Jump to content

02.09.12 Liverpool (B)


49 unbeaten

Recommended Posts

  • Replies 264
  • Created
  • Last Reply

Neh, en liten jr som Jenkinson kommer til å håndtere greit tipper jeg.

 

Sterling stod faktisk opp mot fysikken til brødrene Touré samt Balotelli. Tror han kommer til å løpe ring rundt Jenkinson hvis han holder samme nivå mot oss som han gjorde mot Shitty.

 

Bare å satse på opp mot 100 % ballbesittelse, så slipper vi å være redde for at Liverpool skal utfordre forsvaret vårt. ;)

 

Med 99,9% av ballbesittelsen så er det mer enn nok med den lille 0,1% å slippe inn mål. :D

Link to comment
Share on other sites

Rodgers rydder i stallen gitt: Carroll ut, Adams på vei ut, Downing må spille back, Henderson prøvd byttet mot Dempsey, Cole på vei ut, Maxi ute, den hissige waliser ute, Spearing på vei ut.. Sier litt om hva han tenker om forgjengerene og hvilke utrolig merkelige kjøp de gjorde. Hvis man ser på disse spillerne så er det ingen rød tråd i ferdigheter eller spillertyper. Helt lottotrekning og priser som er hinsides all fornuft. Når man i tillegg ser på lønnen de har så fremstår jo til og med styret i Arsenal som genier på overgangsmarkedet

Link to comment
Share on other sites

Tror egentlig de fleste blir genierklærte på transfermarkedet i forhold til Pool.

Utrolig viktig kamp for oss nå dette. En ny målløs kamp og gjerne 0 poeng kan fort

ødelegge mye for spillernes selvtilitt.

Trenger et positivt resultat og kanskje med kasserolle og poddemål.

Link to comment
Share on other sites

http://www.nettavisen.no/sport/oddsen/article3460819.ece

 

se overskriften; "marerittet på Anfield". det er så avslørende i forhold til hvor journalisten har sine sympatier... ikke noe nytt, men nok et prov på hvor tendensiøse norske sportsjournalister er. Det burde jo heller stått "miraklet på Anfield" eller "eventyret på Anfield" eller liknende...

 

for øvrig; har ingen god følelse før helgens kamp, selv om Liverpool ikke har imponert så langt, ei heller i går. Men det har heller ikke Arsenal...

Link to comment
Share on other sites

Det skal bli mange spennende dueller på søndag. Vår høyreback får nok litt å bryne seg på dersom Sterling starter på venstrekant. Suarez er et uromoment. Vil tro at vi satser hardt på å stoppe oppspillene mot ham. Det skal bli spennende å se om vi får litt mer fart i løp og pasninger rundt og inni Liverpools 16-meter. Da skal Pool-forsvarerne jammen flytte på beina.

 

Den duellen jeg ser mest fram imot er Sahin vs. Diaby. Etter hva jeg har lest her inne den siste måneden burde det være rått parti - fordel Sahin. Vi får se...

 

Gleder meg villt. Go Gunners!

Link to comment
Share on other sites

Synd ikke kampen mot liverpool var dagen før overgangsvinduet stengte. Hadde vært deilig med en ny 8-2 smell, og fått øya til Wenger opp.

 

Dessverre, men ja er enig. Som jeg sa i fjor: Jeg er bombesikker på at alle de sene innkjøpene kom fordi vi ble gruset så til de grader av United.

Link to comment
Share on other sites

 

I lengden så var 8-2 det beste som kunne skjedd med oss. Utrolig kjip dag, men det var trolig nødvendig for å få Wenger til å handle.

 

Tror du virkelig på det du skriver her? Dere framstiller Wenger som en undermåls dust som ikke har peil på fotball eller spillere. Tror du virkelig at Wenger ikke hadde forsterket laget for et år siden dersom 8-2-kampen hadde endt med et litt mer normalt resultat?

Link to comment
Share on other sites

 

Tror du virkelig på det du skriver her? Dere framstiller Wenger som en undermåls dust som ikke har peil på fotball eller spillere. Tror du virkelig at Wenger ikke hadde forsterket laget for et år siden dersom 8-2-kampen hadde endt med et litt mer normalt resultat?

 

Tror muligens vi ville hentet Park, Mertesacker og Santos. Men, vi ville trolig ikke fått inn Arteta og Benayoun.

 

Hvis Wenger var så fullstendig klar over at ting kom til å gå til helvete. Hvorfor gjorde han da ingenting i forkant? Hvorfor ventet han til etter vi ble rævkjørt 8-2? Ikke akkurat logisk det.

Link to comment
Share on other sites

Fordi mange overganger ikke går i orden før helt i slutten av vinduet uansett. Alle overgangene på DLD er ikke reaksjoner av det som skjedde helga før.

 

Jeg har skrevet om det tidligere, men jeg klarer virkelig ikke skjønne en tankegang der man håper laget sitt skal tape. Men det er bare min mening.

Link to comment
Share on other sites

Fordi mange overganger ikke går i orden før helt i slutten av vinduet uansett. Alle overgangene på DLD er ikke reaksjoner av det som skjedde helga før.

 

Jeg har skrevet om det tidligere, men jeg klarer virkelig ikke skjønne en tankegang der man håper laget sitt skal tape. Men det er bare min mening.

 

Veldig rart mtp. at Arsenal ikke engang hadde forhørt seg om Arteta den sommeren før etter tapet mot United. Ditto det samme med Benayoun blant annet. Mertesacker var også tilgjengelig på markedet fra tidlig i juli, men interessen fra Arsenal kom heller ikke før i slutten av august. Dog hadde vi hatt interesse for han både en og to sesonger tilbake i tid.

 

Park var også et kjøp som var veldig bisart. Var på vei til Lille på medical før Arsenal plutselig kastet seg inn i kampen i absolutt siste øyeblikk og etter at han kom til klubben fikk han absolutt ikke noe tillit whatsoever. Virker ikke akkurat som en signering Wenger har planlagt noe særlig.

 

Som jeg sier: Jeg ønsker ikke innerst inne at Arsenal taper. Jeg håper vi vinner hver jævla kamp, men hvis vi må tape en kamp for å få en reaksjon then so be it. "It's for the greater good.".

Link to comment
Share on other sites

Detaljene rundt Arteta vet vi ikke. Enkelte hevder vi ville ha Fellaini, men endte opp med Arteta. Anders Limpar sa til svensk tv for et par timer siden at Leighton Baines hadde avtalt kontrakt med oss før Everton trakk seg ut i siste øyeblikk og at det var mye kontakt med Everton over flere spillere. Det er mye å spekulere i, og lite vi vet. Wenger sa selv at Mertesacker ble hentet fordi Vermaelen måtte operere akillesen.

 

Unitedkampen hadde nok en viss effekt, men jeg nekter å tro at Wenger oppdaget så veldig mye nytt om laget akkurat den dagen. Er det en ting Wenger har vist igjennom sine år i Arsenal er det han ikke bryr seg så veldig om enkeltkamper når det kommer til disponering av spillerstallen.

 

Som med mye annet, vi får vente på den boka han snakker om til stadighet.

 

Park er derimot uforklarlig. Litt som når jeg går igjennom tilbudskurven på butikken og kjøper noe jeg egentlig ikke hadde tenkt å kjøpe og aldri kommer til å bruke likevel.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...