Jump to content

02.09.12 Liverpool (B)


49 unbeaten

Recommended Posts

  • Replies 264
  • Created
  • Last Reply

Giroud virker stresset hver gang han får slike muligheter som han har gjort så langt. Virker som om alt går ut på å avslutte så raskt som mulig. Kanskje er det presset over å måtte ta over for en viss nederlender som vises? Så er spørsmålet, vil det bli mindre nå som Poldi og Cazorla begge har scoret, eller blir det bare større for ham? Satser på at Wenger gjør alt han kan for å få Giroud til å føle mindre press. Da kommer nok måla etterhvert.

Link to comment
Share on other sites

Giroud er forfatteren av "Hvordan komme seg løs inne i boks"-boken. Han trenger bare å sette den første, så vil det renne inn. I begge missene hans hittil har han dratt inn bak stopperen, og det er tilnærmet umulig for han å vite om stopperen er i rygg på han eller ikke(med mindre han ser seg bak, noe som ikke ville hatt tid til), så han stresser med å få avsluttet. Derfor har han tatt et langt steg før han skyter, noe som gjør at han kommer i ubalanse.

Link to comment
Share on other sites

Forøvrig når det gjelder Giroud: Den bevegelsen han gjør på den "mega" sjansen som han bommer på (hvor han burde ha spilt til Gibbs) gjør han også tidligere i kampen, men denne gangen er Gibbs syndebukken og istedet for å sentre en enkel pasning i beina på Giroud så legger han et håpløst innlegg halvannen meter over hodet på franskmannen.

 

Greit nok at Giroud ikke er den raskeste spilleren utpå banen, men bevegelsene hans er virkelig fenomenale. Når han finner seg skikkelig til rette og medspillerene hans begynner å skjønne tankengangen hans så vil han få mange flere muligheter.

 

Tror særlig Wilshere med langpasningene sine blir ypperlig for Giroud.

Link to comment
Share on other sites

Har også blitt imponert over bevegelsene hans, veldig bra. Nå må han bare lære seg å skyte! Neida, men jeg synes det

er merkelig hvordan kroppsholdningen/balansen hans har vært i skuddleget mot Pool og S`land.. Trengte visstnok mange sjanser

per mål i Frankrike. 7,5 skudd per mål. Det må han forbedre asap.

 

En annen ting. Diaby har fått mye skryt and rightly so, men jeg synes også Arteta var helt suveren. "He plays the game so simple but so effectively" som en blogger så fint sa det. Elsker innstillingen hans! Åhh, hvorfor ble du ikke RVP. Vi kunne vunnet serien med deg. Selv om det bare er å pine seg selv, klarer jeg ikke slutte tenke på det..... Forjævelig

Link to comment
Share on other sites

Har også blitt imponert over bevegelsene hans, veldig bra. Nå må han bare lære seg å skyte! Neida, men jeg synes det

er merkelig hvordan kroppsholdningen/balansen hans har vært i skuddleget mot Pool og S`land.. Trengte visstnok mange sjanser

per mål i Frankrike. 7,5 skudd per mål. Det må han forbedre asap.

 

En annen ting. Diaby har fått mye skryt and rightly so, men jeg synes også Arteta var helt suveren. "He plays the game so simple but so effectively" som en blogger så fint sa det. Elsker innstillingen hans! Åhh, hvorfor ble du ikke RVP. Vi kunne vunnet serien med deg. Selv om det bare er å pine seg selv, klarer jeg ikke slutte tenke på det..... Forjævelig

Har hatt klokketro på Arteta som stabilisator lenge. Derfor jeg egentlig var glad Song forsvant. Tre smultringer i protokollen blir av de fleste tilskrevet Steve Bould, men jeg har en egen teori om at salget av Song og Arteta inn i den rollen har vel så mye å si for at det defensive har blitt såpass bra

Link to comment
Share on other sites

Han hadde da en tilnærmet lik rolle ifjor? Ble pent nødt til det da Song stormet opp og leverte assist i fleng. Selv savner jeg kameruneren dypt.

Song var den med mest ansvar bakover forrige sesong, men ja, når Song forsvant oppover så tok Arteta ansvar. Song var ofte håpløst ute av posisjon noe som gav motstanderne endeløse kontringer der Song jogget etter. Arteta er nesten bestandig på riktig side sånn at han får bremset motstanderen sånn at laget når å komme på riktig side. Han er tidlig oppe i motstanderen sånn at de ikke får vendt opp og satt fart. Song har dekket over et dårlig fotballhode med fysikk i mange år. Se noen kamper i repreise og se på Arteta hvordan han nesten hele tiden balanserer laget. Song kunne nok gjort sine saker veldig bra i rollen som Diaby har nå, men jeg synes Diaby er fullt på høyde så jeg tror Song ble solgt fordi Wenger så at dette var en spiller han klarte seg like godt uten

Link to comment
Share on other sites

Tror mange har sett seg blinde på det fantastiske Song gjorde offensivt og ikke de store rommene han etterlatte seg defensivt. Sesongen 2010/11 starta vel Wilshere over 40 kamper med Song ved sin side. Da slapp vi inn 43 mål, selvom vi hentet Arteta slapp vi inn 44(?) mål forrige sesong, noe jeg delvis gir skader skylden for, samt OT. Det blir spennende å se denne sesongen, og jeg tror vi er veldig avhengig av at Arteta holder seg skadefri. Spesielt taklingen på Suarez var en nytelse å se.

Link to comment
Share on other sites

Nja, tror det blir for enkelt å si at det bare er utskiftingen av Song som har vært den avgjørende faktoren så langt. Hele laget fremstår mer disiplinert defensivt enn på lenge. Fortsettelsen blir veldig spennende, men forhåpentligvis slipper vi ikke inn 49 mål igjennom resten av sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Litt feil ordlagt, han er ene og alene grunnen. Men som du sier opptrer vi langt mer disiplinert i laget, kanskje fordi Song ikke buser fremover og skaper ubalanse? Uansett føler jeg forsvaret, med Jenkinson på backplass, har klart seg meget bra. Får vi en glansperiode slik Adams og gutta hadde?

Link to comment
Share on other sites

 

Den duellen jeg ser mest fram imot er Sahin vs. Diaby. Etter hva jeg har lest her inne den siste måneden burde det være rått parti - fordel Sahin. Vi får se...

 

 

The verdict:

 

It was Diaby at his best; high work-rate, intelligence in possession and dominant between the penalty boxes. Indeed, Nuri Sahin, a man who turned down Arsenal to head to Merseyside, was completely overwhelmed by the midfield battle with Diaby on his full Reds debut. He departed down the Anfield tunnel with his tail nestled firmly between his legs.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...