Jump to content

02.09.12 Liverpool (B)


49 unbeaten

Recommended Posts

  • Replies 264
  • Created
  • Last Reply

Dette kan virkelig bli en vinn/forsvinn kamp, og det etter allerede 3 serierunder.

Med Southampton (hjemme), Montpellier (borte), City (borte), og Chelsea (hjemme) før september er over, så har vi kanskje ikke råd til å tape denne kampen på Anfield. Vi må få igang laget og selvtilliten etter nok en rotete sommer.

 

Når skal klubben lære?

 

Jeg tror vi skal slite i morgen, men føler at vi kan klare seier med god kontringsfotball. Liverpool var i store perioder ganske gode mot City sist, men de åpnet opp rom i faser der de ikke var flinke nok til å holde sine posisjoner.

Men; vil vi klare å spille kontringsfotball i lengderetningen?

 

Jeg tviler, men har selvfølgelig et bitte lite håp.

Håper at Ox og Theo får sjansen på hver sin kant, og at Giroud vil ligge som vårt midtpunkt i angrepsrekka. Jeg tror Giroud han kan være med å binde opp stopperparet, slik at våre to unge briter kan få rom å løpe i bakrommet. Skrå løpet fra kant mot sentral posisjon, og få brukt farten.

Vi må lokke forsvarsleddet ut, slik at rommet bak blir størst mulig. MÅ!!!

 

Vi har ikke råd til å tape, vi burde ikke juble over uavgjort, for vi bør helst ha 3poeng.

-Med 2 eller 3poeng etter de første tre seriekampene før våre neste kamper, kan virkelig bryte ned "moralen" i laget igjen. Vi snakker stadig om det psykologiske i spillet og hvor skjøre våre spillere er, men de har jaggu meg ikke noe lett jobb med hvordan klubben styres på ulike områder. Våre profiler forsvinner sommer etter sommer, det er spekulasjoner og rot titt og ofte, og mangler i laget blir sjelden rettet opp uten at det går på bekostning av andre "posisjoner". Må jo være utrolig frustrerende, og ikke minst lite som styrker arbeidsmoralen for en gruppe som skal prestere sammen.

 

Jeg håper vi overrasker, men frykter andre resultater.....

Frykter at Liverpool som lag vil jobbe hardere enn oss, og presse bedre både som lagdel og i ballpress. Frykter at dette gjør, at vi nok engang får en panisk måte å opptre på. Vi stresser oss selv, og blir liggende bakpå som lag. Ute av posisjoner, og lite kollektiv angrepsfotball med høyt tempo.

Men; det er utrolig kjipt, at vi skal ha et slikt press på oss til 3.serierunde.

 

Nøkkelspiller i morgen: Arteta på sentral midtbane. (Gerrard-Arteta)

Link to comment
Share on other sites

PS! Kampen er på søndag, ikke i morgen :)

 

Det kan se ut som Arshavin blir, håper vi på 4 til? :shades:

 

Hvis vi stiller slik så er det kanskje mulig?

Mannone

Jenkinson - Mertesacker - Vermaelen - Gibbs

Diaby - Arteta

Gervinho - Arshavin - Cazorla

Giroud/Walcott

Link to comment
Share on other sites

PS! Kampen er på søndag, ikke i morgen :)

 

Det kan se ut som Arshavin blir, håper vi på 4 til? :shades:

 

Fader, satt i helt andre tanker. Vi hadde søren meg slått de i morra, så da setter jeg et EVT tap på uflaks. ;)

Link to comment
Share on other sites

 

Hvis vi stiller slik så er det kanskje mulig?

Mannone

Jenkinson - Mertesacker - Vermaelen - Gibbs

Diaby - Arteta

Gervinho - Arshavin - Cazorla

Giroud/Walcott

 

Tviler på Arshavin får lov til å spille sentralt, men med tanke på hvor tafatte vi har vært framover i de to første så burde kanskje russeren få sjansen fra start.

Link to comment
Share on other sites

Tviler på Arshavin får lov til å spille sentralt, men med tanke på hvor tafatte vi har vært framover i de to første så burde kanskje russeren få sjansen fra start.

 

Skal jeg gjette på Wenger sitt valg så blir det vel Ramsey sentralt mens Cazorla blir dyttet ut på kanten i så fall. "Ramsey has unbelieveable quality."

 

Hadde vært artig å se Arshavin og Cazorla på banen samtidig hvertfall.

Link to comment
Share on other sites

Håper på dette laget:

 

Mannone

Jenkinson - Koscielny - Vermaelen - Gibbs

Arteta - Chambo/Ramsey

Walcott - Cazorla - Podolski

Giroud

 

Vil ikke se Diaby på banen i denne kampen. Han er så god til å nøle med ballen i beina og evt miste den. Hvis dette skjer mot Liverpool blir man straffet umiddelbart.

 

Er skeptisk til denne kampen, veldig skeptisk.

Link to comment
Share on other sites

Vil ikke se Diaby på banen i denne kampen. Han er så god til å nøle med ballen i beina og evt miste den. Hvis dette skjer mot Liverpool blir man straffet umiddelbart.

 

Ramsey er ikke noe bedre. Skal en starte ved siden av Arteta som ikke er Diaby så er det Coquelin.

 

Forøvrig: Hadde vi bare hatt Song nå vet du. Så hadde det ikke vært en problemstilling. ;)

Link to comment
Share on other sites

 

Ramsey er ikke noe bedre. Skal en starte ved siden av Arteta som ikke er Diaby så er det Coquelin.

 

Forøvrig: Hadde vi bare hatt Song nå vet du. Så hadde det ikke vært en problemstilling. ;)

Diaby er å foretrekke framfor noen av alternativene. Hadde vi hatt Song så hadde vi vært like vaklende defensivt som vi var på Anfield forrige sesong.

 

En stupfull finnmarking krøp inn på bussterminalen og spurte dama bak skranken: - E bussen tel Alta gådd?

- Ja, desverre, svarte dama.

Han holdt sæ godt fast til skranken mens han spurte: - Va æ med??

 

Link to comment
Share on other sites

Diaby kan finne på å miste ballen utenfor egen sekstenmeter da, Ramsey har som oftest kun balltap høyt oppe i banen. Vet ikke om Song hadde hjulpet for å være ærlig.

 

Ramsey er veldig flink til å spille igjennom motstanderens spillere og roter bort ballen minst like mye (trolig mer) enn Diaby. Personlig ville jeg valgt Coquelin fremfor begge to fra dag én.

 

Dog mener jeg at Song hadde gått rett inn og forsterket oss. Problemet er bare at vi forventet at han skulle spille rollen som defensiv midtbane. Hadde han spilt sammen med Arteta slik Arteta har spilt i år så hadde vi vært akkurat like sterke defensivt, men bedre fremover da Diaby er tafatt.

Link to comment
Share on other sites

 

Ramsey er veldig flink til å spille igjennom motstanderens spillere og roter bort ballen minst like mye (trolig mer) enn Diaby. Personlig ville jeg valgt Coquelin fremfor begge to fra dag én.

 

Dog mener jeg at Song hadde gått rett inn og forsterket oss. Problemet er bare at vi forventet at han skulle spille rollen som defensiv midtbane. Hadde han spilt sammen med Arteta slik Arteta har spilt i år så hadde vi vært akkurat like sterke defensivt, men bedre fremover da Diaby er tafatt.

Han gjør faktisk ikke det, Ramsey er langt mer produktiv. Men nå får han aldri spille i Diaby sin rolle heller da, selv om jeg mener han burde fått sjansen der. Coquelin er et bra alternativ ja, han var konge borte mot Spurs forrige sesong.

Link to comment
Share on other sites

Han gjør faktisk ikke det, Ramsey er langt mer produktiv. Men nå får han aldri spille i Diaby sin rolle heller da, selv om jeg mener han burde fått sjansen der. Coquelin er et bra alternativ ja, han var konge borte mot Spurs forrige sesong.

 

Har ingen statistikk på balltapene til Ramsey, men når han skulle dekke for tapet av Arteta forrige sesong og spilte dypt så hadde han forholdsvis mange balltap og var ganske veik i duellene. Hadde også noen farlige pasninger tilbake mot eget mål som skremte livsskiten ut av meg.

 

Coquelin var egentlig knallgod i de fleste kampene han spilte i syntes jeg. Bla. i debuten mot United så var han veldig god, men ble tatt av fordi Wenger ønsket å angripe.

Link to comment
Share on other sites

Diaby kan finne på å miste ballen utenfor egen sekstenmeter da, Ramsey har som oftest kun balltap høyt oppe i banen. Vet ikke om Song hadde hjulpet for å være ærlig.

Drøy påstand uten noen form for dokumentasjon. Er det noe du vet eller noe du tror?

Stokes eneste sjanse i hele andre omgang kom etter Ramseys balltap som bakerste midtbanespiller på midtstreken...

Link to comment
Share on other sites

Det er noe jeg ser? Diaby er enormt treg med ballen i bena. Du kan se masse eksmepler her:

 

http://www.youtube.com/watch?v=4TkuzHGHNr4

 

Hvis han fortsetter med den dritten sin på Anfield blir det stortap.

 

Ramsey klarer å stokke bena sine og spille enkelt når han kommer under press. Men også det har vel du bestemt deg for å ignorere...

Link to comment
Share on other sites

Det er noe jeg ser? Diaby er enormt treg med ballen i bena. Du kan se masse eksmepler her:

 

http://www.youtube.com/watch?v=4TkuzHGHNr4[

 

Hvis han fortsetter med den dritten sin på Anfield blir det stortap.

 

Ramsey klarer å stokke bena sine og spille enkelt når han kommer under press. Men også det har vel du bestemt deg for å ignorere...

 

Siden 2006-7 har dette vært det som har irritert meg mest med Diaby. Temmelig ufattelig at han fortsatt holder på med det samme etter så lang tid.

 

Uansett: Heller Coquelin foran Ramsey. Ramsey klarer å stokke beina sine og pleier som regel å spille enkelt under press, men han er ikke sterk nok defensivt føler jeg. Coquelin har tilnærmet samme pasningskvaliteter som Ramsey, men er veldig kjøllg under press og har vært imponerende under preseason.

 

Uansett: Vi vet alle sammen at Diaby starter mot Liverpool. Wenger kommer ikke til å sette han ut av laget.

Link to comment
Share on other sites

Blir Suarez skadet, har Liverpool i praksis INGEN erstattere. Assaidi og Borini er mer kanter, og ingen av de er veldig gode. Helt utrolig at Rodgers kan stole sånn på at Suarez holder seg i form og skadefri!

Blir Giroud skadet, har Arsenal i det minste Podolski, Chamakh, Walcott og kanskje til og med Gervinho og Ox.

Når man føler seg litt ille til mote, slik Arsenalfans har rett til etter gårsdagen, er det alltid lurt å se på de lagene some har det verre.

Liverpools reservelag ser utvilsomt svakere ut enn Arsenals

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener Diaby mangler litt fotballforståelse. Har teknikk, driv me ball og alt det der, men han klarer ikke å bestemme seg og tenker ikke hurtig nok på banen. Dette har vært Diabys greie bestandig.

Dribler for mye når han er presset eller evner ikke å gi fra seg ballen i rett øyeblikk. Når han en sjelden gang bestemmer seg og gjør det riktige er han derimot enormt god.

Har vel ikke helt tempoet på sin side heller, men kan finne på å ha en kanonmatch innimellom. Er temmelig sikker på han starter selv om jeg vil se Chamberlain starte.

Den store fordelen er hans hodestyrke på dødballer. Ellers er ikke de defensive egenskapene stort bedre enn Ramsey.

Arteta er pr. i dag klart førstevalg til å bekle den dype midtbanerollen og har vist seg å være god der så langt.

 

Vi bør ha gode muligheter mot Liverpool som ikke fikk forsterket noe særlig før deadline, men de var gode mot Shitty og vi kan likevel forvente en tøff kamp med to lag som må ha 3 poeng og kommer til å angripe.

På tide med scoringer for å "komme igang" ....hvis ikke vi er ille ute igjen..med tap her.

 

Jeg ville startet med Chamberlain sammen med Cazorla og Arteta på midten og Walcott på høyre i stedet for Gervinho. Podolski på venstre og Giroud som spiss.

Alternativt Gervinho på venstre og Podolski som spiss. Giroud da som innbytter.

Det blir flere kontringsmuligheter i denne kampen og med Chambo, Cazorla og Theo har vi mye fart og det er spillere som evner å kjøre på fremover.

Så gjelder det å utnytte disse kontringsmulighetene da, noe som nesten var helt fraværende de to første kampene. Dette Liverpool-forsvaret er ikke all verden så det bør være gode muligheter.

 

Og så er spørsmålet er om Liverpool-dødaren Arshavin kommer inn i 2. omgang og avgjør kampen? :P

Link to comment
Share on other sites

Det er noe jeg ser? Diaby er enormt treg med ballen i bena. Du kan se masse eksmepler her:

 

http://www.youtube.com/watch?v=4TkuzHGHNr4

 

Hvis han fortsetter med den dritten sin på Anfield blir det stortap.

 

Ramsey klarer å stokke bena sine og spille enkelt når han kommer under press. Men også det har vel du bestemt deg for å ignorere...

"Det er noe jeg ser?"

Hvorfor spørsmålstegn bak noe du ser? Hvis det var din vurdering så er det lurt å skrive det, ikke legge det frem som en sannhet slik du gjorde i din påstand.

 

YouTube klipp som bevis er ikke mye verdt. Man kunne laget lange videoer hvor Diaby ikke mister ballen eller hvor Ramsey mister ballen.

 

Hva mer har jeg bestemt meg for å ignorere?

Forøvrig så kan du lete gjennom alle mine innlegg for å se etter Ramsey-kritikk. Tror du skal lete lenge før du finner negativitet med unntak av enkeltkamper, og i enkeltkamper har jeg nok negativ omtale om alle våre spillere en elle annen gang.

Link to comment
Share on other sites

 

Han gjør faktisk ikke det, Ramsey er langt mer produktiv. Men nå får han aldri spille i Diaby sin rolle heller da, selv om jeg mener han burde fått sjansen der. Coquelin er et bra alternativ ja, han var konge borte mot Spurs forrige sesong.

Hvordan definerer du produktiv? Det er virkelig ikke et adjektiv jeg forbinder med Ramsey.

Link to comment
Share on other sites

Geoff Arsenal@GeoffArsenal

 

Team News; Szczesny is not fit for tomorrow so Don Vito Mannone is in goal. Alex Oxlade-Chamberlain starts. Thats all i can declare.#COYG

 

Edit: Kan det hende at Oxlade-Chamberlain starter sentralt i rollen til Cazorla, og at spanjolen sendes ut på kant for å få mer kreativitet og innleggspresisjon? Hadde vært spennende, men mener vi bør holde oss til det samme oppsettet som i foregående kamper. Eneste endringen jeg har litt lyst til å gjøre er et bytte av Mertesacker med Koscielny for å slippe løpedueller mellom tyskeren og Suarez/Sterling.

Mannone

Jenkinson - Mertesacker - Vermaelen - Gibbs

Diaby - Arteta

Cazorla - Chamberlain - Podolski

Giroud

Link to comment
Share on other sites

Blir du ikke enig med deg selv om Mertesacker ? ;)

Nei, faktisk ikke. Tilstedeværelsen til tyskeren og klokskapen han tilfører forsvarsleddet er noe vi har savnet lenge, og sammen med Vermaelen har de stort sett hatt kontroll mot Sunderland og Stoke. Samtidig som Koscielny tilfører oss mer fart, taklingsvilje, pasningskvalitet og driv fremover, så jeg lar valget ligge hos Wenger. Skal bare fryde meg over at vi endelig kan ha en slik diskusjon rundt midtstopperne der en må sitte på benken selv om han er god nok til å starte hos hos alle lagene i Premier League.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...