Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet januar 2012


49 unbeaten

Recommended Posts

  • Replies 827
  • Created
  • Last Reply

Hent Hazard og Wenger du kan sitte i sjefsstolen til du reiser til den neste verden. Så enkelt er det.

 

Så enkelt er det nok ikke, men et kjøp av Hazard ville gjort jobben til Wenger en god del lettere. Blant annet ville han hatt en klassespiller i Hazard som muligens vil gjøre det lettere for oss å oppnå Champions League til neste sesong også. Samtidig ville det vist ambisjonen til Arsenal og gjort det lettere å holde på Robin van Persie. Pdd. med hvordan Arsenal presterer og Wenger's uvilje til å handle så klarer jeg virkelig ikke å se at van Persie forblir en Arsenal spiller særlig mye lenger.

 

Siden Hazard-kjøpet aldri kommer til å skje bør vi hente Mertens i stede for.

 

Willian er også en spennende spiller. Shaqiri (Basel er villige til å selge i januar forøvrig) og Christian Eriksen er også spillere jeg kunne tenkt meg å se i Arsenal. Sistnevnte er dog ikke like anvendelig som Hazard, Willian og Shaqiri.

Link to comment
Share on other sites

Castor: Det har liten hensikt å komme trekkjande med statistikk me alle kjenner til frå før. Problemet er at du har ein manglande evne til å sjå bak resultata. Om me hadde blitt avkledd og utspelt i desse kampane hadde me verkeleg hatt eit stort problem. Men det er jo ikkje tilfelle, heller ikkje i tapet på Old Trafford. Fatktum er at me spelar jamnt med dei beste, sjølv med ei uhyggeleg lang skadeliste. Det gjev håp om betre tider om skadene skulle avta. Men berre for å ha sagt det; det kviler eit ansvar også på Wenger når me over tid ikkje maktar å avgjere jamne kampar i vår favør.

 

Elles saknar eg tida der eg trona øverst på "ignore"-lista di. :proud:

Fotball er en prestasjonsidrett som måles i antall mål og poeng. Hva som ligger bak resultatene har ingenting å si når regnskapet skal gjøres opp i mai. Når man ikke vinner så er det et problem uansett hvordan man spiller. Klart det kan være et større problem hvis man i tillegg spiller dårlig, men at the end of the day så har det altså fint lite å si hvordan poengene kommer.

 

Når det gjelder ignorelista så er svaret at jeg savner tida der vi tronet på toppen av tabellen. Moralen er da "all good things must come to an end" :P

Link to comment
Share on other sites

Klart det kan være et større problem hvis man i tillegg spiller dårlig, men at the end of the day så har det altså fint lite å si hvordan poengene kommer.

 

I lengda har det alt å seie korleis poenga kjem. Det spelemessige er fundamentet for ein kvar suksess, i alle fall i ligasamanheng . I cupsamanheng er det rett nok meir tilfeldigheitene som rår. Arsenal har alt fått på plass ein solid grunnmur, og det står berre att å reise deler av huset. Det skal me klare ved hjep av alle dei spanande unge talenta klubben rår over. Men me er diverre avhengige av at skadetrykket lettar litt dei neste åra. Eg føretrekkjer å sjå framover til neste kamp og til neste sesong. Du lever i nuet og irriterer deg over det som har vært. Ikkje noko galt i det. Me støttar alle Arsenal, om enn på kvar vår måte.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal har vist fått et bud på £8m avslått på Podolski

http://www.people.co...02039-23724827/

 

Det er ihvertfall et tegn på at klubben ønsker forsterkninger, noe som er særs positivt. Om dette stemmer, så tror jeg dette er et bud for å finne ut hvor Köln legger seg prismessig. Podolski ville vært en fantastisk forsterkning, ingen tvil om det, og han ligger nok også i riktig prisklasse for Wenger.

Link to comment
Share on other sites

Kan vi da forvente oss et nytt bud innen 2400 tirsdag? Til sommeren vil det helt sikkert bli budkrig og alle vet hvem som taper den (gir seg).

Ja jeg tror det er lettere å få gode kjøp i januarvinduet. Virker jo ganske dødt.

Selger man leiligheten sin ønsker man gjerne mange på visning eller en kjempe som bare blar opp noe man ikke kan motstå - som et par klubber i England er i stand til.

Link to comment
Share on other sites

 

Hvis dette stemmer kan de bare legge ned hele bedriften. Makan til skambud!

 

Det mente vel de fleste om budet på Cahill også som vi hadde. Vel han gikk til Chelski også på 'skambud'.

 

Syns 8 mill er en god start. Prisen bør vel ligge rundt 10-12 tenker jeg.

Dette er den eneste forsterkningen jeg ønsker i januar.

 

Med Sagna tilbake:

Sagna Kos Per Vermaelan

 

så er vi solide baki der også nå.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Det mente vel de fleste om budet på Cahill også som vi hadde. Vel han gikk til Chelski også på 'skambud'.

 

Syns 8 mill er en god start. Prisen bør vel ligge rundt 10-12 tenker jeg.

Dette er den eneste forsterkningen jeg ønsker i januar.

 

Med Sagna tilbake:

Sagna Kos Per Vermaelan

 

så er vi solide baki der også nå.

Vermaelen er ikke bra på venstre back. Da er det bedre med Sagna på venstre og Koscielny eller Yennaris på høyre

Link to comment
Share on other sites

Vermaelen er ikke bra på venstre back. Da er det bedre med Sagna på venstre og Koscielny eller Yennaris på høyre

 

Syntes Miquel også er bedre på venstrebacken enn Vermaelen. Coquelin presterte også bedre i den ene kampen på venstrebacken enn det Vermaelen har prestert generelt sett når han har spilt der. Kan godt skjønne de Ajax supporterne som mente Vermaelen var middelmådig når han spilte der for Ajax.

Link to comment
Share on other sites

Syntes Miquel også er bedre på venstrebacken enn Vermaelen. Coquelin presterte også bedre i den ene kampen på venstrebacken enn det Vermaelen har prestert generelt sett når han har spilt der. Kan godt skjønne de Ajax supporterne som mente Vermaelen var middelmådig når han spilte der for Ajax.

 

Coquelin hadde en meget bra kamp der sist, ser heller han der med Vermaelen Kos som stopperpar og Yennaris/Sagna på høyre

Link to comment
Share on other sites

 

Coquelin hadde en meget bra kamp der sist, ser heller han der med Vermaelen Kos som stopperpar og Yennaris/Sagna på høyre

 

Vil ikke se Coquelin der. Rett tilbake fra strekkskade og i en posisjon på backen som er meget fysisk krevende for en spiller som ikke er vant til å spille i en posisjon er absolutt ikke anbefalt.

 

Edit:

 

Solbakkens stjernespiss ute i fire uker

 

Vet virkelig ikke om dette øker sjansen for at han blir Arsenal spiller eller ikke. Er jo ikke ukjent at Wenger kjøper en skadet spiller og da særlig hvis han kan få han for et par millioner mindre enn Köln opprinnelig ville ha..

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke hvorfor vi ikke kunne brukt noen slanter på Sow.

 

Me neither. Barrios på Dortmund skal visstnok også være tilgjengelig for rundt nogenlunde samme pris, men vi virker ikke å være interessert dessverre.

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke vi gikk glipp av noe med å ikke være interesserte i Sow. Han har hatt èn god sesong for Lille og de ville mer enn gjerne selge han. At han går til Fenerbache istedenfor en europeisk klubb viser også det. Skjønner ikke demme surmulingen hver gang noen andre kjøper en spiller, man trenger ikke være desperate heller selv om vi trenger noen forsterkninger.

 

Barrios er ganske god, men jeg ville heller hatt Lewandowski hvis vi skulle hentet en av spissene til Dortmund. Guidetti er spennende, men tror City har altfor stor tro på han til å selge han til oss eller noen andre.

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke vi gikk glipp av noe med å ikke være interesserte i Sow. Han har hatt èn god sesong for Lille og de ville mer enn gjerne selge han. At han går til Fenerbache istedenfor en europeisk klubb viser også det. Skjønner ikke demme surmulingen hver gang noen andre kjøper en spiller, man trenger ikke være desperate heller selv om vi trenger noen forsterkninger.

 

Barrios er ganske god, men jeg ville heller hatt Lewandowski hvis vi skulle hentet en av spissene til Dortmund. Guidetti er spennende, men tror City har altfor stor tro på han til å selge han til oss eller noen andre.

 

Grunnen til at Lille ville selge Sow var fordi han ikke ville signere ny kontrakt, men er enig i at Sow som førstevalg trolig ikke ville vært godt nok, men Sow er milevis bedre enn Marouane Chamakh.

 

Ellers er grunnen til at jeg nevner Barrios fremfor Lewandowski fordi han er tilgjengelig. Lewandowski er ikke det og ville kostet trolig det dobbelte.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...