Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2014


49 unbeaten

  

27 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Keeper - X

Høyreback - Debuchy

Midtstopper - X

Sentral midtbane - X

Kantspiller - Sanchez

Spiss - X

 

2 down 4 to go.

 

Sanchez er forøvrig en helvetes god signering. Absolutt alt tyder på at han er Arsenalspiller innen uka er omme, men jeg er fortsatt skeptisk. Er stygt redd for at dette skal gå til helvete, men jeg er rundt 99% sikker på at han er vår. :D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 673
  • Created
  • Last Reply

Keeper - X

Høyreback - Debuchy

Midtstopper - X

Sentral midtbane - X

Kantspiller - Sanchez

Spiss - X

 

2 down 4 to go.

 

Sanchez er forøvrig en helvetes god signering. Absolutt alt tyder på at han er Arsenalspiller innen uka er omme, men jeg er fortsatt skeptisk. Er stygt redd for at dette skal gå til helvete, men jeg er rundt 99% sikker på at han er vår. :D

 

Siste rykte som florerer inne på newsnow sine sider, er at vi visstnok skal være nære en overgang med Loic Remy i tillegg til Debuchy og Sanchez. Wenger skal visstnok også være interresert i å forsøke å overtale Vermaelen til å signere forlengelse på kontrakten, og det er også snakk om at han er ute etter en holding midfielder og en andrekeeper.

 

Når det gjelder Khedira vs Bender, så heller jeg mot Khedira. Rett og slett fordi jeg hva han er god for, mens jeg har sett veldige lite av Bender. At Khedira er en mer offensivt anlagt spiller, og ikke en ren DM burde jo ikke være noe problem for de fleste her inne, da man mente at det var fullt mulig å spille med en midtbaneduo med Fabregas og Ramsey, hvor de to skulle bytte på holde igjen og gå fremover. Det faktum at Khedira og Özil er veldige gode venner og har spilt sammen i Real Madrid ser jeg også på som et pluss.

 

Hvorvidt vi får inn spillere i alle posisjoner hvor det faktisk behøves i sommer er jeg ikke overbevist om, men synes ryktene de siste dagene har vært positive. Vi virker å være aktive i markedet og vi virker å være ute etter spillere vi faktisk behøver. Blir veldig spennende og se i morgen når Pumakolleksjonen skal offisielt presenteres. Kan vi forvente presentasjon av ny(e) spiller(e) samtidig?

Link to comment
Share on other sites

Kan vi forvente presentasjon av ny(e) spiller(e) samtidig?

Det regner jeg med, er nok derfor det har drøyd. Remy hadde passet inn bra her, men Sanchez, Campbell, Podolski og Theo kan alle spille bra på topp, prioriter en DM først Wenger :)

Link to comment
Share on other sites

Keeper - X

Høyreback - Debuchy

Midtstopper - X

Sentral midtbane - X

Kantspiller - Sanchez

Spiss - X

 

2 down 4 to go.

 

Sanchez er forøvrig en helvetes god signering. Absolutt alt tyder på at han er Arsenalspiller innen uka er omme, men jeg er fortsatt skeptisk. Er stygt redd for at dette skal gå til helvete, men jeg er rundt 99% sikker på at han er vår. :D

 

Sanchez kan spille spiss. Ryktes uansett at Remy er rett rundt hjørnet. Ny midtstopper kommer nok kun om Vermaelen forsvinner. Ellers så mener jeg at Marshall (Cardiff), Ospinna (Nice) eller Enyeama (Lille) hadde vært fin å ha på keeperplass.

Link to comment
Share on other sites

Remy er dog dessverre ikke på nivået som en toppspiss ligger på. Han vil gi oss noe annerledes enn Giroud, men til syvende og sist så vil han ei heller holde nivået. Ville dog vært en fantastisk erstatter for Podolski mtp. at han kan spille på begge kantene og på topp, men jeg mener at talent som Özil, Ramsey, Sanchez (og Walcott) fortjener en midtspiss som er bedre enn Giroud. Er dog selvfølgelig klar over at det ikke bare er å få tak i en verdensklassespiss, men mtp. at vi nå har hatt 3 sommervinduer på å erstatte van Persie med en skikkelig klassespiss så kan jeg ikke gjøre annet enn å bli skuffet hvis Remy blir vår nye spiss (isolert sett selvfølgelig).

 

Ellers mener jeg forøvrig at selv om Vermaelen blir så trenger vi en midtstopper til. Dette trenger ikke å være en etablert midtstopper i sine beste år, men enten et ungt talent eller en veteran. Alt i alt så har vi bare 3 midtstoppere pdd. og en klubb som kjemper om pokaler i Premier League, FAC, CL og COC må ha minst 4 midtstoppere.

 

Ellers Kim så er jeg enig i at Khedira ville vært en meget god signering. Han kan fint spille med Ramsey, men selvfølgelig så må man være varsom på å at begge to ikke stormer avgårde fremover samtidig og etterlater forsvaret helt isolert. Khedira har forøvrig ingen problemer med å spille en mer disiplinert rolle bare så det har blitt sagt.

Link to comment
Share on other sites

Remy er dog dessverre ikke på nivået som en toppspiss ligger på. Han vil gi oss noe annerledes enn Giroud, men til syvende og sist så vil han ei heller holde nivået. Ville dog vært en fantastisk erstatter for Podolski mtp. at han kan spille på begge kantene og på topp, men jeg mener at talent som Özil, Ramsey, Sanchez (og Walcott) fortjener en midtspiss som er bedre enn Giroud. Er dog selvfølgelig klar over at det ikke bare er å få tak i en verdensklassespiss, men mtp. at vi nå har hatt 3 sommervinduer på å erstatte van Persie med en skikkelig klassespiss så kan jeg ikke gjøre annet enn å bli skuffet hvis Remy blir vår nye spiss (isolert sett selvfølgelig).

 

 

 

Her må jeg faktisk si meg litt uenig med deg. Nei, Remy er ikke verdensklasse, men han har vist at han kan score mål. Remy har bra med hurtighet, og vil kunne nyte godt av pasningene til Özil, samt rommene han vil få på banen med bevegelsene til spillere som Walcott, Sanchez og Ramsey.

 

Ramsey, DM

 

Walcott, Özil, Sanchez

 

Remy

 

Med en formasjon som den skissert over, kan vi rullere veldig på spissen og kantene. Både Walcott, Remy og Sanchez håndterer og spille spiss, og spille kant. Det vil gjøre oss mer uforutsigbare, da forsvaret vil måtte forholde seg til forskjellige spillere konstant. Vi vil også kunne hvile spillere oftere enn vi har kunnet denne sesongen, da vi har spillere som Giroud, Chamberlain, Podolski, Cazorla, Rosicky, Gnabry og Campbell (litt avhengig av om noen blir solgt eller lånt ut) som alle kan bekle enten spissplass eller kantrollen (noen av de begge deler).

 

Så slik jeg ser det blir behovet for verdensklassespissen dekket opp med kjøp av både Sanchez og Remy. Og dersom det stemmer at vi får Sanchez, Remy og Debuchy for i underkant av £50 millioner, har vi halvparten av transferbudsjettet igjen til å kunne skaffe en skikkelig kvalitetsspiller sentralt på midten (DM), en ny keeper og eventuelt et fjerdevalg på stopperplass dersom Vermaelen blir, alternativt et tredjevalg og fjerdevalg om Vermaelen blir solgt (da vil vi også ha litt ekstra penger å kjøpe for).

 

For første gang på lenge, virker det som Wenger har skjønt at vi må forsterke, og at vi må forsterke i flere posisjoner. Så får vi se hva resultatet blir til slutt. Men dersom vi får inn Debuchy, Sanchez og Remy så må jeg ærlig innrømme at det er mer enn jeg hadde troen på før silly season startet.

Link to comment
Share on other sites

Trenger vi en ny spiss?

 

Vi har (forhåpentligvis?) seks spillere som kan spille spiss. Litt avhengig av hvordan vi spiller, kan vi dele dem i tre:

 

Oppspillspunkt med hodestyrke og fysikk: Giroud, Sanogo

Liten-og-kjapp-spiss: Sanchez, Walcott

Allround/returrom-spiss: Podolski, Campbell

 

Jeg er ganske fornøyd med disse alternativene, og ser egentlig ikke at Remy kan forsterke oss noe særlig. Men det er meg, da ;)

Link to comment
Share on other sites

Det ryktes at det var ett privat møte med Wenger som overbeviste Sanchez om å komme til oss (bank i bordet). Özil ble også overbevist etter personlige samtaler med Wenger. Dersom vi får inn Sanchez syns jeg alle bør sette av ett lite minutt til Wenger-hyllest :)

Link to comment
Share on other sites

Mye rykter om at Liverpool kjører på med Reus nå, ingen dårlig erstatter når sanchez ikke ville til de. Men rangerer de rimelig jevngode.

Reus>Sanchez, men ser ikke helt hvorfor Reus/Hummels skal ville til Liverpool selv om de linkes hyppig..Ei heller hvorfor Dortmund vil slippe en av de to.

 

Toppen av silly season: Nå påstår frisøren til Sanchez at chileneren skal til Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Mye rykter om at Liverpool kjører på med Reus nå, ingen dårlig erstatter når sanchez ikke ville til de. Men rangerer de rimelig jevngode.

Lol. Reus til Liverpool kommer ikke til å skje. Når er sist Liverpool hentet en etablert toppspiller? Det er over 20 år siden.

Link to comment
Share on other sites

Trenger vi en ny spiss?

 

Vi har (forhåpentligvis?) seks spillere som kan spille spiss. Litt avhengig av hvordan vi spiller, kan vi dele dem i tre:

 

Oppspillspunkt med hodestyrke og fysikk: Giroud, Sanogo

Liten-og-kjapp-spiss: Sanchez, Walcott

Allround/returrom-spiss: Podolski, Campbell

 

Jeg er ganske fornøyd med disse alternativene, og ser egentlig ikke at Remy kan forsterke oss noe særlig. Men det er meg, da ;)

Under forutsetning av at vi får Sanchez, så er svaret mitt at vi ikke nødvendigvis trenger en ny spiss. Men det betyr ikke at jeg er motstander av at laget også forsterkes med en spiss. Når det gjelder Remy så avhenger min mening av hva som skjer med Campbell, og for meg som har etterlyst mer bredde i front så blir det nesten for mye med begge pluss Sanogo (sistnevnte bør etter min mening på utlån)

Link to comment
Share on other sites

Lol. Reus til Liverpool kommer ikke til å skje. Når er sist Liverpool hentet en etablert toppspiller? Det er over 20 år siden.

Vel, kan hende du er uenig, men Fernando Torres var etter min mening allerede en etablert toppspiller når de signerte han med ca. samme navn som Reus. Da var dog forutsetningene for at Pool skulle få en toppspiller bedre med en relativt ny CL-pokal i skapet og en klubb som kjempet i toppen i PL i sesong etter sesong.

 

Har ingen tro på at Liverpool skal få Reus, har heller ingen tro på at vi kan få han pdd.

Link to comment
Share on other sites

 

Toppen av silly season: Nå påstår frisøren til Sanchez at chileneren skal til Arsenal.

Er det virkelig SÅ silly? Min erfaring (generelt sett) er at det er få yrkesgrupper som har så god kontroll med det som skjer som nettopp denne arbeidsgruppen :D . Selv er jeg relativt lite pratsom når jeg sitter med frisøren (har lite fornuftig å si), men jeg blir ofte forbauset over hvor mye de som sitter i en en frisørstol klarer å lire ut av seg både når det gjelder privat info og generell sladder.

 

Akkurat i dag så velger jeg å tro på frisøren, og så får heller nedturen komme om en dag eller tre :shades:

 

EDIT!! Har denne aktuelle frisøren en del likhetstrekk med Almunia?

 

SIkkert bare jeg som ser syner nå i "agurktiden" ;D

Link to comment
Share on other sites

Vel, kan hende du er uenig, men Fernando Torres var etter min mening allerede en etablert toppspiller når de signerte han med ca. samme navn som Reus. Da var dog forutsetningene for at Pool skulle få en toppspiller bedre med en relativt ny CL-pokal i skapet og en klubb som kjempet i toppen i PL i sesong etter sesong.

 

Har ingen tro på at Liverpool skal få Reus, har heller ingen tro på at vi kan få han pdd.

 

Han var en spennende spiller, men han var langt ifra en etablert toppspiller i mine øyne. Han var som Suarez vil jeg påstå.

Link to comment
Share on other sites

Det nye kit'et fra Puma lanseres ved kommende midnatt (norsk tid). Det hadde vært stas hvis, uansett hvor usannsynlig, det var Debuchy og Sanchez som var de som "avslører" de nye draktene.

 

Tror nok jeg skal ta meg en tur innom Pumas youtube-kanal ved midnatt :proud:

Link to comment
Share on other sites

Skylder Barca oss fortsatt penger? Etter Henry, Hleb, Fab og Song?

Fører dette til en billigere deal med Sanchez?

Tror ikke det, spanske klubber betaler som regel over 48 måneder og den perioden er vel snart over nå for Song, har faktisk litt tru på at Debuchy viser seg på Puma-unveilingen i dag.

Link to comment
Share on other sites

 

Just spoke to Arsene. He's very happy about Sanchez and Debuchy

Da skal det vel være done deal!

 

Lee er 100% troverdig, dermed er jeg 99% sikker på at det her går gjennom nå.(Siste 1% er å ikke komme gjennom på medicalen eller en eventuell hacking av Dixons konto :P)

 

Alexis Sanchez has now passed his medical; four-year deal and the fee will be around £32m. ‪#‎Arsenal‬ [sky Sports News]

Link to comment
Share on other sites

EDIT!! Har denne aktuelle frisøren en del likhetstrekk med Almunia?

 

SIkkert bare jeg som ser syner nå i "agurktiden" ;D

Det ER jo Almunía, bare farget håret til en mer naturlig hårfarge, fått seg briller og skiftet navn.

 

De brillene savnet jeg forøvrig i en del Arsenalkamper med han i buret...

Link to comment
Share on other sites

Sanchez er offisielt bekreftet

 

Edit: Jeg har gitt Wenger en solid dose pepper for den sendrektigheten som har blitt vist i flere "vinduer", og derfor er det på sin plass å "lovprise" vår manager for å vise handlekraft såpass tidlig i vinduet når det gjelder denne overgangen. Debuchy er vel snart på plass og da er det bare å håpe på at "ryktene" om Khedira også inneholder et snev av sannhet.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...