Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet januar 2012


49 unbeaten

Recommended Posts

  • Replies 827
  • Created
  • Last Reply

Reus er solgt til Dortmund og er på lån i Gladbach ut sesongen. Åpner kanskje muligheten for at Kagawa eller Götze blir ledig til sommeren?

 

Dortmund prøver å bygge seg opp som det beste laget i Tyskland. Tror de vil prøve å holde på Kagawa og Götze i minst en sesong eller to til. Götze har vel selv sagt at han skal ha minst en sesong til i Dortmund.

Link to comment
Share on other sites

Tror Götze kommer til å bli for dyr for Wenger så lenge han fortsatt har en god del år igjen av kontrakten sin. Kagawa er veldig spennende, men har sett litt for lite av han til å ha en bestemt mening om han har det som trengs. Men om Dortmund kan klare å etablere seg som det beste laget i Tyskland framover, så ser jeg ikke hvorfor hverken Götze eller Kagawa skal ville flytte på seg. Ligaen holder god kvalitet, tyske lag har gode erfaringer fra CL og stemningen under kamp der borte er helt surrealistisk, spesielt i forhold til hvordan det er på de store stadionene i England. Tyskere er jo også ganske kjent for å være hjemmekjære.

 

Har forøvrig registrert at Podolski er ute med skade nå, noe som antas å holde han fra banen i en måned. Da tror jeg ikke Wenger kommer til å gå for han i Januar, kanskje til sommeren?

Link to comment
Share on other sites

Eden Hazard tells French TV: "I'm leaving for England at the end of the season."

"I want to play at a big club, but I don't want to sit on the bench. It needs to be a club that plays good football."

Hazard mentions Arsenal, Chelsea, both Manchester sides and Spurs among clubs he could play for. "But nothing's been decided yet."

 

Alt dette kommer fra Hazard selv etter et intervju med fransk tv, men han sier at det er umulig for han å dra i Januar, for han vil spille ferdig sesongen i Lille, siden de er med å sloss om tittelen.

Vel, da burde vel vi klare å kvalifisere oss for CL, hvis ikke vil han vel ikke velge Arsenal foran Spurs, City, United og Chelsea...

Link to comment
Share on other sites

Vel - Jeg for ingen forhåpninger når han nevner alle de navnene. Det er flere enn oss han er garantert spilletid i - deriblandt Manure og Spudz-

Og i resterende klubber får han så jævlig høy

Lønn at spilletid ikke er like viktig lenger

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke huske å ha sett Hazard spille noensinne, men hvis han er halvparten så god som hausserne her på forumet mener han er, så burde ha neppe bekymret seg over manglende spilletid.

 

Jeg har sett en del på gutten det siste året (etter at all galskapen begynte rundt ham) og han er faktisk så god som man skal ha det til.

 

Han er hakket bedre en Götze, og Götze ville kommet seg inn på hvilket som helst PL-lag - ergo gjør Hazard det samme.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg har sett en del på gutten det siste året (etter at all galskapen begynte rundt ham) og han er faktisk så god som man skal ha det til.

 

Han er hakket bedre en Götze, og Götze ville kommet seg inn på hvilket som helst PL-lag - ergo gjør Hazard det samme.

 

This.

 

Det er bare et spørsmål om tid før Hazard begynner å score jevnt og trutt og da blir han ufattelig god. Han har vel allerede scoret flere mål i ligaen enn han gjorde i hele fjorårssesongen på rundt halvparten av kampene. Målgivende er jeg usikker på, men han står vel med rundt et halvt dusin eller mer.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke sett Hazard så mye jeg heller, men i enkelte kamper i det minste og det er helt klart at han er god.

Vil faktisk strekke det så langt at teknikken hans er på nivå med Messi når det gjelder å drible å holde ballen bort fra motstander og limt inn til føttene.

En særdeles god evne til å passere spillere på små flater og har også et tempo som gjør han vanskelig å stoppe.

Har kanskje ikke den balansen og avslutningsferdighetene som Messi, men virker ellers veldig bra.

 

Blir derimot svært overrasket hvis han ender opp i Arsenal. Spesielt hvis vi havner utenfor CL-plass og budene overgår £18-20 mill.

Link to comment
Share on other sites

<p>Er litt usikker på om det er en spiller a la Hazard vi trenger da men.... Forsvaret lekker som en sil så det er kanskje der problemet ligger!? Sier ikke nei takk, men ville heller hatt inn en back av et eller annet slag (helst venstre) evnt en verdensklasse på midtbanen. </p>

 

Vi har jo egentlig to stoppere som nå er stabilt veldig gode (Vermaelen og Kos) og Mertesacker som gjør en ok jobb. Vi trenger kanskje en som er bedre enn Djourou eller Squillaci som backup mens på backplass har vi muligens trengt en på venstresiden hvis ikke Gibbs ikke klarer å holde seg frisk neste halvåret/året. Sagna og Santos er vel førstevalg når de er friske.

Problemet i Arsenal-forsvaret er det kollektive og evnen til å fungere godt nok sammen. Det er variabel plasseringsevne, for mye ballwatching, firer'n står for høyt i noen tilfeller, ofte for lite press på ballfører og evner ikke å angripe ballen eller ta ut motstandere på dødballer/innlegg.

Så det er mye å jobbe med og vi må bare innse at forsvar ikke er Wengers styrke.

Litt av årsaken er jo pga. at vi nesten aldri har en satt firer pga. skadene, men dette er jo problemer som har vart i årevis.

 

Men vi skal ikke glemme at midtbanen også må bidra mer i forsvarsjobbingen og skape mer balanse i laget. F.eks. mot Villa kjørte vi på med alt for mange offensivt og ble kontra til 0-2. Har skjedd mange ganger.

Da er vi igjen tilbake på evnen til å balansere laget og holde litt igjen så man ikke tømmer seg helt bakover.

 

men hvis en stopper skal hentes har jeg et ønske til kjøp.

Sakho fra PSG tror jeg ville vært et veldig bra investering. Spørsmålet er vel om han vil bli der nå som de satser hardt på å bli seriemester og hevde seg i Europa.

Link to comment
Share on other sites

Individuelt sett har vi veldig gode forsvarsspillere. Koscielny, Vermalen, Mertesacker og Sagna holder høyt premier league-nivå, men problemet ligger nok heller i den defensive lagmentaliteten - eller mangelen på den. Vi er særlig sårbare på dødballer og kontringer og har en tendens til å sluntre unna defensivt i midtbaneleddet som gjør at presset øker på forsvarerne og får dem til å gjøre feil. Målene Villa slapp inn i går var noe som jeg forventer Arsenal kan finne på. Nå skal det sies at vi har forbedret oss mange hakk på dødballfronten siden i fjor, men på defensiv drilling er det fortsatt utrolig mye å gå på. Spillermaterialet er godt nok, men det virker som det offensive er viktigere for Wenger & co.

Link to comment
Share on other sites

Vi har grunnet skader ikke fått kjørt inn en permanent forsvarfirer. Hvis vi mot formodning skulle ha alle mann friske så har vi vanvittig mange gode forsvarspillere i troppen. Jeg kan absolutt være for en opprydding i stallen til sommeren, mulig Squillaci bør selges, men da for å kjøre Miquel inn som reserve, han er et talent jeg har store forhåpninger til Jeg er også åpen for at Djourou, som har stagnert som spiller, kan være tjent med å prøve lykken et annet sted.Nå er jeg muligens litt urettferdig mot ham, med tanke på at han stort sett har spilt som back og ikke som stopper. Når det kommer til Gibbs så avhenger alt av om klubben får bukt med hans gjentatte skadeproblemer. RvP slet med noe av det samme, men har vært skadefri i over et år nå. Syns i grunn ikke vi trenger større dekning i forsvarsleddet. At skadene så til de grader har rammet alle våre backer må være tilfeldig og det skjer neppe igjen.

 

Mertesacker, Vermaelen og Koscielny holder alle ypperste klasse. Sagna og Santos likeså. Skal vi kjøpe til sommeren så er det andre plasser på laget jeg heller ser vi får inn nye forsterkninger.

Link to comment
Share on other sites

Guidetti vet å feire :D

 

http://a7.sphotos.ak...581106056_n.jpg

 

Guidetti virker som en meget god spiller, ung og lovende er han og, Tviler allikevel at vi kommer til å se han i Arsenal, han er trossalt Man Citys "eiendom", og jeg regner med at de er meget fornøyde med hans utvikling i Feyenoord. Vi var fornøyde med Ryo i Feyenoord, men denne utlånsavtalen virker jo å gå enda bedre, og Guidetti er i skrivende stund på 3.Plass på toppscorerlista, kun 3 bak toppscorer Dost. Da må det selvfølgelig nevnes at de 14 han har scoret er på 13 kamper. Ikke annet enn imponerende. Blir selvfølgelig vanskelig for han å spille seg til plass på City-laget, men regner med at City ikke selger han til oss ihvertfall.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er tilbøyelig til å slenge inn Martin O'Neill her...

 

Er ikke fornøyd med Wenger no' lenger. =(

 

Håper jeg tar smertelig feil, og at det er styret vårt som hemmer ham, men syns noe bør skje. Er STOR fan av kontinuitet, og det har brakt oss mange fine øyeblikk, men har jeg litt rett??

 

-Martin er jeg imponert over, se hva han gjør med Sunderland for tida..! Villa var jo og etpar hakk bedre med ham ved roret, for å si det mildt..

 

Kanskje litt drøyt, men om vi skulle hatt ny manager nå til vårs, hadde jeg ønsket akkurat ham hjertelig velkommen..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...