Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2014


49 unbeaten

  

27 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

men ser ikke Wenger at vi MÅ ha en ny spiss inn som kan avlaste Giroud i de periodene han ikke fungerer? Trodde det var en selvfølgelighet at vi må handle der? Men man kan aldri være sikker på hva Wenger tenker, nå brukte han Sanogo en del på slutten av sesongen, og han viste tidvis kvaliteter, så kan godt hende Wenger mener det holder....

 

En toppspiss er så absolutt ønskelig, men personlig mener jeg det er andre plasser hvor det er mer prekært å få inn nye spillere. Sagna må nok erstattes, vi trenger en konkurrent til kong Carl. Kanskje Bellerin er god nok, jeg har sett for lite til han for å mene noe om det.

 

Keeper. Jeg ser flere skriver at vi trenger en back-up til Szczehny. Jeg forstår ikke helt den tankegangen. Primært ønsker jeg en ny keeper som forhåpentligvis er enda bedre enn Szczehny.

 

Defensiv midtbane. Jeg merker at jeg ikke er så dødelig fornøyd med verken Arteta eller Flamini. Jeg vet ikke helt hvem jeg ønsker inn, det er mange gode DM. Hvis Fabregas skulle komme, så trekker jeg mitt ønske om DM. Da kan vi spille med en duo av Fab og Ram som faktisk orker å jobbe fra boks til boks. Jeg ser flere skriver at vi ikke trenger Fab lenger. Jeg mener Fab ville vært en gedigen forsterkning.

 

En venstre-midtbanespiller kunne også vært ønskelig. Det er en som naturlig skiller seg ut av aktuelle kandidater;

 

Reflecting on last year’s transfer rumours, Di Maria told Marca: “It hurts when you’re always doing your best for your club and then you hear that you might be going to Tottenham.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 673
  • Created
  • Last Reply

Reflecting on last year’s transfer rumours, Di Maria told Marca: “It hurts when you’re always doing your best for your club and then you hear that you might be going to Tottenham.

Selv om han ikke hadde vært verdensklasse hadde han blitt godt likt her med slike uttalelser ;)

Tviler på at han kommer desverre, men han har ikke det verdensklassenavnet Real Madrid vil ha, hadde han hatt to sesonger i PL eller Bundesliga med spillet han viser der ville de lett bladd opp 40 millioner pund for han, men siden han har vært mesteparten av sin voksne karriere der innser de ikke hvor god han er.

 

Fullt mulig å gjør et scoop her, men tviler på at han går, spesielt til oss.

Link to comment
Share on other sites

 

Ville satt pengene mine på det tipset selv fordi det er hva jeg også tror kommer til å være realiteten når vinduet stenger. Giroud er visstnok i samtaler om ny kontrakt og kommer meget trolig til å være førstevalg neste sesong også.

 

Dritt ass. Nå kommer det garantert ikke noen nye spisser. Liverpool har kjøpt Ricky Lambert og vi gjør ikke en dritt. Wenger er sikkert forrnøyd nå som han har fått ny kontrakt og gir helt faen. Han og Gazidiz sitter sikkert sammen å teller penger. Vinduet stenger snart og!!

Link to comment
Share on other sites

Dritt ass. Nå kommer det garantert ikke noen nye spisser. Liverpool har kjøpt Ricky Lambert og vi gjør ikke en dritt. Wenger er sikkert forrnøyd nå som han har fått ny kontrakt og gir helt faen. Han og Gazidiz sitter sikkert sammen å teller penger. Vinduet stenger snart og!!

 

Ok.

Link to comment
Share on other sites

Dritt ass. Nå kommer det garantert ikke noen nye spisser. Liverpool har kjøpt Ricky Lambert og vi gjør ikke en dritt. Wenger er sikkert forrnøyd nå som han har fått ny kontrakt og gir helt faen. Han og Gazidiz sitter sikkert sammen å teller penger. Vinduet stenger snart og!!

+1

Link to comment
Share on other sites

De der måtte jo komme :) Så de kommentarene tar man med ett smil også får vi se hvem som får rett når ligaen sparkes igang igjen. Sillyseason blir det nå uansett utfall

 

Selvfølgelig. At noen har en annen mening enn de tåler de jo tydeligvis ikke. Og når de ikke har noe annet å komme med så må de ty til ting som det her.

Link to comment
Share on other sites

 

En toppspiss er så absolutt ønskelig, men personlig mener jeg det er andre plasser hvor det er mer prekært å få inn nye spillere. Sagna må nok erstattes, vi trenger en konkurrent til kong Carl. Kanskje Bellerin er god nok, jeg har sett for lite til han for å mene noe om det.

 

Keeper. Jeg ser flere skriver at vi trenger en back-up til Szczehny. Jeg forstår ikke helt den tankegangen. Primært ønsker jeg en ny keeper som forhåpentligvis er enda bedre enn Szczehny.

 

Defensiv midtbane. Jeg merker at jeg ikke er så dødelig fornøyd med verken Arteta eller Flamini. Jeg vet ikke helt hvem jeg ønsker inn, det er mange gode DM. Hvis Fabregas skulle komme, så trekker jeg mitt ønske om DM. Da kan vi spille med en duo av Fab og Ram som faktisk orker å jobbe fra boks til boks. Jeg ser flere skriver at vi ikke trenger Fab lenger. Jeg mener Fab ville vært en gedigen forsterkning.

 

En venstre-midtbanespiller kunne også vært ønskelig. Det er en som naturlig skiller seg ut av aktuelle kandidater;

 

Reflecting on last year’s transfer rumours, Di Maria told Marca: “It hurts when you’re always doing your best for your club and then you hear that you might be going to Tottenham.

 

 

 

 

Jeg er ganske enig i dine kommentarer, men en toppspiss er ikke bare ønskelig men rett og slett nødvendig. For meg så er det en av de viktigste brikkene når det gjelder om vi skal kjempe om førsteplassen eller om fjerdeplassen neste sesong. Og jeg er overbevist om at det blir enda flere reelle utfordrere om fjerdeplassen i sesongen som kommer.

Link to comment
Share on other sites

 

Selvfølgelig. At noen har en annen mening enn de tåler de jo tydeligvis ikke. Og når de ikke har noe annet å komme med så må de ty til ting som det her.

 

Beklager virkelig hvis dere følte at dette var ett direkte angrep mot dere. Det var ikke intensjonen. Det var heller en liten satire mot den vante panikken som sprer seg på dette forumet med en gang et annet topplag sikrer seg sin første spiller for sommeren. Wenger er Wenger. Det eneste jeg vet før dette overgangsvinduet er at jeg ikke har peiling på hva Wenger pønsker på. Avslutningsvis vil jeg bare tilføye at en rutinert forumtraver som deg Stefan B, burde vite at jeg ikke har noe problem med at andre er uenige med meg. Sånn, da var det sagt. Alle mann tilbake til sine respektive ønskelister :)

Link to comment
Share on other sites

Det var heller en liten satire mot den vante panikken som sprer seg på dette forumet med en gang et annet topplag sikrer seg sin første spiller for sommeren.

Hehe, skjer nok ingen signeringer for oss før tidligst i juli, dersom den ikke så og si er i boks fra før av.

Link to comment
Share on other sites

Flytter fokuset tilbake på ryktene. Nå har jeg ikke den store troen på at vi kommer til å signere noen verdensklassespiss denne sommeren, så da får man se på alternativene. Vi har nå Giroud, Walcott og Podolski som kan spillere der fremme, og Sanogo som er på vei opp og frem. Walcott vil jeg beholde på høyrekanten da han i denne posisjonen blir vanskeligere å stoppe, og gir oss fart og uforutsigbarhet på kanten. Podolski jobber sjelden godt og hardt nok til å spille alene på topp, og er avhengig av en makker som han kan ligge rett bak eller få en kantrolle som trekker inn i banen.

 

Det er nå spesielt to offensive spillere som ryktes til oss, og som har vært linket en god stund. Den ene er Vela som kan spille i alle de fire offensive posisjonene, og er godt kjent med Wengers måte å spille fotball på. Den andre er Loic Remy - som har et ørlite snev av ferdigheter som kan minne om Henry. En spiss som kan gjøre ting på egenhånd. Om vi får inn disse to så skal jeg si meg fornøyd med overgangsvinduet offensivt - og ikke vil det være særlig kostbart heller da Vela har en klausul på £3,3 mill (tror jeg) og Remy har en prislapp på £8-10 millioner.

 

Da har vi fortsatt godt med penger til å signere Aurier på høyrebacken, Williams på stopperplassen, Schneiderlin på defensiv midtbane og en ny keeper til å gi Szczesny litt press på treningsfeltet. Og om Wenger velger å gå helt bananas har vi enda penger til å signere Fabregas.

Link to comment
Share on other sites

Sannsynligvis er det bare klipp og lim mellom de forskjellige nettsidene der ute, men ryktene om Fabregas sin retur til Premier League har fått et kraftig oppsving i dag.

 

EDIT!

Ser at også Sky Sports News også nevner dette, så selv om det fremdeles er på ryktestadiet så har det fått litt mer "kjøtt på bena"

Link to comment
Share on other sites

Mine drømmer for vinduet:

Inn: Aurier, Cesc, Schneiderlin, Vela, Remy, Williams, andrekeeper

Ut: Vela, Arteta(Synd, men han har blitt avslørt for mange ganger nå), Park, Bendtner, Diaby(Jævla skader), Fabianski, Sagna og Ryo

 

Vil gi oss en strålende bredde i troppen med mange typer som kan inn å endre kampbilde:

* Schneiderlin mot gode lag, kan komme inn for å beskytte ledelser mot andre lag

* Remy som kan strekke motstanders forsvar, Giroud som kan gi bank, bytte når forsvarerne deres og spissen vår er sluttkjørt

* Vela inn for så å selges for profitt(Eventuelt bli i troppen, men klarer ikke se hvordan det skal gå opp så alle får spilletid desverre)

* Cesc som tar over etter Arteta, bedre pasningsfot, bedre overblikk, hakket bedre fysikk.

* Williams sørger for at vi har to strålende stoppere som backup

 

Hadde vi fått inn de 6(7 )ville det kanskje tatt litt tid å spille inn laget, men kun to av de ville gått rett inn på laget og alle bortsett fra Aurier er godtk jent med England og engelsk fotball(Og bortsett fra Aurier og Remy spiller de i lag som spiller liknende fotball)

Dette hadde vært en sommer der vi kanskje ikke hadde signert de største stjernene(Om man ser bort i fra Cesc, som sikkert ikke kommer uansett), men bygger en solid tropp igjen, lei av å bare ha en solid ellever med 4-5 gode i backup som alle er samme spillertypene som førstevalgene.

 

Denne stallen kunne kjempet om gull i PL og CL.

Link to comment
Share on other sites

Vi trenger spillere som går rett inn å forsterker 11eren. Da holder det ikkje med Williams og co. Coleman på HB , de Maria opp venstre kant , ballotelli på topp og et rivjern på midten. Vi har penger til å virkelig klinke til. Og med spillere i verdensklasse i de nevne posisjoner, så tror jeg ikke mannen lag slår oss

Link to comment
Share on other sites

The Guardian og BBC er de mest troverdige i mine øyne. SkySports er ikke lenger så troverdige som de var for 4-5 år tilbake. Er dog hakket over aviser som The Times og The Telegraph dog.

 

Aviser som Daily Mail, The Mirror, The Sun og Daily Star er bare søppel. De printer hva som helst for å få "clicks".

Link to comment
Share on other sites

Da har Deyan Iliev forlatt oss og skrevet under på en kontrakt med Mechelen. Det betyr at 3 keepere har forlatt oss siden sesongslutt, og jeg kan ikke skjønne noe annet enn at det betyr at det minst 1 på vei inn. Sannsynligvis blir det vel flere, en til førstelaget og en eller flere til akademiet/reservelaget. Vil anta at Damian Martinez blir inkludert som 3dje valg i A-lagstroppen og at Josh Vickers blir inkludert på reservelaget. Han har vel vært utlånt til en klubb langt nede i divisjonene i år.

 

Det er jo et par kandidater å hente inn på lovende keepere som er ute av kontrakt eller som vi kan få relativt billig. Speroni i Crystal Palace og Schmeichel i Leicester er vel begge uten kontrakt nå. Ellers kunne det vært interessant med keepere som Marshall, Ruddy, Vorm.

Link to comment
Share on other sites

Skal Arsenal ta gull så må en sentral midtbanespiller inn.

02.06.2014 | 00:11 47 kommentarer

http://joacimjonsson.blogg.no/1401660690_skal_arsenal_ta_gull_.html

 

 

 

Det er vel mange(?) som mener et eventuetl kjøp av fabregas blir "overflødig". Vel, han er vel ikke den type spillere vi trenger å hente inn, men vår tidligere kaptein er tross alt en spiller i VERDENSKLASSE.

 

 

Tenk om vi henter:

 

Vela,

Fabregas,

aurier,

Spiss ( Balotelli/ Karim B ,

 

WOW......

Link to comment
Share on other sites

Det er vel mange(?) som mener et eventuetl kjøp av fabregas blir "overflødig". Vel, han er vel ikke den type spillere vi trenger å hente inn, men vår tidligere kaptein er tross alt en spiller i VERDENSKLASSE.

 

Jeg er en av de som har vært litt skeptisk til at Fabregas skulle "skyve ut" et nytt defensivt anker. Etter å ha lest andre sine vurderinger av dette "dilemmaet", både her på forumet og ellers ute på veven, så har jeg blitt litt mer komfortabel med en slik løsning og jeg er nå villig til å "ofre" en ny defensiv midtbanespiller til fordel for Fabregas. Ved en slik løsning der Fabregas/Ramsey "deler" denne rollen så ser jeg det som naturlig at en av våre to nåværende "defensive" forsvinner. Valget mellom Arteta og Flamini er ikke direkte enkelt, men basert på alder og at Arteta for meg ser ut til å slite mer med fart enn Flamini så velger jeg i et slikt scenario å satse på Flamini som reserve for Fab/Ram.

 

Ellers når det gjelder hva jeg forventer av inngående spillere så anser jeg Aurier som ikke usannsynlig og jeg blir ikke overrasket hvis Remy kommer. Vela, enten for å gå inn på laget eller som et salgsobjekt virker fornuftig, men "magefølelsen" sier at det ikke skjer noe fra Arsenals side når det gjelder Vela. En ny (2.) målvakt kommer ganske sikkert inn og 3. keeper blir i første omgang hentet fra egne yngre rekker.

 

Vi burde selvsagt hatt inn en midtstopper nr 4 og en venstreving, men her tviler jeg på noe kjøp så sant det ikke blir et "røverkjøp" tilgjengelig.

 

MItt tips er:

Ny 2. målvakt

Ny høgreback (sannsynligvis Aurier)

Ny spiss (stor sjanse for Remy)

Kanskje en ny "defensiv" midtbanespilller eller Fabregas.

 

Hvis dette tipset går inn så anser jeg resultatet av overgangsvinduet som akseptabelt, men ikke perfekt.

 

PS!! og for de som anser en "frisk" Diaby som den "Nye" midtbanespilleren, GLEM DET!! Det er et sjansespill uten like.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...