Jump to content

02.09.12 Liverpool (B)


49 unbeaten

Recommended Posts

  • Replies 264
  • Created
  • Last Reply

Tror egentlig de fleste blir genierklærte på transfermarkedet i forhold til Pool.

Utrolig viktig kamp for oss nå dette. En ny målløs kamp og gjerne 0 poeng kan fort

ødelegge mye for spillernes selvtilitt.

Trenger et positivt resultat og kanskje med kasserolle og poddemål.

Yepp de slo til;-)

Herlig med målkontoåpning for begge.

Ingenting er som 3 poeng på Anfield.

Dette var en deilig bursdagspresang;-)

Og hva med 3 kamper og 0 baklengs....imponerende.

 

Diaby...endelig! Og Mannone..2 kamper 0 baklengs. Og Jenkinson viser at han har noe på dette Arsenallaget å gjøre.

Alt i alt mye positivt å dra med seg.

 

Og Brendan....finn deg en spiss...er en i West Ham;-)

Link to comment
Share on other sites

Små slurvete første omgang. Er mye bedre enn Pool i andre omgang og vi vinner fortjent 2-0. Cazorla og Bould er Arsenals beste signeringer så langt. Vi opptrer mye bedre defensivt enn i fjor og Cazorla briljerer på midtbanen. Idag møtte vi et lag som også ønsket 3 poeng, da scorer vi 2 mål og vinner kampen. Diaby fryktelig god idag og er klart BB, så får vi se hvor lenge han holder seg skadefri.

Link to comment
Share on other sites

Diaby banens gigant. Trakk seg i en del dueller i andre omgang og tror han kjente den stygge taklingen fra Skrtel. Etter den hoppet han opp i stedet for å sett inn foten og det ga en sjanse for Shelvey. De tekniske detaljene var imidlertid helt fantastiske. Endelig begynner han å vise hvor god han egentlig er. Tenk om han hadde hatt en normal utvikling i karrieren sin.. (Da hadde han vel forresten spilt i City eller Barca..) Spilte på lav risiko og ekstrem balanse i midtbaneleddet hele tiden. Ikke en kontring i mot. Når så vi det sist?

 

Mannone fikk ingenting i duellene, Reina fikk hver gang han gikk opp. Ikke en gang var det frispark egentlig, Mannone ble løpt ned av Agger og Suarez oppe med hånden uten at det ble blåst.

 

To fine scoringer og mye trygghet bakover. Tror faktisk SB effekten er i ferd med å komme inn i laget. Dødballer i mot er ikke skummelt og det er en helt annen stramhet i organiseringen. Godt å se.

 

Giroud er smart, men dessverre så er han litt god på alt og mangler det siste lille som jeg fryktet. Han må få en scoring snart, men når han misbruker sjanser som den han fikk på kontringen og ikke minst det påfølgende hjørnesparket så frykter jeg for selvtilliten hans. Chamack syns jeg har et høyere nivå inn en det jeg har sett hos Giroud. Skulle ønske Chamack kunne få tilsvarende tillit over tid, da tror jeg vi hadde fått tilbake den spilleren som vi så i starten av hans første sesong.

 

Suarez har ødelagt for seg selv med alle filmingene. Webb har i flere kamper tålt klagingen hans, tar tilbake med å ikke gi han noe i 50/50 situasjoner.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke hvorfor vår tredjekeeper får så lave verdier på vår spillerbørs. Han holder buret reint, og gjør et par meget gode redninger. Ikke fantastisk i feltet, men alt i alt leverer han godt over forventet.

 

Jenkinson har noen horrible pasningsfeil i førsteomgang. Men så spiller han seg opp. Så lenge han kan holde det enkelt, og banke ballen langt pokker i vold, er han god.

 

Banens beste var Diaby. Strålende match! Cazorla, Podolski, Arteta og Vermalen fortjener også skryt. Den eneste som skuffer meg er Giroud. Han ser bare ikke målfarlig ut. Heldigvis kommer han ut tyggis. Jeg gir ham derfor tid..

 

5 poeng på de første tre kampene er ok. 4 poeng fra bortekamper mot Stoke og Liverpool er meget bra. 0 baklengsmål: Strålende!

Link to comment
Share on other sites

Flott og solid seier! Dette fikk jeg ut av kampen idag:

- Cazorla blir fort årets signering.

- Podolski er bra på vingen, jobber godt hjemover og har tidvis gode kombinasjoner med spillere fremover

- Ved unntak av et par feilpasninger hos Jenkinson gjør begge backene det bra

- Diaby er fantastisk

- Forsvaret er solid

- Hvem trenger Song når vi har Arteta

- Giroud har gode bevegelser men elendig teknikk

 

Gleder meg til fortsettelsen!

Link to comment
Share on other sites

Så enig, så enig - han kjenner handa til Mertesacker tidlig, og faller teatralsk. Typisk Suarez

 

(edit: mangler en quote her, men dere skjønner nok hva jeg snakker om :-)

 

Forøvrig utrolig at TV2-studio ikke tar opp tacklinga til Gerrard på Vermaelen. Grisetackling!

Link to comment
Share on other sites

Vanvittig deilig seier i dag. Dette var vel forsåvidt en klassisk kamp på Anfield der vertene står for innsatsen og vi står for kvaliteten. Det er mye positivt å dra med seg og da spesielt med tanke på at vi holdt nullen atter en gang.

 

+ Jenkinson og Mertesacker tar seg kraftig opp etter noen nervøse åpningsminutter. Jenkinson hadde stålkontroll mot den genierklærte Sterling.

 

+ Diaby. Etter to relativt gode kamper glitrer han virkelig i dag. Da tenker jeg først og fremst på det defensive arbeidet han legger ned. Vinner mange dueller og dekker store rom. Det er heller ikke noe å si på steget.

 

+ Cazorla/Podolski finner hverandre godt og begge åpnet scoringskontoen. Mer moro i vente fra den kanten.

 

+ Vermaelen viser også hvorfor han har blitt utnevnt til kaptein. Stor kamp av en skikkelig kriger.

 

(+) Jeg har fått en PL kanal med engelske kommentatorer :P

 

Alt i alt, en herlig fotballkamp, som kanskje gikk litt i mot spillets gang.

Link to comment
Share on other sites

Mine tanker:

 

For en lettelse! Det der føltes godt!

 

Mannone er solid, men er litt ubesluttsom i feltarbeidet når han er omringet av mange spillere. Etter disse to kampene ser jeg på han som en utfordrer til førstekeeperplassen, han har på ingen måte gjort seg bort.

 

Jenkinson hang ikke med i starten og spilte noen horrible pasninger. Heldigvis spiller han seg opp og gjør en solid match. Tommel opp! (men benken venter når Sagna er tilbake)

 

Gibbs har en glimrende kamp. Vakler litt i den defensive plasseringen men er som vanlig bra med fremover og jobber utrettelig. Dette begynner å bli vanen for han nå også.

 

Mertesacker var svak, fryktelig svak. God i etablert forsvar men sliter enormt med Suarez og er heldig som ikke blir utvist. Håpløs når han blir presset med ballen i beina. Neste gang starter Koscielny.

 

Vermaelen var bunnsolid. Står fram i dag, vokser med kapteinsansvaret. Håper han ikke ble skadet.

 

Arteta er som alltid knallgod, farlig godt samarbeid med resten av midtbanen.

 

Diaby er banens beste, uten tvil. Sjefer rundt, styrer spillet til tider. En liten vekker for de mange kritikerne som har avskrevet han allerede? Vi får krysse fingrene for at han holder seg skadefri og kan bygge videre på dette.

 

Cazorla er herlig. En deilig fotballspiller. Kroner verket med assists og mål, kan ikke vente på å følge han videre.

 

Podolski jobber utrettelig, en stor ressurs bakover også i tillegg til å være livsfarlig på kontringer fremover. Virker å ha telepatisk kontakt med Cazorla.

 

Oxlade-Chamberlain gjør ikke så mye ut av seg, og har en tøff jobb mot rutinerte Enrique. God defensiv i andre omgang. Ikke sikker på at han er god nok til å spille fast enda.

 

Giroud skuffer. Har bevegelsene og er flink til å være på rett sted, men har ikke roen når han skal avslutte. Det kommer.

 

Vanskelig match mot et Liverpool i forandring, vi var heldige med timingen her men det skal ikke legge en demper på det vi fikk til. Vi har enda mye å gå på spillemessig, og når det omsider klikker kan vi slå hvem som helst. En herlig vitamininnsprøytning foran resten av sesongen. Og ikke minst en kjempestor langfinger til de utallige kritikerne.

Link to comment
Share on other sites

Dellig seier! Syns vi gjør en gjennom ført god kamp, vi er gode bakerover, midtbanen er sterk og våre offensive spillere leverer på kontringer spesielt. Mannone slipper ikke noen mål og vi har 3 cleen-sheats på rad! Når skjedde det sist i PL? Mannone har nok dessverre ikke nivået inne, jeg ante ikke at han var SÅ dårlig i feltarbeidet, til tidere katastrofalt, men samma det, vi vant 2-0. Herlig å se Diaby idag, han er BB idag. Ellers er det flere som utmerker seg, Cazorla briljerer med sin teknikk og gode pasninger, Arteta arbeider utrolig hardt, Poldi scorer, taklingene til Jenkinson sitter og ikke minst dannet Per og Vermaelen et godt stopperpar idag. Giroud syns jeg var god idag, men han må definitivt bli mer kald i avslutningsøyeblikket. Han burde definitivt scoret idag, evt sendt ballen til Gibbs og dermed fått assist. Menmen, jeg er fornøyd!

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk gjennomført kamp uten å slite seg ut!

Diaby var helt latterlig i dag, at en så høy og hengslete leif-juster franskmann kan ha drivet og teknikken han har er rett og slett bare helt usannsynlig fantastisk å se på.

Dette lover godt, synd det er 2 uker til neste kamp!

Link to comment
Share on other sites

Vi hadde sikkert (eller....?) reagert med sinne, om vi ikke fikk straffe i "Suarez"-situasjonen. Vi var heldige med denne avgjørelsen, og det må vi ta med oss.

 

Diaby-Arteta-Cazorla jobbet som en lagdel, og var rett og slett klasse de siste 75minuttene på midtbanen.

Ro, god posisjonering, og ballen gikk kjapt både sidelengs og fremover. Det hjalp også mye, at både Ox og Podolski tok kraftige løp hjemover i kritiske faser.

 

Synes også Gibbs virkelig begynner å stå frem som den venstrebacken man håpet på, da han slo igjennom. Tar løpene fremover og skaper overtall/rom, og virker også mye bedre taktisk bakover.

Ellers var Vermaelen meget god i det bakre leddet. Står frem med vilje, leser spillet meget bra, solid i det han gjør, og står frem som en sterk leder.

 

Giroud jobber bra, men har slitt med den siste delen av spillet. Antakelig; så er det kun snakk om å få litt selvtillit, før han finner rom og posisjon til å komme til avslutningsmuligheten. Virker litt ivrig i avslutningsøyeblikket (ønsker å vise seg frem.....?), slik at det blir litt småstress som ofte ender uten scoring.

 

Jobber laget like bra for hverandre resten av sesongen, så burde vi absolutt klare en "top4" plassering. Men; vi kan ikke slappe av etter dette. De neste tre kampene vil påvirke mye utover høsten/vinteren....

 

MoM: Diaby

- Vil han klare å stabilisere sitt spill, eller blir det ujevne prestasjoner som tidligere? Vi får krysse fingrene.....

 

Jenkinson løftet seg utover kampen, mens Mertesacker antakelig sitter på benken i neste kamp.......

Link to comment
Share on other sites

Vi hadde sikkert (eller....?) reagert med sinne, om vi ikke fikk straffe i "Suarez"-situasjonen. Vi var heldige med denne avgjørelsen, og det må vi ta med oss.

Vi hadde nok reagert med sinne i starten. Jeg vet jeg hadde det, men så hadde jeg sett situasjonen igjen og sagt; Det hadde nok vært billig å gitt straffe i den situasjonen der.

Hvorfor jeg mener det er feil å dømme straffe i situasjonen er følgende:

Suarez blir holdt litt av Per ja, men dette skjer utenfor boksen. Inne i boksen følger bare Merte Suarez og Suarez er i tillegg kjent for å legge seg lett. Noe han også gjør i denne situasjonen. Prøver ikke å nå ballen en gang. Så ikke helt om han faktisk snubler i egne bein, men noe straffespark mener jeg det ikke er.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...