Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2014


49 unbeaten

  

27 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 673
  • Created
  • Last Reply

Slik er ståa:

Debuchy tells @lequipe: "I did not post to Instagram. There is nothing done. For now, we are discussing. #AFC is a great club, we'll see."

Kan legge til denne om Sanchez:

GeoffArsenal @GeoffArsenal 11 min

Sanchez, Hearing personal terms agreed in principal before the WC, Transfer fee yet to be agreed with Barca but Arsenal are quietly confidnt

Link to comment
Share on other sites

Ryktes om enighet rundt pris med Sanchez og Debuchy nå.

Angående Debuchy virket det som om sagaen foregikk sånn.

Wenger kom med et bud på 10 millioner pund, Newcastle ba om 11. Wenger kom med et bud på 7 millioner pund, Newcastle sa 9. Wenger kom med et bud på 7.5 millioner pund, Newcastle sa 8. Wenger sa greit. Slik det virker som om alle handlene våre går.

Link to comment
Share on other sites

Sanchez ender opp enten hos oss eller juventus ( vidal og isla)

 

Hvis S gjør helomvending og drar til Liverpool, så kan Wenger og co bare legge opp.

 

Barcelona trenger penger for å kunne betale for Suarez. De foretrekker mest mulig penger.

 

Juventus er en klubb som sliter med å betale store summer generelt sett. At de skal klare å matche €40m (som det er snakk om for Sanchez) er uvirkelig. I så fall må det betales over mange mange år.

 

Ikke er de interesserte i å selge unna Vidal eller Pogba heller visstnok. Så tviler sterkt på at Sanchez ender opp der.

Link to comment
Share on other sites

 

Barcelona trenger penger for å kunne betale for Suarez. De foretrekker mest mulig penger.

 

Juventus er en klubb som sliter med å betale store summer generelt sett. At de skal klare å matche €40m (som det er snakk om for Sanchez) er uvirkelig. I så fall må det betales over mange mange år.

 

Ikke er de interesserte i å selge unna Vidal eller Pogba heller visstnok. Så tviler sterkt på at Sanchez ender opp der.

 

Joda, du har et meget godt poeng her. Med mindre de selger vIdal, så har de ikke råd.

 

De bør uansett ikke selge han, uansett pris.

 

Pogba- Pirlo - Vidal ( finnes det noe bedre?)

Link to comment
Share on other sites

Joda, du har et meget godt poeng her. Med mindre de selger vIdal, så har de ikke råd.

 

De bør uansett ikke selge han, uansett pris.

 

Pogba- Pirlo - Vidal ( finnes det noe bedre?)

 

En annen ting som er verdt å nevne er at den italienske pressen melder absolutt null om noe Juventus interesse/bud for Sanchez. Så dette er nok 100% bullshit fra engelsk presse (som vanlig). Når det gjelder Liverpool sin interesse for Sanchez:

 

Ben Smith ‏@BenSmithBBC 28s

#LFC all but given up on Alexis Sanchez

 

Eneste jeg har vært redd for er at Manchester City skal hoppe inn. Med en chilensk manager og mye penger (og forbausende få spillere som er av lignende spillertype som Sanchez) så tror jeg de kunne ha snappet han opp om han fikk de rette lovnadene.

Når det gjelder den midtbanen så tror jeg den her ikke hadde vært noe dårligere.

 

Martinez - Ramsey

Özil

 

Men, det skjer ikke uansett selvsagt. :P

Link to comment
Share on other sites

Ian Abrahams (Moose) @BroadcastMoose 10m

Arsenal have tonight completed the signing of French right back Mathieu Debuchy from Newcastle

Ingenting fra klubben ennå, men dette er visstnok nå en "done deal". Debuchy undergikk en medisinsk test tidligere i dag på Colney visstnok.

Mangler bare Sanchez, en midtbanespiller, en spiss og en keeper nå.

Link to comment
Share on other sites

Dersom vi får inn Sanchez og Joel Campbell skal spille for oss, begynner det å bli mange spillere på de fire fremste plassene.

 

Giroud

Sanogo

Sanchez

Walcott

Campbell

The Ox

Podolski

Cazorla

Özil

Rosicky

Wilshere

Gnabry

 

Det er 12 spillere, det. Trippel dekning!

 

Jeg tipper at 1-2 av disse forsvinner. Bør vi selge noen (f.eks. Podolski, Cazorla, Campbell)? Eller låne ut noen (f.eks. Gnabry, Campbell)?

 

Noen som har noen tanker om hvem som forsvinner?

Link to comment
Share on other sites

Håper veldig på Sanchez. Dette var kanskje min favoritt før vindauget. Han kan spele spiss og begge kantar, og løyser eigentleg 2 problem for oss i ein spelar. I tillegg er han klasse. I mine auge kan han prestere som Suarez har gjort for pool dei siste to åra.

 

Ja det er tett med spelarar og det kan vere at Gnabry og Campbell bør ut til PL lag på lån. Ville uansett la dei vere med på pre-season for å prøve seg.

 

Kjenner det er spennande med silly season sjølv om eg hatar det :)

Link to comment
Share on other sites

Ian Abrahams (Moose) ‏@BroadcastMoose 10m

Arsenal have tonight completed the signing of French right back Mathieu Debuchy from Newcastle

 

Ingenting fra klubben ennå, men dette er visstnok nå en "done deal". Debuchy undergikk en medisinsk test tidligere i dag på Colney visstnok.

 

Mangler bare Sanchez, en midtbanespiller, en spiss og en keeper nå.

Ikke min favoritt, men får se om han overbeviser meg ila sesongen. Virker som en done deal, Newcastle har vel Janmaat i boks snart nå også så.

 

Bender og Sanchez nå + Casillas/Valdes og sommeren ville vært fantastisk.

Men siden Liverpool-fansen tror de får Hummels nå bør vel vi heller gå for De Rossi, Messi og Neuer...

Link to comment
Share on other sites

Selv om intet er bekreftet så virker det som nevnt over at Debuchy er sannsynlig. Sanchez er selvsagt betydelig mer usikker og på ryktestadiet, men jeg ser denne overgangen som reelt "mulig".

 

Hvis Sanchez går i boks så kan jeg leve med at vi ikke får inn en ny spiss, det spørs litt hva som skjer med Campbell. Hvis han blir solgt videre som enkelte rykter tilsier så sier jeg ikke nei takk til en ny "offensiv" spiss, blir Campbell værende så prioriterer jeg ned et kjøp i denne posisjonen.

 

Da er det bare "klippen" på midtbanen og en god "andre målvakt" som mangler (+ en eventuell fjerde stopper og en eventuell erstatter for Vermaelen hvis han forsvinner).

 

Kanskje skjer det "under" at Wenger endelig overbeviser meg når det gjelder overgangsmarkedet :lol: . Jeg velger (endelig) å ha troen på professoren (det er en stund siden sist, og hvor lenge det varer får tiden vise)

Link to comment
Share on other sites

Sami khedira!!!!!!!

Absolutt en mulighet og er nok en av Mesuts beste venner på og av banen, men jeg er faktisk mindre keen på han nå enn før VM. Mener Lars Bender ville vært perfekt.

Bender fikk 0.1 gule kort per kamp i fjor, hadde også 1.76 brytninger, vant 2.66 headinger og 3 taklinger i snitt.

 

Bender spiller dog som en renere DM enn det Khedira gjør og er mindre involvert offensivt, men med Ramsey som makker og eventuelt Sanchez-Özil-Walcott i leddet foran seg er vi ikke så avhengig av at DMen kommer opp å gjør de helt store tingene for oss.

 

Bender, Khedira, Schneiderlin og Carvalho er nok de jeg har mest lyst på inn på den plassen pdd.

 

Ellers kan vi gjerne linkes videre til Valdes og Casillas og gjerne gjøre et fremstøt.

 

Debuchy, Casillas, Bender og Sanchez ville jeg ikke ha trodd før silly season i mine villeste drømmer, men nå begynner jeg å drømme om det og det virker ikke lenger like urealistisk... DAMN YOU SILLY SEASON

 

Så er det bare å vente på skuffelsen når Juve annonserer Sanchez og vi får inn en sør-amerikaner som må lånes ut i 3 år for å få statsborgerskap, en statisk ving til(som egentlig er offensiv midtbanespiller eller spiss, men der vil han IKKE få spille) og en midtbanespiller fra Ligue 2 som Grimandi fant når han var på ferie hjemme i Frankrike.

Link to comment
Share on other sites

Absolutt en mulighet og er nok en av Mesuts beste venner på og av banen, men jeg er faktisk mindre keen på han nå enn før VM. Mener Lars Bender ville vært perfekt.

Bender fikk 0.1 gule kort per kamp i fjor, hadde også 1.76 brytninger, vant 2.66 headinger og 3 taklinger i snitt.

 

Bender spiller dog som en renere DM enn det Khedira gjør og er mindre involvert offensivt, men med Ramsey som makker og eventuelt Sanchez-Özil-Walcott i leddet foran seg er vi ikke så avhengig av at DMen kommer opp å gjør de helt store tingene for oss.

 

Bender, Khedira, Schneiderlin og Carvalho er nok de jeg har mest lyst på inn på den plassen pdd.

 

Ellers kan vi gjerne linkes videre til Valdes og Casillas og gjerne gjøre et fremstøt.

 

Debuchy, Casillas, Bender og Sanchez ville jeg ikke ha trodd før silly season i mine villeste drømmer, men nå begynner jeg å drømme om det og det virker ikke lenger like urealistisk... DAMN YOU SILLY SEASON

 

Så er det bare å vente på skuffelsen når Juve annonserer Sanchez og vi får inn en sør-amerikaner som må lånes ut i 3 år for å få statsborgerskap, en statisk ving til(som egentlig er offensiv midtbanespiller eller spiss, men der vil han IKKE få spille) og en midtbanespiller fra Ligue 2 som Grimandi fant når han var på ferie hjemme i Frankrike.

 

Tror ikke Bender er løsningen selv. Han er heller ikke så defensiv som du skal ha det til. Det er broren hans Sven. Lars er mer en "all-action-midfielder", men som bare ikke er så god offensivt sett. Jeg er også usikker på om Lars Bender holder nivået. Han har selv sagt at han ikke føler seg klar for en større klubb og jeg er ganske enig. De defensive statistikkene hans er ganske brukbare, men pasningsstatistikkene hans er blant annet rimelig ræva. Og i et lag som Arsenal så må man være en god pasningsspiller.

 

Han ble blant annet ikke tatt ut i troppen til Tyskland heller før han pådro seg skade og ble ute uansett. Khedira på tross av at han hadde vært ute i 6 måneder ble fortsatt foretrukket (og det med god grunn i mine øyne).

 

Lars Bender er etter hva jeg ser en spiller som er avhengig av å heve nivået sitt betraktelig om han skal lykkes i Arsenal. Jeg vet at Wenger har hatt interesse for han, men jeg tror ikke han er løsningen på vårt midtbaneproblem.

 

Ellers har jeg null interesse av å se Casillas og Valdes i Arsenal. Førstnevnte har vært ræva de siste 2 årene og sistnevnte har jeg aldri syntes har vært noe spesielt. Å ha en av disse to som backups i Arsenal ville vært rimelig lite lønnsomt mtp. lønnskravene og at de begge to trolig ville krevet å være førstevalg på tross av at ingen av de i mine øyne er bedre keepere enn hva Szczesny er pdd.

Link to comment
Share on other sites




We just spoke to Wenger here, deal is as good as done with Sanchez! From the horses mouth! @talkSPORT ON AIR LIVE Follow #AFC @SportsYapper



Stan Collymore @StanCollymore



· 3h



Sanchez will join Arsenal tomorrow for 35 million Euros. 4 year contract. @talkSPORT ON AIR LIVE Follow YOUR club @SportsYapper



Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...