Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet januar 2012


49 unbeaten

Recommended Posts

  • Replies 827
  • Created
  • Last Reply

RVP ville ihvertfall ikke giddet å henge med hvis O'Neill hadde tatt over. Hovedsaklig fordi han måtte slite benken til fordel for Kevin Davies eller Emile Heskey. Skjønner ikke hvorfor O'Neill har så høy stjerne i media. Foruten å bygge noen kompetente "nesten-lag" er han mest kjent for å bruke en haug med penger før han stikker av når motgangen melder seg. At han har vunnet noen kamper med Sunderland forandrer ikke på det.

Link to comment
Share on other sites

Vi har hentet en 19 år gammel playmaker fra Borussia Dortmund. Det er ikke Mario Götze, men Thomas Eisfeld som til nå bare har spilt U19-fotball for dem. 93-modell, kontrakten går ut i sommer.

 

http://www.revierspo...ht-england.html

 

Aldri hørt om gutten. Koster vel så og si ingenting, men skulle ønske det heller ble prioritert annerledes om dagen fremfor å hente et ukjent talent.

Link to comment
Share on other sites

 

Aldri hørt om gutten. Koster vel så og si ingenting, men skulle ønske det heller ble prioritert annerledes om dagen fremfor å hente et ukjent talent.

 

Regner med det har null innvirkning på spillerjakten ellers. Tror neppe Eisfeld har blitt prioritert foran en ny førstelagsspiller. Rapporteres at vi betaler €500.000 for han.

 

Uansett, sånn ser han ut:

24uAB.jpg

 

Nettopp fylt 19 år, da tipper jeg vi får se litt til han allerede neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

Tenker på tiden som blir brukt på Eisfeld fremfor noen andre, men tviler uansett på at det går utover spillerjakten hvis klubben hadde vært interessert. Dog gir det assosiasjoner om at klubben kun kjøper for 4-5 år fremover i tiden fremfor å ville vinne noe akkurat nå.

 

Han kommer fra Borussia Dortmund sitt ungsdomsakademi tydeligvis og den generasjonen med spillere de har som er nogenlunde like gamle som Eisfeld er meget talentfulle og Klopp pleier som regel å være veldig flink til å gi unge talentfulle spillere sjansen på førstelaget. Eisfeld har tilgode å debutere for førstelaget utifra hva jeg har hørt og det kan vitne om at han fortsatt har et stykke å gå.

Link to comment
Share on other sites

 

Regner med det har null innvirkning på spillerjakten ellers. Tror neppe Eisfeld har blitt prioritert foran en ny førstelagsspiller. Rapporteres at vi betaler €500.000 for han.

 

Uansett, sånn ser han ut:

24uAB.jpg

 

Nettopp fylt 19 år, da tipper jeg vi får se litt til han allerede neste sesong.

 

Til sammenlikning er han langt langt billigere enn Bakenga og Henriksen ;)

Link to comment
Share on other sites

Guidetti er et fenomen

 

Heh. Ja han Guidetti er umåtelig spennende. Skulle heller ønske det var denne 19-åringen vi signerte i dag. Vi har dog Afobe som kan bli vanvittig, men ellers er det få store spisstalenter i klubben. Skulle gjerne sett Guidetti i Arsenal fremfor at han råtner i City.

Link to comment
Share on other sites

@Bjornage:

 

Trodde først det var gutten til høyre med hvit t-shirt.....

Ikke hørt om denne spilleren, men er vel nok et talent som kan ta gradene. Nåløyet er veldig lite, og sjansene veldig små.

 

Allerede 19år, og ikke fått prøve seg som a-spiller. Tja, førsteinntrykket sier ikke wow, for min del.

Men; han skal få lov til å prøve seg et par-tre år, før han dømmes.

Link to comment
Share on other sites

@Bjornage:

 

Trodde først det var gutten til høyre med hvit t-shirt.....

Ikke hørt om denne spilleren, men er vel nok et talent som kan ta gradene. Nåløyet er veldig lite, og sjansene veldig små.

 

Allerede 19år, og ikke fått prøve seg som a-spiller. Tja, førsteinntrykket sier ikke wow, for min del.

Men; han skal få lov til å prøve seg et par-tre år, før han dømmes.

 

Jeg vet overhodet ingenting om han. Det jeg er sikker på er at vi kommer til å få se han ganske snart, 19 år er ikke akkurat ungt i Wenger-filosofien. Er man 19 år i Arsenal skal man banke ganske hardt på døra til førstelaget, så det blir spennende å følge med på fremover om han er en ny Fabregas eller en ny Bischoff (pdd. fortsatt den mest bisarre Wengersigneringen) eller kanskje noe midt i mellom. Tror han får maks to år på spille seg inn i troppen.

Link to comment
Share on other sites

Bare tysk presse så langt og enkelte britiske medier som Daily Express som har rapportert det så langt, mens Youngguns sa han var innom og trente med førstelaget i går. Regner med vi får vite mer i dag.

 

Skal uansett plassere meg på sofaen utover kvelden og følge Deadline Day-sendinga på TV2. Frykter mye tørrprat, så langt i januar har bare PL-klubbene gjort 24 handler... Har derimot en følelse av at noe kan skje i Arsenalleiren utover Eisfeld.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er rart at ikke Wenger er ute og henter ihvertfall én etablert, erfaren spiller...

 

Det er jo nettopp slik det har vært de siste årene. De etablerte storkjøpene blir færre, samtidig som unggutter hentes over en lav sko. Passer nok best slik med tanke på lommeboka og det såkalte ungdomsprosjektet... :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...