Jump to content

29.10.11 Chelsea FC (B)


49 unbeaten

Recommended Posts

  • Replies 223
  • Created
  • Last Reply

Elsker når mine spådommer treffer blink :D. Vi har hatt avgjørende marginer mot oss i det siste, og selv om vi var uheldige på Mata sin scoring hadde vi mest marginer på vår side. Dette er jeg sikker på at blir starten på en god rekke med kamper med mye poeng og mål. Gervinho med nok en storbom i en storkamp, men han skaffer seg nok et målpoeng denne kampen også. Den enkeltmannprestasjonen som gledet meg mest denne kampen var uten tvil målet til Walcott. Endelig sluttet han å tenke og brukte isteden instinktet sitt.Mer av dette, takk! Ellers er Kozzer enorm i duellen mot Torres. STOR skryt til Santos som hever seg mange, mange hakk i andreomgang. Per og DJ hevet seg også. van Persie med 3 nye mål, ikke så mye mer å si om den saken :). Veldig mye bra kollektiv jobbing, flere gode gjenvinninger av de 3 foran.

 

Vi har fortsatt negativ målforskjell. Det regner jeg med det blir ordnet opp i de neste kampene ;).

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som vet når Chelsea sist slapp inn 5 mål eller mer på hjemmebane før i dag?

 

Er ikke sikker, men er nok ganske så lenge siden...

Vi vant forøvrig både 5-1 og 5-2 på Stamford Bridge på 30-tallet når Ted Drake herja som mest. :proud:

 

Edit:

Ser på wikipedia at de røyk på et 1-8 tap i daværende "First Division" mot Wolves i 1953.

Samtidig tapte de 1-5 mot Barca i 2000 i CL.

Men i PL-sammenheng tror jeg ikke de har sluppet inn 5 mål på brua før. 2-4 mot Shitty forrige sesong var vel det nærmeste.

Link to comment
Share on other sites

Er man Arsenal-supporter så vet man iallefall at man blir vitne til klassikere titt og ofte. For en kamp! Herregud!

 

Vi forsvarer oss periodevis som fulle sjømenn, men hva gjør vel det når vi har PLs beste spiller?? Kun C.Ronaldo har høyere målsnitt enn Robin i 2011. Sign that dotted line, you fucking legend!

 

O2bagooner!

Link to comment
Share on other sites

En ting; når de fleste her sier at Mertesacker (og flere) sov i 1. omgang, men var feilfri i 2. omgang. Hvordan skjer det?

Jeg vil tro vi kan gi ære til Wenger også for seieren, for jeg tror at det som ser ut som en rolig og avbalansert Wenger, ikke var så rolig i garderoben :P

 

Aggresiviteten var mye bedre kombinert med at Chelsea var dårligere i 2. omgang. Spesielt midtbanen vår begynte å stenge rom å lot ikke ballfører få like bra tid til å slå pasninger ut på kant og i bakrom.

Da ble også forsvarsfireren langt mindre utsatt og fikk bedre arbeidsvilkår.

Aggresivitet og det å vinne taklinger/2. baller er nesten det aller viktigste for å vinne sånne kamper.

Link to comment
Share on other sites

Til alle muppets her inne som stort sett bare har kommet med negative kommentarer i denne tråden: F*** the hell off. Dette er rett og slett en maktdemonstrasjon. Selv om van Persie scorer tre mål i dag, er det Koscielny som er min man of the match. Det er jaggu ikke sikkert at de er han som må vike plass nå som Vermaelen er tilbake. Arsenal er på vei, og det er usle 7 poeng opp til andre plass. Dette er rett og slett den beste helgen jeg noen gang har opplevd. I går fikk jeg bekreftet at jeg skal bli far for første gang, og i dag ydmyker vi Chelsea på brua. It's so quiet, it's sp quiet, it's so quiet at the bridge

Link to comment
Share on other sites

Til alle muppets her inne som stort sett bare har kommet med negative kommentarer i denne tråden: F*** the hell off. Dette er rett og slett en maktdemonstrasjon. Selv om van Persie scorer tre mål i dag, er det Koscielny som er min man of the match. Det er jaggu ikke sikkert at de er han som må vike plass nå som Vermaelen er tilbake. Arsenal er på vei, og det er usle 7 poeng opp til andre plass. Dette er rett og slett den beste helgen jeg noen gang har opplevd. I går fikk jeg bekreftet at jeg skal bli far for første gang, og i dag ydmyker vi Chelsea på brua. It's so quiet, it's sp quiet, it's so quiet at the bridge

Gratulerer ;)

Link to comment
Share on other sites

Til alle muppets her inne som stort sett bare har kommet med negative kommentarer i denne tråden: F*** the hell off. Dette er rett og slett en maktdemonstrasjon. Selv om van Persie scorer tre mål i dag, er det Koscielny som er min man of the match. Det er jaggu ikke sikkert at de er han som må vike plass nå som Vermaelen er tilbake. Arsenal er på vei, og det er usle 7 poeng opp til andre plass. Dette er rett og slett den beste helgen jeg noen gang har opplevd. I går fikk jeg bekreftet at jeg skal bli far for første gang, og i dag ydmyker vi Chelsea på brua. It's so quiet, it's sp quiet, it's so quiet at the bridge

 

gratulerer med dagen, både Arsenal og det vordende farskapet!

 

og ja, dette var stort, særlig andreomgangen var imponerende. Ikke mange som klarer å score fem på brua. Da ser vi gjennom fingrene med det som var av "smågrums". Her er feiringen i full gang! :proud:

Link to comment
Share on other sites

 

gratulerer med dagen, både Arsenal og det vordende farskapet!

 

og ja, dette var stort, særlig andreomgangen var imponerende. Ikke mange som klarer å score fem på brua. Da ser vi gjennom fingrene med det som var av "smågrums". Her er feiringen i full gang! :proud:

 

Ja, det fantes en del smågrums i løpet av kampen. Men det som irriterer meg mer enn smågrumset, er det som leses her inne i løpet av første omgangen. Det er for det første fullstendig mangel på tålmodighet, og det er tydeligvis fullstendig mangel på forståelse for at vi møter et av de beste lagene i liagen. De surmaga oppgulpene som florerer i løpet av første omgang her inne provoserer meg grundig. Også komisk å se at enkelte av de som serverer disse surmaga oppgulpene ikke har kommet med en eneste positiv kommentar etter at vi vant kampen. Jævla muppets slik jeg ser det.

 

Jeg er så sinnsykt enig med det RP7 har skrevet i det siste. Arsenal er virkelig på gang, men likevel blir vi hudflettet på det groveste av både "supportere" og media.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal er virkelig på gang, men likevel blir vi hudflettet på det groveste av både "supportere" .......

Som en av dei potensielle surmaga muppetene så er dette så absolutt en gledens dag, men det betyr ikke at jeg ikke lenger står for den kritikken som jeg har kommet med. Jeg mener fullt og helt at mye av kritikken som kom i starten av denne sesongen og slutten av 10/11-sesongen er absolutt berettiget, og om den skal kalles surmaget får hver enkelt vurdere selv. Jeg kan love at hvis laget faller tilbake til gamle synder så skal jeg si akkurat hva jeg mener, men på samme måte så håper jeg inderlig at Arsenal kun skal gi meg grunn til å hylle laget kamp etter kamp.

At det kommer noen uttrykk som er vel "sure" er jeg enig i, men jeg synes nå de fleste som var negative halvveis har klart å gi den fortjente rosen etter en fantastisk lagmoral i andre omgang.

Link to comment
Share on other sites

Våre fem neste ligakamper:

 

- WBA ( H )

- Norwich ( B )

- Fulham ( H )

- Wigan ( B )

- Everton ( H )

 

Ikke de fem vanskeligste kampene, for å si det sånn. Det burde være mulig å sikre alt mellom 12-15 poeng på disse kampene, og jeg har stor tro på at vi kan ha koblet grepet om fjerdeplassen etter Everton-kampen. Kanskje kan vi til og med befinne oss på tredje. En spennende periode som kommer nå, og vi har en gylden mulighet til å lage en flott seiersrekke.

Link to comment
Share on other sites

Til alle muppets her inne som stort sett bare har kommet med negative kommentarer i denne tråden: F*** the hell off. Dette er rett og slett en maktdemonstrasjon. Selv om van Persie scorer tre mål i dag, er det Koscielny som er min man of the match. Det er jaggu ikke sikkert at de er han som må vike plass nå som Vermaelen er tilbake. Arsenal er på vei, og det er usle 7 poeng opp til andre plass. Dette er rett og slett den beste helgen jeg noen gang har opplevd. I går fikk jeg bekreftet at jeg skal bli far for første gang, og i dag ydmyker vi Chelsea på brua. It's so quiet, it's sp quiet, it's so quiet at the bridge

Gratulerer så mye Kim! Jeg antar at AFC sparkebukse allerede er bestilt? :)

Link to comment
Share on other sites

Til alle muppets her inne som stort sett bare har kommet med negative kommentarer i denne tråden: F*** the hell off. Dette er rett og slett en maktdemonstrasjon. Selv om van Persie scorer tre mål i dag, er det Koscielny som er min man of the match. Det er jaggu ikke sikkert at de er han som må vike plass nå som Vermaelen er tilbake. Arsenal er på vei, og det er usle 7 poeng opp til andre plass. Dette er rett og slett den beste helgen jeg noen gang har opplevd. I går fikk jeg bekreftet at jeg skal bli far for første gang, og i dag ydmyker vi Chelsea på brua. It's so quiet, it's sp quiet, it's so quiet at the bridge

 

Gratulerer med seieren alle sammen og gratulerer til Kim med graviditeten!

 

Nå begynner vi endelig å få god dekning på de fleste plasser. Vi har tre topp stoppere, noe som gir Wenger frihet til å velge spillere etter motstandere, slik Mancini kan gjøre. Se hvordan han starter med Clichy hvis motstander har en temposterk ving, hvis ikke starter Kolarov!

 

På venstreback har vi meget god dekning, det samme på stopperplass. Høyrebackplassen er mer utsatt, men personlig har jeg sansen for Jenkinson. En ekte gooner som jobber helsa ta seg hver gang.

 

Sentralt på midtbanen er jeg litt mer skeptisk per dags dato, men når Wilshere og Diaby er tilbake så har vi meget god dekning der også. Kun på Songs plass er vi litt utsatte, men Coq har vist lovende takter.

 

På flankene har vi tre gode spillere, her kunne jeg vel tenke med en mann til og håper Chamberlain vokser til å bli den mannen i løpet av sesongen.

 

RvPs posisjon er den andre posisjonen i laget jeg føler vi er utsatte på. Nå har jeg ikke sett Park spille, men tror nok vi vil slite hvis RvP skulle bli skadet.

 

Jeg er heller ikke sikker på at Kos må vike for Verm, men ser for meg at i kamper mot lag som WBA, Stoke etc at Mertesacker starter og at Kos starter mot mer spillende lag. Stallen vår begynner å bli såpass sterk at vi kan tillate å hvile spillere til tider, ikke som før hvor jeg har hatt inntrykk at nye spillere først kommer ut når andre blir skadet.

 

Jeg skrev før kampen at jeg trodde at vi kom til å vinne i dag og at jeg tror annenplassen er innen rekkevidde. Det siste tror jeg fortsatt. Jeg så litt på Manchester Uniteds kamp tidligere i dag og det var ikke veldig imponerende. Skal vi klare sølv, så må vi være heldige med skader. Nå begynner jo black november og kampoppsettet ser ikke avskrekkende ut.

 

Min mom er selvfølgelig RvP. Kos var veldig god, men han har en stygg utrusing som gir Chelsea en hundreprosents sjanse i første omgang.

Link to comment
Share on other sites

Gutta, og ikke minst Wenger, fortjener stor honnør for det vi var vitne til idag. Vi svarer etter å ha kommet tidlig under, etter et mål imot rett før pause og til og med etter utligning i det 80. minutt. Dette vitner om en enorm lagmoral og vilje, som kanskje er det mest positive å ta med seg ut fra denne kampen. Vi er til tider ustrukturerte bakover (selv om dette hever betraktelig i 2. omgang og vi kunne vært mer presise. Misforstå meg allikevel rett; det er ikke noen surmuling fra min side etter denne kampen. Det å gjøre feil er helt vanlig mot et såpass godt fotballag som Chelsea er, men det er likevel lagånden jeg vil definere som den lille store forskjellen mellom oss og Chelsea idag!

 

Over på spillerne kommer hele forsvaret, unntatt Koscielny, litt skjevt ut idag, men samtlige spiller seg også opp. Særlig Santos lykkes mye mer med den "gamblete" spillestilen sin i 2. omgang, men også Per synes jeg spiller en veldig god kamp med unntak av de to første målene.

 

På midtbanen er Ramsey helt sjef, mens resten av den sentrale midtbanen markerer seg mest gjennom hard jobbing. Likevel skal det nevnes at både Arteta og Song noterer seg for målpoeng.

 

Kantene er en evig trussel med sine hurtige ben, og man ser faktisk prov på god teknikk fra Walcotts side under hele oppgjøret. Kort sagt en typisk Walcott-kamp, og jeg synes det er merkelig at både han og Gervinho blir byttet ut når matchbildet bygger opp til mange kontringsmuligheter for Arsenal.

 

Flere spillere vil jeg ikke omtale fra dagens match, i og med at det meste allerede er sagt om vår kjære kaptein. Jeg korter heller forestillingen hans ned til tallet 10.

 

"Framtidsutsiktene er så lyse at vi må ha solbriller på" har vel sjeldent vært et mer passende uttrykk. En hellys november måned ligger foran oss, folkens. Proud to be a gooner!

Link to comment
Share on other sites

Til alle muppets her inne som stort sett bare har kommet med negative kommentarer i denne tråden: F*** the hell off. Dette er rett og slett en maktdemonstrasjon. Selv om van Persie scorer tre mål i dag, er det Koscielny som er min man of the match. Det er jaggu ikke sikkert at de er han som må vike plass nå som Vermaelen er tilbake. Arsenal er på vei, og det er usle 7 poeng opp til andre plass. Dette er rett og slett den beste helgen jeg noen gang har opplevd. I går fikk jeg bekreftet at jeg skal bli far for første gang, og i dag ydmyker vi Chelsea på brua. It's so quiet, it's sp quiet, it's so quiet at the bridge

Gratulerer Kim, det er bare å glede seg til alle bekymringene som kommer sammen med en glede som er helt ubeskrivelig.

Kampen i dag viser at vi er på vei. Vi har alt for å lykkes og nå begynner laget å sette seg. Vi har grunn til å glede oss til fortsettelsen for dette er langt fra over enda:-)

Link to comment
Share on other sites

 

Ja, det fantes en del smågrums i løpet av kampen. Men det som irriterer meg mer enn smågrumset, er det som leses her inne i løpet av første omgangen. Det er for det første fullstendig mangel på tålmodighet, og det er tydeligvis fullstendig mangel på forståelse for at vi møter et av de beste lagene i liagen. De surmaga oppgulpene som florerer i løpet av første omgang her inne provoserer meg grundig. Også komisk å se at enkelte av de som serverer disse surmaga oppgulpene ikke har kommet med en eneste positiv kommentar etter at vi vant kampen. Jævla muppets slik jeg ser det.

 

Jeg er så sinnsykt enig med det RP7 har skrevet i det siste. Arsenal er virkelig på gang, men likevel blir vi hudflettet på det groveste av både "supportere" og media.

 

Gratla Kim! Helt enig med deg. Å ikke verst å vinne med PL dårligste spiller og en stopper som hører hjemme i norsk 3 divisjon som noen

lure hoder nevnte;-)

Vi var fantastisk gode idag. Van Der Man er man of The match for meg. Han er suveren for tiden,men Kos var kongen i forsvaret idag.

Ellers imponerte flere idag, og herlig å se at det er så mye guts i laget som de viste idag.

Link to comment
Share on other sites

For en kamp vi spilte i dag.

Imponert over Wenger. Går inn i kampen med å si at dette og neste kamp er en cupkamp. Legger akkurat det presset på gutta som han skal. Og gutta overbeviser. Bygger selvtillit. Neste kamp er OM i CL. Vi kan være klare for sluttspillet der på onsdag.

 

Og de neste kampene er vårt oppsett. Tipper vi får 15 poeng. Vi er i siget og vi har ennå mye å gåpå.Mer enn alle de andre.

Gleder meg til november, som denne sesongen vil bli stor.

 

Dagens menn. Koscielny og RvP.

Link to comment
Share on other sites

Artig å titte innom forumet igjen, ser sinnsstemningen fortsatt svinger her inne i takt med målscoren på lystavla:-))

Jeg har vært sterk i troen i mange år nå, men hadde en down tidligere denne sesongen, nå derimot...

Dette laget begynner å ligne noe skikkelig stort, ser mange av dere har fått øynene opp for Koscielny, det er på tide.

Jeg kalte ham den nye Adams allerede i fjor men ser nå at dette må revurderes, her snakker vi om en spiller mye mer lik Rune Bratseth faktisk, lynhurtig og god i luften.

Ellers savner jeg at noen av dere kommenterer Arteta, mannen har gjort at Fabregas allerede er glemt, etter en litt traurig start begynner han å bli den ballfordeleren jeg håpet han skulle bli, meget klok fotballspiller.

Hva har så skjedd??

Kan det ha en sammenheng med at vi manglet 10-12 spillere med skade tidlig i sesongen (bl.a utd-kampen), samtidig med at de 5 nye trengte tid på å spille seg varme i trøya??

Wenger er og blir den beste manageren denne jordkloden har fostret, unnskyld nok en gang for at jeg tillot meg å tvile på deg:-(

Uansett ser jeg at Wilshere, Sagna, Vermaelen og kanskje også Diaby gjør oss enda bedre og mere kompakte defensivt, ting ser absolutt lyst ut:-)

The future`s so bright, I gotta wear shades!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...