Jump to content

29.10.11 Chelsea FC (B)


49 unbeaten

Recommended Posts

  • Replies 223
  • Created
  • Last Reply

Mertesacker underpresterer virkelig.. Ser ikke ut til å være den spilleren vi trenger bak der i kamper med tempo, men det visste vi vel også egentlig..

 

Problemet hittil har jo vært at begge tilfellene faktisk ikke har hatt noe å gjøre med tempo, men ved at Mertesacker rett og slett driter seg ut.

Link to comment
Share on other sites

Mertesacker har vært god i dag, MEN det er sett bort fra de to involveringene på baklengsmålene, så da har ikke det andre han har gjort så mye å si.

Santos har vært katastrofe. Ramsey og Song opp og ned. Arteta lite synlig. Walcott god. vPersie og Gervinho bedre etterhvert, men fortsatt under pari. Djourou har vært heldig at Chelsea sluttet å angripe Arsenals høyreside. Koscielny har vært ok.

Link to comment
Share on other sites

Vi slipper inn disse drittmåla vi alltid gjør. Syns Mertesacker skuffer i duellspillet idag.

Santos gjør også mye rart.

MEN denne kampen er vi med i og burde faktisk leda før Chelsea scoret.

Jeg tror laget løfter seg i 2 omgang for dette er på ingen måte avgjort...(hvis ikke Chelsea får mye dødballer da).

Spennende trio på topp som skaper en del.

Er bare å kjøre på for vi er definitivt like gode som Chelski spillemessig.

Mye må bedre seg på det defensive i 2 omgang. Er der Chelsea er bedre enn oss.

Link to comment
Share on other sites

Tragisk av Mertesacker på begge målene bakover. Santos er en defansiv tragedie, og Djorou er nok muligens en av ligaenes aller, aller svakeste fotballspillere. I tillegg, fungerer ikke Song.Mannen som får så alt for mye kreditt for å vinne ballen for så å slå den til motspiller, gjør det også i dag. Arteta har heller ikke vært med i kampen. Minimum to bytter i pausen må til, for dette er et av de svakeste Chelsealagene på mange år. Det bør være fullt mulig å ta poeng i dag. Men da er vi avhengige av at Wenger gjør det han vanligvis ikke gjør. Nemlig å se at forandringer må til.

Link to comment
Share on other sites

Latterlig svakt forsvarsspill atter en gang.. håper virkelig Vermaelen kommer inn i andreomgang sammen med Arshavin..

 

Slik arsenal "markerer" på dødballer så spiller det nok fint lite hvem som spiller der bak når motstanderne som regel får enten gå umarkert eller forran forsvarspillerene våres når de angriper ballen! Når det er sagt, så er jeg enig i at Vermaelen & Arshavin bør komme inn i løpet av andre omgang.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor starter Arsenals forsvarsspillere ute med Chelseaspillerne på cornere mot. er vel mye bedre å starte på egen strek/5meter for så å løpe ut. Eller tror de at det er offside på corner

 

Amen. En annen ting å bemerke er at vi plutselig nå ikke har en spiller på hver stolpe. Hadde vi hatt en spiller på hver stolpe så hadde det stått 1-1 fortsatt.

 

Tror vi taper 3 eller 4-1.

Link to comment
Share on other sites

Dette laget vil ALDRI klare å forsvare seg, UAVHENGIG av hvilke spillere vi har så lenge Wenger sitter ved roret. Koscielny ser jeg får godkjent, men det er i mine øyne vanvidd. Det var han sammen med Santos som opphevet offsiden gang på gang i begynnelsen. Han retter opp noe av inntrykket med hurtighet og duellspill.

Midtbanen vår er den dårligste i dag. Vi angriper med tre spillere og forsvarer oss med 4, tidvis 5 (+Song). Arteta og Ramsey blir altfor ofte joggende etter i ingenmannsland.

Tragisk at Gervinho ikke setter sjansen sin. FY FY FY! Nesten like tragisk markering av Terry i regi av Mertesacker. Vermaelen inn for JD, og Arshavin inn for Arteta/Ramsey.

Link to comment
Share on other sites

Walcott serverer et par sjanser til 1-0 på gullfat. Vi burde i alle fall scoret på en av dem og tatt iniativet i kampen. Istedet skjer det som ofte skjer når man ikke tar sjansene sine, motstanderen gjør det i steden. Chelsea tar ledelsen på en kombinasjon av gode prestasjoner og kommunikasjonssurr hos oss. Vi spiller egentlig ikke så ille, og 1-1 kom som en følge av klasse fra Ramsey og Gervinho. RvP har bare å putte. Så er det dødball da, der det går for mye i soner og for lite på markering. Resultatet er at det blir relativt lett for Terry å krige inn 2-1. Skjønt rare krigen er det ikke, til det er avstandene for store Per.

 

Her er det bare å brette opp ermene. Chelsea er ikke lenger så solide som de var for noen år siden, men det er jo heller ikke Arsenal, så.........!! Uansett, gi gass. Dette er ikke tapt ennå, men neste mål MÅ bli rødt.

Link to comment
Share on other sites

Dette laget vil ALDRI klare å forsvare seg, UAVHENGIG av hvilke spillere vi har så lenge Wenger sitter ved roret. Koscielny ser jeg får godkjent, men det er i mine øyne vanvidd. Det var han sammen med Santos som opphevet offsiden gang på gang i begynnelsen. Han retter opp noe av inntrykket med hurtighet og duellspill.

Midtbanen vår er den dårligste i dag. Vi angriper med tre spillere og forsvarer oss med 4, tidvis 5 (+Song). Arteta og Ramsey blir altfor ofte joggende etter i ingenmannsland.

Tragisk at Gervinho ikke setter sjansen sin. FY FY FY! Nesten like tragisk markering av Terry i regi av Mertesacker. Vermaelen inn for JD, og Arshavin inn for Arteta/Ramsey.

 

Det er en grunn til at jeg helst vil se at vi spiller med to dype midtbanespillere (i dette tilfellet Song og Arteta) mens Arshavin får en nærmest fri rolle bak van Persie. Det var det samme jeg ville i fjor når Fabregas var ute, men det skjedde heller ikke da. Vi får bare be til høyere makter om at Wenger smeller hodet i et garderobeskap og får en åpenbaring.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...