Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2014


49 unbeaten

  

27 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

"problemet" er ikke primært de som har forsvunnet, men at ingen har kommet inn. Men det at flere har forsvunnet betyr jo at Wenger må erstatte disse, i tillegg til de forsterkningene som i utgangspunktet var nødvendige. For stallen begynner å bli faretruende tynn...

 

Det er en spiller som spilte fast som har forsvunnet og troppen er ikke faretruende tynn. Vi får helt sikkert inn nye spillere etter VM.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 673
  • Created
  • Last Reply

 

Det skjer ikke så veldig mye hos de andre lagene heller. United som er i desperat behov av nye spillere har vel også fått inn nada. Det er helt stille hos Liverpool, Chelsea, Everton og City. Chelsea har forsterket laget sitt, men det er vel bare dem som har vært aktive.

 

Kanskje det er sant som Wenger sier at det ikke skjer stort før etter VM?

 

At det er stille på ryktefronten er da virkelig totalt irrelevant.

 

Ja, det kan godt hende du har rett i at det skjer først etter VM, selv om Chelsea fint klarte å hente seg Fabregas før VM.... Går det kunne man klart det med andre også.

 

Ryktefronten nevnte jeg bare, vet selv at denne består av 99% bullshit.

 

En annen ting som er verdt og nevne må vel være at når skal Arsenal FC nevne ut en kaptein som virkelig kan være kaptein i flere år fremover? Hviler det en forbannelse over kapteinene våre eller hva er det? Somregel ønsker de seg vekk rimelig kjapt etter de blir utnevnt, eller så blir de såpass svake at de er satt ut av laget. Savner en stabil Vieira med lik pondus, som kan bære bindet og virkelig mane til kamp når det trengs.

Link to comment
Share on other sites

 

Det er en spiller som spilte fast som har forsvunnet og troppen er ikke faretruende tynn. Vi får helt sikkert inn nye spillere etter VM.

-------------

jo, når man så hvor sårbare Arsenal var for skader sist sesong mener jeg det er rimelig å hevde at troppen er for tynn. Og når man har mistet en som er fast på førstelaget, og reservekeeperen, så er det rimelig klart for meg at begge disse må erstattes. I tillegg til de andre svakhetene i troppen som må rettes på; som en ekstra spiss og en midtstopper til.

 

Mulig vi får inn nye spillere etter VM, det MÅ man dersom man skal være en reell tittelutfordrer neste sesong. Samtidig forstår jeg de som begynner å bli utålmodige. Rivalene er jo ute og vifter med pund-sedlene midt i VM-kaoset, mens Wenger åpenbart har god tid...? ;)

Link to comment
Share on other sites

Selv om jeg har blitt mer og mer skeptisk til det som skjer på "bakrommet" til Arsenal de siste sesongene, så nekter jeg å tro at denne sommerens overgangsvindu blir en reprise av de foregående vinduene.

 

Arsenal hadde, etter en "katastrofal" første runde, en fantastisk høstsesong og enkelte mener at hvis vi hadde unngått skadeproblemene så hadde vi vært gode nok til å vinne serien. Jeg er forsåvidt enig i dette, men skader er noe vi (og alle andre klubber) vil måtte leve med,. Noen sesonger er problemet mindre enn andre, men i Arsenal så begynner det nesten å bli en "vane".

Med skadefritt lag så hadde vi en svært så bra første-ellever sist sesong, men troppen var generelt for tynn og svak.

 

Jeg forventer ikke så mye før VM er over, men etterhvert som lag med aktuelle kandidater blir slått ut så bør det begynne å skje noe når kalenderen bikker over til Juli. En av mine "kjepphester" når det gjelder disse "vinduene" er at Arsenal må bli mer offensive og ikke vente til sesongen er i gang, og jeg har et svakt håp om at det er denne sommeren at Wenger skal "få ræva i gir".

 

Selv om alt bare er rykter fremdeles så tror jeg at Aurier sannsynligvis blir vår nye høyreback, når det gjelder de andre viktige posisjonene så blir det mer gjetning.

Når det gjelder spissplassen så synes vel Balotelli som den minst usannsynlige, jeg tviler på at Higuain forlater Real. Remy tviler jeg på, hvis han kommer så er det fordi Wenger ikke får noen av "førstevalgene" sine.

På keeperplassen så ønsker jeg meg et rutinert "gammelt" (men godt) alternativ som kan gi polakken litt konkurranse og impulser.

Defensiv midtbane er den posisjonen jeg er mest spent og usikker på. Jeg er redd for at Wenger er av den mening at Arteta/Flamini er godt nok for en ny sesong, og selv om jeg så inderlig håper på et nytt og godt anker så tviler jeg på at vi får inn noe nytt her.

Midtforsvaret må styrkes (antall) uavhengig av om Vermaelen drar eller blir, men jeg tror vi kun får inn en erstatter for Belgieren (hvis han drar).

Jeg skulle gjerne sett en ving (venstre) inn på laget også, men nok en gang så tviler jeg på at det kommer.

 

Det jeg "realistisk" tror kommer inn: Høgreback (Aurier), Spiss (kanskje Balotelli), Keeper (rutinert) og kanskje en forsvarer.

Det jeg håper kommer inn og som gjør meg særs fornøyd: er overnevnte posisjoner + Anker + venstreving.

Link to comment
Share on other sites

Balotelli vil jo være et spennende kjøp. Fotballmessig har han jo alle kvalitetene som trengs og vel så det. Ikke minst det at han er iskald foran kassa vil være en nyttig egenskap, som kan bidra til å øke effektiviteten. Spørsmålet er om han er blitt mer voksen i hodet?

Link to comment
Share on other sites

 

-------------

jo, når man så hvor sårbare Arsenal var for skader sist sesong mener jeg det er rimelig å hevde at troppen er for tynn.

Man kan da aldri få en tropp så stor at laget unngår å bli svekket med en 8-10 mann ute. Gitt logikken din så hadde vel City også en for liten tropp. En kort periode hadde de Fernandinho og Garcia skadet og da slet de stort.

 

Hvilket lag i verden hadde ikke blitt svekket om de ble like hardt rammet at skader som vi var i fjor?

Link to comment
Share on other sites

Problemet er at Arsenal sine spillere er mer skadeutsatte enn feks City. Det viser de siste års skadehistorikk. Vi snakker om de samme spillerene der Rosicky, Diaby, Wilshere, Walcott, Ramsey osv alle vil være ute større eller mindre deler av sesongen. Så jo vår tropp gitt vår spillestil og våre skadeutsatte spillere er for tynn. Skal man spille slik tikkatakka fotball med mye ballpossesion i England så må man regne med mye skader. Personlig ville jeg hatt oss litt mer direkte, da tror jeg at mange statistikker ville blitt bedret.

Link to comment
Share on other sites

Den viktigste signeringen klubben kan gjøre denne sesongen, er vel å hente inn Shad Forsythe og eventuelt andre kompetente profiler inn i det medisinske apparatet. Jeg mener det vil være litt søkt å ha kvadruppel dekning i viktige posisjoner, fordi vi er så skadeforfulgt. Det er i mine øyne feil måte å angripe problemet på. Det var vel dette argumentet mange benyttet da de ønsket Cesc velkommen. Det skal vel ikke så mye til for å bedre den horrible skadesituasjonen vår? Faktum er at alle skadene har ført til at folk har klaget på bredden.

 

Etter min mening kan det betraktes som forsøk på å pynte på skadesannheten. Jeg vil våge meg til påstanden at vi kunne vært med å kjempe helt inn i fjor, i 07/08 og i 10/11 uten alle skadene. Så skal jeg glatt innrømme at vi trolig hadde for svake andrevalg uansett. Men det er en interessant tanke.

 

Ellers er det hyggelig å registrere at Gianluca Di Marzio bekrefter at vi er ute etter Alexis Sanchez. Det var trolig hans agent Wenger var i møte med etter Spania- Chile. Han ville vært helt perfekt for oss!

 

Sammen kilde har bekreftet samtaler med Toulouse angående Aurier, samt interesse for Colombias Cuadrado. Dette er alle spillere som er direkte i stilen og som i tillegg er svært hurtige. Det ser ut til at Wenger ønsker å bygge laget rundt krumtappen sin, Mesut Özil. Hurra!

Link to comment
Share on other sites

Den viktigste signeringen klubben kan gjøre denne sesongen, er vel å hente inn Shad Forsythe og eventuelt andre kompetente profiler inn i det medisinske apparatet. Jeg mener det vil være litt søkt å ha kvadruppel dekning i viktige posisjoner, fordi vi er så skadeforfulgt. Det er i mine øyne feil måte å angripe problemet på. Det var vel dette argumentet mange benyttet da de ønsket Cesc velkommen. Det skal vel ikke så mye til for å bedre den horrible skadesituasjonen vår? Faktum er at alle skadene har ført til at folk har klaget på bredden.

 

Etter min mening kan det betraktes som forsøk på å pynte på skadesannheten. Jeg vil våge meg til påstanden at vi kunne vært med å kjempe helt inn i fjor, i 07/08 og i 10/11 uten alle skadene. Så skal jeg glatt innrømme at vi trolig hadde for svake andrevalg uansett. Men det er en interessant tanke.

 

Ellers er det hyggelig å registrere at Gianluca Di Marzio bekrefter at vi er ute etter Alexis Sanchez. Det var trolig hans agent Wenger var i møte med etter Spania- Chile. Han ville vært helt perfekt for oss!

 

Sammen kilde har bekreftet samtaler med Toulouse angående Aurier, samt interesse for Colombias Cuadrado. Dette er alle spillere som er direkte i stilen og som i tillegg er svært hurtige. Det ser ut til at Wenger ønsker å bygge laget rundt krumtappen sin, Mesut Özil. Hurra!

Det å forsterke det medisinske apparat kan bare være et gode og kvadruppel dekning kommer jeg aldri til å be om. For meg er det tankekors at vi egentlig har hatt en meget god dekning på den sentrale offensive midtbane, mens vi har hatt svært liten dekning når det gjelder "ekte" vinger og angripere.

 

Når det gjelder skadesituasjonene så skal jeg ikke motsi påstander om at Arsenal ville vært mer med å kjempe om titler i flere foregående sesonger hvis skadesituasjonen hadde vært annerledes. Men Arsenal har dessverre vært ekstra plaget og når backupen i visse posisjoner ikke er adekvat så sliter laget.

 

Det medisinske apparatet har i perioder måtte tåle hard kritikk når det gjelder skadesituasjonen i enkelte perioder og den er kanskje berettiget. Det som forundrer meg mer er at enkelte (noen få) har "frikjent" Wenger i perioder der det går dårlig nettopp ved å skylde på det medisinske apparatet. Til syvende og sist så er det Wenger som er ansvarlig for at laget har den nødvendige kompetansen til å takle skader og til å gi spillerne en best mulig rekonvalesens, så siden dette har vært slikt en "langvarig" problem så er det grunn til å spre " skylda" litt mer utover og ikke bare på det medisinske apparatet.

Link to comment
Share on other sites

Leser også at De Maria ikke aner hvor han skal spille neste år. Også en god flanke å hente inn, dessuten er han vel kompis med Özil... Ingen dårlig kombo det der. Stortromma må være Aurier, Backup til vermaelen, Pogba/Toure som DM, De Maria og Sanchez på flankene og Balotelli på topp. Men det skjer jo aldri :D Kansje en av de?

Link to comment
Share on other sites

Litt lettere å skjønne hvorfor Yaya Toure var bitter på City med tanke på den famøse bursdagsfeiringen rett etter at seriemesterskapet

var sikret. Men om Yaya Toure er bitter på City og har lyst til å forlate dem, er han mer enn velkommen til oss!

 

Har også latt meg imponere av Aurier i de to kampene jeg har sett han i VM, han er selvfølgelig mer enn velkommen til oss.

Om ryktene stemmer at Wenger er i Brasil får vi da inderlig håpe han er der for å sikre seg spillere i tillegg til å se VM.

Hører både rykter om Balotelli og Sanchez, jeg er skeptisk til rykter hvor vi henter store spillere, men begge er

fantastiske og jeg ser dem gjerne begge i Arsenal. Balotelli har et fantastisk talent, nå er det på tide å prestere over

lengre tid, jeg håper det skjer i Arsenal. Forhåpentligvis blitt mer moden og. Sanchez er fantastisk, men tror det

er mer sannsynlig at han er å se i Liverpool i en evt byttehandel mot Suarez.

Link to comment
Share on other sites

@Polljen, du skrev "Defensiv midtbane er den posisjonen jeg er mest spent og usikker på. Jeg er redd for at Wenger er av den mening at Arteta/Flamini er godt nok for en ny sesong, og selv om jeg så inderlig håper på et nytt og godt anker så tviler jeg på at vi får inn noe nytt her."

 

For min del har DM aller høyeste prioritet. Heller en ny DM enn en ny spiss for min del, uten at jeg tror det ene går på bekostning av det andre.

 

Hilsen Tapapa, som allerede gleder seg til seriestart.

Link to comment
Share on other sites

 

egående sesonger hvis skadesituasjonen hadde vært annerledes. Men Arsenal har dessverre vært ekstra plaget og når backupen i visse posisjoner ikke er adekvat så sliter laget.

 

Det medisinske apparatet har i perioder måtte tåle hard kritikk når det gjelder skadesituasjonen i enkelte perioder og den er kanskje berettiget. Det som forundrer meg mer er at enkelte (noen få) har "frikjent" Wenger i perioder der det går dårlig nettopp ved å skylde på det medisinske apparatet. Til syvende og sist så er det Wenger som er ansvarlig for at laget har den nødvendige kompetansen til å takle skader og til å gi spillerne en best mulig rekonvalesens, så siden dette har vært slikt en "langvarig" problem så er det grunn til å spre " skylda" litt mer utover og ikke bare på det medisinske apparatet.

 

 

 

Enig i dette. Wenger har jo tilsynelatende vært vel så skyldig i skadeproblemene. Han har vel et ord med i laget på det aller meste i denne klubben, og dersom han ønsket å forsterke det medisinske apparatet tidligere, ville nok det blitt gjort.

 

I tillegg er han ansvarlig for å ha overbelastet spillere, samt kastet profiler inn i laget igjen for tidlig. Så her kan skylda definitivt fordeles på flere. Det utrolig her, er at man kan sitte med hendene i fanget så lenge, uten å foreta seg noe drastisk. GPS-systemet er vel i så måte den eneste viktige korrigeringen som er blitt gjort i forkant av sommerens ansettelse av Forsythe. Det synes jeg er skremmende.

Link to comment
Share on other sites

Vent til de nye draktene presenteres. For alt vi vet kan vi ha sikret oss en avtale med f.eks Aurier, men venter til vi kan presentere de i de nye draktene.

 

Det er noen som støtter teorien din:

 

http://www.express.co.uk/sport/football/484536/Puma-want-Arsenal-s-Mario-Balotelli-deal-stitched-up-BEFORE-July-10-kit-launch

Link to comment
Share on other sites

 

For min del har DM aller høyeste prioritet. Heller en ny DM enn en ny spiss for min del, uten at jeg tror det ene går på bekostning av det andre.

 

Hilsen Tapapa, som allerede gleder seg til seriestart.

Når jeg i løpet av og etter 2013/14 "gnålte" om at laget hadde behov for å forsterkes så er det disse to posisjonene jeg først og fremst har hatt i tankene. Når jeg i innlegget over var litt mer usikker på DM-posisjonen så skyldes det kun at jeg ikke er så sikker på at Wenger er enig med meg om behovet for en ny DM.

 

Når det gjelder spissposisjonen så er den etter min mening meget viktig. Giroud er god men vi trenger en god alternativ spiller med andre kvaliteter som fart og gjennombruddshissighet.

 

Når det gjelder DM så har jeg gnålt i så mange år om denne posisjonen, men samtidig skal det sies at jeg nok er lit vel sær akkurat rundt det emnet. Jeg har ikke vært fornøyd (nok) med de vi har hatt der siden Vieira og Gilberto. Ikke engang Song var jeg fornøyd med, så kanskje jeg er litt vel kravstor når det gjelder denne posisjonen.

 

Hilsen Polljen som både gleder seg og "gruer" seg litt til seriestarten ;D

Link to comment
Share on other sites

Vi har alle våre rare oppheng Polljen. Jeg har ikke vært skikkelig fornøyd med en eneste av våre keepere siden David Seaman. Jensemann var enorm på sitt beste, men han hadde flere utilgivelige tabber.

 

Jeg ser mange, deg inkludert Polljen, som ønsker en ny keeper som skal presse Szcz. Jeg er ikke helt fornøyd med polakken og håper vi får inn en ny og bedre keeper enn Szcz, en som Szcz kan lære av. Jeg tror Szcz kan bli keeperen jeg ønsker om noen år, per i dag er han ikke det etter mitt syn.

 

Så sære meg ønsker først en ny DM, deretter en ny keeper. Spiss kommer lenger ned på listen. Jeg er så sær at jeg faktisk tror at Sanogoo kan bli helt enorm.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig med deg Tapapa når det gjelder målvaktene vi har hatt etter Seaman. Jens var god, men da han ble satt ut av laget så støttet jeg dette. Delvis p.g.a. at jeg totalt var inne i "Wenger knows"-klikken og franskmannen kunne jo tross alt ikke ta feil når denne beslutningen ble tatt, men også fordi Jens gjorde litt for mange tabber i den perioden. Almunia var på ingen måte en perfekt erstatning, men akkurat der og da så var det en korrekt beslutning.

 

Når det gjelder polakken som står i mål i dag, så har han absolutt sine feil og en ny målvakt som ikke bare skal presse han men som også vil erstatte han som førstevalg er ikke meg imot. Men akkurat som når det gjelder ny DM så er jeg ikke så sikker på at Wenger er enig med meg/oss.

 

Når det så gjelder "konflikten" vedrørende om spiss eller keeper er viktigst, så ser jeg at denne vurderingen blir svært subjektiv og jeg skal selvsagt ikke påberope meg at mitt syn er det absolutte rette :proud: .

Men når jeg spør meg selv om vi i den nylig avsluttede sesongen tapte mest poeng på keepertabber eller mangel på en rask "gjennomtrengende" spiss, så ender jeg fremdeles med min svært så subjektive vurdering at en spiss av den typen (inn i januarvinduet) kanskje ville gitt oss noen flere poeng og bedret plassering på tabellen. Og dette danner derfor grunnlaget for at jeg i dette overgangsvinduet setter Spiss og DM litt høyere enn en ny førstemålvakt.

 

Når det gjelder Sanogo så har du kanskje rett i at han kan bli enorm, men jeg har mine store tvil om at han er klar til å ta det steget allerede kommende sesong. Muligens så vil Campbell sin inntreden i troppen være nok til at vi har en adekvat backup bak Giroud, men jeg er på ingen måte sikker i den saken.

Link to comment
Share on other sites

ser at noen advarer Wenger mot å kjøpe Balotelli. "alle" er enige om potensialet, men han påstås å være for lat, og en tikkende bombe. Arsenal trenger Balotellis positive kvaliteter, men vil han bli et problem mer enn en løsning? Klarer Wenger å få ham i vater?

Link to comment
Share on other sites

Når det så gjelder "konflikten" vedrørende om spiss eller keeper er viktigst, så ser jeg at denne vurderingen blir svært subjektiv og jeg skal selvsagt ikke påberope meg at mitt syn er det absolutte rette :proud: .

Men når jeg spør meg selv om vi i den nylig avsluttede sesongen tapte mest poeng på keepertabber eller mangel på en rask "gjennomtrengende" spiss, så ender jeg fremdeles med min svært så subjektive vurdering at en spiss av den typen (inn i januarvinduet) kanskje ville gitt oss noen flere poeng og bedret plassering på tabellen. Og dette danner derfor grunnlaget for at jeg i dette overgangsvinduet setter Spiss og DM litt høyere enn en ny førstemålvakt.

 

Jeg er enig med deg i at vi hadde tjent mer på en rask gjennomtrengende spiss enn en enda bedre keeper i inneværende sesong, men jeg mener premisset ditt er galt. Giroud blir aldri en rask og gjennomtrengende spiss. Han er helt avhengig av stor bevegelse og raske spillere rundt seg. Giroud led stort under mannefallet blant kantspillere og ikke minst Ramseys skade. Giroud er en meget god spiller og Sanogoo imponerte meg stort til tider, særlig borte mot Bayern. Han vant jo "alt" i lufta, jobbet og slet. Sanogoo er sterk og rask. Han har det meste som skal til for å bli en top top quality player.

 

Dette betyr ikke at jeg sier nei takk til forsterkning på spissplass, Balotelli og Campbell er hjertelig velkomne til å erstatte Park og Lord Bendtner, men jeg står fortsatt på at jeg ønsker meg en keeperkjempe før en spiss hvis man bare kunne velge å styrke en av plassene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg minner om at Sanogo scoret 0 - null mål ifjor til tross for spilletid i en 10-14 kamper. Det kan godt hende han blir god på sikt, men ærlig talt. Stikk fingern litt i jorda og innse at det nok er flere år til den mannen bøtter inn mål for oss. Han hadde hatt godt av å blitt leid ut en sesong, så han fikk regelmessig spilletid.

Link to comment
Share on other sites

Jeg minner om at Sanogo scoret 0 - null mål ifjor til tross for spilletid i en 10-14 kamper. Det kan godt hende han blir god på sikt, men ærlig talt. Stikk fingern litt i jorda og innse at det nok er flere år til den mannen bøtter inn mål for oss. Han hadde hatt godt av å blitt leid ut en sesong, så han fikk regelmessig spilletid.

------

Sanogo er så langt et "mysterium". Han har åpenbare kvaliteter (fysikk), men synes også å mangel noe (litt for keitete og ikke kald nok). Når det gjelder scoringer så har det vært stang-ut. Det kan være et tegn på at han ikke har det som trengs. Statistikken er så langt elendig. På den annen side kan det hende han venter på "ketchup"-effekten, og at det plutselig løsner? Men Wenger kan uansett ikke gamble på dette.

Link to comment
Share on other sites

Jeg minner om at Sanogo scoret 0 - null mål ifjor til tross for spilletid i en 10-14 kamper. Det kan godt hende han blir god på sikt, men ærlig talt. Stikk fingern litt i jorda og innse at det nok er flere år til den mannen bøtter inn mål for oss. Han hadde hatt godt av å blitt leid ut en sesong, så han fikk regelmessig spilletid.

 

Stemmer det, men det skal sies at han ble snyltet for et mål mot Everton. Aldri i verden om det var offside!

 

Potensialet er fortsatt der og det potensialet er enormt. Akkurat som potensialet til en annen av mine yndlinger er enormt, nemlig Kong Carl!

Link to comment
Share on other sites

Carl Jenkinson har også ett enormt potensial ja, syntes å huske en video fra innsiden av Arsenal sitt treningsområde hvordan fysioene hyllet han for innsatsen han la ned. Jeg tror derimot han som Sanogo ikke er klare for regelmessig førstelagsspilling ennå, men det kan absolutt skje dem begge at de blir fast inventar om noen år.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...