Jump to content

02.09.12 Liverpool (B)


49 unbeaten

Recommended Posts

Fikk akkurat også en tekstmelding om at Mannone og Chamberlain starter så det bekrefter jo den tweeten over her. Uklart hvem han erstatter, men regner med at det er Gervinho.

Hadde vært greit om Cazorla, Chamberlain og Podolski kan rullere litt seg i mellom og være litt bevegelige slik at vi får mer dynamikk i spillet. Det er i hvert fall en fordel ved å ha Walcott på benken da han ofte er veldig stasjonær ute på siden. Spesielt Podolski liker jo å trekke inn i banen og det gir bra rom for Gibbs å komme rundt.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 264
  • Created
  • Last Reply

Glemmer folk så fort her? Walcott på kanten forrige sesong skapte en god del mål ved å få 45graders pass ut i feltet - det er en fordel å ha han på kanten. Og kamper som Chelea, Tottenham, Liverpool osv. er kamper han ofte er god i pga mye plass og bakrom.

 

Ja til Walcott og Ox på hver sin kant fra start - Giroud på topp med Cazorla bak.

Link to comment
Share on other sites

Glemmer folk så fort her? Walcott på kanten forrige sesong skapte en god del mål ved å få 45graders pass ut i feltet - det er en fordel å ha han på kanten. Og kamper som Chelea, Tottenham, Liverpool osv. er kamper han ofte er god i pga mye plass og bakrom.

 

Ja til Walcott og Ox på hver sin kant fra start - Giroud på topp med Cazorla bak.

 

Walcott har slitt med Enrique tidligere, men er enig. Walcott burde starte her. Er som regel mye bedre mot de større lagene som tør å angripe også. Usikker på Chamberlain da han fortsatt er veldig uferdig og veldig opp og ned, men Gervinho på benken er en skikkelig joker og Chamberlain på banen fra start kan være akkurat det samme.

 

Kjipt med Szczesny, men Mannone er en jævel på refleksredninger (og tabber uheldigvis) så vi får se hvordan det går.

Link to comment
Share on other sites

Walcott har til gode å prestere skikkelig med Jenkinson bak seg på backplass (hvis jeg ikke husker helt feil), så var derfor jeg ikke tok han med fra start. At han prester godt mot lag som etterlater seg rom kommer også som en følge av at backen vår blir med opp og skaper dette, noe Jenkinson tydeligvis har fått streng beskjed om å avgrense.

Link to comment
Share on other sites

Eller Yennaris..

 

Yennaris er den jeg håpet på, men mtp. at han spilte på torsdag mot Marseille så tviler jeg på at han er tilgjengelig her. Utrolig synd at han uansett virker å være bak Jenkinson i køen da han utifra hva jeg klarer å bedømme virker som en bedre spiller.

Link to comment
Share on other sites

Yennaris har fortsatt ikke prøvd seg mot topplag, sett bort fra innhoppet etter pause mot Manchester United forrige sesong. Kan bli en gambling å sette han innpå fra start mot Liverpool å forvente at han skal levere fra første stund, å det bedre enn hva Jenkinson har vist sålangt. Kan bli en suksess, men også en bommert.

Link to comment
Share on other sites

Yennaris har fortsatt ikke prøvd seg mot topplag, sett bort fra innhoppet etter pause mot Manchester United forrige sesong. Kan bli en gambling å sette han innpå fra start mot Liverpool å forvente at han skal levere fra første stund, å det bedre enn hva Jenkinson har vist sålangt. Kan bli en suksess, men også en bommert.

 

Pen selvmotsigelse det der Unbeaten. :P

 

Yennaris er en smart fotballspiller. Rask, aggressiv og veldig stødig bakover samtidig som han er god fremover også (er egentlig opprinnelig en defensiv midtbane så pasningsfoten o.l. er i orden). Selve debuten hans for det virkelige førstelaget kom mot selve Manchester United i en kamp hvor høyrekanten hvor hadde blitt kjørt over til de grader av en Nani som virkelig hadde dagen. Hva skjedde når Yennaris kom på? Jo Nani fikk ikke til noen ting. Absolutt nada. Det samme var det når han spilte i CC. Som oftest var han bunnsolid og han var også veldig flink til å overlappe på de riktige tidspunktene. Senest viste han dette frem ypperlig i Markus Liebherr "cupen" da han kom på overlapp, tok seg forbi en spiller og la 45 tilbake til Eisfeld som scoret.

 

At Yennaris er en "gamble" er selvfølgelig ikke feil. For det er han. Men, Jenkinson er en temmelig stor gamble selv og mtp. at han generelt sett holder litt lavere kvalitet enn Yennaris i nesten alle faser av spillet så syntes jeg det er på tide å la den yngre Yennaris få prøve seg.

Link to comment
Share on other sites

Kunne tenkt meg å sett dette laget :

Mannone

 

[/center]

Yennaris - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

 

[/center]

Vermalen

 

[/center]

Chamberlain- Arteta

 

[/center]

Cazorla-------------- -----------------------Podolski

 

[/center]

Giroud

 

[/center]

Mertesacher som støtende midtstopper,Koscielny står for løpingen og sikringen.Vermalen som anker. Yennaris vs Sterling hadde vært morsomt,er redd Jenkinson kan få tempoproblemer. Grunnen til att jeg vil spille med Cazorla og Polski på kantene er att de har våre to beste innleggsføtter og skuddføtter. Enten kan de slå legg på Giroud eller å velge å bevege seg inn mot midten for å avslutte.Med Walcott,Gervinho,Diaby og Arshavin på benken kunne dette blitt meget uforutsigbart, Tror Liverpool kunne fått seg en overraskelse med dette oppsettet

:)

 

[/center]

Link to comment
Share on other sites

 

Pen selvmotsigelse det der Unbeaten. :P

Når jeg skrev "prøvd seg mot topplag" så vil jeg ikke si at 45 minutter mot Manchester United, der de gikk for å trygge ledelsen store deler av andreomgangen, er nok til å hevde at Yennaris er prøvd ut mot topplagene. Han har bare så vidt fått kjent på nivået enda, så han er i mine øyne fortsatt uprøvd. Selvsagt må en gang være den første, men om vi skal teste ut han på backplassen så stemmer jeg for at Southampton hjemme blir en riktigere kamp.

Link to comment
Share on other sites

Ingen Walcott eller Gervinho fra start. Stor sjanse for Chamberlain det her!

 

Forøvrig: Hadde vært artig om Walcott og Gervinho kom inn på et tidspunkt og laget så slik ut:

 

Mannone

Jenkinson - Mertesacker - Vermaelen - Gibbs

Diaby - Arteta

Chamberlain - Cazorla - Gervinho

Walcott

 

Den fremre treeren der tror jeg ville vært dødelig.

Link to comment
Share on other sites

Blir spennende å se hvordan Wenger setter opp laget med Cazorla og Chamberlain som begge kan spille sentralt eller ute på kanten. Tror vi vil få se mange bytter av posisjon under kampen mellom de to og Podolski.

 

Edit: bommet med 3 av 22 spillere i åpninginnlegget - Szczesny, Walcott og Kelly mot Mannone, Chamberlain og Enrique.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...