Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet januar 2012


49 unbeaten

Recommended Posts

Forøvrig vil jeg ikke bytte bort Walcott og Rosicky + 25m for Hazard! Så mye er han altså ikke verdt, og så langt bør vi unngå å strekke oss.

Jeg derimot er rimelig sikker på at såpass er han verdt. Mulig det styres litt av min mangel på tro på at Walcott kan bli noe særlig bedre.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 827
  • Created
  • Last Reply

Eg håpar verkeleg at det blir handla i dette overgangsvinduet, sjølv om eg er skeptisk. Det er nok av spelarar å by på sjølv om dei fleste er for dyre for Wengers pengebok. Men rykta går og fleire er spennande, m.a.;

Lukas Podolski

Luuk De Jong

Matias Suarez

Eden Hazard

Buruk Yilmaz

Demba Ba

Jan Verthongen

Leighton Baines

 

Da gjenstår det å sjå...

Link to comment
Share on other sites

 

Tja. Lille er da regjerende ligamestere i Frankrike og ligger for øyeblikket på tredjeplass. Så så små er de da ikke, men at Ligue 1 er et steg ned fra Premier League er helt klart. Slik Walcott presterer så er han på langt nær god nok for Arsenal og heller nærmere et lag som ønsker å havne høyere på tabellen enn 6-7 plass. Muligens dette ville ha endret seg såfremt han fikk spilt på topp med en partner, men da Lille spiller 4-3-3 så ville han nok blitt plassert ute på kanten som hos oss. Muligens ville han fått litt mer frihet (da Hazard og Gervinho begge hadde meget stor frihet i Lille) og blomstret, men han har temmelig lunken teknikk og et svært lite ferdighetsregister så jeg tviler på at han ville vært en stor suksess i Frankrike heller da dette er en hakket mer teknisk liga enn Premier League. At Walcott mangler "småpirk" for å bli verdensklasse er jeg svært uenig i. Han trenger nærmere en slegge eller en litt stor hammer før han nærmer seg verdensklasse for min del.

 

Rosicky er god å ha som backup og han klager ikke, men vi har Lansbury i bakgrunnen som er homegrown og som er ung og sulten og vil tilføre oss mye av det Rosicky har, men muligens mer. Syntes ei heller Rosicky fremstår som den erfarne internasjonale spilleren han burde være og jeg tror Lansbury ville erstattet tsjekkeren i laget mer eller mindre temmelig greit. Så hvis Lille ville vært interessert i senke prisen rundt £5M for Rosicky så ville jeg prøvd å inkludert han i avtalen.

 

Forøvrig er Moussa Sow klar for Fenerbache. Ufattelig kjedelig da han gikk for rundt 8 millioner euro og ville vært langt bedre backup enn Park og Chamakh.

 

Walcott med mer overblikk er ikke langt unna verdensklasse. Og overblikk er ikke det verste å lære seg. Og selv om Lille er regjerende seriemester i Frankrike, så er det et langt steg ned fra Arsenal, og hvorfor skulle Walcott gjøre noe slikt når han allerede får spille uke etter uke for Arsenal? Da tror jeg ikke han tenker for mye på om han kanskje kan komme til å prestere bedre der.

 

Har alltid vært en fan av Lansbury, og jeg har stor tro på han, men ser ikke hvorfor vi skulle ofre Rosicky for å få fram Lansbury? Tvert i mot tror jeg det vil lønne seg å ha Rosicky i klubben mens Lansbury kan spille seg inn. Lansbury er fortsatt et veldig usikkert kort, og han har fortsatt enormt mye å lære før han har nivået inne, men han har mye potensial, og Rosicky kan fungere som en slags mentor for han i en periode.

Du synes ikke han fremstår som en erfaren internasjonal spiller? Vell, der er jeg veldig uenig i deg. Når Rosicky hives innpå under kamp får vi en helt annen trygghet i spillet. Det er tydelig å se at han er landslagskaptein på måten han klarer å roe ned spillet rundt seg og geleide laget i angrep. Han er ekstremt god til å utfordre med ball mot forsvar. Det er ikke mange slike spillere vi har i laget for øyeblikket i midtbaneleddet, å spille på den måten skaper en enorm uro i motstander sitt forsvar. Vi har Ramsey, men han sliter mye med å ta de rette avgjørelsene som Rosicky ofte tar. Han legger også ned en meget god innsats under kamp, og er en av våre aller beste ballvinnere på midtbanen. Å selge Rosicky til sommeren tror jeg hadde vært en tabbe av Wenger. Ikke den første de siste årene akkurat.

Link to comment
Share on other sites

Men rykta går og fleire er spennande, m.a.;

Lukas Podolski

Luuk De Jong

Matias Suarez

Eden Hazard

Buruk Yilmaz

Demba Ba

Jan Verthongen

Leighton Baines

 

Da gjenstår det å sjå...

 

Blir fysisk uvel av å lese om slike navn, da jeg er bombesikker på at ingen av dem finner veien til Emirates...

 

Har innsett at dette slaget er tapt.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Blir fysisk uvel av å lese om slike navn, da jeg er bombesikker på at ingen av dem finner veien til Emirates...

 

Har innsett at dette slaget er tapt.

 

Da er vi to... For første gang på over et tiår følger jeg ikke med på rykter. Normalt så bor jeg på nett i denne perioden...

Link to comment
Share on other sites

Eg håpar verkeleg at det blir handla i dette overgangsvinduet, sjølv om eg er skeptisk.

 

Ikkje hald pusten. Transfermarknaden er steindaud, og i P.L. er det til no berre Chelsea og Newcastle som har brukt større summar. Og grunnen til det er enkel. Klubbane bur seg på harde økonomiske tak framover og brukar pengar deretter. Og heldigvis er det også ansvarlege folk i Arsenal som ikkje ville finne på å gje seg seg ut på økonomiske eventyr for å tekkast kravstore tilhengarar. Om enkelte her hadde fått viljen sin hadde Arsenal for lengst enda opp som fotballens svar på Hellas. Problemet er at Angela Merkel ikkje kjem springande for å redde oss, og da er vegen kort til skifteretten... Hvis da ikkje Alisher Usmanov, denne skinnande riddaren frå Usbekistan, skulle komme ridande for å redde alle supportarjomfruene i naud. Det skulle blitt ei fin suppe (det er uklart om Orakelet også har kyskheitsbelte, eller alternativt penisfutteral, til fri utdeling). Usmanov har for øvrig enda til gode å fortelje kva han vil med Arsenal, utan at hans tilhengarar ser ut til å bry seg stort med det. Eg antar det er underordna så lenge klubbkassa vert fyllt opp....

 

Ein del av problema i overgangsmarknaden er at me antakeleg også slit med å bli kvitt spelarar. Med ein stall på 36 mann + Miquel og Yennaris er trongen for ei opprydding stor, så lat oss håpe det skjer ting til sommaren.

 

Eg meiner mange har heilt urealistiske forventningar om kva som er mogleg å oppnå denne sesongen. Ein fjerdeplass eller betre er rein bonus. Me kom skeivt ut frå start, eller rettare sagt før start, og me ville fått problem med å redde fjerdeplassen uansett om det er Wenger eller andre som hadde hatt ansvaret. Midtbana våre er av ulike grunnar kraftig desimert. Ingen Fàbregas, ingen Wilshere, og for tida heller ingen Arteta og Gervinho. Det spelar tydelegvis inga rolle, og Wenger vert framsrtilt som ein udugeleg fjott utgått på dato som i tillegg også vert skjelt ut fordi han ikkje har tredjeval av topp kvalitet på backplassane. Håplaust....

 

Framover vonar eg gudane som styrer med skadar forbarmar seg over oss. Det er masse å glede seg over i Arsenal om ein ser bakom all elendigheitsbeskrivelsen, og med litt kontinuitet på fyrstelaget får våre unge spelarar ein sjanse til å utvikle seg i staden for å gå rundt med skader heile tida.

 

Forstå meg rett, ingen i Arsenal skal være immune mot kritikk (og deler av den har ein viss sakleg substans), men når massesuggesjonen herskar, tek det diverre fullstendig overhand. Stikk heller fingeren i jorda, og meld dykk inn i den verkelege verda.

Link to comment
Share on other sites

Forstå meg rett, ingen i Arsenal skal være immune mot kritikk (og deler av den har ein viss sakleg substans), men når massesuggesjonen herskar, tek det diverre fullstendig overhand. Stikk heller fingeren i jorda, og meld dykk inn i den verkelege verda.

Den verkelege verda:

 

Manchester United - Arsenal 8-2

Arsenal - Manchester United 1-2

Arsenal - Liverpool 0-2

Tottenham - Arsenal 2-1

Tre tap på rad

Langtidsskade på to midtbanespillere vi trenger

f24f0m.jpg

Ti poeng opp til Tottenham samt 11 plussmål mindre

36% av kampene har endt med tap

Kun 17 mål på Emirates

 

Man kan jo spørre seg hvem som må stikke fingeren i jorda

Link to comment
Share on other sites

Den verkelege verda:

 

Manchester United - Arsenal 8-2

Arsenal - Manchester United 1-2

Arsenal - Liverpool 0-2

Tottenham - Arsenal 2-1

Tre tap på rad

Langtidsskade på to midtbanespillere vi trenger

f24f0m.jpg

Ti poeng opp til Tottenham samt 11 plussmål mindre

36% av kampene har endt med tap

Kun 17 mål på Emirates

 

Man kan jo spørre seg hvem som må stikke fingeren i jorda

Hør, hør!

 

Det trengs virkelig forsterkninger og Wenger må ta en grundig reality check!

Link to comment
Share on other sites

Da gjenstår det å se om det kommer noen innkjøp. Wilshere har da som de fleste har fått med seg fått et "setback" uten at resultatene fra scannen har kommet tilbake. Mest sannsynligvis så er dette noe lignende situasjonen vi hadde rundt Vermaelen i fjor og vi vet alle hvordan det gikk når Wenger ikke handlet.

 

Med Wilshere og Diaby mest sannsynligvis ute resten av sesongen så sitter vi igjen med Arteta, Song, Ramsey og Rosicky til å gjøre jobben. De to førstnevnte er de eneste som holder mål, mens de andre to er ufattelig variable og langt unna det nivået Wilshere har vist tidligere. Må virkelig si jeg håper et kjøp blir gjort hvis ikke så kommer formen til disse fire til å være utslagsgivende for om vi klarer å avslutte sesongen på topp 4. Hvis man også begynner å snakke om skader (vi er tross alt Arsenal. Selvfølgelig kommer en eller flere av disse til å bli skadet) så er vi virkelig ute å kjøre.

Link to comment
Share on other sites

Coquelin kan være en grei erstatter for f.eks. Song eller Arteta i en kamp en gang iblant, men hvis Song eller Arteta blir skadet i morgen så er han et fullstendig uskrevet blad. Don't get me wrong. Jeg har ufattelig sansen for gutten og har hatt veldig store håp for han helt siden jeg så han debutere mot Barnet i 2008 i preseason, men at en 20-åring skal bære et så stort ansvar (Wilshere likedan i fjor) er så drøyt som man kan få det.

 

Kan ikke skjønne annet enn at vi ikke spiller i Champions League neste sesong hvis ikke forsterkninger kommer inn nå.

Link to comment
Share on other sites

Ærlig talt så kan man bare droppe Diaby fra troppen før han blir solgt i sommer. Han er jo ute til mars/april uansett ifølge denne artikkelen fra The Mirror og vil ikke bidra en dritt uansett resten av sesongen.

 

Edit:

 

Wenger - We're unlikely to sign a left back

 

 

“Gibbs is back in full training on Monday, and Vermaelen can [also] play left back and he is fit. [Andre] Santos will be fit in March,” he said.

 

“Three left backs, plus Sagna - who can play there - is four. We are not [shopping for a] left back.”

 

Da får vi se hvordan det går. Klarer ikke å se at Gibbs vil holde seg skadefri ut sesongen og at vi da dermed ender med vår desidert beste midtstopper på backen som svekker oss noe voldsomt.

Link to comment
Share on other sites

Skvatt ikke akkurat så veldig når nyheten om Wilshere. Dessverre så ser det jaggu meg ikke ut til at noen nye kommer inn, hverken på midtbanene eller på andre plasser på laget. Wenger spiller nok en gang med høy innsats når han satser på at spillere kommer tilbake. Av erfaring vet vi om tilbakeslag, samt nye skader på andre spillere. Arsenal har brent seg på dette tidligere.

 

Ellers er det ikke snakk om å gå amok på overgangsmarkedet. En solid spiller hadde forhåpentligvis hjulpet en del.

Link to comment
Share on other sites

Når jeg så størrelsen kyskhetsbeltet enkelte her måtte ha, så ga jeg opp det... Ikke har dem små nok penisfuteraler heller.

 

Du får komme til unnsetning og låne bort din!

 

He, he, det er mogleg du kom i skade for å forveklsle meg med nokon andre du sikkert har betre kunnskapar om. Tvert imot hadde eg tenkt å donere bort mitt til vegghorn-samlinga di. Det tilbodet står diverre ikkje lengre ved lag....

 

@ Castor: Det har liten hensikt å komme trekkjande med statistikk me alle kjenner til frå før. Problemet er at du har ein manglande evne til å sjå bak resultata. Om me hadde blitt avkledd og utspelt i desse kampane hadde me verkeleg hatt eit stort problem. Men det er jo ikkje tilfelle, heller ikkje i tapet på Old Trafford. Fatktum er at me spelar jamnt med dei beste, sjølv med ei uhyggeleg lang skadeliste. Det gjev håp om betre tider om skadene skulle avta. Men berre for å ha sagt det; det kviler eit ansvar også på Wenger når me over tid ikkje maktar å avgjere jamne kampar i vår favør.

 

Elles saknar eg tida der eg trona øverst på "ignore"-lista di. :proud:

Link to comment
Share on other sites

http://www.tv2.no/sp...-2-3693696.html

 

TV2 ruster seg opp til Deadline Day.

Er ikke så sikker på det blir så mye å action i år, men det kommer vel alltids en overraskende overgang eller tre.

 

Wenger virker lite interessert i å hverken selge eller handle noen, men at èn spiller kommer inn helt på tampen er jo fortsatt en mulighet.

Har egentlig aldri skjønt fordelen med å nærmest vente til fristen har gått ut. Prisforskjellen blir neppe så stor fra 1. til 31. januar.

Tror likevel vi ikke skal ha for mye forhåpninger selv om både jeg og andre gooners ønsker flere endringer i troppen nå.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...