Jump to content

29.10.11 Chelsea FC (B)


49 unbeaten

Recommended Posts

 

Jeg blir ikke forundret dersom dette ebber ut i et sjansefattig 0-0 resultat.

 

Traff ikke helt på resultattipset mitt, nei.

 

En herlig krigeseier. Arsenal hadde 30 godkjente taklinger i løpet av kampen. I gjennomsnitt har vi 19 pr kamp.

 

Deilig :D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 223
  • Created
  • Last Reply

Legendarisk kamp i går. Spesielt 2 omgang var utrolig bra. Lenge siden vi har kontret så bra og så helhjertet. Denne seieren i tillegg til alle de andre seierne i det siste vil gjøre at selvtilliten er 100% tilbake i laget og da er vi gode. Seir mot Marseille til tirsdag også nå så er vi også klar for 8-delsfinale i CL selv om jeg også håper og tror at vi der holder konsentrasjonen helt inn og går videre som gruppevinner.

 

RVP startet litt svakt i går, men har en fantastisk 2 omgang. 7 mål på siste 3 i PL, og da har han kun spilt 2 kamper fra start. 9 på de siste 5. Helt utrolig. Ingen andre spisser i PL er i nærheten av den formen han har for tiden. Statistikken hans for 2011 begynner å bli helt fantastisk og når vi i desember kan gjøre opp sluttstatistikken siden han kom tilbake fra skade i fjor så blir det en helt sykt bra statistikk.

Walcott har også sin beste kamp på lenge. Jeg var selv kritisk til at han skulle starte, men han gjorde mine ord til skamme og håper han fortsetter slik fremover. Han har virket litt ukonsentrert og slapp i det siste, men i går sprudlet han virkelig. Burde jo også hatt et par målgivende til Gervinho og RVP mens det fortsatt sto 0-0.

 

Santos hadde som Djourou en svak første omgang. Djourou var heldig for etter å ha åpnet veldig svakt så sluttet Chelsea å angripe på hans side, men angrep konstant mot Santos som ble veldig alene på venstresiden. Vi må bli flinkere til å hjelpe backene våre da de ofte blir overlatt til seg selv. Santos spilte seg stort opp i andre omgang og var etter min mening banens beste i 2 omgang sammen med RVP og Ramsey. Ved 3-3 målet var det et klart frispark for obstruksjon mot Santos,

Ramsey hadde noen feilpasninger i går også, men herlig gjennomspill til 1-1 målet og mange bra involveringer. Hans beste kamp i år etter min mening.

 

Mertesacker må ta mesteparten av skylden for de 2 første målene mot, men spilte seg opp i 2 omgang. Koscielny spilte nok en god kamp og bør etter min mening få fortsette sammen med Vermaelen. Synes stort sett at Koscielny har vært bedre enn Mertesacker i de fleste kampene og er en bedre duellspiller. Mertesacker har skuffet meg litt i duellene.

 

Men det største i går mener jeg er laginnsatsen og moralen i laget. Utrolig sterkt å score 5 mot Chelsea borte og ikke minst komme tilbake fra 1-0 rett etter at vi hadde 2 store sjanser, 2-1 rett før pause og 3-3 mot slutten etter et mål som aldri skulle vært godkjent pga en obstruksjon i situasjonen før. Vi rett og slett jobber Chelsea i senk og det lyser seiersvilje av oss og resignasjon av Chelsea når vi kontrer inn 5-3. Kanskje overdristig å gå så mange på løp når vi leder 4-3 rett før slutt, men helt riktig. Altfor ofte har vi vært tafatte mot slutten og sluppet inn mål pga stort press i mot.

 

Jeg mener at vi nå for alvor er inne i medaljekampen igjen. Kun 3 poeng opp til Chelsea. United flakser til seg 3 poeng igjen, men dersom de fortsetter som i de siste kampene så kommer de også til å miste en del poeng. Alle lagene i PL må jo snart se at de også er veldig sårbare defensivt å at de må presse dem høyt. ManShitty vinner nok serien, men jeg har stor tro på at det kan bli veldig jevnt om plassene bak.

Link to comment
Share on other sites

Artig å titte innom forumet igjen, ser sinnsstemningen fortsatt svinger her inne i takt med målscoren på lystavla:-))

Jeg har vært sterk i troen i mange år nå, men hadde en down tidligere denne sesongen, nå derimot...

Dette laget begynner å ligne noe skikkelig stort, ser mange av dere har fått øynene opp for Koscielny, det er på tide.

Jeg kalte ham den nye Adams allerede i fjor men ser nå at dette må revurderes, her snakker vi om en spiller mye mer lik Rune Bratseth faktisk, lynhurtig og god i luften.

Ellers savner jeg at noen av dere kommenterer Arteta, mannen har gjort at Fabregas allerede er glemt, etter en litt traurig start begynner han å bli den ballfordeleren jeg håpet han skulle bli, meget klok fotballspiller.

Hva har så skjedd??

Kan det ha en sammenheng med at vi manglet 10-12 spillere med skade tidlig i sesongen (bl.a utd-kampen), samtidig med at de 5 nye trengte tid på å spille seg varme i trøya??

Wenger er og blir den beste manageren denne jordkloden har fostret, unnskyld nok en gang for at jeg tillot meg å tvile på deg:-(

Uansett ser jeg at Wilshere, Sagna, Vermaelen og kanskje også Diaby gjør oss enda bedre og mere kompakte defensivt, ting ser absolutt lyst ut:-)

The future`s so bright, I gotta wear shades!!!!!!!!!!!!

 

Kjempeinnlegg.

Enig med deg i det du skriver om Koscielny og Arteta. To meget gode spillere.

Godt å lese dette innlegget - har vært mye om at Wenger må gå de siste ukene. At han har mistet grepet. Nå har vi et stort lag på gang.

Tenk med Wilshere og Vermaelen tilbake, gode keepere og kanskje et innkjøp eller to i januar.

Link to comment
Share on other sites

Fytti rakkern for en 2. omgang av Arsenal. I går så det ut til at det var en plan med det de gjorde. Song har noen horrible pasningsforsøk, Mertesacker bommer i to dueller og Santos driter seg ut i tre-fire dueller. Men likevel klarer laget å fokusere. De evner å skape noen forrykende kontringer, og viser spill som vi ikke har sett på ganske mange måneder nå. Sier som Arne Scheie ville sagt: For en utløsning det må være for spillerne!

 

Endelig får de flyt i spillet, og måten de kjører over Cfc i noen av angrepene, er bare imponerende. La oss nå håpe at vi nå bare har sett begynnelsen av en vanvittig lang periode med festfotball fra vårt kjære Arsenal. Topp fire plassering i ligaen, kvartfinal i champions league å muligens en cuptittel denne sesongen, for så å gjøre en monsterinnsats neste seong. Da gjerne med TRE titler. ;-) Fortsatt god helg til alle. Også Chelseasupportere.

Link to comment
Share on other sites

Fyfaen for en match! Sykeste jeg har sett, satt og så den med 3 Chelsea supportere. Deilig! Syns vi spiller mere som et lag en vi har gjort på lenge, inkludert fjoråsesongen. De nye spillerne begynner å bli varme i trøya. Ramsey fortsetter den fine formen og spiller sin beste kamp for sesongen. Koscielny spiller som han har gjort hele denne sesongen, fantastisk. Mye bedre en Mertesacker. Men alle skal ha skryt uansett idag, for dette var en lagseier!

 

Proud to be a Gooner!

 

PS: Røyk på en brekt finger etter at den stol fikk kjørt seg etter van Persie's 3 - 4 scoring.. Det var værdt det! ;)

Link to comment
Share on other sites

Kampen er herved passordbeskyttet på GET-boksen. Ville jo vært katastrofe hvis ungene sletter den for å ta opp en tegnefilm.

 

Fullt fortjent seier, noe jeg aldri ville trodd på forhånd. Hadde mentalt forberedt meg på smultring, og starten av kampen bekreftet dette. Men så også tidlig at vi evnet å skape sjanser og øynet et håp.

 

3 av 4 forsvarere svake i første omgang, men alle 4 bunnsolide i andre. Unge Carl gjorde også et bra innhopp. Meget svakt av Per på Lampards mål, men han er ikke den første til å tape en duell med Terry på en corner. Her gjør også Arteta en kardinalsynd med å forlate stolpen. I andre var Per en gigant der bak sammen med Kos, som var fantastisk hele matchen. Djourou var svak første 15 men spilte seg stort opp sammen med Santos. Var byttet pga skade?

 

Som andre også sier så var innhoppet til Rosicy sædeles viktig. Han gjorde en utrolig bra jobb med å bryte opp angrepene i sluttminuttene og hans innsats lå bak 3-5 målet. Meget bra.

Link to comment
Share on other sites

Fine videoer, men den av Koscielny utelater å vise de 2-3 episodene der han på horribelt vis opphever offsiden. Det mener jeg fortsatt er hans akilleshæl. Han er veldig god, en mot en, men som en del av en forsvarsenhet er han fortsatt for svak. Men slikt kommer forhåpentligvis med tiden

Link to comment
Share on other sites

Opta Joe: 22 - Arsenal have come from behind to claim 22 points against Chelsea in the Premier League, more than any side against any other. Tenacity :)

 

MOTD highlights (inkludert analyse):

http://www.dailymoti...v-arsenal_sport

 

Extended highlights (inkludert feiringen etter kampen med van Persies draktovergivelse og herlig intervju av van Persie og Ramsey):

http://www.dailymoti...v-arsenal_sport

 

Sjelden har det vært så deilig å stå opp på en søndag :D

Link to comment
Share on other sites

Notater fra igår:

- Gervinho må være den verste spilleren i ligaen og møte 1 mot 1.

- RvP er ligaens (verdens?) beste spiss.

- Ramsey er i ferd med å fylle skoen til Cesc

- Kocielny er i ferd med å spille seg inn i mitt hjerte, stor innsats og masse guts.

- Arsenal begynner å ligne på Arsenal igjen.

- Vi har fortsatt store problemer defensivt.

Link to comment
Share on other sites

Så utrolig morro å sitte med to Chelsea supp å se kamp på pub igår :D Langli var jo smått genial når han sprakk stemmen på 3-4 og Terry var en unge på alle fire. For en episk kamp. Begynner virkelig og ligne på noe dette her.

 

Må langt tilbake for å finne en så deilig seier, we are the London kings!

Link to comment
Share on other sites

Med utgangspunkt i gårsdagens 2. omgang så må vi selvsagt forvente full pott i kampene som gjenstår før nyttår ;D til og med i dei to kampene mot City :gimme:

Dette vil så absolutt være den beste medisin for å holde (oss?) surmaga muppets i sjakk. :D .

 

For å være en litt mer seriøs, så bør ikke "Black November" oppstå i år, med ei terminliste som egentlig bare inneholder kamper som Arsenal skal vinne relativt lett. Samtidig så har ofte Arsenals problem vert såkalte "lette kamper". Den vanskeligste kamper slik jeg ser det er kvartfinalen i Carling Cup mot Man City, som blir litt "Bingo" ut fra hvor seriøst lagene tar denne kampen med bruk av 1. og 2. lagsspillere.

Link to comment
Share on other sites

Eit part ting å ta med frå denne kampen.

For det fyrste. Den vonde og nedadgåande trenden som har pågått veldig lenge no, ser ut til å være snudd. Med 8 sigrar på dei 9 siste må ein kunne slå det fast utan at alt for mange vil protestere.

 

For det andre, og enda gledelegare. Psyken og lagmoralen verkar å være sterkare enn på lang tid. Tenkje seg til å komme attende tre gonger, og det mot såpass sterk motstand. Når skjedde det sist? Dette pleide være laget som klappa saman om det kom ein baklengs, sjølv mot den svakaste motstand. I denne samanhengen er eg ikkje direkte lei meg for at Fàbregas og Nasri er vekke. Begge med talent i søkk og kav, men dei lyfta ikkje ein finger til inspirasjon når det butta imot. Og det vart til slutt eit problem. Arteta og Rosicky er ingen Fàbregas eller Nasri, men dei jobbar til krampa tek dei. Og det er framleis slik at ein kjem veldig langt i fotball med litt talent og hard jobbing. Dei skal ha sin del av æra for at Arsenal-skuta er i ferd med å bli retta opp etter ei litt stygg slagside. Eg gleder meg som eit barn til Wilshere er attende, og han vil bli del av ei sentral-line som faktsk etter kvart byrjar å bli smått anstendig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror du delvis er inne på en faktor her Good Old. Det begynner å tegne seg mer et lag nå, og ikke bare spillere som har en oppgave - å gi ballen til Fabregas. Ikke at Fabregas ikke jobbet og kjempet, men han ble for alene da det ofte ble forventet at han skulle dra frem en eller annen tryllekunst mens lagkameratene var mer avventende.

Link to comment
Share on other sites

For det andre, og enda gledelegare. Psyken og lagmoralen verkar å være sterkare enn på lang tid. Tenkje seg til å komme attende tre gonger, og det mot såpass sterk motstand. Når skjedde det sist?

 

Dette har du selvfølgelig helt rett i. Best kan det eksemplifiseres med kampen borte mot Blackburn. Vi ledet til pause mot det som kanskje er ligaens dårligste lag og det virket som gutta fikk panikk allerede i starten av andre omgang. Det er det verste jeg har sett av gutt, verre enn 8-2 tapet mot Manu hvor vi var desimert før kampstart, hadde spilt CL i forkant og skapte faktisk en del sjanser. Det raknet når vi faktisk satset offensivt ved å bytte ut den defensive midtbanespilleren for å kanskje klare uavgjort og i tillegg fikk en mann utvist!

 

Mot Chelsea fikk utligning mot oss på en scoring som vi aldri skulle fått mot oss da Santos skulle hatt frispark i forkant. Mot et sterkt Chelsea lag på deres bane holdt gutta hodene klare og scoret to til på rappen. Troen i laget er tilbake og jeg gleder meg til kampene som kommer nå. Det blir ingen black november i år!

Link to comment
Share on other sites

Bare jeg som synes at Kosc minnet litt om Tony Adams i går? Han er selvfølgelig ikke helt der, men jeg synes jeg ser noen likhetstrekk.

 

Tony Adams var sjef på offsidelinja. Selv om Kosc gjor mye bra, har han myyye å gå på når det gjelder den. Kanskje dette kommer seg med Vermaelen som partner.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...