL og CL tittelene så trenger vi spillere som Cazorla i troppen.
  • Når det gjelder Podolski så gjelder mye av det samme her. Veldig god spiller å ha i troppen og trenger man et mål så vet man at denne karen kan fikse det. Er en ekstremt god spiller å ha i bakhånd.

 

-------------------------------------------

Szczesny

Debuchy - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Khedira - Ramsey

Walcott - Özil - Sanchez

Balotelli

-------------------------------------------

Ospina

Jenkinson - Reid - Vermaelen - Monreal

Arteta/Flamini - Wilshere

Chamberlain - Rosicky/Cazorla - Cazorla/Podolski

Giroud

-------------------------------------------

Med en tropp som det der så snakker man om et lag som er favoritter til PL og en klar kandidat til CL hvis laget klarer å bli samspilt fort nok. Bredden og kvaliteten over hele linja er upåklagelig i mine øyne.

 

Kommer dog neppe til å skje, men hadde vært usannsynlig moro om Wenger og Gazidis slo såpass på stortromma etter å ha vært i sparemodus det siste tiåret.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Nå tok jo Flamini nummer 20 når han kom i fjor mens Djourou var på lån. Så at han ikke har et nummer er ikke så rart slik sett, men ganske så sikker på at det var en klausul i kontrakten til Djourou som slo inn etter han hadde spilt så og så mange kamper for Hamburg og at de derfor måtte kjøpe han på permanent basis. Har dog ikke fått noe offisiell bekreftelse fra verken Arsenal eller Hamburg angående dette dog.

Link to comment
Share on other sites

Khedira hadde vært en vidunderlig signering. Eneste aberet er som nevnt skadestatistikken.

 

Hva man skal gjøre med Campbell er interessant. Han er god, men kommer nesten sikkert aldri til å bli så hypet og prist som nå. Likevel hadde det vært morsomt å sett hvordan det hadde gått fram til jul.

Link to comment
Share on other sites

Hva man skal gjøre med Campbell er interessant. Han er god, men kommer nesten sikkert aldri til å bli så hypet og prist som nå. Likevel hadde det vært morsomt å sett hvordan det hadde gått fram til jul.

Det siste jeg leste var at Campbell ville bli involvert som en del av overgangen til Debuchy der Newcastle låner han frem til januar.

Link to comment
Share on other sites

Vi burde solgt han som vi gjorde med Vela, med noe ala den klausalen Vela har. .. Vinn vinn :=)

 

 

Evt lån først, med opsjon på kjøp eller hva det kalles.

Link to comment
Share on other sites

Vi burde solgt han som vi gjorde med Vela, med noe ala den klausalen Vela har. .. Vinn vinn :=)

 

 

Evt lån først, med opsjon på kjøp eller hva det kalles.

Synes Courtois sa det fint når han snakka om Chelsea, Utlån etter utlån etter utlån fører jo til at spillere kjenner alle de klubbene bedre enn sin "egen"..

 

Om han så bare blir rotasjonsspiller mener jeg det er bedre for oss å beholde han eventuelt gi han ET utlån til(Til PL) før vi gir han en sjanse.

 

Skal han selges bør han selges NÅ, må putte ganske bra for å leve opp til hypen han fikk i VM.

Link to comment
Share on other sites

Mine tanker om overgangsvinduet er at vi later til å være i rute, men Pool, Tott og Manutilhengerne bør være rimelig urolige nå. Se på Manu, de har kjøpt en jævlig dyr tenåring i Luke Shaw som sikkert kommer til å bli enorm i framtiden, men per dags dato sannsynligvis er dårligere enn Evra. Herrera er etter det jeg leser en god forsterkning, men på stopperfronten virker de herlig svake! Det fryder meg stort når jeg leser at Di Maria ikke vil til et lag som ikke spiller i Europa! Det skal bli artig å se hvilke summer de må ut må for å forsterke når vinduet nærmer seg slutten og hvilke lønninger de må tilby for at noen skal gidde å ikke spille i Europa.

 

City har forsterket godt, det samme har Chelsea. Vi trenger et rivjern på DM. Får vi det så er vi nok delt favoritter til å vinne serien med City og chelsea. Får vi inn en toppkeeper så holder jeg oss som favoritter.

 

Liverpool klarer neppe topp fire, målet dems bør være å kvalifisere seg for Europa League.

Link to comment
Share on other sites

Eneste ryktet som uroer meg angående Moan United er Vidal. Vidal virker forholdsvis hypp på United (selv om de ikke er med i CL) og United er hyppe på å bruke masse penger.

 

Tottenham har ikke gjort noe nevneverdig så vanskelig å si hva som skjer der i gården, men vi vet jo at de garantert kommer til å kjøpe minst et par spillere. Liverpool har bare styrket bredden i stallen (og det trengte de), men mistet Suarez. Noe som er et enormt tap uansett hvordan man vrir og vender på det. Tipper de får en tøff sesong nå med CL spill og uten kannibalen.

 

Chelsea er i mine øyne den klubben som har forsterket seg mest. Fabregas, Costa og Zouma er spillere som er nyankomne i dette vinduet. Samtidig som de sikret seg Matic og Salah i januar. Ovenpå dette har de nå også "hentet tilbake" Courtois som trolig danker ut Cech samtidig som det har vært rykter om at Mourinho gjerne vil ha Pogba. Dog tviler jeg på at det siste skjer mtp. at han vil koste £60m visstnok.

 

Når det gjelder Arsenal så ser det ut til å gå bra hvis ryktene om Debuchy, Khedira og Ospina stemmer. Da mangler vi egentlig bare 1 midtstopper (for å ha 4 i tilfelle skader slår inn + Sagna er bortevekk) og en spiss. Når det gjelder sistnevnte så skal jeg si meg veldig fornøyd med Remy f.eks. hvis vi får inn Khedira og Sanchez i dette vinduet.

Link to comment
Share on other sites

Om vi får f.eks Ospina,Remy, Debuchy, Khedira og Sanchez så er jeg _VELDIG_ fornøyd faktisk ;P

 

 

Men virker som det har stoppet litt opp ang. rykter og Arsenal etter Sanchez kom?

Link to comment
Share on other sites

Om vi får f.eks Ospina,Remy, Debuchy, Khedira og Sanchez så er jeg _VELDIG_ fornøyd faktisk ;P

 

 

Men virker som det har stoppet litt opp ang. rykter og Arsenal etter Sanchez kom?

 

Nei? Rykter om Khedira, Remy og Ospina går fortsatt. Ditto det samme om at Debuchy visstnok blir annonsert på mandag. :P

Link to comment
Share on other sites

Da mangler vi egentlig bare 1 midtstopper (for å ha 4 i tilfelle skader slår inn + Sagna er bortevekk)

 

Gikk jo litt rykter tidligere i uken om at vi var ute etter å hente inn Manquillo (eller noe i den duren). Han var tenkt hentet inn som cover på høyrebacken (for å sende Jenkinson ut på lån/selge han), men av det jeg har lest i diverse artikler, har han spilt mest midtstopper. Noen som har noe mer info å komme med rundt denne spilleren som også har fått med seg ryktene?

Link to comment
Share on other sites

Gikk jo litt rykter tidligere i uken om at vi var ute etter å hente inn Manquillo (eller noe i den duren). Han var tenkt hentet inn som cover på høyrebacken (for å sende Jenkinson ut på lån/selge han), men av det jeg har lest i diverse artikler, har han spilt mest midtstopper. Noen som har noe mer info å komme med rundt denne spilleren som også har fått med seg ryktene?

 

Ganske så sikker på at han var ren høyreback du. 180 høy er han også så ville vært en merkverdig lav midtstopper :P

Link to comment
Share on other sites

 

Ganske så sikker på at han var ren høyreback du. 180 høy er han også så ville vært en merkverdig lav midtstopper :P

God hodespiller visstnok, Sagna var lavere og spilte strålende i hver eneste kamp som midtstopper og Cannavaro var så god at man glemte han var lav.

 

Aurier ser ut til å være klar for PSG mens Vidal nå snart får en ny drakt og flytter til Englands styggeste by.

Link to comment
Share on other sites

"Sky sources have learned that Paris St-Germain's Uruguay international forward Edinson Cavani has asked his agent to investigate a potential move to the Premier League, a development that is sure to attract the interest of sides such as Chelsea and Manchester United."

 

Please mr.Wenger!

 

Khedira virker forøvrig nesten klar. Khedira, Sanchez, Debuchy, Ospina... Er som å se meg spille FM dette :)

 

Forøvrig, for å hive litt bensin på bålet, Di Maria vil ikke signere for PSG før de har solgt unna for overgangssummen(Pga restriksjoner fra FFP), de har kun solgt Alex og Menez av etablerte spillere tror jeg og er ganske langt unna summen, Cavani kan vel derfor bli solgt for at de skal få inn Angel? De trenger jo egentlig ikke både Zlatan og Cavani i det systemet uansett... Aurier er vel også snart i boks for dem, håper de ikke selger, men kjøper flere, vil se om FFP faktisk har baller.

Link to comment
Share on other sites

Selv om Khedira skulle bli klar for oss, tviler jeg på om han kommer til å spille noen av våre 6 kamper i August. Litt ferie må han ha, og han er vel ikke helt kvitt sine skadeproblemer?

 

Arteta, Flamini og Diaby kjemper antakeligvis om den ene midtbaneplassen ved siden av Ramsey. Diaby har så vidt jeg vet vært skadefri siden mai, da han fikk et innhopp i vår siste seriekamp. Tipper han får en sjanse til å skinne i seriestarten. Blir spennende å se hvilket nivå han ligger på etter en full preseason.

Link to comment
Share on other sites

Selv om Khedira skulle bli klar for oss, tviler jeg på om han kommer til å spille noen av våre 6 kamper i August. Litt ferie må han ha, og han er vel ikke helt kvitt sine skadeproblemer?

 

Arteta, Flamini og Diaby kjemper antakeligvis om den ene midtbaneplassen ved siden av Ramsey. Diaby har så vidt jeg vet vært skadefri siden mai, da han fikk et innhopp i vår siste seriekamp. Tipper han får en sjanse til å skinne i seriestarten. Blir spennende å se hvilket nivå han ligger på etter en full preseason.

Skadeproblemene hans er det eneste negative med han, strålende spiller og kommer til å skli rett inn i miljøet med sine gode venner Podolski og Mertesacker til stede(Samt bestevennen hans Özil), trener som snakker flytende tysk hjelper det også. Viktigste er å få inn de som vi ikke har mulighet til å integrere så lett i den engelske kulturen og så videre, derfor var det tidlige kjøpet av Alexis gledelig.

 

33 dager til seriestart, tviler selv på at Khedira(om det blir en overgang) starter den, men tror definitivt han kommer til å bidra i august, av Arteta, Flamini og Diaby(Om alle tilgjengelige og i god form) vil jeg helst se Diaby, han og Ramsey vil gi oss en hurtig midtbaneduo med muskler og taklingskraft.

 

Med Ospina, Debuchy og Khedira inn vil vi ha gjort en ekstremt god sommer til oss å være og kan stille et ekstremt slagkraftig lag. Dersom jeg ikke har telt feil har vi også plass til ytterligere 2 spillere inn i 25-mannstroppen(om jeg ikke har sett feil)

Gjerne en ung stopper som kan lære av Per ellers føler jeg at vi ikke trenger mer egentlig, kommer Remy hadde vi hatt et klart bedre alternativ enn Sanogo, men synes det har stilnet rundt han.

Link to comment
Share on other sites

Gjerne en ung stopper som kan lære av Per ellers føler jeg at vi ikke trenger mer egentlig,

Jeg vet ikke, jeg, men det snakkes mye om Julio Pleguezuelo for tiden. Han er veldig ung, men flere hevder at han allerede er på nivå med Miquel Ignasi. På tross av en aldersforskjell på 4-5 år. Det er lenge siden Arsenal har produsert en midtstopper i toppklasse. Dersom Julio har potensialet inne, er det kanskje ham vi skal satse på som fjerdevalg?

 

http://arsenal-mania.com/articles/3110869/Young-Guns-Arsenals-Julio-Pleguezuelo.html

Link to comment
Share on other sites

Selv om Khedira skulle bli klar for oss, tviler jeg på om han kommer til å spille noen av våre 6 kamper i August. Litt ferie må han ha, og han er vel ikke helt kvitt sine skadeproblemer?

 

Arteta, Flamini og Diaby kjemper antakeligvis om den ene midtbaneplassen ved siden av Ramsey. Diaby har så vidt jeg vet vært skadefri siden mai, da han fikk et innhopp i vår siste seriekamp. Tipper han får en sjanse til å skinne i seriestarten. Blir spennende å se hvilket nivå han ligger på etter en full preseason.

 

Sånn tenker jeg også. Vi trenger noen spillere som allerede er i toppform ved seriestart. Community shield bryr jeg meg ikke så mye om, men det er helt avgjørende å vinne de første angivelige lette kampene i PL, samt og sikre kvalifiaksjon til CL. Vi kan ikke belage oss på at en spiller som Khedira som neppe er i toppform tidlig (gitt av han kommer da).

 

Jeg håper spillere som Diaby og Ox er i toppform tidlig. Så får eventuelt Sanchez, Khedira og Walcott komme i form utover høsten.

Link to comment
Share on other sites

Sånn tenker jeg også. Vi trenger noen spillere som allerede er i toppform ved seriestart. Community shield bryr jeg meg ikke så mye om, men det er helt avgjørende å vinne de første angivelige lette kampene i PL, samt og sikre kvalifiaksjon til CL. Vi kan ikke belage oss på at en spiller som Khedira som neppe er i toppform tidlig (gitt av han kommer da).

 

Jeg håper spillere som Diaby og Ox er i toppform tidlig. Så får eventuelt Sanchez, Khedira og Walcott komme i form utover høsten.

 

Khedira var ute fra november til midten av mai. Hvis han bytter klubb i sommer (eller ikke) og såfremt han er skadefri så skal man ikke se bortifra at han kanskje er sulten på å markere seg som en av de beste midtbanespillerene i verden og tar en betydelig kortere ferie. Selvsagt er dette bare spekulasjon fra min side, men Khedira er uhyre profesjonell så det ville ikke forbauset meg.

 

Ellers tviler jeg sterkt på at Diaby blir å regne med noe særlig. Chambo var skadet hele VM og røk ut i gruppespillet så er vel ikke så utrolig lenge til han er tilbake på plass på Colney. :P Walcott sies å være en måned unna førstelagstrening. Så tipper vi først får se han i september/oktober. Blir viktig å få Chamberlain i form tidlig som du sier. Ditto det samme med Sanchez egentlig fordi Podolski, Özil og Mertesacker (+ kanskje Khedira) kommer til å få seg en 4 ukers ferie fra i dag og det tar et par uker å komme tilbake i matchform.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...