Jump to content

02.09.12 Liverpool (B)


49 unbeaten

Recommended Posts

Liverpol FC - Arsenal FC

Premier League

02.09.2012 - kl. 14.30

Anfield, Liverpool

Kampen sendes direkte på TV2 PL HD1

 

 

Da er det bare 4 dager igjen til helgens godbit fra Premier League, og motstanderen vår denne gang blir Liverpool på ærverdige Anfield. Begge lagene har fått en dårligere poengfangst de to første rundene enn hva vi supportere hadde håpet på. Arsenal har spilt 0-0 i begge kampen mot Sunderland og Stoke, uten å imponert alt for mye fremover på banen mot to veldig defensive lag. Liverpool sesongstartet borte mot West Brom. med tap og fortsatte med å spille 2-2 hjemme mot Manchester City i en kamp hvor Skrtel ble i fokus på begge sidene av banen. Arsenal driver fortsatt og skaper samhandling på topp etter avgangen til van Persie og kjøpene av Giroud, Podolski og Cazorla, mens Liverpool på sin side har ny trener og tilvenner seg en ny fotballfilosofi. For vår del vil dette bli en helt annen kamp både for forsvaret som hittil ikke har blitt satt på store prøver, og for angrepet som nå vil få større arbeidsrom til å leke seg i.

 

Skader:

- Wilshere

- Rosicky

- Frimpong

- Sagna

- Szczesny? (Problemer med ribbein)

 

- Lucas

 

Siste 9 innbyrdes oppgjør:

4 seire, 4 uavgjort og 1 tap

 

Oddsen:

- Unibet: 2.05 - 3.40 - 3.60

- Betsson: 2.03 - 3.35 - 3.65

- Betsafe: 2.05 - 3.35 - 3.70

 

Mulige lagoppstillinger:

Arsenal:

Szczesny

Jenkinson - Mertesacker - Vermaelen - Gibbs

Arteta - Diaby

Walcott - Cazorla - Podolski

Giroud

--------------------

Liverpool

Reina

Kelly - Skrtel - Agger - Johnson

Sahin - Allen

Borini - Gerrard - Sterling

Suarez

-

Kjør diskusjon!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 264
  • Created
  • Last Reply

Yennaris spilte i den nye turneringen mot Marseille i kveld, og er kanskje mindre aktuell av den grunn. Valgte Walcott fremfor Chamberlain på høyrekanten grunnet at han vil få rom å løpe i når Johnson etterlater seg mye på vei fremover, og det er da Walcott er på sitt beste. Så får vi se da om han fortsatt er i klubben på søndag, eller om han også går rundt i gatene i Manchester i blå drakter.

 

Kan legge ved at Liverpool skal ut i kvalifisering til europaligaen i morgen mot Hearts fra Skottland. Leder 1-0 etter første oppgjør og kommer helt sikkert til å bruke noen førstelagsspillere grunnet faren for å ryke ut og miste millioner, noe som er fordel for oss.

Link to comment
Share on other sites

Yennaris spilte i dag, så han ser man ikke til helga. Jeg personlig vil heller gi Jenkinson mer erfaring og muligheter. Og jeg vil ha Walcott på høyre, Gervinho på venstre og Giroud på topp. Ellers enig.

 

Regner med det samme angående Yennaris, men jeg vil heller se han spille enn Jenkinson. Syntes potensialet hans er langt høyere enn hva Jenkinson sitt er.

 

Grunnen til at jeg ikke satt opp Walcott er at jeg forventer at han er ute av døra innen denne kampen. Gervinho hadde en svak kamp mot Stoke, men jeg syntes at Podolski var god på venstrekanten og at han burde fortsette der. Høyrekanten står mellom Chamberlain og Gervinho og det er egentlig det samme hvem som starter for min del akkurat nå.

Link to comment
Share on other sites

To lag preget av store forandringer, Liverpool var gode mot City i helga, men tør ikke tippe noe som helst. Sist sesong vant vi der litt mot spillets gang etter bra keeperspill og en brennhet RVP. Ville ærlig talt vært fornøyd med 1 poeng på Anfield.

Link to comment
Share on other sites

Yennaris spilte i den nye turneringen mot Marseille i kveld, og er kanskje mindre aktuell av den grunn. Valgte Walcott fremfor Chamberlain på høyrekanten grunnet at han vil få rom å løpe i når Johnson etterlater seg mye på vei fremover, og det er da Walcott er på sitt beste. Så får vi se da om han fortsatt er i klubben på søndag, eller om han også går rundt i gatene i Manchester i blå drakter.

 

Kan legge ved at Liverpool skal ut i kvalifisering til europaligaen i morgen mot Hearts fra Skottland. Leder 1-0 etter første oppgjør og kommer helt sikkert til å bruke noen førstelagsspillere grunnet faren for å ryke ut og miste millioner, noe som er fordel for oss.

Er ikke Jose Enrique tilbake? Om han er det og bekler venstrebacken for Liverpool, mener jeg at han har hatt god kontroll på Walcott tidligere.

Link to comment
Share on other sites

Koscielny er fit for fight igjen. Men får han spille? Mertesacker og Vermaelen har holdt nullen to matcher på rad nå, og Koscielny må nok finne seg i å måtte jobbe hardt for å komme inn i laget igjen. En ideell situasjon!

 

w7ngp.gif

I kjent Wenger stil starter Koscielny på høyreback.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Han starter nok ikke, ikke skal han det heller. Så lenge Mertesacker er frisk og Vermaelen er kaptein så blir han tredjemann.

 

Ja, dette er det verste med at Vermaelen ble utnevnt til kaptein. Det blir vanskelig å gi vår beste midtstopper nok kamper, da vi uansett er best tjent med Mertesacker i laget.

Link to comment
Share on other sites

Kunne tenkt meg å prøvd en ny vri jeg,tette litt igjen bakover med Verminator som anker og sette våre begge innleggsføtter ut på kantene. Både Cazorla og Polski er flinke å trekke innover i banen for å avslutte. Cazorla og Ox kan bytte litt underveis.

Szczesny

[/center]

Yennaris Mertesacker Koscielny Gibbs

[/center]

Vermaelen

[/center]

Arteta

[/center]

Cazorla Chamberlain Podolski

[/center]

Giroud

[/center]

Link to comment
Share on other sites

Kanskje vil vi få se Kosc som ren defensiv midtbane? Har spilt to kamper for Frankrike i den posisjonen og klart seg meget bra. Fysisk enormt sterk, hurtig, taklingssterk og god med begge ben til å frigjøre ball. Ikke helt borte når det gjelder å forsere med ballen i bena heller.

 

Selv ser jeg på ham som vår beste midtstopper. Rangerer ham foran Vermaelen også når det gjelder å bekle andre roller på banen. Kan selvfølgelig dyttes ut på høyre back for å eliminere Sterling, men foretrekker å se ham sentralt.

Link to comment
Share on other sites

 

Ja, dette er det verste med at Vermaelen ble utnevnt til kaptein. Det blir vanskelig å gi vår beste midtstopper nok kamper, da vi uansett er best tjent med Mertesacker i laget.

 

Det er dette jeg også mente var en skikkelig nedtur med å utnevne Vermaelen til kaptein. Skal dog sies at Mertesacker - Vermaelen partnerskapet har vært veldig bra hittil. Var den ene feilen mot Sunderland hvor Vermaelen spilte en Sunderland spiller onside, men ellers har han vært solid. Ei heller ikke vært like ivrig på å bombe fremover heller. Får håpe det fortsetter slik.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Det er dette jeg også mente var en skikkelig nedtur med å utnevne Vermaelen til kaptein. Skal dog sies at Mertesacker - Vermaelen partnerskapet har vært veldig bra hittil. Var den ene feilen mot Sunderland hvor Vermaelen spilte en Sunderland spiller onside, men ellers har han vært solid. Ei heller ikke vært like ivrig på å bombe fremover heller. Får håpe det fortsetter slik.

Vermaelen gjør akkurat samme feilen mot Stoke når de kommer gjennom på slutten. Han mangler i tillegg tempo til å rette opp sin egen feil

Link to comment
Share on other sites

sugen på å se følgende :

szezc

jenkinson-mertesacker-verm-gibbs

arteta-cazorla

chambo-podolski-gervinho

walcott

Hvertfall fått en del hurtighet og skuddvilje på topp. Arteta i vant rolle fra siste kamper og caz med diaby sin rolle.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...