Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2014


49 unbeaten

  

27 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jeg minner om at Sanogo scoret 0 - null mål ifjor til tross for spilletid i en 10-14 kamper. Det kan godt hende han blir god på sikt, men ærlig talt. Stikk fingern litt i jorda og innse at det nok er flere år til den mannen bøtter inn mål for oss. Han hadde hatt godt av å blitt leid ut en sesong, så han fikk regelmessig spilletid.

 

Bergkamp og Henry brukte jo noen kamper på å få hull på byllen de også. Forskjellen der, er at de spilte de fleste kampene sine fra start, mens Sanogo har for det meste kommet inn fra benken. Nå sier jeg ikke at jeg tror Sanogo har potensialet til å bli like god som f. eks Henry, men jeg synes det er litt for tynt grunnlag å gi noe dom over spilleren.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 673
  • Created
  • Last Reply

 

Bergkamp og Henry brukte jo noen kamper på å få hull på byllen de også. Forskjellen der, er at de spilte de fleste kampene sine fra start, mens Sanogo har for det meste kommet inn fra benken. Nå sier jeg ikke at jeg tror Sanogo har potensialet til å bli like god som f. eks Henry, men jeg synes det er litt for tynt grunnlag å gi noe dom over spilleren.

---

Enig. Han må få flere sjanser til å vise seg frem. Men samtidig kan ikke Wenger bruke dette som et argument for å ikke kjøpe en ny spiss. Det vil være å gamble for mye.

Link to comment
Share on other sites

Nei det er umulig med Wenger... Samtidig kan man jo lure på hva han tenker inn, en ukjent franskmann igjen? Eller noe ennå bedre en Balotelli?

 

Hva om det finnes en ukjent franskmann som faktisk er bedre enn Balotelli?

Link to comment
Share on other sites

 

Hva om det finnes en ukjent franskmann som faktisk er bedre enn Balotelli?

Du tror på det? :)

Sanogo skulle være klar allerede forje sesong, skåret smultering til tross for mange kamper og sjanser. Ikke at han ikke kan bli god, for det er virkelig noe der... Men vi trenger noe inn som leverer fra dag en. Og da tror jeg neppe en UKJENT ny fransk spiss er tingen. (Ikke at noe backer opp at det skjer denne gangen)

Link to comment
Share on other sites

 

Hva om det finnes en ukjent franskmann som faktisk er bedre enn Balotelli?

----------

det er sikkert mange ukjente spisser som er mer arbeidssomme enn Balotelli.... ;) poenget er uansett at Arsenal trenger et ferdig produkt, en som kan komme rett inn og utgjøre en avgjørende forskjell, og ikke nok en spiss som trenger minst en sesong på å aklimatisere seg.

Link to comment
Share on other sites

----------

det er sikkert mange ukjente spisser som er mer arbeidssomme enn Balotelli.... ;) poenget er uansett at Arsenal trenger et ferdig produkt, en som kan komme rett inn og utgjøre en avgjørende forskjell, og ikke nok en spiss som trenger minst en sesong på å aklimatisere seg.

 

Jeg er enig i at vi trenger et ferdig produkt. Det jeg vil frem til, er at kvalitetene er viktigere enn navn og stjernestatus. Før VM var jeg positiv til et kjøp av Balotelli, men etter de nå har røket ut, håper jeg faktisk at Wenger ikke er interressert. Når han tydeligvis ikke blir motivert nok til å gi jernet i et VM-sluttspill, så er det stor sjanse for at han kommer til å dasse rundt i mange kamper for oss også. Giroud har imponert meg mye mer enn Balotelli for å si det sånn. Håper nå heller at vi retter fokuset mot Mandzukic/Benzema/Müller.

Link to comment
Share on other sites

http://www1.skysports.com/football/news/11661/9361053/transfer-news-arsene-wenger-rubbishes-reports-of-arsenal-interest-in-mario-balotelli

 

Vet ikke hvordan vi skal tolke dette. Med de aller fleste managere i verden så betyr dette at det ikke er noen form for interesse, men man vet jo aldri med Wenger.

 

 

 

La oss da inderlig håpe at det stemmer at Wenger ikke vil ha han. En av de mest overvurderte spillerne som finnes!

Link to comment
Share on other sites

Når det er tilnærmet 0 troverdige rykter om at noe skjer, så skjer det neppe noe... Akuratt i tråd med vanlig Wenger aktivitet dette. Det blir nok noe panikk på slutten, men skitt au. Vi har kvitta oss med høyrebacken og vant tross alt FA ifjord. Dette holder i massevis til neste sesong... (eller ikke?) :)

Link to comment
Share on other sites

Nå leverer nettavisen rykter om Vidal på vei til Arsenal. Selvfølgelig skeptisk til selve ryktet,

men Vidal, er det en spiller vi ønsker i ArsenaL??

 

Ikke sett mye på Juve-matcher, men de gangene jeg har sett matcher ser han meget bra ut.

Vidal ville vært en fantastisk signering! Ville i mitt hode passet perfekt ved siden av Ramsey. Har pasningsstyrken til Arteta, lederegenskapene til Flamini, løpsstyrken til Ramsey og delvis egenskapene til Lampard om å komme inn i motstanders 16 meter akkurat i riktig øyeblikk for å putte ballen i mål.

 

 

Tar man med de andre løse ryktene i dagens ryktespalter så går Balotelli inn på topp og Sanchez på venstrekanten. Putter man inn Aurier på backen i tillegg så har vi en nesten perfekt tropp.

 

Szczesny

Aurier - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Vidal - Ramsey

Walcott - Özil - Sanchez

Balotelli

Benk: ny keeper, Monreal, Vermaelen, Wilshere, Chamberlain, Podolski/Cazorla, Giroud

Link to comment
Share on other sites

Vi har vært en del linket til Jackson Martinez det siste året. Kanskje vi heller skulle forsøkt oss på James Rodriguez istedet? Har vært meget god så langt i VM, men kjenner lite til spilleren utover det. Noen som vet om han har vist dette nivået også på klubblag?

Link to comment
Share on other sites

Vi har vært en del linket til Jackson Martinez det siste året. Kanskje vi heller skulle forsøkt oss på James Rodriguez istedet? Har vært meget god så langt i VM, men kjenner lite til spilleren utover det. Noen som vet om han har vist dette nivået også på klubblag?

 

Jackson Martinez er hvertfall ingenting spesielt. James Rodriguez derimot er en meget spennende spiller. Tror han kan være en spiller som potensielt kan komme på nivået Robben ligger på, men det er vel bare vill gjetning fra min side. Er dog utvilsomt en meget talentfull ung mann.

 

Hvorvidt Monaco er interessert i å selge han derimot er noe helt annet.. Rodriguez er også klart best på høyrekanten hvor Alexis Sanchez til sammenligning kan spille over hele linja.

Link to comment
Share on other sites

Jeg dropper gjerne Balotelli til fordel for Sanchez :proud:

Helt enig, og for å være helt ærlig vil jeg nesten antyde at de som ikke deler vår mening, har null peiling på fotball!

Balotelli har hatt to rykter med seg:

1. Det positive. Det at han angivelig i 5-6 år, har vært verdens største talent. Dette viser han glimt av et par ganger i året

2. Det negative. Det at han er en luksusspiller som ikke gjør jobben sin, som har dårlig moral, som plutselig kan få et håpløst rødt kort, og som like plutselig finner ut at han IGJEN vil bytte klubb.

Det er nesten slik at hvis Wenger kjøper Balotelli, så begynner jeg heller å holde med Accrington Stanley. For DA har Wenger virkelig mistet fornuften!

Link to comment
Share on other sites

Helt enig, og for å være helt ærlig vil jeg nesten antyde at de som ikke deler vår mening, har null peiling på fotball!

Balotelli har hatt to rykter med seg:

1. Det positive. Det at han angivelig i 5-6 år, har vært verdens største talent. Dette viser han glimt av et par ganger i året

2. Det negative. Det at han er en luksusspiller som ikke gjør jobben sin, som har dårlig moral, som plutselig kan få et håpløst rødt kort, og som like plutselig finner ut at han IGJEN vil bytte klubb.

Det er nesten slik at hvis Wenger kjøper Balotelli, så begynner jeg heller å holde med Accrington Stanley. For DA har Wenger virkelig mistet fornuften!

 

Når det gjelder Balotelli så skal jeg innrømme at jeg før VM var kommet så langt på gli at jeg rett og slett sa ja takk. I løpet av VM så har jeg blitt mer usikker og det skyldes to punkt:

1. Han har rett og slett ikke imponert meg overhodet i VM. Nå skal det sies at Italia har vært svake og da er det ikke lett å være spiss på et slikt lag.

2. Suarez har faktisk hatt en viss innvirkning på meg. Sist høst så hadde jeg gladelig tatt i mot Suarez også siden det virket som at han hadde "tatt til vet" og blitt en reformert fotballspiller, men dette VM viser at det ikke skal så mye til før det klikker. På samme måte så er Balotelli en "løs kanon", ikke når det kommer til biting men ellers så er jeg usikker på om vi bør han en så "usikker" personlighet i klubben.

 

Jeg tviler på at Sanchez kommer til Arsenal, men får vi han så trenger ikke jeg noen ekstra spisser inn. Sanchez er en relativt anvendelig spiller som jeg ser for meg på vingen når Giroud er inne som spiss, men som samtidig kan ta spissrollen uten problemer når vi trenger noe annet enn franskmannen der framme.

Grunnen til at jeg tviler er at Sanchez sin verdi ikke har gått ned i løpet av VM og det finnes nok andre "pengesterke" (les: villige til å bruke penger) klubber som vil komme foran oss i køen.

 

 

Tar sanchez over balotelli hver dag... Men jeg tar heller Balotelli enn ingen....

Foran VM hadde jeg sagt det samme, og hvis han er det absolutt eneste mulige alternativ så ........

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...