Jump to content

02.09.12 Liverpool (B)


49 unbeaten

Recommended Posts

  • Replies 264
  • Created
  • Last Reply

Ser enda ikke helt hvorfor vi har signert giroud, men kanskje han løsner snart!

 

Jenkinson er god på taklinger dog! Selv om pasningene er noe helt annet.

Underlig at Wenger har signert en spiller som er helt lik Chamakh og Bendtner, når det er svært tydelig at en slik spiller (oppspillspunkt, treg osv) ikke er noe som passer i Arsenals spillestil!

Arsenal hadde ingen slike spillere i Wengers suksesstid i klubben, så underlig at han vil ha en slik nå.

Link to comment
Share on other sites

Han skulle aldri skutt. Gibbs kom i hundre så en liten flikk på ballen, om det i hele tatt er nødvendig, så ville venstrebacken vår vært målscorer.

 

Hadde tenkt til å skrive "Når han skyter der så har han ingen unnskyldning for å ikke treffe mål. Særlig mtp. at Gibbs kunne skutt på åpent mål.", men av en eller annen grunn så kuttet jeg det kort :P

 

Ser gjerne at Walcott kommer inn for Giroud etter 60~ minutter og får prøvd seg på topp hvis Giroud ikke har tatt seg opp litt. Koscielny for Mertesacker i pausen. Tyskeren lever farlig..

Link to comment
Share on other sites

Det må da være gult på Borini???

Burde da vært, mener jeg. Poldi på vei fremover og vi har mulighet til å kontre. Tar bort kontringsmuligheten.

 

Poldi har jobba knallbra hjemover i 1. omgangen. Kunne fort ledet 0-2 her. 2. omgangen blir en helt annen historie tror jeg. Pool må jage, vi må bare bli enda mer effektive på kontringene og fortsette å jobbe like hardt bakover.

Link to comment
Share on other sites

Helt utrolig... Pers kort var latterlig. Suarez og Borini skulle begge hatt kort nå.

 

Webb var virkelig ivirig på å gi gule kort til Mertesacker og Arteta. Sistnevnte var nok korrekt (til tross for at Sterling hadde overløpt ballen), men Mertesacker sitt var ikke i nærheten av å være gult. Borini sitt derimot var SOLEKLART, men det er jo helt typisk Howard Webb. It's a fucking joke..

 

Girouds bevegelser er en fryd å se på. Mangler bare scoringen nå.

 

Veldig gode bevegelser på Giroud, men mot Skrtel og Agger så blir det vanskelig å få til noe for Giroud. Vil gjerne se Walcott få sjansen på topp i løpet av kampen.

Link to comment
Share on other sites

Diaby viser at han har et nivå og et talent ingen andre på banen innehar. Herregud for noen vendinger og løp den mannen gjør. Drivet hans med ball er helt unikt.

Nå må Arsenal være kyniske og la Liverpool trille ball i forsvar for deretter å kontre dem i senk. Det er så ingen struktur i midtbanen til Liverpool og de kommer til å gå seg bort gang på gang.

Walcott for Giroud så snart som mulig og så er det showtime.

God bevegelse av Giroud på scoringen, han er smart i de situasjonene.

Link to comment
Share on other sites

For en merkelig omgang av begge lagene! Håpløse pasninger fra Mertesacker og Jenkinson i starten, der førstnevnte også har et billig gult kort etter å blitt "lurt" av Suarez. Jenkinson har hatt mye bedre kontroll på Sterling enn hva jeg fryktet på forhånd. Gibbs får glitrende hjelp av Podolski defensivt og har kontroll på Borini og Johnson. Vermaelen kommer inn og viser hvilken sjef han kan være med viktige taklinger og klareringer i siste liten. Om noe bør gjøres i pausen så er det Mertesacker ut og Koscielny inn. Frykter at vi får et rødt kort på tyskeren om han fortsetter kampen med de sene taklingene og tabbene sine.

 

Midtbanen slurver også for mye synes jeg. Arteta for treg til å være defensivt anker, men har brukbar kontroll siden Liverpool også er upresise i spillet sitt. Diaby begynner virkelig å komme i form og viser sitt potensiale. Krysser bare fingrene for at han holder seg skadefri. Cazorla litt vanskelige arbeidsvilkår mot de tre midtbanespillerne til Liverpool som stenger noe av rommet godt. Likevel ikke godt nok til å stoppe han fra en assist på scoringen som Podolski både starter og avslutter. Giroud virker spennende meg gode bevegelser tidvis, men har ikke selvtilliten til å sette ballen i mål enda.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...