Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2014


49 unbeaten

  

27 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 673
  • Created
  • Last Reply

Har mine sterke tvil til Sanogo neste sesong også. Han kommer til å trenge tid før han blomstrer tror nå jeg. Vi snakker om en spiller som aldri har scoret for oss... Men Sanchez inn er kanon, og siden det er det tviler jeg vel på at det er aktuellt at han kommer....

Link to comment
Share on other sites

Giroud, Sanogo, Walcott, Campbell og Sanchez...

Hadde vært helt greit det ;)

 

1 erfaren spiss, et bortimot uprøvd talent, en som blir dytta ut på vingen uansett, et spennende, men uprøvd talent i PL og en erfaren spiller fra spansk liga.... Ja det burde vel kanskje være såpass!! Jeg får ikke frysninger av det, det er faktisk såpass det bør være!

Link to comment
Share on other sites

Vært mest om Debuchy og Balotelli i dag. > Ville endt opp meget skuffet i såfall, men skal sies at Aurier jobbet dårlig hjem i siste gruppespillkamp, men Debuchy jobbet dårlig hjemover hele forrige sesong.

 

Vi trenger fortsatt en reservekeeper, et anker(Eventuelt en dynamisk midtbanespiller a la en Matuidi, Pogba, Vidal), en bakromsving/bakromsspiss og en høyreback(samt helst en stopper til..)

 

Ochoa - 5.000.000£ (Sign-on-fee)

Aurier - 10.000.000£

Bender/Bender/Khedira/Vidal/Matuidi/Pogba/Schneiderlin 15.000.000£-30.000.000£

Pedro - 25.000.000£

Williams - 5.000.000£

 

Da ville vi fått et lag jeg mener kunne kjempet om store titler. Keeper og fjerdevalg er det minst viktig å få inn noen som kan gå inn og dominere på.(Her kan vi klare oss med unggutter eller midlertidige løsninger)

Link to comment
Share on other sites

Blaise Matuidi er en spiller jeg har veldig sansen for. En skikkelig fighter.

 

Fantastisk spiller. Ganske så undervurdert ettersom kan kanskje spille i Frankrike)

 

Matuidi eller Vidal, så blir vel jeg rimelig fornøyd.

Link to comment
Share on other sites

Matuidi ble hardt linket til oss praktisk talt hvert eneste vindu siden 2009 til han gikk til PSG. Ville veldig gjerne ha han fordi jeg syntes han var en veldig god og lovende spiller, men dessverre så gikk det ikke slik. Kommer heller neppe til å komme til Arsenal nå mtp. at han spiller for PSG og har signert ny langtidsavtale og er i sine beste år.

Link to comment
Share on other sites

To grunner til å ikke hente Aurier:

 

Vi får en hektisk seriestart med Charity Shield og CL-kval. En spiller som akkurat har vært i VM og er ny på laget vil trolig ikke prestere optimalt i denne perioden.

 

På nyåret 2015 er det igjen African Cup of Nations. ACN blir også arrangert i en (forhåpentligvis) hektisk periode for Arsenal med kamper i alle fire turneringer.

Det snakkes mindre om Aurier og mer om Debuchy. Det liker jeg. Sistnevnte hadde en kanonsesong for Newcastle og holder Sagna på benken for Frankrike. På tross av at jeg liker Carl godt, synes jeg høyreback og keeper er den eneste posisjonen vi MÅ ha inn nye folk.

Link to comment
Share on other sites

Er få som forstår hvorfor Debuchy faktisk starter ovenfor Sagna for landslaget (meg inkludert). Debuchy er en god offensiv back, men for Newcastle og Frankrike så viser han at han er rimelig ræva defensivt.

 

Når det var mye prat om Aurier til Arsenal så var folk redde for at vi skulle miste den defensive tryggheten Sagna ga oss på høyresiden. Hvis vi henter Debuchy så blir det rimelig fritt fram. Syntes også at Aurier er betydelig bedre offensivt også. + at han er nesten 7 år yngre.

 

Ellers er også Debuchy fortsatt med i VM og vil dermed ha en lengre ferie enn det Aurier har. Er "vant" til PL, men personlig tror jeg ikke at Aurier vil slite noe nevneverdig med en overgang til Premier League.

 

Det eneste jeg vil utsette på Aurier er at han er afrikansk og at han dermed forsvinner til ACN.

Link to comment
Share on other sites

Må innrømme at jeg ikke har sett veldig mye på Debuchy, men å hevde at han er så mye dårligere defensivt enn Sagna/Aurier synes jeg blir litt rart.

 

Fra PL 2013/14:

 

Debuchy vs Sagna

28 - 34 kamper

3,3 - 1,7 taklinger pr kamp

2,4 - 1,5 interceptions pr kamp

4,8 - 5,0 klareringer pr kamp

0,8 - 0,4 was dribbled pr kamp

0,5 - 0,7 dispossesed pr kamp

Link to comment
Share on other sites

Taklinger og interceptions per kamp øker for hvor dårligere laget han spiller på er som regel. Pluss på at han også er en type spiller som ofte er høyt oppe i banen og må spurte tilbake for å hente seg inn igjen så drar man opp taklingsstatistikken og interceptions merkverdig mye. Som du også er på klareringer per kamp så tyder det på at Debuchy på tross av at han spiller for et adskillig dårligere offensivt og defensivt lag enn Arsenal så er han ikke like mye defensivt tilstede som det Sagna er. Han blir også driblet dobbelt så mye kontra Sagna.

 

Er dog mye bedre teknisk med ballen i beina enn Sagna så den skal jeg ikke si noe på, men defensivt er han i en helt annen klasse enn Sagna og ikke på en god måte, men det samme gjelder også det offensive bare andre veien.

 

Er dog ikke særdeles "keen" på Debuchy. Er 29 år ved utgangen av juli og Newcastle vil ha mye penger for han. Ved siden av dette er han ikke utpreget god defensivt og adskillig mye bedre offensivt enn bakover. Hvordan vil det påvirke balansen vår offensivt sett når man skal spille Debuchy og Walcott på samme side f.eks.?

Link to comment
Share on other sites

Må innrømme at jeg ikke har sett veldig mye på Debuchy, men å hevde at han er så mye dårligere defensivt enn Sagna/Aurier synes jeg blir litt rart.

 

Fra PL 2013/14:

 

Debuchy vs Sagna

28 - 34 kamper

3,3 - 1,7 taklinger pr kamp

2,4 - 1,5 interceptions pr kamp

4,8 - 5,0 klareringer pr kamp

0,8 - 0,4 was dribbled pr kamp

0,5 - 0,7 dispossesed pr kamp

Statistikk viser ikke alt, men at han blir driblet av dobbelt så mye som Sagna forteller litt om hvorfor jeg ikke ønsker han. Han minner meg forøvrig også litt om hvordan Denilson var mot slutten, tok ikke returløpene fullt ut og ligger alltid bitte litt feil.

 

Edit: Han er forøvrig meget god for Frankrike, er for Newcastle han har skuffet.

Link to comment
Share on other sites

Var vel slik som Vermaelen i sin første sesong her. Blender folk med sine offensive bidrag mens han konstant er en liability bakover. God spiller, men skal han komme til sin rett i Arsenal så må vi få tak i en betydelig mer defensiv venstreback og en holdende midtbanespiller for å dekke over at høyrebacken vår spiller omtrent som en høyrekant.

Link to comment
Share on other sites

Tar aurier over debuchy hver dag. Har ett vanvittig potensial og er i mine øyne allerede på høyde med debuchy. Synes debuchy er middels begge veier., samt mye tregere enn aurier.

Nå har ikke jeg sett 30 Newcastle-kamper i fjor, men har også inntrykk av at han er svimmel bakover. .

Synes aurier er ekstremt spennende utifra de få kampene vi så han i vm. Beste backen i ligue 1 , og visekaptein(correct me if im wrong) i toulouse i så ung alder der han har storspilt etter han kom fra lens.

Link to comment
Share on other sites

For Newcastle har han skuffet?!

 

Det er i hvert fall Newcastlefansen uenig i:

 

http://www.nufcblog.com/2014/05/14/vote-for-your-newcastle-player-of-the-season-2/

Hehehe, han har en del gode offensive bidrag da, og for Newcastle har det ikke vært så mange gode spillere å stemme på i år..

 

Ser forøvrig at mediene spekulerer i at prisen på Carvalho blir 23.900.000£ burde vi virkelig slenge oss på. Kanskje verdens største talent på DM og allerede meget god..

Link to comment
Share on other sites

Chelsea FC @chelseafc 9m

Agreement reached with Atletico Madrid for the transfer of Diego Costa: http://che.lc/BhUpY2 #CFC

På tide å få ræva i gir Wenger.

Når det gjelder William Carvalho er jeg enig. Utrolig god spiller allerede som har bøttevis med potensiale ved siden av. Er dog usikker på om prisen er såpass "lav" som den snakkes om. Er tross alt Porto det er snakk om her.

Link to comment
Share on other sites

Nå vet jeg ikke hva Wenger sine akuratte ambisjoner med Arsenal er , men vi er en klubb som har potensialet til å verdens største. Da må det også handles spillere av dette kaliberet sesong etter sesong. Ja, du har eksempler på klubber som klarer det med et lavt budsjett. Som feks atletico og dormudt . Men det e sykkelsenter disse blir i verdenstoppen år etter år

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...