Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2014


49 unbeaten

  

27 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jeg er en av de som har vært litt skeptisk til at Fabregas skulle "skyve ut" et nytt defensivt anker. Etter å ha lest andre sine vurderinger av dette "dilemmaet", både her på forumet og ellers ute på veven, så har jeg blitt litt mer komfortabel med en slik løsning og jeg er nå villig til å "ofre" en ny defensiv midtbanespiller til fordel for Fabregas. Ved en slik løsning der Fabregas/Ramsey "deler" denne rollen så ser jeg det som naturlig at en av våre to nåværende "defensive" forsvinner. Valget mellom Arteta og Flamini er ikke direkte enkelt, men basert på alder og at Arteta for meg ser ut til å slite mer med fart enn Flamini så velger jeg i et slikt scenario å satse på Flamini som reserve for Fab/Ram.

 

Ellers når det gjelder hva jeg forventer av inngående spillere så anser jeg Aurier som ikke usannsynlig og jeg blir ikke overrasket hvis Remy kommer. Vela, enten for å gå inn på laget eller som et salgsobjekt virker fornuftig, men "magefølelsen" sier at det ikke skjer noe fra Arsenals side når det gjelder Vela. En ny (2.) målvakt kommer ganske sikkert inn og 3. keeper blir i første omgang hentet fra egne yngre rekker.

 

Vi burde selvsagt hatt inn en midtstopper nr 4 og en venstreving, men her tviler jeg på noe kjøp så sant det ikke blir et "røverkjøp" tilgjengelig.

 

MItt tips er:

Ny 2. målvakt

Ny høgreback (sannsynligvis Aurier)

Ny spiss (stor sjanse for Remy)

Kanskje en ny "defensiv" midtbanespilller eller Fabregas.

 

Hvis dette tipset går inn så anser jeg resultatet av overgangsvinduet som akseptabelt, men ikke perfekt.

 

PS!! og for de som anser en "frisk" Diaby som den "Nye" midtbanespilleren, GLEM DET!! Det er et sjansespill uten like.

 

 

Amen!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 673
  • Created
  • Last Reply

En god venstreving tror jeg kunne gjort oss meget god. En målfarlig spiller med både fart og teknikk. En spiller som kan passere pressledd aleine. Reus eller De Maria hadde vært magisk

 

Helt enig og jeg synes også Antoine Griezmann i Real Sociedad ville vært et godt valg. En deal der vi får han til en fornuftig pris og samtidig gir slipp på rettigheter for Vela kunne vært veldig interessant. Alexis Sanchez er vel også en god kandidat til en slik posisjon om Barcelona velger å selge han. Vi prøvde vel i fjor å få hentet Julian Drazxler som vel også spiller i denne posisjonen, selv om Wenger vel da uttalte at han ser på han som en potensiell midtspiss om noen år.

Link to comment
Share on other sites

Må si jeg er skeptisk til urokråka Balotelli! han kan skape dårlig stemning i et rom der bare han selv er representert.... en sinnsyk måltyv på sitt beste, men det er for mye utenomsportslig etter min smak!

 

Når jeg hører rykter om Di Maria blir jeg veldig interessert, jeg synes også Remy kan være en perfekt spiller i Arsenal!

Link to comment
Share on other sites

Helt enig og jeg synes også Antoine Griezmann i Real Sociedad ville vært et godt valg. En deal der vi får han til en fornuftig pris og samtidig gir slipp på rettigheter for Vela kunne vært veldig interessant. Alexis Sanchez er vel også en god kandidat til en slik posisjon om Barcelona velger å selge han. Vi prøvde vel i fjor å få hentet Julian Drazxler som vel også spiller i denne posisjonen, selv om Wenger vel da uttalte at han ser på han som en potensiell midtspiss om noen år.

 

Nå er Griezmann en betydelig annerledes spillertype enn det Vela, Sanchez, di Maria og det Draxler er.

 

Griezmann er en mellomting mellom hva Podolski og Walcott er. Drar sjeldent av en mann ved hjelp av tekniske ferdigheter, men har ikke den eksplosiviteten som det Walcott har mtp. fart, men han har et fantastisk venstrebein.

 

Personlig ønsker jeg fortsatt Draxler selv om prisen er høy. Gutten der er bare så vanvittig talentfull og er en av de beste driblerene der ute. Er også en god pasningsspiller og kvikk til beins ved siden av å være høy (1,87 høy). Potensialet hans som målscorer er også veldig høyt. Jeg dro han frem på dette tidspunktet i fjor før han signerte sin nye kontrakt med Schalke og når prisen var omtrent £15-20m. Jeg sammenlignet han med Pires på det tidspunktet og jeg tror han kunne gjort mye av det samme for oss som det Pires gjorde.

 

Når det gjelder Draxler som midtspiss tror jeg også det kunne ha fungert om noen år, men det er ikke noe Wenger har uttalt seg om i media. Det er kun mediaspekulasjoner som har vært en pådriver på dette. Wenger prøvde også i januar å hente Draxler, men Schalke hadde absolutt alt på å tape ved å selge han da så overgangen var aldri realistisk såfremt ikke Draxler gjorde seg uspiselig og tvang frem en overgang.

 

Må si jeg er skeptisk til urokråka Balotelli! han kan skape dårlig stemning i et rom der bare han selv er representert.... en sinnsyk måltyv på sitt beste, men det er for mye utenomsportslig etter min smak!

 

Når jeg hører rykter om Di Maria blir jeg veldig interessert, jeg synes også Remy kan være en perfekt spiller i Arsenal!

 

Nja. Balotelli er generelt sett veldig likbar blant spillerene. Så tviler sterkt på at han vil skape dårlig stemning slik sett, men han er en humørspiller (som Henry, Ronaldo etc) så han vil selvsagt være litt opp og ned. Når det gjelder det utenomsportslige så har det kjølnet mye fra han var i England. Og som Balotelli selv sa: Han pratet aldri til media og veldig mye var diktet opp rundt han fordi han var ekstremt populær og skapte mye "clicks", men det var også en del der som var typisk for en umoden tenåring som hadde altfor mye penger, men som sagt så har det roet seg ned mye i Milan. Se på f.eks. hvordan han er for landslaget. Der er det en spillergruppe og en manager som minner om Arsenal og Wenger. Balotelli i Arsenal tror jeg ikke ville hatt noen konflikter med spillergruppen vår.

 

Di Maria hadde vært fantastisk, men Remy er jeg ikke så hypp på annet enn som en rotasjonsspiller. Veldig begrenset spiller og heller ikke verdens beste avslutter, men han ville vært et meget godt alternativ å ha i laget mtp. at han kan spille som spiss, venstrekant og høyrekant, men som førstevalg til å erstatte Giroud så er han ikke god nok.

Link to comment
Share on other sites

Stille på overgangsfronten i det siste, lenge siden jeg har hørt noe nytt om Aurier, Remy, Cesc og div. keepere.

 

Schneiderlin og Pedro har dog blitt koblet og de ville begge vært supre signeringer, men tror ikke vi kommer til enighet om pris/lønn med noen av disse.

Link to comment
Share on other sites

Cesc ble det stille rundt etter de fleste store aviser og de mest troverdige der ute sa vi hadde takket nei (blant annet BBC + Ornstein og The Guardian). Aurier ble visstnok avfeid av Gazidis på Q&A for noen dager tilbake. Keepere har det blitt meget stille rundt, men går fortsatt rykter om at vi er interesserte i David Ospina + en serbisk midtstopper som heter Nemanja Pejcinovic. Begge to er kontraktløse etter å ha valgt å ikke signere ny kontrakt med Nice.

 

Remy og Balotelli blir linket litt i dag også, men ingen troverdige kilder på det og annenrangs aviser kjører med historien så tviler på at det er sant, men det går også en del rykter om at Milan har akseptert et bud fra oss på Balotelli, men jeg sliter veldig med å finne opphavet så tviler på at den stemmer eller er troverdig. Schneiderlin og Grenier blir linket i dag via LeEquipe. Pedro ble koblet til oss i går og Barcastuff (en av de som tweeter mye troverdige greier om Barcelona) tweetet at Pedro hadde tilbud fra flere klubber blant annet noen fra Premier League. Så kan ligge noe i den der.

 

Personlig ønsker jeg heller Alexis Sanchez hvis vi skal gå fra noen fra Barcelona, men jeg anser fortsatt Carlos Vela som den beste dealen der da han er skambillig.

 

Apropos Carlos Vela så er visstnok Atletico Madrid interesserte og det er snakk om en sum på nesten £30m. Skal visstnok bli sett på som Diego Costa sin erstatter. Vi har dog en 50% videresalgsklausul og dette har "visstnok" Real Sociedad sin president vært i England for å prøve å forhandle. Atletico skal visstnok være villige til å gi oss £8m for å fjerne denne, men mtp. de summene det er snakk om så vil det selvsagt lønne seg for oss å beholde den klausulen og heller få nesten £15m ved et eventuelt salg hvis vi ikke selv henter han tilbake.

 

Slik sett ville det nok nesten lønnet seg mest å hente Vela tilbake til klubben og heller selge han videre hvis det kun er penger vi er ute etter.

 

Edit:

Her kan man forøvrig se hvor troverdig Daily Mail er!

 

Paul Pogba @paulpogba Jun 1

Fake Dailymail interview!!! - Fausse interview du Dailymail!!! (The Pogfamily) #MUFC pic.twitter.com/x1F0NhXXqj

Link to comment
Share on other sites

Bare rykter selvsagt, men likevel:

AFCPressWatch™ @AFCPressWatch 3 t

Athletico willing to offer €22M for Cazorla, according to Marca. #AFC #Arsenal

 

Cazorla ut siden han mistet plassen sin til Özil, ikke passer inn i kantrollen og blir for offensiv for å spille ved siden av Ramsey - inn kommer Fabregas og blir en knallduo på midten sammen med vår elskede waliser.

Link to comment
Share on other sites

Enda en ting som taler for at Cazorla blir overflødig er et innkjøp av Carlos Vela og/eller Remy. Begge disse kan bli brukt på vingen, og passer bedre i den rollen i vårt lag enn hva Cazorla gjør, i tillegg så vil Vela kunne gå inn i Özil-rollen bak spissen. Og ja, jeg er ikke så alt for begeistret for Cazorla. Synes han sammen med Arteta koser og holder for lenge på ballen til tider og sinker det hurtige pasningsspillet som vi bør ha.

Link to comment
Share on other sites

Som Arteta og Giroud så ville han vært en meget god spiller å ha som alternativ i troppen, men jeg mener vi burde ha noe bedre som førstevalg. Cazorla i seg selv er god nok til å være førstevalg, men ikke i den spillestilen som Ramsey, Walcott og Özil passer til syntes jeg.

 

Mye balldveling og utveksling av pasninger med en annen spanjol gjør at han ofte sinker spillet, men jeg syntes han er en absolutt klassespiller. Uten Cazorla så hadde vi ikke tatt topp 4 i fjor. Vi hadde heller trolig aldri vunnet FA cupen da det Cazorla sitt perle av et frispark som gikk i mål. Han har en meget god mentalitet i mine øyne og prøver konstant å få ting til å skje. Gir seg ikke ved motgang og har en x-faktor, men i det generelle spillet vårt så blir han som nevnt sammen med et par andre spillere en spiller som representerer en annen type fotball enn det kjernen av laget vårt representerer.

Link to comment
Share on other sites

Med utgangspunkt i alle ryktene som florerer (mange selvsagt totalt useriøse) så kan det se ut som at det kan bli noen pund inn i kassa også.

 

I min lille oppsummering så tar jeg ryktene som "god fisk", selv om ikke alle er like sannsynlige.

 

£ 5.5 - Fabregas. Jeg synes summen høres vel høy ut, men det er påstått at dette blir Arsenals andel av Fabregas-overgangen til Chelsea.

£ 9.0 - Vela. Jeg har sett både lavere og høyere summer over hva Real Sociedad er villige til å betale for å fjerne tilbakekjøpsklausulen.

£ 8.0 - Vermaelen. Jeg har lenge forventet at Vermaelen kommer til å forsvinne i sommer, og dette er den påståtte prisen Arsenal har satt.

£16.0 - Cazorla. Atletico Madris skal visst nok være svært interessert og dette er den påståtte prisen Arsenal forventer

£ 38.5 Skulle dette i så fall bety i "salgsinntekter". Om det tilslutt ender med et tilnærmet beløp eller det blir bortimot null inn i kassa vil tiden vise. Tiden vil også vise om Wenger vil bruke litt/mye av hans påståtte tilgjengelige budsjett eller om vi nok en gang har et godt nok lag allerede til å kjempe om tittelen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er veldig nysgjerrig på hva Wenger tenker. Uten at det skal vektlegges så mye, så virker det som ryktene skal ha det til at våre antatte mål ser ut til å gå andre steder. Vela skal visstnok "selges" til Real Sociedad, Remy nærmer seg Tottenham, Aurier har det blitt stilt rundt, Vermaelen linkes i dag til Man Utd og Cazorla til Athletico Madrid. Nå skal ikke jeg bedømme Wenger, klubben eller overgangspolitikken før 1.september, men jeg må si at jeg meget spent på hvorvidt Wenger bygger videre på kjøpet av Özil og henter inn de nødvendige spillerne. Det blir en laaaaaaaaang sommer med rykter.

Link to comment
Share on other sites

Balotelli med 1 mål i går + et briljant forsøk på lobb som ble reddet på strek av Jagielka.

 

Aurier hadde to målgivende mot Japan og var generelt sett meget god.

 

Regner med Wenger følger med!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er veldig nysgjerrig på hva Wenger tenker. Uten at det skal vektlegges så mye, så virker det som ryktene skal ha det til at våre antatte mål ser ut til å gå andre steder. Vela skal visstnok "selges" til Real Sociedad, Remy nærmer seg Tottenham, Aurier har det blitt stilt rundt, Vermaelen linkes i dag til Man Utd og Cazorla til Athletico Madrid. Nå skal ikke jeg bedømme Wenger, klubben eller overgangspolitikken før 1.september, men jeg må si at jeg meget spent på hvorvidt Wenger bygger videre på kjøpet av Özil og henter inn de nødvendige spillerne. Det blir en laaaaaaaaang sommer med rykter.

Jeg skal ikke bedømme denne politikken ennå, men vær sikker på at det kommer noen "velvalgte" gloser fra denne kant hvis ikke troppen i hovedsak er klar til sesongstart. At en enkelt overgang kanskje kan måtte vente til slutten av overgangsvinduet får så være (hvis det er nødvendig for å skaffe en konkret spiller som Wenger er ute etter), men den vanlige sendrektigheten som de som regel viser i overgangsvinduet liker jeg ikke.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...