Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2014


49 unbeaten

  

27 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Han var rimelig ukjent for meg også før noen her inne snakket om han i fjor. Så fulgte med på han denne sesongen og han er veldig god. Kan tenke deg en en mer atletisk Arteta egentlig. Høyere, sterkere og raskere med betydelig større motor.

 

Ville nok trolig glidd sømløst inn hos oss. :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 673
  • Created
  • Last Reply

Han var rimelig ukjent for meg også før noen her inne snakket om han i fjor. Så fulgte med på han denne sesongen og han er veldig god. Kan tenke deg en en mer atletisk Arteta egentlig. Høyere, sterkere og raskere med betydelig større motor.

 

Ville nok trolig glidd sømløst inn hos oss. :)

Husker han var meget god når vi møtte Soton borte på St Mary's denne sesongen. Kommenterte til sidekameraten at han imponerte, og at hvis han holdt det nivået til dagligdags så ville han vært en mann for oss.

Link to comment
Share on other sites

Han var rimelig ukjent for meg også før noen her inne snakket om han i fjor. Så fulgte med på han denne sesongen og han er veldig god. Kan tenke deg en en mer atletisk Arteta egentlig. Høyere, sterkere og raskere med betydelig større motor.

 

Ville nok trolig glidd sømløst inn hos oss. :)

Var nok meg. Husker vi diskutererte om han gikk på kvota eller ikke i alle fall og vi kom vel frem til at han telles som engelskrpodusert også. Ville vært en nydelig signering. Hadde passet perfekt inn hos oss, spørsmålet er om vi trenger en mer fysisk DM som også kan spille stopper?

Link to comment
Share on other sites

Var nok meg. Husker vi diskutererte om han gikk på kvota eller ikke i alle fall og vi kom vel frem til at han telles som engelskrpodusert også. Ville vært en nydelig signering. Hadde passet perfekt inn hos oss, spørsmålet er om vi trenger en mer fysisk DM som også kan spille stopper?

 

Mente det var enten deg eller 49_Unbeaten ja, hehe. ;)

 

Jeg er usikker selv. Schneiderlin står for mye av det samme som Arteta gjør, men i motsetning til Arteta er han raskere, høyere og sterkere. Problemet til Arteta har som oftest vært at han ikke klarer å følge tempoet i de største kampene og der er Schneiderlin bedre rustet til å holde følge. Jeg er dog som deg usikker på om denne typen "defensiv" midtbanespiller er den rette veien å gå. Syntes ofte at spillere som Arteta og Schneiderlin beholder ballen for lenge og senker tempoet i spillet. Og med Özil, Walcott og Ramsey så skal det helst gå litt fortere fremover for å få det beste ut av de. Er derfor jeg helst ønsker en mer defensiv spiller som er kjappere i distribusjonen sin enn det Arteta er.

Vi blir også linket til en fransk ungutt i dag ved navn Adrien Rabiot. Han er bare 19 år, men ser ut som han er 30 (og spiller som om han var mye eldre). Virker som et veldig stort talent og har bare 1 år igjen på kontrakten. Lukter veldig Wenger signering over denne her må jeg innrømme. Minner veldig om Matic i spillestil. Er nesten 190 høy og har ganske så slepen teknikk til å være såpass høy. Han er dog mer et "work in progress" enn det jeg ønsker at en ny midtbanespiller skal være, men hvem vet? Kanskje han går rett inn på førstelaget og snapper plassen ved siden av Ramsey? PSG er ganske så godt dekket på midten så er ikke rart at han sliter med å slå gjennom der.

Link to comment
Share on other sites

Rabiot er meget god og ville vært en fin signering, ønsker meg mer Schneiderlin eller en DM som kan spille stopper også selv.

 

Jeg ser for meg at vi har 6 problemområder i sommer:

Høyreback(nytt førstevalg)

DM(Nytt førstevalg)

Spiss(Rotasjon, alternativ til Giroud med annet skillset)

Ving(Rotasjon)

Keeper(Reserve)

Stopper(Reserve)

 

Ideelt sett ønsker jeg spillere som er komfortable i flere posisjoner, en Vela som kommer inn og er komfortabel som ving og spiss, en Song/Martinez som kan spille stopper og DM

Schmeichel er en god keeper vi kan få gratis som har litt PL-erfaring og ikke kommer til å ta alt for mye i lønn.

Aurier ser ut til å bli en ny HB og virker som en bra spiller.

 

Mtp. Wengers uttalelse om maks 3 nye:

Vela(ving/spiss), stopper/DM(Martinez, Song, osv), Aurier og en keeper(antar at han mener 3 utespillere, keepere blir jo litt utenfor dette).

Med slike spillere inn vil vi være betraktelig styrket i problemområdene, aller helst vil jeg nok ha inn en ren spiller for hver plass dog.

Link to comment
Share on other sites

Rabiot er meget god og ville vært en fin signering, ønsker meg mer Schneiderlin eller en DM som kan spille stopper også selv.

 

Jeg har jo pratet om Gonalons i 3 år nå. Kan spille både som DM og stopper. God spiller som er spesialisert til en rolle. Noe som i mine øyne ville vært ypperlig for den type fotball vi spiller mtp. at vi er ganske så ivrige på å få sidebackene opp langs kantene og når vi ofte har en høy offensiv linje. Tror han hadde passet ypperlig inn i Arsenal.

 

Maxime Gonalons: Is the Lyon enforcer an upgrade on Arsenal’s Mikel Arteta?

 

En annen spiller som også er verdt å nevne kunne vært Miralem Pjanic. Vært veldig veldig god for Roma etter overgangen fra Lyon. Han er også en spiller som Wenger prøvde å hente tidligere når han var i Lyon. Han har også i ettertid sagt at han var så godt som klar for oss med personlige betingelser og enighet om overgangssum, men at pga. et løfte faren hadde avgitt til Roma så følte han at man måtte gå dit.

 

Er veldig god offensivt (fantastisk venstrefot blant annet), men samtidig så er han god defensivt også. Kunne vært en god makker til Ramsey.

Link to comment
Share on other sites

Skal ein vinne ligaen må ein ha to omtrent like gode spelarar i kvar posisjon. Dette har me ikkje i dag. Gode eksempel er spesielt mangelen på gode alternativ til Walcott, Ramsey og Giroud. Noko som desverre kosta oss eit seriemesterskap.

Link to comment
Share on other sites

Sommerens overgangsvindu kan ende med et scenario hvor vi henter tilbake tidligere spillere, selv om det ikke er helt realistisk. Tenker da først og fremst på Vela, Fabregas og Song. Vela fordi han vil være et røverkjøp og kan bekle flere posisjoner, Song fordi han var ligaens beste DM før han dro og til Barcelona og kan spille midtstopper, og Fabregas bare på grunn av den klassespilleren han er.

 

Med Fabregas og Song inn vil en av Arteta/Flamini bli overflødig, og jeg personlig ville da latt Arteta få gå siden hans dypliggende playmaker rolle blir dekket av Ramsey, Cesc og Wilshere, mens Flamini har andre kvaliteter hvor vi ikke har samme bredden. Fabregas kan spille alle posisjoner fremover på banen, selv som toppspiss der han delvis har blitt brukt av Barcelona og gir andre kvaliteter enn Giroud. Samme med Vela, så med disse inn er det ikke noe "krise" om vi ikke får inn Balotelli, Benzema eller mer utpreget kvalitetsspiss.

 

Da er det bare ny andrekeeper og førstevalg på høyrebacken igjen, og mye tyder på at Aurier tar plassen til Sagna som nå skal være klar for Manchester City.

 

1. laget:

Szczesny

Aurier - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Ramsey - Fabregas

Walcott - Özil - Vela

Giroud

2. laget:

ny keeper

Jenkinson - Song - Vermaelen - Monreal

Flamini/Diaby - Wilshere

Chamberlain - Cazorla - Rosicky

Podolski

Link to comment
Share on other sites

Det er rett og slett et flust av kvalitetsspillere tilgjengelig i sommer. Hvis Fabregas ryktene stemmer og Barcelona er villige til å selge han så er det bare å hente han tilbake i mine øyne. Tror folk glemmer hvor god denne gutten (eller skal jeg si mann?) var for oss.

 

Personlig syntes jeg alltid han spilte sin beste fotball for oss når han lå dypere i banen og kontrollerte spillet, men man kan selvfølgelig ikke benekte de fenomenale mål/assist statistikkene han hadde når han ble skyvet lengre frem i banen. Men, jeg føler alltid at han mistet noe når han ble dyttet frem. Nemlig litt av den råskapen og aggresjonen han hadde når han spilte sentral midtbane. Han pleide å jobbe ræva av seg ved siden av at han var ekspesjonelt talentfull. Syntes ikke han har vist den samme arbeidskapasiteten og iveren som han pleide å ha. I mine øyne virker han som en spiller som ikke lenge elsker å spille fotball, men det er nå bare meg. Tror at han ville fått tilbake mye av gnisten i Arsenal med den friheten han ville fått. Hvor det ikke bare gjelder å sentre ballen 40 ganger frem og tilbake før man setter fart.

 

Ser gjerne at vi henter tilbake Fabregas og legger om til 4-1-2-1-2 (som nevnt i Fabregas tråden). Hent også inn Aurier, Gonalons og Vela. Vela blir dermed 1 av 2 spisser på topp. Hvorvidt det er Walcott, Podolski eller Giroud som er partneren hans (eller Walcott og Giroud/Podolski når førstnevnte er tilbake) så vil de alle være hardtarbeidene (vel.. minus Podolski) og komme bedre til rette i mine øyne i en duo på topp. Ikke bare det; Men de vil ha Fabregas, Özil OG Ramsey til å före de med baller. Ville i mine øyne vært et tilnærmet drømmelag rent offensivt sett.

 

Aurier £7m

Gonalons £12m

Fabregas £30m

Vela £4m

 

Totalt £53m

------------------------------------------

1. Szczesny

2. Aurier - 17. Mertesacker - 6. Koscielny - 3. Gibbs

21. Gonalons

4. Fabregas - 16. Ramsey

11. Özil

14. Walcott - 23. Vela

------------------------------------------

Ikke så sannsynlig at Wenger henter inn 4 nye førstevalg, men jeg mener at med Vela sin latterlig lave pris at det nærmest gjelder bare 3 spillere (noe Wenger nevnte angående spillere inn før vi skal erstatte de som forsvinner). £4m er summen vi kjøpte Park for f.eks. og aldri brukte. Setter ting litt i perspektiv kanskje? :P

Har absolutt ikke noe tro på at Wenger vil gjøre noe som det her (formasjonsskifte og hente inn såpass mange spillere), men det hadde vært usedvanlig moro å se.

Link to comment
Share on other sites

Aldri vært superfan av Khedira på Real Madrid. Syntes han er/var veldig god for Tyskland sammen med Schweinsteger dog. Så potensielt sett sammen med Ramsey ville han vært tilsvarende god.

 

Ikke like god som Javi Martinez i mine øyne, men han er god. Er litt mer boks-til-boks enn hva jeg ville ha foretrukket, men for £15m i samme marked hvor David Luiz koster £50m så ville det vært et røverkjøp av dimensjoner.

Link to comment
Share on other sites

Er det håndfaste bevis for at faktisk det er budt 50£mill for Luiz da, eller snakker vi sillyseason på høyt plan? Rykter er det jo mange av i denne sesongen, og vi har ikke nådd høytiden ennå heller :)

 

Men ja, jeg tar Martinez hver dag føre Khedeira... Men om alternativet ikke er der, styrker nok Khedeira oss kontra dagens status.

Link to comment
Share on other sites

Er det håndfaste bevis for at faktisk det er budt 50£mill for Luiz da, eller snakker vi sillyseason på høyt plan? Rykter er det jo mange av i denne sesongen, og vi har ikke nådd høytiden ennå heller :)

 

Men ja, jeg tar Martinez hver dag føre Khedeira... Men om alternativet ikke er der, styrker nok Khedeira oss kontra dagens status.

 

Verken Chelsea eller PSG har gått ut med prisen, men BBC, SkySports og The Guardian melder alle at det er minst £40m+.

Link to comment
Share on other sites

Det er overpris for en middels spiller ja... Om dette stemmer, kanskje han PSG eieren har noe gammel pokergjeld til Abrahimovic? :P

Noe må det iallefall være om de velger å punge ut de summene... Sukk

 

Ødelegger bare ennå mer for FFP, og Chelsea får plutselig ennå mer penger å kjøpe for...

Link to comment
Share on other sites

Er ikke uten grunn til at jeg syntes det lukter litt muffens.. alt over £20m for Luiz er overpris. Og når det er snakk om over £40m så er det noe som skurrer.

Chelsea har forøvrig sikret seg £85-90m for to rotasjonsspillere i Mata og Luiz. Er faen meg helt sykt.

Link to comment
Share on other sites

Vi "signerer" Giroud, og går all inn på han og Sanogo. Mitt depresive tips.

 

Ville satt pengene mine på det tipset selv fordi det er hva jeg også tror kommer til å være realiteten når vinduet stenger. Giroud er visstnok i samtaler om ny kontrakt og kommer meget trolig til å være førstevalg neste sesong også.

Link to comment
Share on other sites

men ser ikke Wenger at vi MÅ ha en ny spiss inn som kan avlaste Giroud i de periodene han ikke fungerer? Trodde det var en selvfølgelighet at vi må handle der? Men man kan aldri være sikker på hva Wenger tenker, nå brukte han Sanogo en del på slutten av sesongen, og han viste tidvis kvaliteter, så kan godt hende Wenger mener det holder....

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...