Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2014


49 unbeaten

  

27 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 673
  • Created
  • Last Reply

Personlig føler jeg at en defensiv midtbanemann istedenfor Flamini/Arteta er mindre nødvendig dersom det blir tre nye inn.

Ny reserveekeper(Vet ikke)

Ny høyreback(Aurier)

Ving/Spiss som liker å søke bakrom(Vela)

 

Isåfall mener jeg vi har gjort en grei sommer, selv om jeg gjerne skulle sett en stopper og et anker inn.

Link to comment
Share on other sites

Hva med James Milner? Han kan jo spille både sentralt og på ving. Han ønsker seg vekk fra City, men har vel vanvittig høye lønnskrav.

 

Nå er vel grunnen til at Milner ønsker seg bort, mangel på spilletid i City. Tror nok han er inneforstått med at han må ned i lønn dersom han skal komme til en klubb hvor han får mer spilletid.

Link to comment
Share on other sites

Milner er på sitt beste i en mer defensiv midtbanerolle syntes jeg. Han er litt undervurdert hos de aller fleste, men jeg syntes ikke han er det helt store heller. Er dog en type som minner litt om Flamini. Bare med mer fart og teknikk. Så hadde vel vært en god signering slik sett.

Link to comment
Share on other sites

Slik jeg ser det så vil en spiss som evner å gjøre mye av det Giroud gjør, men som samtidig har fart nok + teknikk nok til å kunne løpe i bakrom og dra av en spiller eller to gjør underverker med dette laget.

Se på hva Sanogo ofte får til når han spiller på topp. Han kommer seg ekstremt ofte til store sjanser, men fordi han er rimelig ræva pdd. så evner han ikke å score. En spiss som spiller for Arsenal vil nærmest alltid få sjanser i løpet av en kamp. Ikke bare halvsjanser, men store sjanser.

 

En middels god avslutter med god fotballforståelse som Giroud kan potensielt score 15- 20 ligamål for Arsenal. Noe vi så denne sesongen. En god avslutter med god fotballforståelse kan score 25-30+.

 

La oss si at vi får inn Karim Benzema. Han er ikke like god på hodet som Giroud, men han er en betydelig bedre pasningsspiller enn det Giroud er generelt sett (selv om flikkene til Giroud ofte kan være ekstreme) med en pasningsprosent på over 80%. 82% i ligaen og hele 87,5% i CL for å være nøyaktig. Giroud er til sammenligning nede i 69% i ligaen og 68% i CL. Når det gjelder nøkkelpasninger så har Benzema i snitt 1,8 per kamp i ligaen og 2,1 i CL. Giroud igjen ligger på 1 i ligaen og 0,3 i CL.

 

Ikke bare er Benzema en betydelig bedre pasningsspiller enn Giroud, men han er også en bedre all-rounder enn sin franske kompis. I Real Madrid har han blitt brukt som oppspillspunkt, men i motsetning til Giroud så spiller han andrefiolin for spillere som Ronaldo og Bale da disse to er Real Madrid sin hoved "outlets" så blir Benzema mer en annenrangsspiller som blir brukt for å spille gjennom disse. Giroud derimot er den spilleren som skal score mest for Arsenal, men samtidig bidra for at kantspillerene våre skal score. I Arsenal så ville Benzema fortsatt fungert som et oppspillspunkt og som skal servere kantspillerene i ny og ne, men hovedsakelig sett ville han vært "the main man" som skulle score flesteparten av målene våre. Generelt sett trenger han færre skudd per mål for å score enn det Giroud gjør, men også her trenger Benzema litt ekstra coaching for å finne tilbake til sitt "gamle" dødelige-seg.

 

Eneste som er kjedelig med Benzema på topp er at han ofte uten ball ikke jobber så hardt som det man ønsker at en spiss kan gjøre, men generelt sett er han en fantastisk spiller og helt klart et steg opp fra Giroud.

Men ikke like kjekk.

Link to comment
Share on other sites

Men ikke like kjekk.

 

Nå er ikke akkurat det noe som står høyt oppe på min liste når det gjelder kvaliteter en fotballspiller innehar.

 

Syntes heller ikke Giroud er så vanvittig kjekk. En utrolig "spiss" mann.

Link to comment
Share on other sites

Til 2016 tror jeg, men er usikker.

 

Ok, jeg glemmer alltid at han ifjor bare var 29. Tror alltid han er eldre :P

Tenkte bare litt på dette med policy om å ikke gi spillere over 30år lengere kontrakter (sagna). Men siden Flamini var 29 når han signerte gikk han jo akuratt innenfor dette.

Link to comment
Share on other sites

Ok, jeg glemmer alltid at han ifjor bare var 29. Tror alltid han er eldre :P

Tenkte bare litt på dette med policy om å ikke gi spillere over 30år lengere kontrakter (sagna). Men siden Flamini var 29 når han signerte gikk han jo akuratt innenfor dette.

 

Dette stemmer ikke. Sagna ble tilbudt 3 år. Rosicky fikk kontrakt til 2016 på tross av at han er 33 år. Arteta fikk også en 4 årskontrakt når han signerte i 2011 og var 29. ;)

 

Mertesacker signerte vel også til 2018 selv om han blir 30 i år. :)

Link to comment
Share on other sites

 

Szczesny

Aurier - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Gonalons/Schneiderlin - Ramsey

Walcott - Özil - Vela

Balotelli/Benzema

Benken: Thomas Sørensen, Mathias Ginter/Vermaelen, Arteta, Wilshere, Chamberlain, Podolski, Giroud

Hvis jeg skulle gått for en mer realistisk approach fremfor "bare" verdensstjerner. Aurier for £7m. Gonalons for £10-13m/Schneiderlin £15-20m. Vela £3,3m. Balotelli £20-30m/Benzema £30-35m. Sørensen £0m (bosman). Ginter £6-8m.

 

Hvis man tar utgangspunkt at man kjøper hver enkelt av spillerene til venstre for skråstreken (og de andre nevnte) for den høyeste prisen jeg har satt opp så vil det komme på £61,3m for alle sammen (altså Gonalons og Balotelli). Andre siden av streken så blir det £73,3m.

Dette er også selvsagt forebeholdt at vi beholder spillere som Vermaelen og Podolski i sommer.

 

 

Hvor er santi cazorla ?

 

Ellers må jeg si at de spillerne du nevnte er de mest realitiske.

 

Det blir ingen Costa eller Cavani.

 

Men får vi inn enten Balo eller Karim så blir jeg rimelig fornøyd. Spillere i verdensklasse. Førstnevnte har litt å bevise, men det er ingenting å si på de kvalitetene han innehar. Hatt en grei sesong i Miland. Må vel ta i betrakning at milan har hatt en ekstremr skuffende sesong, dog har de vel gjort det greit etter at legenden Seedorf ble ansatt.

Link to comment
Share on other sites

Hvor er santi cazorla ?

 

Ellers må jeg si at de spillerne du nevnte er de mest realitiske.

 

Det blir ingen Costa eller Cavani.

 

Men får vi inn enten Balo eller Karim så blir jeg rimelig fornøyd. Spillere i verdensklasse. Førstnevnte har litt å bevise, men det er ingenting å si på de kvalitetene han innehar. Hatt en grei sesong i Miland. Må vel ta i betrakning at milan har hatt en ekstremr skuffende sesong, dog har de vel gjort det greit etter at legenden Seedorf ble ansatt.

 

Cazorla skal selvfølgelig være på benken. Glemte han i alt styret, hehe. ;)

 

Personlig griner jeg ikke over Diego Costa. Tror han kommer til å være adskillig mindre målfarlig i PL enn han er i La Liga + at han er sammen med Suarez den mest ufyselige fotballspilleren jeg noensinne har sett.

 

Balotelli har litt å bevise, men det samme har Benzema. Føler dog at Balotelli har mest å gå på. En av de to er hvertfall hva jeg håper på på spissplassen.

Link to comment
Share on other sites

Uten å rasere troppen helt, må vel Wenger foreta en grundig makeover i troppen i sommer? Det er mange usikre spillere; Sagna, Fabianski, Vermaelen, Diaby. Og listen bør kanskje forlenges med spillere som Arteta, Monreal, Podolski, Giroud, Sanogo, Campbell? Verken håper eller tror alle disse forsvinner, men for hver spiller som går må en ny komme inn. Dessuten trenger man å forsterke troppen selv om ingen drar. Det verste Wenger kan gjøre nå er å bruke FA-cup seieren som en sovepute, og tro at troppen er bedre enn den faktisk er. Man bør heller utnytte triumfen som et springbrett til å forsterke ytterligere. Det er tydeligvis mange aktuelle kandidater der ute. Spørsmålet er om Wenger er offensiv nok? For øvig ingen katastrofe om Sagna drar. Han har jo gitt av seg selv for klubben i mange år, og er godt over 30. Men litt dumt om han reiser til ManC.

 

ellers er det mange spennende navn det spekuleres om. Balotelli er en strålende spiller, men har han endelig blitt voksen? og er et slik rykte noe å stole på?

Link to comment
Share on other sites

Uten å rasere troppen helt, må vel Wenger foreta en grundig makeover i troppen i sommer? Det er mange usikre spillere; Sagna, Fabianski, Vermaelen, Diaby. Og listen bør kanskje forlenges med spillere som Arteta, Monreal, Podolski, Giroud, Sanogo, Campbell? Verken håper eller tror alle disse forsvinner, men for hver spiller som går må en ny komme inn. Dessuten trenger man å forsterke troppen selv om ingen drar. Det verste Wenger kan gjøre nå er å bruke FA-cup seieren som en sovepute, og tro at troppen er bedre enn den faktisk er. Man bør heller utnytte triumfen som et springbrett til å forsterke ytterligere.

 

De fire førstnevnte kan fort forsvinne, og med unntak av Diaby så må de selvfølgelig erstattes. Jeg ønsker å beholde Arteta, Monreal, Podolski, Giroud, Sanogo og Campbell. Det er det individuelle grunner til, men den viktigste årsaken er kontinuiteten i spillergruppa. Med en så omfattende overhaling mister vi mye av det vi har bygget opp over så mange år. Dette har tross alt vært en av våre styrker i de seneste åra.

 

Viktige spillere som forsvinner må erstattes, og 2-3 topp kvalitetsspillere trengs for å forsterke, gitt at målet er å høste inn flere trofeer.

Link to comment
Share on other sites

To grunner til å ikke hente Aurier:

 

Vi får en hektisk seriestart med Charity Shield og CL-kval. En spiller som akkurat har vært i VM og er ny på laget vil trolig ikke prestere optimalt i denne perioden.

 

På nyåret 2015 er det igjen African Cup of Nations. ACN blir også arrangert i en (forhåpentligvis) hektisk periode for Arsenal med kamper i alle fire turneringer.

Link to comment
Share on other sites

Uten å rasere troppen helt, må vel Wenger foreta en grundig makeover i troppen i sommer? Det er mange usikre spillere; Sagna, Fabianski, Vermaelen, Diaby. Og listen bør kanskje forlenges med spillere som Arteta, Monreal, Podolski, Giroud, Sanogo, Campbell? Verken håper eller tror alle disse forsvinner, men for hver spiller som går må en ny komme inn. Dessuten trenger man å forsterke troppen selv om ingen drar. Det verste Wenger kan gjøre nå er å bruke FA-cup seieren som en sovepute, og tro at troppen er bedre enn den faktisk er. Man bør heller utnytte triumfen som et springbrett til å forsterke ytterligere. Det er tydeligvis mange aktuelle kandidater der ute. Spørsmålet er om Wenger er offensiv nok? For øvig ingen katastrofe om Sagna drar. Han har jo gitt av seg selv for klubben i mange år, og er godt over 30. Men litt dumt om han reiser til ManC.

 

ellers er det mange spennende navn det spekuleres om. Balotelli er en strålende spiller, men har han endelig blitt voksen? og er et slik rykte noe å stole på?

Jeg er mye enig i det du skriver. Når det gjelder (potensielle) utgående spillere så er vel Fabianski sikker, Sagna omtrent sikker og Vermalen 50/50. Tviler på at Diaby drar, i så fall er fordi Arsenal kjøper han ut av kontrakten, han er så skadeutsatt at få klubber tør å satse på han. Sanogo kommer nok til å bli, det samme tror jeg gjelder Giroud og Monreal. Campbell var litt "het" tidligere i sesongen, og han var ønsket tilbake (her på forumet) til neste sesong, men jeg ser ikke bort fra at han spiller et annet sted enn Arsenal. Arteta og Podolski er jeg mer usikker på, får vi inn en ny ving (Vela) så har vi en så overbefolket midtbane at jeg ikke ser bort fra at tyskeren reiser hjem. Det samme gjelder forsåvidt Arteta, hvis vi får inn en ny DM så tror jeg at Flamini kanskje blir første backupvalg på denne posisjonen og at Arteta forlater Arsenal. Det blir nye "hvis" i denne tankegangen, men jeg håper på en "offensiv" Wenger i dette vinduet.

Link to comment
Share on other sites

To grunner til å ikke hente Aurier:

 

Vi får en hektisk seriestart med Charity Shield og CL-kval. En spiller som akkurat har vært i VM og er ny på laget vil trolig ikke prestere optimalt i denne perioden.

 

På nyåret 2015 er det igjen African Cup of Nations. ACN blir også arrangert i en (forhåpentligvis) hektisk periode for Arsenal med kamper i alle fire turneringer.

Delvis enig, jeg liker ikke at spillere forlater oss midt i en vanskelig vintersesong for å spille ACN.

Seriestarten er jeg ikke like redd for siden vår alternativ på backen tross alt ikke er så dårlig. Charity Shields er å regne som en "treningskamp" med kun en anelse prestisje å spille om og når det gjelder en sliten spiller fra VM så spørs det hvor langt de kommer i sluttspillet og turneringen er tross ferdig en måned før serien starter. CL-kval er samtidig med starten av PL-sesongen så jeg tror heller ikke her at det skal være noe problem.

Link to comment
Share on other sites

Delvis enig, jeg liker ikke at spillere forlater oss midt i en vanskelig vintersesong for å spille ACN.

Seriestarten er jeg ikke like redd for siden vår alternativ på backen tross alt ikke er så dårlig. Charity Shields er å regne som en "treningskamp" med kun en anelse prestisje å spille om og når det gjelder en sliten spiller fra VM så spørs det hvor langt de kommer i sluttspillet og turneringen er tross ferdig en måned før serien starter. CL-kval er samtidig med starten av PL-sesongen så jeg tror heller ikke her at det skal være noe problem.

 

Tullprat :P Det er en glimrende måte å øke selvtilliten til våre unge gutter på, samt enda en mulighet til å løfte edelt metall (selv om det kun er av symoblsk verdi). Klart vi skal vinne den kampen :)

Link to comment
Share on other sites

 

Tullprat :P Det er en glimrende måte å øke selvtilliten til våre unge gutter på, samt enda en mulighet til å løfte edelt metall (selv om det kun er av symoblsk verdi). Klart vi skal vinne den kampen :)

Selvsagt vil jeg vinne også den kampen, men jeg ser ikke den som et argument mot et eventuelt kjøp av en kanskje VM-sliten Aurier. Jeg er helt enig i at den symbolske verdien av en slik seier over Man C ikke er å forakte ;D

Link to comment
Share on other sites

 

Ser ut til at Morgan Schneiderlin er åpen for å forlate Southampton i sommer. Ville vært en veldig god signering.

 

I want Champions League football!

 

 

Unnskyld meg, men det eneste jeg har fått med meg angående Schneiderlin er at han har et litt spesielt navn....... Har sett S'hampton ved noen anledninger, men aldri tenkt at denne spilleren har utmerket seg!?

Link to comment
Share on other sites

Unnskyld meg, men det eneste jeg har fått med meg angående Schneiderlin er at han har et litt spesielt navn....... Har sett S'hampton ved noen anledninger, men aldri tenkt at denne spilleren har utmerket seg!?

 

Da må du følge bedre med. ;)

 

At the end of the season, Schneiderlin was credited for the most tackles, interceptions and highest work rate in the Premier League, establishing himself as one the best holding midfielders in England.[11] He picked up both the Player's Player and Fan's Player of the Year awards at Southampton's end of season awards.

 

Altså foran spillere som Lallana og Rodriguez. Og mtp. at han er defensiv midtbane så sier det litt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...