Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2014


49 unbeaten

  

27 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 673
  • Created
  • Last Reply

Arsenal eye Serge Aurier transfer from Toulouse as their Bacary Sagna replacement

 

Denne karen har vært linket til oss i et par år nå og er en av de bedre backene i den franske ligaen. Personlig tror jeg han kan være et kupp som Sagna viste seg å være. Han har til og med flettet hår (bare ikke farget blondt som Sagna)! :P

Kan spille som midtstopper også forøvrig og fysisk sett er han veldig lik Sagna. Veldig god i lufta på tross for den lave høyden (175), sterk og rask. Ganske brukbar fremover er han også. Står med 5 mål og 6 målgivende på 25 kamper blant annet.

 

Ikke min idéelle signering (det er Sagna på en ny kontrakt eller Coleman), men Aurier er god og han har vært på blokka til Wenger siden 2010 eller noe slikt. Tror han ville vært en billig og meget god investering.

 

Her er også Aurier i Arsenal drakt tatt forrige sommer:

 

Serge-Aurier-Arsenal-fan-570x570.jpg

 

Forøvrig tror jeg en litt mer "realistisk" "summerspree" kunne sett slik ut:

 

Ut: Fabianski, Viviano, Sagna, Vermaelen, Podolski

 

Inn: Keeper (Sørensen f.eks.?), Aurier, Ginter, Djourou (tilbake fra lån), Gonalons, Draxler, Balotelli

 

Førstelaget ville da sett slik ut:

 

Szczesny

Aurier - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Gonalons - Ramsey

Walcott - Özil - Draxler

Balotelli

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som et spennende lag, Stefan. Men vil så absolutt ha inn en ny keeper. Helst Adler eller Casillas, men Ter-Stegen er og et godt valg. I tillegg, kunne jeg tenkt meg en venstreback som ikke er så offensiv som Gibbs. Kanskje er Vermaelen et godt alternativ. Gonalons er en spiller jeg tror vill gjort den defensive jobben meget godt. Andre alternativer som kunne passet godt, er Pogba og Shweinsteiger. Kanskje er Draxler en kandidat til å spille spiss. Men hvem som skal stå for innkjøpene er jeg ikke sikker på. Men akkurat nå, er jeg sikker på at jeg ikke ønsker at det skal være Arsène.

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som et spennende lag, Stefan. Men vil så absolutt ha inn en ny keeper. Helst Adler eller Casillas, men Ter-Stegen er og et godt valg. I tillegg, kunne jeg tenkt meg en venstreback som ikke er så offensiv som Gibbs. Kanskje er Vermaelen et godt alternativ. Gonalons er en spiller jeg tror vill gjort den defensive jobben meget godt. Andre alternativer som kunne passet godt, er Pogba og Shweinsteiger. Kanskje er Draxler en kandidat til å spille spiss. Men hvem som skal stå for innkjøpene er jeg ikke sikker på. Men akkurat nå, er jeg sikker på at jeg ikke ønsker at det skal være Arsène.

 

TS er vel klar for Barca??

Ellers er det eneste jeg ønsker meg Klopp.

Link to comment
Share on other sites

Tviler på at spillere vil til oss når vi holder på som nå. Får nok inn halvgode men toppen blir nok skeptiske

Jeg er enig i dette, men med en ny "spennende" kar ved roret så tror jeg det ville endret seg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig i dette, men med en ny "spennende" kar ved roret så tror jeg det ville endret seg.

 

Den logikken kjøper jeg ikke. Dersom Pep eller Klopp skulle ta over, ja kanskje. Det ville i så fall kreve ett meget profilert navn. Men Wenger tiltrekker seg nok langt flere spillere enn den gjennomsnittlige manager.

Link to comment
Share on other sites

Özil hyllet wenger når han kom, men det er ganske normalt at spillere gjør i sine første intervjuer.

 

Spillere får også med seg hva som skjer med Arsenal, de ser at vi feiler når det drar seg til. Jeg tror som flere andre at det må en skikkelig opprydding i mange rekker.

Link to comment
Share on other sites

Özil hyllet wenger når han kom, men det er ganske normalt at spillere gjør i sine første intervjuer.

Spillere får også med seg hva som skjer med Arsenal, de ser at vi feiler når det drar seg til. Jeg tror som flere andre at det må en skikkelig opprydding i mange rekker.

Med fjerdeplass og fa-cup seier er vi mer enn attraktive nok. Det er lønningene og overgangssumner som stopper oss.
Link to comment
Share on other sites

FA skal vinnes først, og det er slett ikke langt ned til everton. Vi møter city på tirsdag. Tap der og innbyrdes mot Everton... Ja du ser poenget.

 

FA cup... Vi bananskrella i ligacupen mot Birmingham med vel så godt lag! Tar ikke noe for gitt!

Link to comment
Share on other sites

 

Den logikken kjøper jeg ikke. Dersom Pep eller Klopp skulle ta over, ja kanskje. Det ville i så fall kreve ett meget profilert navn. Men Wenger tiltrekker seg nok langt flere spillere enn den gjennomsnittlige manager.

Her er vi ved en klart subjektiv vurdering, både fra min side, din side og alle andre fans sin side. Ingen av oss er vel i tvil om at Wenger har vært en manager som "tiltrekker" seg spillere. Den subjektive delen går på hvor stor hans "tiltrekningskraft" er nå og i den kommende sesongen. Wenger vil nok fremdels ha en slik tiltrekningskraft, men min personlige mening er at den sannsynligvis ikke er den samme som før.

 

Nå er det mange faktorer som spiller inn når det gjelder hvor tiltrekkende en klubb er, manager en er av disse faktorene.

Andre faktorer kan være:

 

Økonomisk. "Dessverre" så er lønn blitt en avgjørende faktor for mange spillere. Arsenal kan ikke konkurrere med de mest "dopede" klubbene, og etter min mening så skal de heller ikke gjøre det. Dette medfører at vi vil gå glipp av de "største" stjernene, uten at jeg sover dårlig av den grunn. Det finnes utrolig mange gode fotballspillere der ute som ligger rett under "stjernestatus" og det er de jeg først og fremst skulle sett litt av i klubben. For de som virkelig tenker økonomisk så spiller også skattenivået i klubbens hjemland også en rolle.

Klubbens nivå i hjemlig serie og Europa er en viktig faktor for mange av de "beste". Det å være en reell utfordrer i hjemlig serie og å dermed være sikker på en CL-plass spiller absolutt en rolle i denne sammenheng.

Det er greit å presisere fra min side at for meg så går en sunn klubbøkonomi foran store spillerkjøp, men samtidig så mener jeg at klubbens økonomi hadde tålt en viss større "handel" de siste sesongene og jeg mener også at Wenger har vært en bremsende faktor i den manglende forsterkningen av laget. Igjen så presiserer jeg at det er min sannhet og ikke en "objektiv" sannhet.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mine ønsker:

Ut:

Podolski

Fabianski

Viviano

Bendtner

Diaby

Sagna

Vermaelen

Arteta

Ryo(Utlån)

 

Inn:

Rutinert reservekeeper

Ny høyreback, dersom Bacary ikke forlenger(Aurier, Coleman, Pisczek)

Ung stopper som kan erstatte Vermaelen(Ginter + Djourou tilbake fra utlån)

Ny DM(Gonalons eller Carvahlo)

Hurtig vingspiller(Draxler, Griezmann, Reus, Kuba eventuelt en annen spiller som kan bidra med en gang + Campbell tilbake fra utlån)

Ny spiss(Drmic?)

Klopp

 

Mener at dette er posisjonene vi trenger å forsterke for å kunne kjempe i toppen helt ut, sier ikke at dette hadde gitt oss gull, men en fighting chance.

Behovet for hurtighet er stort, defensivt er jeg stort sett fornøyd bortsett fra Arteta som ser litt passé ut som Arsenalspiller(Til tross for at jeg digger fyren)

Vil ha tilbake Campbell i troppen da han har dribleferdigheter, hurtighet og er uforutsigbar, men vil også ha inn nok en ving, Ox kommer til å spille litt sentralt når skadene kommer og Podolski er jeg usikker på om jeg vil ha med(Høy lønn, ujevne prestasjoner, lite i bakrom til tross for økende tendenser)

 

Et spissalternativ vil være viktig og dersom kona bestemmer og Giroud må dra vil jeg vi skal erstatte han med en bedre spiss(Mandzukic? Balo?) og ta inn Drmic som reserve

 

Virker for meg som om Wenger ikke kommer til å fornye(En teori jeg først kastet ut når Özil ble signert, noe så ulik Wenger måtte vel være fordi han ville gå ut med et pang?). Da føler jeg at Klopp ville være den riktige mannen til å overta klubben vår, har i motsetning til Simeone overbevist over tid og har mange av de samme fotballtankene og prinsippene som Wenger.

 

BTW: Pogba hadde vært fantastisk som dere sier, men har sett en del på Juve denne sesongen og han er ikke en løsning på DM på kort sikt, liker å gå med ballen i bena og er ikke spesielt god defensivt. Ville fortsatt vært en fantastisk signering og er nok bedre enn Arteta som DM(Og muligens også Aaron i posisjonen ved siden av..)

Link to comment
Share on other sites

Mine ønsker:

Ut:

Podolski

Fabianski

Viviano

Bendtner

Diaby

Sagna

Vermaelen

Arteta

Ryo(Utlån)

 

Inn:

Rutinert reservekeeper

Ny høyreback, dersom Bacary ikke forlenger(Aurier, Coleman, Pisczek)

Ung stopper som kan erstatte Vermaelen(Ginter + Djourou tilbake fra utlån)

Ny DM(Gonalons eller Carvahlo)

Hurtig vingspiller(Draxler, Griezmann, Reus, Kuba eventuelt en annen spiller som kan bidra med en gang + Campbell tilbake fra utlån)

Ny spiss(Drmic?)

Klopp

 

Mener at dette er posisjonene vi trenger å forsterke for å kunne kjempe i toppen helt ut, sier ikke at dette hadde gitt oss gull, men en fighting chance.

Behovet for hurtighet er stort, defensivt er jeg stort sett fornøyd bortsett fra Arteta som ser litt passé ut som Arsenalspiller(Til tross for at jeg digger fyren)

Vil ha tilbake Campbell i troppen da han har dribleferdigheter, hurtighet og er uforutsigbar, men vil også ha inn nok en ving, Ox kommer til å spille litt sentralt når skadene kommer og Podolski er jeg usikker på om jeg vil ha med(Høy lønn, ujevne prestasjoner, lite i bakrom til tross for økende tendenser)

 

Et spissalternativ vil være viktig og dersom kona bestemmer og Giroud må dra vil jeg vi skal erstatte han med en bedre spiss(Mandzukic? Balo?) og ta inn Drmic som reserve

 

Virker for meg som om Wenger ikke kommer til å fornye(En teori jeg først kastet ut når Özil ble signert, noe så ulik Wenger måtte vel være fordi han ville gå ut med et pang?). Da føler jeg at Klopp ville være den riktige mannen til å overta klubben vår, har i motsetning til Simeone overbevist over tid og har mange av de samme fotballtankene og prinsippene som Wenger.

 

BTW: Pogba hadde vært fantastisk som dere sier, men har sett en del på Juve denne sesongen og han er ikke en løsning på DM på kort sikt, liker å gå med ballen i bena og er ikke spesielt god defensivt. Ville fortsatt vært en fantastisk signering og er nok bedre enn Arteta som DM(Og muligens også Aaron i posisjonen ved siden av..)

 

Jeg signerer på denne!

 

Sommerens overgangsvindu kommer etter all sannsynlighet til å bli ganske så travelt. Med mindre Wenger stoler på fjortiser igjen :P ( Da tenker at han setter sin lit på spillere som Jenkingson og Yaya.

 

Dessverre er det nå slik at vi må både hente inn erstattere ( for sagna og "verminator") og fortsterkninger ( spiss, kant etc..)

 

Men jeg tviler dog på at Wenger henter inn 4-5 spillere.

 

ManU= Vil defintivt hente inn 3-6 gode spillere. De må de nesten. Hele forsvarekke må nesten byttes ut.

 

Liverpool= Vil også forsterke seg. Ikke mange gode spillere på benken..

 

Chelsea= Spiss!

 

Tottenham= Bare Gud vet..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ivorian defender close to five year deal with Arsenal

 

Ikke at dette er en spesielt troverdig kilde, men Aurier er definitivt på radaren til Arsenal. Vi har blitt linket til han i rundt et års tid nå og Aurier selv er en Arsenal fan og har vært den beste høyrebacken i den franske ligaen og trolig Toulouse sin beste og viktigste spiller denne sesongen.

 

Som nevnt i Sagna tråden (og tidligere) så er han en god offensiv back (6 mål og 6 målgivende i ligaen), men også meget god bakover utifra hva jeg har sett og hørt. Kan spille som høyreback, venstreback og midtstopper. Altså som Sagna er han meget anvendbar.

Link to comment
Share on other sites

Når det kommer til spisskjøp, hva tenker folk om Alfred Finnbagosson? Toppscorer to år på rad i nederlandsk æresdivisjon.

Vi har tidligere sett toppscorere fra æresdivisjonen falle helt gjennom på et høyere nivå, jeg nevner Kezman,

Alfonso Alves, El Hamdaoui og Bas Dost. Samtidig har Wilfred Bony, Suarez, Huntelaar, van Nistelrooij klart seg utmerket (og selvfølgelig Bergkamp!).

Noen tanker rundt dette? Jeg tror han blir litt for veik i PL-sammenheng. Samtidig en meget god og spennende spiller.

Link to comment
Share on other sites

Meget synd. En meget spennende spiller som strengt talt koster en fjert og en knapp i dagens marked.

 

PS: Er forøvrig merkelig at klubber kan hente spillere allerede i mai altså. Trodde ikke det var mulig å få tak i spillere før langt uti august jeg. >_<

Link to comment
Share on other sites

Meget synd. En meget spennende spiller som strengt talt koster en fjert og en knapp i dagens marked.

 

PS: Er forøvrig merkelig at klubber kan hente spillere allerede i mai altså. Trodde ikke det var mulig å få tak i spillere før langt uti august jeg. >_<

---------

 

Avtaler om spillerkjøp kan skje når som helst på året, men den reelle overgangen kan kun skje i de to vinduene (med unntak av kontraktløse spillere som kan bli spilleberettiget når som helst).

 

Avtalen om Podolski sin overgang til Arsenal skjedde mot slutten av april 2012, men den reelle overgangen skjedde i sommervinduet.

 

 

EDIT!!!

 

PS!! Jeg tror kanskje at jeg unngikk å oppfatte en viss "ironisk" tone i din siste setning da jeg skrev svaret :shy: ;D

Link to comment
Share on other sites

Sky Sports News @SkySportsNews 8m

Sky sources: Chelsea agree £32m fee with Atletico Madrid for Diego Costa #SSN

Samtidig er visstnok United veldig nærme å sikre seg Luke Shaw og Liverpool er nærmer seg Lallana.

Samtlige klubber (minus City) ser ut til å være ivrige på å få på plass spillere tidlig. Håper virkelig vi følger samme eksempel, men kan ikke si at jeg ser på det som realistisk.

Link to comment
Share on other sites

Wenger har allerede sagt at ikke noe skjer før etter VM? :) Glemmer ikke noen år tilbake da han ikke ble med på Benzema fordi han var overbevist om at han ikke skulle selges, det skulle jo ikke skje før året etter ifølge han selv.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...