Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet januar 2012


49 unbeaten

Recommended Posts

  • Replies 827
  • Created
  • Last Reply

Hvorfor prøver vi oss ikke på Lucas Barrios?

 

Merkelig hvordan folk er så negative til at vi kjøper inn et ung talent fra Dortmund, han er visst en Opel eller en fattigmanns Gøze, men Barrios er det tydeligvis flere som vil ha. Han har etter det jeg forstår ikke vært fast på et lag som vi slo ut fra CL, han har vært skadet og han har scoret hele NULL mål i serien i år. Legger vi til scoringene i cup'ene så blir totalt antall mål han har scoret denne sesongen fortsatt NULL. Ikke merkelig at han presterer så imponerende godt at fansen her på forumet ønsker han til klubben vår, han er jo i sin absolutt beste alder (27 år)!

 

Ja, Wenger, din gjerrigknark. Kjøp denne Dortmundfiaskoen for en ublu sum. Det høres jo virkelig smart ut.... :ermm:

Link to comment
Share on other sites

 

Merkelig hvordan folk er så negative til at vi kjøper inn et ung talent fra Dortmund, han er visst en Opel eller en fattigmanns Gøze, men Barrios er det tydeligvis flere som vil ha. Han har etter det jeg forstår ikke vært fast på et lag som vi slo ut fra CL, han har vært skadet og han har scoret hele NULL mål i serien i år. Legger vi til scoringene i cup'ene så blir totalt antall mål han har scoret denne sesongen fortsatt NULL. Ikke merkelig at han presterer så imponerende godt at fansen her på forumet ønsker han til klubben vår, han er jo i sin absolutt beste alder for en spiller (27 år)!

 

Ja, Wenger, din gjerrigknark. Kjøp denne Dortmundfiaskoen for en ublu sum. Det høres jo virkelig smart ut.... :ermm:

 

Seriøst Tapapa nå er du VIRKELIG ute å kjører. Lucas Barrios har vært et ufattelig godt kjøp for Dortmund. Bare fordi han har fått hele sesongen sin ødelagt av masse skadeproblemer og dårlig form (mistet plassen i laget til Lewandowski som har sin beste sesong hittil) så tror du han er en fiasko?

 

Lucas Barrios hadde i fjor 16 mål på 32 kamper. Et snitt på 1 mål annenhver kamp. Sesongen før (hans debut sesong etter å ha kommet fra chilensk liga) så scoret han 19 ligamål på 33 kamper. Et snitt på 0,575. Hvis man tar med de chilenske sesongene så lå han på 1 mål i hver kamp i snitt.

 

Barrios kostet forøvrig også Dortmund smått €4,6M. Park kostet til sammenligning omtrent €4M.

Link to comment
Share on other sites

Hvis Barrios er så fantastisk god som du skal ha det til Stefan B, hvorfor har han da blitt plassert på transferlisten?

 

Etter hva jeg har hørt så er han misfornøyd i Dortmund da han mener han burde være førstevalg. Dog i motsetning til Wenger så velger Klopp spillerene sine utifra hva slags form de er i og som tidligere: Han er ikke i god form akkurat nå, men form er som sagt midlertidig. Har visstnok kort tid igjen på kontrakten sin også og sammen med Zidan så var de to spillere Dortmund ville bli kvitt, men ikke begge to på en gang da de ikke ville hatt godt cover for Lewandowski hvis han skulle bli skadet eller utilgjengelig.

Link to comment
Share on other sites

For øvrig har Marokko heldigvis blitt slått ut av African Cup of Nations. De vant siste kamp og Marouane Chamakh hadde en målgivende passning. Nå har vi heldigvis en back up til for RvP, en som er mer målfarlig enn Barrios.

 

http://uk.eurosport.yahoo.com/31012012/58/african-cup-nations-morocco-exit-win-niger.html

Link to comment
Share on other sites

Neymar går neppe til europa før etter VM i Brasil. Han er posterboyen for Brasils VM-satsning (sammen med Ganso) og profilbygging foran mesterskapet. Han sitter på enorm kontrakt - særlig markedsføringsmessig med tanke på å promotere fotballen og skape nasjonal entusiasme foran VM. Hvis han går kommer til å bli for en helt hinsides overgangssum.

Link to comment
Share on other sites

Hvis Barrios er så fantastisk god som du skal ha det til Stefan B, hvorfor har han scoret NULL mål i serien og NULL mål i cup'ene denne sesongen?

 

Bare fordi han har fått hele sesongen sin ødelagt av masse skadeproblemer og dårlig form (mistet plassen i laget til Lewandowski som har sin beste sesong hittil) så tror du han er en fiasko?

 

Skulle tro det ville gi deg en pekepinn, men den gang ei.

 

Snur på flisa og spør deg: Hvis Barrios er en så forbanna fiasko hvorfor presterte han å ligge på et snitt på over 0,5 mål i Bundesliga og et snitt på 1 i den chilenske ligaen? Vet han hadde en god del målgivende de to foregående sesongene, men klarer ikke å finne et eksakt tall. Han var forøvrig blant Dortmund's viktigste spillere og hvis du søker opp Barrios og injury på google så skal du se et par artikler hvor Jurgen Klopp slakter Paraguay's medisinske apparat fordi han mistet sin toppscorer Barrios i en lengre periode.

 

At Lewandowski tok massive steg i Barrios fravær var uheldig for sistnevnte, men for Dortmund har det vært en blessing in disguise da Lewandowski virker å ta steget opp til å være bedre enn det Barrios er. Og det skal sies at Lewandowski har vært meget god for Dortmund.

Link to comment
Share on other sites

Stefan, jeg har ikke sett Barrios spille, men han er tydeligvis understudy for Lewandowski som jeg har sett i to kamper, nemlig de mot oss. Jeg syns ikke Lewandowski er noe å samle på og finner ingen grunn til å ønske meg hans reserve heller. Da vil jeg mye heller se Chamakh spille.

Link to comment
Share on other sites

Stefan, jeg har ikke sett Barrios spille, men han er tydeligvis understudy for Lewandowski som jeg har sett i to kamper, nemlig de mot oss. Jeg syns ikke Lewandowski er noe å samle på og finner ingen grunn til å ønske meg hans reserve heller. Da vil jeg mye heller se Chamakh spille.

 

Haha herregud Tapapa. Hvordan kan du i det hele tatt snakke om en spiller hvis du aldri har sett han spille for deretter å argumentere med meg i det hele tatt?

 

At Lewandowski ikke hadde to spesielt gode kamper mot oss kan jeg være enig i, men hvis alt du dømmer en spiller på er to kamper så er jeg virkelig glad du ikke speider etter spillere for klubben vår. Har de siste 3 sesongene fulgt temmelig jevnt og trutt med på Bundesliga og da særlig på Dortmund grunnet spillere som Sahin, Götze, Barrios, Kagawa, Subotic og Barrios. Neste sesong så får de attpåtil Marco Reus.

 

At DU foretrekker Chamakh ovenfor Lewandowski eller Barrios forteller hvor lite du har fulgt disse spillerene. Begge to er milevis (og da mener jeg virkelig milevis) over det nivået Chamakh har holdt det siste året.

Link to comment
Share on other sites

 

Haha herregud Tapapa. Hvordan kan du i det hele tatt snakke om en spiller hvis du aldri har sett han spille for deretter å argumentere med meg i det hele tatt?

 

At Lewandowski ikke hadde to spesielt gode kamper mot oss kan jeg være enig i, men hvis alt du dømmer en spiller på er to kamper så er jeg virkelig glad du ikke speider etter spillere for klubben vår. Har de siste 3 sesongene fulgt temmelig jevnt og trutt med på Bundesliga og da særlig på Dortmund grunnet spillere som Sahin, Götze, Barrios, Kagawa, Subotic og Barrios. Neste sesong så får de attpåtil Marco Reus.

 

At DU foretrekker Chamakh ovenfor Lewandowski eller Barrios forteller hvor lite du har fulgt disse spillerene. Begge to er milevis (og da mener jeg virkelig milevis) over det nivået Chamakh har holdt det siste året.

 

Men å kritiserer Eisfeld som du neppe har sett spille er helt greit? Å bruke argumentasjon om at Eisfeld har vært skadet er tydeligvis greit nok, samtidig som det tydeligvis er greit å bruke Barrios sin skade som bortforklaring? Det er tydeligvis greit å kalle Eisfeld for en fattigmanns Gøtze, men er ikke da Barrios en fattigmanns Lewandowski?

 

Selvom du mener at Lewandowski og Barrios er milevis bedre enn Chamakh, så betyr det ikke at det er sant. Jeg leser dine spillervurderinger om spillere jeg ofte ser i PL og kjenner meg ikke helt igjen i dem for å uttrykke meg diplomatisk.

 

Slik jeg ser det så kommer det neppe noen spillere inn senere i kveld. Jeg hadde også blitt glad hvis Wenger hadde hentet inn en topp spiller, men ønsker ikke at han skal hente inn reserverusk fra et lag som er mye svakere enn vårt på tampen for på tekkes en eller annen fan der ute som ønsker at han skal kjøpe en nær sagt hva som helst. Barrios eller ingenting, da velger jeg ingenting,

Link to comment
Share on other sites

 

Men å kritiserer Eisfeld som du neppe har sett spille er helt greit? Å bruke argumentasjon om at Eisfeld har vært skadet er tydeligvis greit nok, samtidig som det tydeligvis er greit å bruke Barrios sin skade som bortforklaring? Det er tydeligvis greit å kalle Eisfeld for en fattigmanns Gøtze, men er ikke da Barrios en fattigmanns Lewandowski?

 

Selvom du mener at Lewandowski og Barrios så betyr det ikke at det er sant. Jeg leser dine spillervurderinger om spillere jeg ofte ser i PL og kjenner meg ikke helt igjen i dem for å uttrykke meg diplomatisk.

 

Slik jeg ser det så kommer det neppe noen spillere inn senere i kveld. Jeg hadde også blitt glad hvis Wenger hadde hentet inn en topp spiller, men ønsker ikke at han skal hente inn reserverusk fra et lag som er mye svakere enn vårt på tampen for på tekkes en eller annen fan der ute som ønsker at han skal kjøpe en nær sagt hva som helst. Barrios eller ingenting, da velger jeg ingenting,

 

For det første: Skjønner ikke hvorfor du fortsetter å dra opp det. Jeg har aldri kalt Eisfeld en fattigmanns Götze.

 

For det andre: Barrios er en etablert spiller med en strålende karrierestatistikk. Eisfeld er en ung spiller som ikke engang har debutert for Dortmund. De kan ikke sammenlignes i det hele tatt, men du som ikke har sett verken av de spille prøver konstant å gjøre det for det.

 

For det tredje: Jeg har sett dine vurderinger av spillere, trenere og andre "fagområder" og jeg er sterkt uenig i dine vurderinger. Så der får vi bare være uenige. Noe jeg er godt fornøyd med da jeg foretrekker å stole på mine egne vurderinger og erfaringer.

 

For det fjerde: Du kan gjerne mene det, men jeg vil da si at du ikke vet hva du snakker om. Noe du selv har innrømt da du tidligere påpekte at du aldri har sett Barrios spille.

Link to comment
Share on other sites

Tapapa: Hva hvis van Persie blir langtidsskada i morgen. Hva skal vi bruke da på topp resten av sesongen? Denne "starleten" Chamakh eller kanskje "wonderkiden" Park? Utenom van Persie har vi ingen midtspisser som er i nærheten. Kunne vi hente Barrios i kveld for en grei sum i kveld hadde jeg mer enn gjerne takka ja.

Link to comment
Share on other sites

Mens vi snakker om spisser ser jeg at Benik Afobe sier han ikke skal gå ut på lån i vår, kanskje vi får sett litt til han utover? Er en veldig spennende spiller.

 

Rettet :)

 

Afobe er fortsatt ikke helt tilbake fra skade så han ville først bli fit før han ville vurdere lån utifra hva jeg fikk med meg tidligere i dag, men håper han får spille en god del hvis Chamakh og Park fortsatt er backupene til van Persie og ikke hever prestasjonene sine mange hakk.

Link to comment
Share on other sites

Tapapa: Hva hvis van Persie blir langtidsskada i morgen. Hva skal vi bruke da på topp resten av sesongen? Denne "starleten" Chamakh eller kanskje "wonderkiden" Park? Utenom van Persie har vi ingen midtspisser som er i nærheten. Kunne vi hente Barrios i kveld for en grei sum i kveld hadde jeg mer enn gjerne takka ja.

 

La oss håpe at det ikke skjer, men hvis det forferdelige skulle skje så regner jeg med at Chamakh stepper inn fra benken. Jeg er enig at han ikke har imponert i år, men han lider av at vi ikke har kommet til nok innlegg fra kantene slik at han kan få brukt sin største styrke, hodespillet. Nå er heldigvis backenen våre på vei tilbake og da mener jeg det er grunn til å tro at vi får inn flere innlegg fra kantene og Chamakh komme mer til sin rett.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...