Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2014


49 unbeaten

  

27 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Forrige sommer ble innledet med spørsmål om vi endelig fikk se noen betydelige forsterkninger, og akkurat det spørsmålet kan vi stille oss denne sommeren også. For til tross for kjøpet av Özil på slutten av det forrige overgangsvinduet var flere posisjoner i laget som ble sett på som svake og spesielt utsatte for skader. Ville Giroud ta et stort steg og bli den målscoreren som endelig sikret oss et etterlengtet trofe? Kunne Flamini gå inn å gjenskape de prestasjonene han hadde før han gikk til AC Milan, og hvordan ville den bakre rekken fungere med liten bredde i midtforsvaret og spørsmål rundt keeperplassen?

 

Nå er det syv måneder siden sesongstart og i alle fall jeg har fått svar på en god del rundt lagets styrker og svakheter. Giroud er ikke god nok til å være et førstevalg for oss, noe som vises veldig godt når en urutinert, ung spiss som Sanogo kan gå inn på laget etter lengre skadeopphold og levere prestasjoner på det samme nivået. Manchester City har 4 spisser som er bedre enn vår, Liverpool har to og selv Tottenham med Adebayor fremstår denne sesongen bedre enn Giroud.

 

På midtbanen viste Ramsey seg frem på et nivå få av oss trodde var mulig før sesongstart, selv for meg som har elsket han siden før møtet med Shawcross og støttet han i den tunge veien tilbake. Og Flamini har vært nesten overraskende stabil i prestasjonene etter sin retur til klubben, men sammen med Arteta begynner han å dra på årene. Disse to mangler litt tempo i beina til å spille den defensive rollen til perfeksjon, og spesielt spanjolen har etterhvert fått tempoproblemer også i pasningsspillet der han holder litt for lenge på ballen i overgangen mellom forsvar og angrep og dermed dreper tempoet og overgangsmulighetene til tider. Se igjen på hva Manchester City har i Fernandinho og Yaya Toure, og likevel ønsker å hente inn Fernando som forsterkning i den delen. Hvordan skal vi klare å ta opp kampen med dem om våre førstevalg er langt unna deres tredje og fjerdevalg?

 

I forsvaret har vi denne sesongen vært stabile og lite skadepreget. Thomas Vermaelen har riktignok vært ute i noen perioder og Gibbs/Monreal ser ut til å ha problemer med å være skadefrie samtidig. På høyrebacken vil vi derimot ha et stort problem til sommeren siden alt tyder på at Sagna ikke forlenger sin kontrakt og Jenkinson mangler kvalitetene til å spille som førstevalg på toppnivå enda. Det har også vært rykter om at Vermaelen er urolig og ønsker seg mer spilletid, men jeg håper inderlig at han blir siden det vil være vanskelig å finne et bedre og mer tålmodig tredjevalg på dagens marked. Djourou som er på utlån i Tyskland kan returnere som fjerdevalg, men for meg er han ikke god nok til være noe høyere på rangstigen.

 

En annen posisisjon som utover i sesongen har gitt meg noen grå hår er kantene. Der Walcott er en ubestridt ener og Chamberlain på god vei til å stabilisere seg på akseptabelt nivå. Men bak disse så presterer ikke Podolski godt nok i mine øyne og faller lett igjennom i kampene, og Cazorla på kant går ofte inn i banen og blir midtbanespiller. Draxler var veldig mye omtalt i januar og i følge Jan Åge Fjørtoft så var Arsenal svært så interesserte i å signere han allerede da. En annen spiller med litt mer fart som har blitt omtalt de siste dagene er Griezmann på Real Sociedad, og som Wenger uttalte at speiderne har fulgt over en lengre periode.

 

Hvilke spillere kan vi da håpe på kommer inn, og hvem bør ut for å gjøre plass? Her er i alle fall mine ønsker/tips...

 

Spillere ut:

Sagna, Fabianski, Viviano, Arteta, Podolski og Miyaichi

 

Spillere inn:

Nytt andrevalg som keeper, Seamus Coleman, Pogba/Tiote, Draxler/Griezmann og Balotelli/Benzema - hvis Vermaelen/Djourou går ut så ønskes Ginter fra Freiburg inn.

 

Så til det absolutt største spørsmålet; vil Wenger være den som leder laget når overgangsvinduet åpner eller har tiden kommet for en erstatter?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 673
  • Created
  • Last Reply

Enig med deg i praktisk talt alt 49 unbeaten, men syntes det er merkelig at du snakker om at hvordan vi skal konkurrere med City når førstevalget vår på defensiv midtbane ikke er like gode som tredje/fjerdevalget deres også lister du opp Tiote som stort sett faller igjennom for Newcastle? :P

 

Når det gjelder spillere ut så er jeg enig. Ville selvfølgelig beholdt Sagna i en sesong eller to til, men her er løpet kjørt. Coleman ville vært det beste valget, men det er en del unge og gode backer å plukke rundt omkring. Tviler også sterkt på at Everton vil selge Coleman som har kontrakt ut 2019 (hvis jeg husker riktig) og hvis han skal selges så blir det nok neppe billig. Tenker meg Everton vil ha nogenlunde samme pris som det var snakk om angående Baines forrige sommer. Nemlig altså over £20m.

 

Ellers er det en annen spiller jeg potensielt kunne sett på ut lista. Nemlig Santi Cazorla. Ikke fordi jeg ikke digger han (for det gjør jeg!), men den type fotball han som oftest ønsker å spille er rimelig hemmende for den type fotball Özil, Ramsey og Walcott blant annet ønsker å spille. Han passer heller ikke inn i den kantrollen ute på venstre og jeg klarer ikke å se for meg at Cazorla vil sitte på benken og spille andre eller tredjefiolin. Han fortjener også i mine øyne å være "midtpunktet" i et lag som han var for oss forrige sesong. Attpåtil ville han også ha gitt oss en god slump med penger inn i kassa til kjøp av nye spillere som vi sårt trenger.

 

Balotelli, Draxler og Pogba inn i et skadefritt Arsenal lag ville i mine øyne gitt oss et av verdens aller aller beste lag. Dessverre blir det nok bare en uoppnåelig drøm hvor vi får se Sanogo, Chamberlain og Zelalem/Diaby fortsette utviklingen sin i håp om at de skal ta steget opp og klubben kan spare penger på overgangsmarkedet.

Link to comment
Share on other sites

Diskusjonen rundt Tiote har jeg tatt med deg tidligere og er fullt klar over vi ikke blir enige der, men jeg personlig har litt sansen for den fysiske tilstedeværelsen han har på banen og det er noe "Song-aktig" over spillestilen hans. Og at han faller gjennom i Newcastle er kanskje ikke så rart siden det laget får prestasjonene til Arshavin til å se ut som gjevnheten selv. Og er enig med deg i at Cazorla kanskje ikke har den store fremtiden i klubben og etter ankomsten til Özil vil få det vanskelig siden han ikke lengre er midtpunktet i det offensive spillet. Men tviler svært mye på at Wenger kommer til å kvitte seg med han, spesielt siden det i forrige uke gikk heftige rykter om at Rosicky, Mertesacker og Cazorla hadde forlenget sine nåværende kontrakter. Og hadde Cazorla og Podolski gått ut så måtte det ha kommet to spillere inn - kanske både Draxler og Griezmann?

 

Og det siste du sier der, om at potensielle nye signeringer vil blokkere utviklingen til de talentene/ungguttene som allerede er her, er en av mange årsaker til at jeg er skeptisk til ny kontrakt hos Wenger.

Link to comment
Share on other sites

Hehe ja vi har vært innom Tiote tidligere. Vel.. nå er det ikke bare klubben der som svinger i prestasjonene, men Tiote selv syntes jeg som oftest alltid er ekstremt begrenset. Grøsser av tanken på å se han i klubben og kan bare se for meg hvordan han ville blitt tillintetgjort mot de større klubbene rundt omkring i Europa (og England for den saks skyld). Slik sett ville jeg heller hatt tilbake Song. :P

 

Jeg vet at det gikk rykter om ny kontrakt på Cazorla og det var derfor jeg skrev "potensielt". Vil selvsagt beholde han ovenpå alle de spillerene jeg listet opp, men jeg syntes ikke vi trenger en ny spiller inn for Cazorla hvis vi får inn Draxler, men at vi selvsagt blir svekket mtp. dekning i den posisjonen er åpenlyst hvis vi mister Cazorla. En av de aller beste spillerene i England i mine øyne, men når han som sagt ikke er den spilleren alt går gjennom så gnistrer han ikke like mye dessverre. Pluss som sagt at han er en dårlig "fit" med flere av spillerene våre som ønsker å spille i litt høyere tempo hvor Cazorla og Arteta blant annet ofte gjerne vil kjæle med ballen og spille masse kortpasninger i beste Barcelona stil.

 

Jepp. Er ekstremt frusterende slik sett. Man kan faktisk gi talenter spilletid fra benken o.l. innimellom samtidig som man har etablerte spillere der som førstevalg, men dette har ikke Wenger vært like flink på som tidligere. Akkurat det der koblet med mangel på vilje når det gjelder å få tak i de spillerene laget skriker etter samt Wenger's ambiasjoner er grunnen til at jeg gjerne ville hatt inn friskt blod i managerstolen. Er mer splittet nå selvsagt, men jeg syntes vi har sett mye av det samme fra Wenger fra juletider og frem til nå som han har vist fra 2006 og til sommeren hvor han hentet inn Özil. Og jeg kan ikke si at jeg ser for meg at Wenger klarer å gjøre det som skal til for å ta sølvtøy med laget lenger. Blir dog en tårevåt dag når han gir seg som manager i klubben.

Link to comment
Share on other sites

La oss tenke gjennom et scenario hvor Balotelli, Draxler og Pogba kommer inn, og Podolski og Arteta går ut. Da har vi Pogba, Ramsey, Flamini, Wilshere og Diaby som midtbanespillere, Chamberlain og Rosicky som kan dekke midtbane og kant, og Walcott, Draxler, Özil, Cazorla, Gnabry, Sanogo, Giroud og Balotelli fremover på banen. Av disse er det Gnabry og Sanogo som er lengst unna å starte og som kunne ha hatt godt av et utlån for å spille på seg selvtillit og utvikle seg i riktig retning. Det er ikke noen regel om at spillerne absolutt må få den utviklingen i Arsenal på bekostning av bedre spillere. Zelalem vil også selvsagt gå inn under disse spillerne som vil ha godt av et utlån siden veien inn på førstelaget er for lang enda. Man kan ikke forvente at alle unge talentene skal følge veien til Fabregas som gikk inn og ble kjernen i laget fra nesten første spark på laget.

Link to comment
Share on other sites

Nettopp slik jeg føler det også. Attpåtil så har det vært flere anledninger hvor Wenger kunne spilt disse talentene også, men istedet har valgt andre løsninger (en annen ting hvor jeg har noe å utsette på Wenger på forøvrig er nettopp rotasjon av laget og spillere. Syntes han er ekstremt dårlig på dette på tross av at vi har en rimelig god bredde i stallen vår).

 

Sanogo, Zelalem og Gnabry burde enten få spille på tampen av kamper innimellom og få en sjanse til å vise seg frem. Gjør de det så kan de få hyppigere innhopp og prøve seg litt mer. Lykkes de ikke så er det noen kamper for reservene o.l. før de kanskje får et innhopp igjen etter å ha imponert der, men vi skal vitterlig ikke kvitte oss med førstelagsspillere for å gi uprøvd talent en sjanse.

 

Salget av Gervinho var i mine øyne slik sett idiotisk. Han satte ikke "the world alight" i Arsenal drakta, men han var en bidragsyter mer enn hva Gnabry og Miyaichi har vist seg å være, men allikevel så solgte Wenger Gervinho for å gi plass til disse to. Enda verre ble det når selvfølgelig Podolski, Walcott og Chamberlain alle var ute i en lengre periode på starten av sesongen og vi hadde absolutt null spillere som kunne spille en naturlig kantrolle. Heldigvis klarte vi å kompensere for dette som oftest, men det ga ekstra slitasje på mange av spillerene som nærmest aldri fikk hvile blant annet (tenker da særlig på Ramsey og Özil).

 

Nei jeg kan ikke si at jeg ser frem til neste vindu som en stor optimist. Jeg håper alltid at Wenger skal gjøre "det rette" i løpet av et overgangsvindu, men det har han ærlig talt ikke gjort på over et tiår nå. Var nærmere i fjor enn på mange herrens år dog, men allikevel så blir det bare "nesten" fra professoren.

 

Edit: Forøvrig en annen spiller på midtbanen som kunne vært et varp fra Premier League er Morgan Schneiderlin fra Southampton. Glemte å nevne han for et par poster tilbake, men han har vært veldig god for Southampton etter de rykket opp!

Link to comment
Share on other sites

Fra å være en som "slukte" alt av fotball på parabolkanalene, så har jeg etterhvert pådratt meg en "overdose" med fotball. Så i de siste to-tre årene så har mitt fotballiv stort sett bestått av Arsenal, litt norsk fotball og et snev av internasjonal fotball. Denne snevre fotball-sfæren gjør selvsagt at jeg egentlig ikke har så mye å tilby av navn på konkrete spillere inn. men jeg har likevel klare meninger om hvilke posisjoner vi bør forsterke og om hvilke spillere som jeg ønsker eller tror vil forlate klubben etter denne sesongen.

 

Jeg skal vente litt med mine meninger, men uansett hvilke spillere jeg vil ha ut eller hvilke posisjoner jeg vil forsterke så må jeg innrømme at optimismen ikke er stor før sommervinduet. Jeg ser det som sannsynlig at Wenger tilslutt skriver under ny kontrakt og da er det vanskelig å se forbi tidligere historie. Skulle Wenger gjøre det uventede og si at nok er nok, så vil det nok bli noe mer action i overgangsvinduet.

 

@ Stefan B

Jeg var en av de som støttet et salg av Gervinho, og jeg mener fremdeles at det var rett å selge han slik han utviklet seg i Arsenal. At erstatterne ikke har holdt mål er en annen sak, selv om jeg mener at Gnabry er en spiller for fremtiden hos oss. Problemet er vel kanskje at de spillerne som de senere årene har kommet inn har blitt litt for mange spillere for fremtiden og ikke noen som kan komme direkte inn og erstatte den utgående spilleren eller aller helst forsterke den posisjonen som skulle erstattes.

 

@ 49 unbeaten

Min ut-liste blir nok noe større siden det er litt flere spillere jeg vil ha ut. Jeg er ellers enige i dine spådommer, selv om jeg er sikker på at Vermalen (etter eget ønske) også vil være på den endelige listen når vinduet åpner.

Link to comment
Share on other sites

Salget av Gervinho hadde vært helt greit HVIS Wenger hadde hentet inn en erstatter som gikk rett inn på laget med typiske kantspillerpreg. Gervinho fikk det bare ikke til hos oss og trengte en ny klubb for å få fart på karrieren igjen. Ser man tilbake på tidligere spillersalg så er Vela en spiller jeg i dag ville elsket å ha i klubben, og som Wenger ga for få sjanser/slapp for lett etter siste utlån til å spille seg inn på laget. Hadde han fått de samme sjangsene som f. eks Bendtner har fått så er jeg ganske så sikker på at Vela ville vært en sentral spiller i angrepsspillet vårt nå.

 

@ Polljen

 

Hvorfor vil du sette opp Vermaelen på din endelige utliste? Hvor tror du at man skal finne en bedre midtstopper enn belgieren som er villig til å være et 3. valg og faktisk være såpass tålmodig som han har vært denne sesongen? Alternativet for meg om Vermaelen blir solgt må være å hente inn en bedre midtstopper enn Mertesacker som kan spille sammen med Koscielny. For selv om de to har fungert godt denne sesongen, så er tempoproblemet til Mertesacker en svakhet som motstanderen kan utnytte og man må da forbedre seg på de områdene som er mulig. De to første alternativene som slår meg da er enten Subotic som blir bosman spiller i sommer (om jeg ikke husker feil) og Hummels som har kontrakt som går ut neste sommer. Begge har ferdigheter som passer godt til spillestilen til Koscielny, og samtidig kan spille med Mertesacker når det blir aktuellt. Og som i åpningsinnlegget så vil det være behov for et fjerdevalg og da har jeg Ginter som et ungt alternativ.

Link to comment
Share on other sites

Salget av Gervinho hadde vært helt greit HVIS Wenger hadde hentet inn en erstatter som gikk rett inn på laget med typiske kantspillerpreg. Gervinho fikk det bare ikke til hos oss og trengte en ny klubb for å få fart på karrieren igjen. Ser man tilbake på tidligere spillersalg så er Vela en spiller jeg i dag ville elsket å ha i klubben, og som Wenger ga for få sjanser/slapp for lett etter siste utlån til å spille seg inn på laget. Hadde han fått de samme sjangsene som f. eks Bendtner har fått så er jeg ganske så sikker på at Vela ville vært en sentral spiller i angrepsspillet vårt nå.

 

@ Polljen

 

Hvorfor vil du sette opp Vermaelen på din endelige utliste? Hvor tror du at man skal finne en bedre midtstopper enn belgieren som er villig til å være et 3. valg og faktisk være såpass tålmodig som han har vært denne sesongen? Alternativet for meg om Vermaelen blir solgt må være å hente inn en bedre midtstopper enn Mertesacker som kan spille sammen med Koscielny. For selv om de to har fungert godt denne sesongen, så er tempoproblemet til Mertesacker en svakhet som motstanderen kan utnytte og man må da forbedre seg på de områdene som er mulig. De to første alternativene som slår meg da er enten Subotic som blir bosman spiller i sommer (om jeg ikke husker feil) og Hummels som har kontrakt som går ut neste sommer. Begge har ferdigheter som passer godt til spillestilen til Koscielny, og samtidig kan spille med Mertesacker når det blir aktuellt. Og som i åpningsinnlegget så vil det være behov for et fjerdevalg og da har jeg Ginter som et ungt alternativ.

Beklager hvis jeg var utydelig, men det jeg prøvde å få frem via "sitat meg selv: selv om jeg er sikker på at Vermalen (etter eget ønske) ", var at jeg tror Vermalen forsvinner fordi Vermalen ønsker seg bort når sesongen er over.

Jeg ser at det var klønete skrevet for JEG har intet ønske om å kvitte meg med Vermalen. På samme måte så tror jeg Sagna forsvinner, ikke fordi JEG vil det, men fordi Sagna ønsker seg en siste "fet" kontrakt mot slutten av karrieren.

 

Jeg håper vi er mer "enige" nå ;D

Link to comment
Share on other sites

å qoute seg selv er vel ikke det man bør gjøre, men de tankene jeg kom med i tråden "tanker rundt overgangsvinduet vinteren 2014" sier vel det meste jeg har og si, så jeg tar sjansen.

De som er overstreket er spillere som jeg, av diverse grunner, tror forsvinner til sommeren.

 

Tenkte jeg skulle fundere litt på posisjoner der jeg ønsker/forventer at det kommer inn nye fjes før neste sesong. I den sammenheng så blir det absolutt noe synsing fra min side vedrørende spillere som også forsvinner fra klubben i det samme vinduet.

Jeg tar derimot ikke hensyn til eventuelle "talenter" på ungdomssiden i Arsenal som kan være aktuelle.

 

Utgangspunktet mitt er den troppen som pr. dato står oppført på nettsidene til Arsenal.com, og alle meninger er hva jeg tror kommer til å skje. (Noen kontraktslengder finner jeg ikke bekreftet lengde på)

 

Målvakter:

Szczesny - Blir i klubben, men kan få større konkurranse om plassen neste sesong.

Fabianski - Kontrakten utløper til sommeren. Blir ikke forlenget av spilleren, som ønsker seg til en klubb der har får være førstekeeper.

Viviano - er på ett års lån. kontrakt blir ikke forlenget.

 

Hva jeg forventer:

En ny keeper som kan være ett reelt alternativ til Szczensy + en ny tredjekeeper (eventuelt opprykk fra egne rekker).

 

Forsvar:

Sagna - Kontrakten utløper til sommeren. Blir ikke forlenget av spilleren, som ønsker seg til en ny klubb (gjerne Frankrike). Det blir hans siste klubb og Sagna vil prøve å få en siste god kontrakt.

Jenkinson - Er på langtidskontrakt, men tvilsom som førstevalg de neste årene. Kanskje aktuell utlånskandidat hvis Sagna blir og ekstra høgreback blir kjøpt.

Mertesaker - Kontrakt til sommeren 2015. Forventes å skrive ny kontrakt. Førstevalg også neste sesong.

Koscielny - Kontrakt til 2017 (antatt). Førstevalg sammen med Mertesacker også neste sesong.

Vermalen - Kontrakt til sommeren 2015. Ønsker seg sannsynligvis bort til sommeren p.g.a. situasjonen som tredjevalg.

Gibbs - er på langtidskontrakt. Forblir førstevalg på venstreback, men i rotasjon med Monreal.

Monreal - Kontraktslengde ukjent. Andrevalg på venstreback, men i rotasjon med GIbbs.

 

Hva jeg forventer:

Ny høgreback som skal erstatte Sagna, Hvis Sagna (mot formodning blir) så kan det også være aktuell med en ny backup, slik at Jenkinson kan gå på utlån og få mer spilleerfaring.

Ny midtstopper som skal erstatte Vermalen og helst en som kan være aktuell til å ta over en av de to faste plassene på relativt kort sikt. I tillegg så må det inn et greit fjerdealternativ som midtstopper.

 

Midtbane: (vinger, se under angrep)

 

Arteta - Kontrakt til sommeren 2015. Jeg forventer ikke at den blir forlenget. Blir en viktig brikke også neste sesong.

Flamini - Kontrakt til sommeren 2016 (antatt). I alternering med Arteta på defensiv midtbane også neste sesong,

Diaby - Kontrakt til sommeren 2015. Jeg blir ikke forbauset om Diaby blir "kjøpt ut" av kontrakten kommende sommer.

Ramsey - Langtidskontrakt. Blir viktig spiller også neste sesong.

Wilshere - Langtidskontrakt. Blir viktig spiller også neste sesong

Rosicky - Kontrakt til sommeren 2014. Forventes å signere en ny (ett års?) kontrakt.

Cazorla - Kontrakt til sommeren 2016. Mange kamper fra start neste sesong,

Zelalem - Ungt talent. Det forventes at han skriver under sin første proffkontrakt snart. Vil kunne få innhopp neste sesong, men vil sannsynligvis ikke starte kamper (unntak kan være ligacup)

Özil - Langtidskontrakt. Sikker i førsteelver

 

Hva jeg forventer:

Ikke så mye. Men klubben bør starte å se seg etter en spiller som skal ta over ansvaret på den defensive midtbane, Jeg tviler derimot at det skjer denne sommeren, selv om jeg gjerne hadde sett en slik spiller inn allerede da. (PS!! noen andre "midtbanespillere" vurderes under angripere.)

 

Angrep (på arsenal.com er vingene tatt med her)

 

Podolski - Er på langtidskontrakt, men jeg blir ikke forbauset om han drar tilbake til Tyskland allerede kommende sommer.

Giroud - Er på langtidskontrakt. Blir ikke førstevalg som angriper neste sesong.

Walcott - Er på langtidskontrakt og blir en viktig brikke også neste sesong.

Oxelade-Chamberlain - Er på langtidskontrakt og kommer til å bli benyttet en del neste sesong.

Sanogo - Er på langtidskontrakt. Blir lite benyttet på førstelaget kommende sesong.

Bendtner - Kontrakten utløper sommeren 2014 - Hverken klubb eller spiller vil forlenge kontrakten.

Miyaichi - Kontrakt til sommeren 2015 (antatt). Tvilsom fremtid i Arsenal. Jeg forventer salg i sommer.

Gnabry - Er på langtidskontrakt og har en fremtid i klubben. Kan muligens bli utlånt neste sesong for å få mer spilletid.

 

Hva jeg forventer:

Jeg forventer en ny spiss som kommer inn som førstevalg og som er av en annen type enn Giroud.

Draxler er fremdeles sterkt ryktet for en overgang kommende sommer. Om han er tenkt brukt som spiss eller offensiv midtbane er jeg usikker på.

Jeg ser gjerne at vi får inn en "dedikert" ving til sommeren.

 

PS!! har rettet et par skrivefeil i det qoutede innlegget.

 

Skal jeg være helt oppriktig så kunne jeg tenkt meg enda flere endringer, men da kan det lett oppfattes litt "useriøst" og de endringene må jeg selv innrømme er uaktuelle reelt sett så jeg skal holde de utenfor.

Link to comment
Share on other sites

Spekuleres i at Toni Kroos vurderer å dra til Premier League når kontrakten hans med Bayern Munchen går ut til sommeren. Det hadde ikke vært meg i mot med nok en tysker. Tipper uansett at han bare bruker den klassiske forhandlingsteknikken for å få seg en ekstremt bedre kontrakt enn hva han ville fått om disse spekulasjonene ikke hadde dukket opp. Ville nok blitt et svindyrt kjøp til tross for at han kommer på free agent.

Link to comment
Share on other sites

 

Haha, kan du umulig være likt attraktivt å dra til Manu om dagen, jeg forventer nesten at de fleste spillere velger oss framfor

united, om det skulle gå til et punkt hvor en klubb har godkjent bud på en spiller og det er opp til spilleren selv.

Om ting går som det ser ut til å gå, spiller ikke United i Europa engang neste sesong :P

Link to comment
Share on other sites

Haha, kan du umulig være likt attraktivt å dra til Manu om dagen, jeg forventer nesten at de fleste spillere velger oss framfor

united, om det skulle gå til et punkt hvor en klubb har godkjent bud på en spiller og det er opp til spilleren selv.

Om ting går som det ser ut til å gå, spiller ikke United i Europa engang neste sesong :P

 

Går også rykter om at Dortmund og Bayern er ute etter Ginter og da blir det fort litt vanskeligere. :P

 

Jan Aage Fjortoft @JanAageFjortoft 36m

Re: Draxler I understand Bayern will try to make a deal with Schalke where they pay part of fee now, but Draxler will come to Bayern 2015

Jan Aage Fjortoft @JanAageFjortoft 35m

Re: Draxler I have been told that Arsenal felt they "lost" player when Bayern entered the stage. But I understand player hasn't decided yet

At Bayern er interessert skjønner jeg veldig godt, men vi kan hvertfall ikke gi opp. Tror også Schalke vil foretrekke å selge til en klubb i en annen liga fremfor å selge til køddene fra München. Spørsmålet er dog hva Draxler vil. Hvis Bayern er interessert er det ekstremt vanskelig for en tysker å si nei, men Draxler har jo også vist stor interesse for Arsenal så får virkelig håpe at vi er tilbake igjen der og prøver å sikre oss en avtale for Draxler så tidlig som mulig.

Link to comment
Share on other sites

 

Hehe, ja 100 millioner pund er en del penger, kan kjøpe noen klassespillere for de penga!

Wenger velger nok allikevel å være nøktern, noe som er helt riktig etter min mening, MEN

det er klart at noen posisjoner MÅ forsterkes. Spissplassen er kanskje viktigst, en god

midtbanespiller, en eller to gode forsvarere er også ønskelig. Spesielt om Sagna og

Vermaelen stikker.

 

Ellers ønsker jeg meg Zakaria Bakkali fra PSV som et talent man kan ha i bakhånd og som

kan komme innpå å gjøre morsomme ting, makan til talent! Fortsatt langt fra å være en

førstelagskandidat, men talenter er alltid fint å ha.

 

I likhet med mange her på forumet ønsker jeg meg Draxler, virker som en meget god spiller,

og jeg tror han vil passe fint inn i Arsenal. Hvem ønsker folk inn som spiss??

 

Link to comment
Share on other sites

£100 millioner? Ja takk til Balotelli, Draxler, Pogba, Ginter og Seamus Coleman. Må kanskje få lagt inn en ta 5, betal for 4 avtale for at man skal få disse til under £100 millioner.

 

Pogba ser jeg på som 110% usannsylnig, så da blir det isåfall en ta 4 og betal for 4 deal :)

Link to comment
Share on other sites

£100 millioner? Ja takk til Balotelli, Draxler, Pogba, Ginter og Seamus Coleman. Må kanskje få lagt inn en ta 5, betal for 4 avtale for at man skal få disse til under £100 millioner.

 

Balotelli £30m. Draxler £30m. Pogba £30m. Ginter £6m. Coleman £15m. Altså £111m. Podolski ut for £8m og Vermaelen for £5m = £114m til å bruke til overgangssummer. ;D

 

Pogba ser jeg på som 110% usannsylnig, så da blir det isåfall en ta 4 og betal for 4 deal :)

 

Dessverre ser jeg også på Pogba som ekstremt usannsynlig. Drømmer dog om han allikevel. Gonalons, Schneiderlin og William Carvalho ville alle vært billige og gode alternativer dog.

 

Spillerne var ikke plukket ut fra hva som er sannsynlig, men ut ifra hvem jeg ville brukt £100 millioner på. Selv så ser jeg på Coleman, Balotelli og Draxler som veldig usannsynlig også.

 

Coleman, Balotelli og Draxler er dessverre usannsynlige ja. Personlig mener jeg at de siste 2 kan plukkes opp hvis Wenger ikke nøler, men det har jo vært så mange historier i media fra folk "in the know" om at flere avtaler (som Mata, Higuain, Cazorla etc) har stått klare i lange tider mens Wenger har vært skeptisk og vært nølende i om hvorvidt han skulle gjennomføre avtalene.

 

Personlig tror jeg ikke vi ender opp med et eneste "stort" navn til sommere. Eller en spiller uten stort navn med store ferdigheter heller.

Link to comment
Share on other sites

£100 millioner? Ja takk til Balotelli, Draxler, Pogba, Ginter og Seamus Coleman. Må kanskje få lagt inn en ta 5, betal for 4 avtale for at man skal få disse til under £100 millioner.

 

Sliter med å forstå hvorfor man fortsatt ønsker Balotelli. Enkelte av AC Milans supportere har jo vendt ham ryggen for slett innsats og dårlige prestasjoner. Talent har han jo utvilsomt, men han har jo vanvittig dårlige holdninger.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...