Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet januar 2012


49 unbeaten

Recommended Posts

  • Replies 827
  • Created
  • Last Reply

Forøvrig: Noen som har hørt noe mer angående Junior Hoilett? Er det en "gratis" spiller jeg kunne tenkt meg om dagen så er Hoilett en av de. Rask, teknisk meget god, lavt tyngepunkt og en forholdsvis god fotballhjerne. Født i 1990 så er fortsatt meget ung og har allerede en god del kamper for Blackburn.

Link to comment
Share on other sites

Kontrakten går vel ut neste sommer? Hadde ikke hatt noe i mot å hente han, går vel som engelskprodusert og.

 

On 25 February 2010, with his contract due to expire in June 2010, Hoilett ended media speculation regarding his future at the club, by signing a new two-and-a-half year deal with Blackburn keeping him at the club until the summer of 2012.

 

Fra wikipedia vel og merke, men det er hvertfall det jeg har hørt tidligere også, men engelskprodusert er han vel ikke? Han fikk ikke arbeidstillatelse før i 2009, men var ute på mange låneopphold før han endelig fikk spille for Blackburn. Så han kvalifiserer vel ikke som "home-grown" utifra hva jeg husker kriteriene var, men kan selvfølgelig ta feil :P

Link to comment
Share on other sites

Den går ut førstkommende sommer. Overrasket over at han ikke ble solgt i januar, men Venkys holder på med sitt som vanlig. Ville likt å sett han i Arsenal, tror han hadde passet godt inn i troppen. Ikke nødvendigvis som førstelagsspiller, men absolutt godkjent stallspiller i mine øyne.

Link to comment
Share on other sites

Den går ut førstkommende sommer. Overrasket over at han ikke ble solgt i januar, men Venkys holder på med sitt som vanlig. Ville likt å sett han i Arsenal, tror han hadde passet godt inn i troppen. Ikke nødvendigvis som førstelagsspiller, men absolutt godkjent stallspiller i mine øyne.

 

Ser på han som en bedre kantspiller enn Walcott allerede nå, men klarer ikke å se for meg at Hoilett blir hentet inn så lenge Wenger anser Walcott som en kantspiller dessverre.

Link to comment
Share on other sites

Forøvrig: Noen som har hørt noe mer angående Junior Hoilett? Er det en "gratis" spiller jeg kunne tenkt meg om dagen så er Hoilett en av de. Rask, teknisk meget god, lavt tyngepunkt og en forholdsvis god fotballhjerne. Født i 1990 så er fortsatt meget ung og har allerede en god del kamper for Blackburn.

 

Hadde ikke vært imot Hoilett.. Blir interessant når Gervinho kommer tilbake uansett for da har vi en farlig kant på benken å hive innpå. Det blir plutselig litt konkuranse på kanten. I motsetning til nå

Link to comment
Share on other sites

 

Hadde ikke vært imot Hoilett.. Blir interessant når Gervinho kommer tilbake uansett for da har vi en farlig kant på benken å hive innpå. Det blir plutselig litt konkuranse på kanten. I motsetning til nå

 

Frykter virkelig at Chamberlain blir benket når Gervinho er tilbake..

Link to comment
Share on other sites

Hvem som skal spille og ikke spille er vanskelig å si. Vi spiller nok matcher til at alle kan få spille mye, og kantspillerne kan velges ut i fra et mer taktisk ståsted. Som med midtstoppersituasjonen vår er det tre gode alternativer (og ja, jeg inkludert Walcott i det) for to plasser og da vil konkurransen tilspisse seg og spillerne vil utfordre hverandre. Walcott har lenge vært selvskreven på høyre kant uten skikkelige utfordrere og nå er AOC her i tillegg til Gervinho med Miyachi som forhåpentligvis vil være et alternativ fra og med neste sesong. Ideelt sett vil dette gjøre alle spillerne bedre siden det alltid vil bli en kamp innad for å være best. Og hvem vet, forhåpentligvis vil det hjelpe Walcott til å få ut potensialet som vi alle vet at han har?

Link to comment
Share on other sites

Hvem som skal spille og ikke spille er vanskelig å si. Vi spiller nok matcher til at alle kan få spille mye, og kantspillerne kan velges ut i fra et mer taktisk ståsted. Som med midtstoppersituasjonen vår er det tre gode alternativer (og ja, jeg inkludert Walcott i det) for to plasser og da vil konkurransen tilspisse seg og spillerne vil utfordre hverandre. Walcott har lenge vært selvskreven på høyre kant uten skikkelige utfordrere og nå er AOC her i tillegg til Gervinho med Miyachi som forhåpentligvis vil være et alternativ fra og med neste sesong. Ideelt sett vil dette gjøre alle spillerne bedre siden det alltid vil bli en kamp innad for å være best. Og hvem vet, forhåpentligvis vil det hjelpe Walcott til å få ut potensialet som vi alle vet at han har?

Kansje det er nå han(Walcott) skal bli den spilleren vi håpet på, fått han høyere i banen, konstante løp i bakrom ala Henry 2003 modellen ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg sitter fortsatt med en drøm om å se Walcott i en 4-4-2 formasjon, og nå som vi har Oxlade-Chamberlain og Gervinho som er bedre kantspillere enn Theo så kan vi kanskje være så heldige at selv Wenger får lyst til å teste det ut. I tillegg så har både Arteta i Everton og Wilshere i Bolton spilt på kant i denne formasjonen om en av vingene behøver hvile eller er skadet. En annen tanke jeg fikk under kampen i går når Coquelin begynte å leke seg med Olsson var at han har bedre nærteknikk enn Walcott og sikkert kan vikariere som ving også siden han løper mye og har forholdsvis bra tempo i kroppen, pluss at mange av innleggene er av høy kvalitet.

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Vermaelen - Gibbs

Oxlade-Chamberlain - Song - Arteta - Gervinho

Walcott - van Persie

-

Evt. en slik formasjon i kamper vi ikke vil ha ballen mest:

-

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Vermaelen - Gibbs

Coquelin - Song - Arteta

van Persie

Oxlade-Chamberlain - Walcott

 

 

Vil selfølgelig bli noen endringer hvis/når Wilshere og Diaby blir skadefrie og kommer i form.

Link to comment
Share on other sites

Den drømmen er det flere som har "49unbeaten".

For meg kunne Theo blitt den nye "Owen", om han kunne fått spilt seg inn som rettvendt spiss i 4-4-2. Har til nå hatt store svakheter ved avslutninger, men jeg tror mye av det ligger i hodet.

Han har spilt i en kantrolle, som ikke har gitt han selvtillit i vårt spill. Liten bevegelse rundt, få alternativer, og det har endt opp med at han skal utfordre back med nærteknikk. Dette er ikke ferdigheter han innehar, og har gjort at han over tid blir stresset for å prestere. Nani er en spiller som kan utfordre uten fart på kant med sin nærteknikk, men ikke Theo for å ta et eksempel.

 

Derimot tror jeg at Theo kunne blitt en habil målscorer, om han hadde fått spilt inn selvtillit i en posisjon som kler ferdighetene bedre. I gårsdagens kamp var han god, siden han fikk ballen foran seg i fart. Jeg tror dette oftere kan brukes i en sentral rolle, hvor man har en klok spiss ved sin side. En spiller som Persie, som både forstår spillet, som beveger seg smart, og som kan skape mye for andre ved fantastiske pasninger. En Perise som sammen med midtbaneleddet, kan se etter bakrom for Theo......

 

Theo kan fortsatt bli en stabil spiller i ypperste klasse, men på kanten er det for sjelden at ferdighetene blomstrer/kan blomstre. Og; det er ikke bare hans egen feil.......

Link to comment
Share on other sites

For meg kunne Theo blitt den nye "Owen"

 

Sagt dette før og har tenkt det adskillig flere ganger. Tror Walcott kunne vært en Owen-lignende spiller for oss. Man ser jo hvordan Owen falt/faller igjennom når han ikke kunne bruke farten sin eller hvis han måtte operere i en annen rolle enn hva han var bekvem med. Jeg har også sagt det før at plasser f.eks. Hernandez på høyre eller venstrekanten i et par kamper så skal man se hvilke av Walcott og Hernandez som er en bedre fotballspiller. Her tror jeg Walcott ville vært milevis over Hernandez sitt nivå.

 

Tror Walcott kunne vært fabelaktig hvis han i løpet av en lengre periode hadde fått spille på topp i en 4-4-2 formasjon, men klarer ikke å se at Wenger er villig til å endre formasjonen fra den vi spiller i øyeblikket.

Link to comment
Share on other sites

Personlig bør Wenger se på min FM-karriere og alltid ha doble kvalitetsspillere i hvert ledd :P Så hent inn Hazard så vi har kvalitet på begge vingene, en spiss, en dm og en venstreback(De to siste kan gjerne være 18-19 bare de er klare for a-lagsfotball i tilfelle skader.)

Link to comment
Share on other sites

Vi har diskutert Montolivo tidligere, og som forventet har han signert Milan i følge italienske medier. Jeg vet ikke om vi var interesserte, men jeg tror det er en spiller som kunne passet fint inn i Arsenal men det var kanskje litt for innlysende at han kom til å gå til en av de store italianske klubbene istedenfor.

Link to comment
Share on other sites

Vi har diskutert Montolivo tidligere, og som forventet har han signert Milan i følge italienske medier. Jeg vet ikke om vi var interesserte, men jeg tror det er en spiller som kunne passet fint inn i Arsenal men det var kanskje litt for innlysende at han kom til å gå til en av de store italianske klubbene istedenfor.

 

Ufattelig kjedelig hvis det stemmer. Kunne vært en meget god signering for Arsenal til en temmelig lav pris..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...