Jump to content

02.09.12 Liverpool (B)


49 unbeaten

Recommended Posts

  • Replies 264
  • Created
  • Last Reply

Hadde rett. Jenkinson var meget god 1v1 i dag. Har vært strålende defensivt i de tre første kampene i år.

 

Du har mye rett i det, men jeg blir fremdeles redd når Jenkinson skal foreta en pasning uten press, skjer gjerne på tvers rett i motstanders føtter. Men 1v1 så gjør han en akseptabel jobb.

Link to comment
Share on other sites

Du har mye rett i det, men jeg blir fremdeles redd når Jenkinson skal foreta en pasning uten press, skjer gjerne på tvers rett i motstanders føtter. Men 1v1 så gjør han en akseptabel jobb.

 

Forsvarsspillet er godt nok. Pasningsfoten og angrepsspillet hans er altfor dårlig pdd.

Link to comment
Share on other sites

Deilig!!! Endelig løsna det!

 

De 2 neste ukene er reddet:)

Når en får en slik opptur etter en begredelig start, er det ekstra deilig å ta seg en en god uke i utlandet, langt fra blogger og forum ;D .

Passer også bra at tilbakekomsten (til TV-stolen) er en knapp time før avspark mot Southampton. :D

Link to comment
Share on other sites

Nei, han er ikke favoritt til gullballen, men jeg er rent generelt uenig i det meste av kritikken som rettes mot Mertesacker. Det er omtrent som Gilberto diskusjonene om igjen. Se ikke bare på hva som skjer, men også på hva som ikke skjer. Fyren skjønner forsvarsspill, og dekker rom og blokkerer vinkler så det er en fryd.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns Mertesacker gjør mye bra, men det er en del enkelthendelser som er direkte hårreisende. Pasningsspillet hans er ikke bra, og han har en tendens til å komme på etterskudd når ting går veldig kjapt. Bortsett fra det, veldig bra selvfølgelig, men svakhetene kan ikke ignoreres. Vi må heller ikke glemme at de aller fleste sliter stort med Suarez, og jeg gidder ikke være altfor negativ. Tre poeng!!

Link to comment
Share on other sites

Når en får en slik opptur etter en begredelig start, er det ekstra deilig å ta seg en en god uke i utlandet, langt fra blogger og forum ;D .

Passer også bra at tilbakekomsten (til TV-stolen) er en knapp time før avspark mot Southampton. :D

Begredelig start kan diskuteres. Ikke som vi hadde håpet

Uavgjort borte mot Stoke er greit og en glipp som mot Sunderland må vi regne med

Borteseier mot Liverpool er to flere poeng enn Manchester City klarte

Og dette laget har masse å gå på

Link to comment
Share on other sites

Meget god kamp i dag. Morsomt å se at Diaby ser ut til å blomstre. Cazorla og Podolski er fantastiske, og det er Arteta også. Er mange ganger bedre enn Song. Er i stand til å vinne taklinger og dueller, for så å spille ballen til en angrepsorientert medspiller! Jenkinson er nok fortsatt noe under den standaren som kreves, men utvikler seg raskt. Håper det løsner snart for Giroud. En scoring vil hjelpe mye på selvtilliten til mannen med det store presset på seg. Er flink til å binde opp forsvarsspillere, og har mange fine bevegelser, men sliter fortsatt litt med berøringene. Alt i alt en god forestilling mot et ikke alt for overbevisende Liverpoollag, som jeg tror kommer til å slite stort i årets sesong.

 

Når det gjelder Per, er han også i dag god, men havner i vanskelige situasjoner på grunn av Jenkinsons rare posisjoneringer og meget spesielle pasningsvalg. Vermaelen holder særdeles høyt nivå, og med Sagna tilbake vil dette bli meget bra. koscielny er også en fantastsik spiller, som bør spille back fremfor Jenkinson. Gibbs er rask og villig fremover, og er nok noe bedre defansivt enn det Santos er. Ser ut til at Wenger ikke har de helt store alternativene når det gjelder å gjøre forandringer helt på topp. Chamakh burde vært solgt, og erstattet med en annen reell konkorent til spissplassen.

Link to comment
Share on other sites

Veldig innponert i dag faktisk, var det bare rusk i maskineriet de første matchene? Syns laget ser bunnsolid ut , men skulle gjerne hatt en SUPERSPISS. Jenkinson begynner helt forferdlig, men spiller seg opp. Mener fortsatt at han ikke er god nok for en plass i 11eren. Per ser klønete ut gjennom hele matchen, skulle hatt straffe i mot seg i andre omgang. Spiller seg opp i andre, men MANGE flere - en + på tyskeren vår. Når vi først er inne på Tyskere, Podolski gjør en super match og sammen med Cazorla synes jeg ser veldig bra ut. Min konklusjon er at som lag er vi styrket, men på topp er vi definitvt dårligere.

Link to comment
Share on other sites

Når vi ser hvordan RVP spiller i dag er jeg overbevist om at det ikke finnes en eneste spiss i verden (bortsett fra Thierry Henry etter en runde igjennom tidsmaskinen) som kunne erstattet han for oss. Vi er svakere på topp, la oss håpe resten av laget kan heve seg. Bare se hvordan "lagmaskineriet" Manchester United plutselig har blitt totalt avhengig av Robin Van Persie på rekordttid.

Link to comment
Share on other sites

Begredelig start kan diskuteres. Ikke som vi hadde håpet

Uavgjort borte mot Stoke er greit og en glipp som mot Sunderland må vi regne med

Borteseier mot Liverpool er to flere poeng enn Manchester City klarte

Og dette laget har masse å gå på

Uavgjort mot Stoke var det nok mange (undertegnede inkludert) som var fornøyd med også før kampen ble spilt. Det som der i mot ble vist (offensivt) var og er etter min vurdering rett og slett begredelig. Vi kommer til å møte flere lag som ligger med "hele" laget i forsvar, og vi må klare noe bedre en det som ble vist.

Det er ikke resultatene som jeg er mest kritisk til, men derimot den hvor lite sjanser vi skaper. Det er sjelden jeg har sett så lite "nesten"-muligheter som i de to kampene.

 

Dagens kamp er på ingen måte perfekt den heller, men jeg fikk meg en god opptur og trua videre er ikke så verst når vi får litt mer "flyt" i spillet.

Link to comment
Share on other sites

Når vi ser hvordan RVP spiller i dag er jeg overbevist om at det ikke finnes en eneste spiss i verden (bortsett fra Thierry Henry etter en runde igjennom tidsmaskinen) som kunne erstattet han for oss. Vi er svakere på topp, la oss håpe resten av laget kan heve seg. Bare se hvordan "lagmaskineriet" Manchester United plutselig har blitt totalt avhengig av Robin Van Persie på rekordttid.

Falcão kunne nok det!

Uansett, fotball handler aller mest om hvordan man er som lag og så langt denne sesongen så ser vi mye mer ut som et lag. Spesielt i dag. Tror dette laget kommer til å vokse enda mer etterhvert som kombinasjonene sitter bedre offensivt og Giroud starter å treffe mål. Husk at RVP scoret ikke mange mål i starten av forrige sesong han heller. Balansen og organiseringen i laget er nå så utrolig mye bedre med Arteta som anker og styrende på midtbanen og det håper jeg at fortsetter slik. Venstresiden vår med Gibbs og Podolski tror jeg også kan utvikle seg til å bli en av de aller beste venstresidene i ligaen. Imponert over arbeidsinnsatsen til Podolski.

Om Diaby kan holde seg skadefri og fortsette som i dag så skal vi bli vanskelige å slå, men i dag viste han hvorfor Wenger alltid har hatt trua på han da han vet hvor god han kan være. Førsteomgangen i dag er av det bedre jeg har sett av en midtbanespiller i PL !!

Link to comment
Share on other sites

Nei, han er ikke favoritt til gullballen, men jeg er rent generelt uenig i det meste av kritikken som rettes mot Mertesacker. Det er omtrent som Gilberto diskusjonene om igjen. Se ikke bare på hva som skjer, men også på hva som ikke skjer. Fyren skjønner forsvarsspill, og dekker rom og blokkerer vinkler så det er en fryd.

Enig.Du kan si hva du vil om at han virker keitete o.l, men Per er faktisk en av årsakene til at vi har 3 0er nå.

Fyren er famntastisk å lese spillet og å organisere baki der.

Kanskje en av de mest undervurderte spillerne på laget.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig. En ting jeg har reagert spesielt på er hvor mye mer konservativ Vermaelen har blitt i spillet sitt. De siste årene har vi alltid hatt en stopper (Vermaelen, Gallas, Toure, til tider Koscielny) som til en tid hver stormer med i angrepet og etterlater seg store rom bak, det har vi ikke sett mye til foreløpig i sesongen. Jeg kan ta feil, men jeg har ikke lagt merke til det på samme måte som før. Det hadde vært morsomt å se heatmaps over bevegelsesmønstret hans. Jeg må også si Arteta fungerer strålende nå som han har flyttet seg ett hakk ned på midten. God ballvinner, posisjonerer seg bra og fyller godt inn på backene for å sikre. Jeg vil ikke drive noe revisjonisme ovenfor Song (jeg er en fan av han, som tidligere beskrevet i andre tråden mange ganger), men i dag løste Diaby den rollen nesten perfekt. Bidrar stort i mellom begge boksene, er en fysisk kraft og er god på å roe ned spillet i forsvaret vårt og å sette opp farlig pasninger til spissene våre. Gary Neville var fra seg av begeistrering i Sky Sports sitt studio.

 

Tapet av RVP er digert, men Wenger har heldigvis ikke mistet grepet helt enda og de justeringene som han og Bould ser ut til å kunne kompensere på en bra måte. Et stort steg i riktig retning, men det er lenge igjen av sesongen. Forhåpentligvis får vi ikke svi for at vi ikke hentet inn en ny mann på midten etter Song dro.

Link to comment
Share on other sites

Synes at vi fremstår mye mer som et lag i år enn de siste sesongene. Selvsagt tidlig å si, men vi virker mye bedre organisert og som et skikkelig lag mens vi i fjor var veldig fokusert på å spille frem RVP.

Vermaelen hadde et par løp fremover i dag også, og det synes jeg han skal fortsette med bare det ikke blir for mange. Men de gangene så fylte Arteta bra igjen i rommet han forlot. Slike ting var ikke Song så veldig god til og han styrte aldri midtbanen i nærheten av det Arteta gjør.

Link to comment
Share on other sites

Bra gjennomført kamp og en fortjent seier alt i alt. Kombinasjonene offensivt satt mye bedre i dag, men det var nok også mye fordi vi møtte et lag som ville angripe. Vi sliter mest mot de som parkerer bussen å tetter igjen i forsvar.

Det kommer til å løsne for Giroud etterhvert. Han gjør mange gode løp og jobber hardt. Hadde faktisk forventet mer av Chamberlain i dag, men gjør en grei kamp.

Litt overraskende at Walcott ikke kom inn i 2. omgang? Wenger ville vel ha mer løpskapasitet sentralt på midten i Ramsey.

 

Diaby hadde et strålende match og så er det bare for han å holde seg skadefri og ikke minst opprettholde kvaliteten på spillet sitt. Når har finner "mojo'n" er han i verdensklasse.

Arteta gjør nok en strålende jobb som den stabiliserende spilleren på midten og han må for alt i verden IKKE bli skadet. Veldig viktig.

Podolski, Carzorla jobber hardt og viser at de samarbeider godt.

 

Forsvaret var shaky i starten og Per er nok heldig som fikk 90 min. selv om jeg mener det ikke var straffe i duellen med Suarez...som forøvrig viser hvilken unison diver og sytekopp han er. Fysj!

I likhet med hele laget klarte Jenkinson å spille seg opp utover 2. omgang og det at vi går av banen med nok en smultring er strålende.

Den store testen kommer mot Chelsea og Shitty senere, men det er tydeligvis et mer samhold og struktur i forsvarsarbeidet nå.

 

I tillegg en stor honnør til Mannone som gjør en god kamp igjen og viser seg som en bra reservekeeper så langt.

 

Fin, fin 3 poenger og vi er gang. Fryktelig dumt med landslagskamper nå, men må bare håpe alle kommer hjem skadefri.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...