Jump to content

29.10.11 Chelsea FC (B)


49 unbeaten

Recommended Posts

2em1z14.jpg

-----------------------------------------

Premier League

29.10.2011 – Kl. 13.45

Stamford Bridge, London

Kampen sendes på TV2 PL HD1

 

 

 

 

 

 

 

Da er det igjen duket for et storoppgjør, denne gangen mot et Chelsea lag som i forrige runde snublet i et annet London derby mot nyopprykkede Queens Park Rangers. Kampen huskes kanskje best for de 2 røde og 7 gule kortene som Chelsea pådro seg, som antakeligvis vil bli straffet av FA etter at partene har forklart seg. Bosingwa, Cole og Drogba ble suspendert etter oppgjøret, men mens de to backene stod over Carling Cup kampen mot Everton og er klare for spill mot oss, så må Drogba fortsatt stå over to kamper grunnet sin tofotstakling like før pausen. Ellers er Torres nå ferdig med å sone de tre kampene han ble utestengt for sin hodeløse takling midt på banen i en tidligere kamp.

 

Arsenal derimot spilte på seg enda litt mer selvtillit etter en sterk seier over Stoke City, mye takket for supersub Robin van Persie som kom inn i andreomgang og puttet ballen to ganger for å sikre en forsinket bursdagsgave til 62 år gamle Arsene Wenger. I tirsdagens Carling Cup kamp mot Bolton byttet Wenger hele laget, men selv om The Trotters stilte med nærmest toppet mannskap klarte våre reserver/ungutter å bringe inn nok en sterk seier og videre avansement til kvartfinalen for 9. året på rad. Et av flere lyspunkt i kampen var returen til Thomas Vermaelen fra to måneders skadefravær, de andre var nykommeren fra Sør Korea, Ju Young Park, og Andrei Arshavins angrepsspill som delvis lekte med erfarne Cahill og Knight.

 

Skader:

  • Wilshere
  • Sagna
  • Jenkinson
  • Eastmond
  • Gibbs?

Lagenes 5 siste kamper:

Arsenal: LWWWW

Chelsea: WWWLW

 

Jeg dropper å ta med lagoppstillingene fra forrige kamp i Carling Cupen siden begge lagene byttet ut nesten hele laget fra de som startet den forrige Premier League runden.

 

 

Spillerbørsen finner du her.

Siste frist for å legge inn børs er samme dato som neste kamp

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 223
  • Created
  • Last Reply

Min drømmeoppstilling for lørdag:

Szczesny

Koscielny - Mertesacker - Vermaelen - Santos

Song - Arteta

Walcott - Arshavin - Gervinho

v. Persie

Syntes virkelig at Arshavin bør få en kamp til i samme rolle som han hadde mot Bolton. Med han på banen så får vi en spiller som kan slå de pasningene Arteta, Song og Ramsey sjeldent slår samtidig som han vil strekke Chelsea-forsvaret med smarte løp og sørge for at van Persie får større rom å boltre seg i eller visa versa.

Link to comment
Share on other sites

Min drømmeoppstilling for lørdag:

Szczesny

Koscielny - Mertesacker - Vermaelen - Santos

Song - Arteta

Walcott - Arshavin - Gervinho

v. Persie

 

Syntes virkelig at Arshavin bør få en kamp til i samme rolle som han hadde mot Bolton. Med han på banen så får vi en spiller som kan slå de pasningene Arteta, Song og Ramsey sjeldent slår samtidig som han vil strekke Chelsea-forsvaret med smarte løp og sørge for at van Persie får større rom å boltre seg i eller visa versa.

Støtter denne Stefan B. I likhet med deg har jeg et dypt ønske om å se Arshavin sentralt, slik at han kan få prikket inn storformen. Det trenger vei mot Chelsea! Chelsea vi helt sikkert gå ut i et forrykende tempo for å reise kjærringa etter forrige helgs fadese. Da er det viktig å ha kontringssterke spillere som Walcott og Arshavin der oppe som kan true Chelseas bakrom. For første gang denne sesongen gleder jeg meg skikkelig til kamp, for nå har jeg troen på hvertfall 1 poeng, om ikke 3. Dette avhenger av at forsvaret er topp skjerpet og fortsetter i samme stil minus slike episoder som vi så mot Bolton. Dette blir ulidelig spennende.

 

 

COME ON YOU ARSENAL!

Link to comment
Share on other sites

jeg for min del håper dette kan være en kamp for Theo! syns han har vært usynlig i det siste,kanskje et offensivt Chelsea lag på hjemmebane kan åpne litt for Speedy?

er forøvrig synd om Benayoun ikke kan spille,han har overraska meg positivt!

Link to comment
Share on other sites

Min drømmeoppstilling for lørdag:

Szczesny

Koscielny - Mertesacker - Vermaelen - Santos

Song - Arteta

Walcott - Arshavin - Gervinho

v. Persie

 

Syntes virkelig at Arshavin bør få en kamp til i samme rolle som han hadde mot Bolton. Med han på banen så får vi en spiller som kan slå de pasningene Arteta, Song og Ramsey sjeldent slår samtidig som han vil strekke Chelsea-forsvaret med smarte løp og sørge for at van Persie får større rom å boltre seg i eller visa versa.

 

Stiller meg bak denne oppstillingen muligens med unntak av Walcott. Hvis Bønna kan spille vil jeg ha ham på flanken, men da dette er usannsynlig vil jeg nesten foretrekke Park. Han har sannsynligvis ennå litt å gå på tempomessig, men med hans påståtte enorme løpskapasitet kan han krige på flanken før Walcott kommer inn de siste 30 minuttene og løper slitne Chelseabein i senk.

Link to comment
Share on other sites

Chelsea er store favoritter i denne kampen. På nettet kan du få 1,67 i odds dersom CFC vinner. Uavgjort gir 4 i odds, mens seier til Arsenal gir hele 6 i odds.

 

Jeg har kikket litt på Chelseas mulig startoppstilling. Den kan muligens bli slik:

 

Mata - Torres - Sturridge

Meireles - Lampard - Mikel

Cole - Terry - Ivanovic - Boswinga

Cech

 

Av disse spilte Mikel og Cech ca. 1 time mot Everton på onsdag, mens Ivanovic spilte 120 minutter. Sturridge spilte en halv time. Resten av spillerne ble spart. Dersom det ikke fungerer offensivt for Chelsea tror jeg Villas-Boas vil kvie seg for å bruke spillere som Anelka, Malouda og Kalou siden de alle spilte 120 minutter på onsdag.

 

Det er to veldig like lag som møtes. Begge lagene har en posessionstil med mange kortpasninger på fot. Begge lagene ligger kompakt når motstander har ballen og ønsker å eksplodere i kontringsspillet.

 

Jeg blir ikke forundret dersom dette ebber ut i et sjansefattig 0-0 resultat.

Link to comment
Share on other sites

Wenger - Arshavin is at ease in central role

 

Vel monsieur Wenger. Kanskje du endelig skal la han få slippe skikkelig til i den rollen? :wub:

 

Forøvrig når det gjelder Benayoun så kan han ikke spille mot Chelsea så det etterlater ikke akkurat mange spillere som kan spille på kanten.

 

Kan vel tyde på at Wenger KANSKJE begynner å vurdere en noe mer lignende 4-4-2 formasjon som vi gjorde for noe år tilbake med Bergkamp som hengende spiss.

I denne formasjonen mangler det i alle fall ikke på mulige kombinasjoner med stallen vi rår over per dags dato, mange spillere kan bekle både den hengende spiss rollen og "striker" rollen med stort hell.

Link to comment
Share on other sites

Hyggelig av Wenger å opplyse oss om dette, men dette har vi visst i årevis allerede, og vi har forundret oss over hvorfor denne playmakeren har blit stuet bort på venstrekanten. Et offer for systemet og for Fabregas' alt for offensive rolle. Etter min mening, og jeg tror flere med meg.

 

Det er spennende hvis Wenger nå gir Arshavin den rollen han (eller RvP) skulle hatt hele tiden, selv i "Fabregassystemet".

Link to comment
Share on other sites

Hyggelig av Wenger å opplyse oss om dette, men dette har vi visst i årevis allerede, og vi har forundret oss over hvorfor denne playmakeren har blit stuet bort på venstrekanten. Et offer for systemet og for Fabregas' alt for offensive rolle. Etter min mening, og jeg tror flere med meg.

 

Det er spennende hvis Wenger nå gir Arshavin den rollen han (eller RvP) skulle hatt hele tiden, selv i "Fabregassystemet".

 

Jeg er åpen for at Arshavin kan tre inn i denne rollen, uenig i at RvP skal gjøre det. RvP har etter mitt syn aldri fungert optimalt i Bergkamprollen, han har en tendens til å sinke spillet ved å holde for lenge på ballen og jeg kan ikke huske at han noen sinne "Connected" virkelig godt med noen når tidligere spilte i den rollen. RvP skal spille der han spiller, stats'en hans er bevis nok for at han er på rett plass.

 

Jeg har lenge merket meg at en rekke debattanter her på forumet og ikke minst herr Palmer, lenge har hevdet at Arshavin er feilplassert ute på kanten. Jeg kan ikke huske at det var så mye kritikk av hans plassering på banen når han først kom til oss og til tider herjet med forskjellige motstandere, deriblant når han scoret fire mot Liverpool. Allikevel er jeg åpen for at han kan spille i bergkamprollen, på venstrekant eller er jeg nok redd at han ganske ofte bør starte på benken.

Link to comment
Share on other sites

Håper inderlig at Wenger starter med Vermaelen. På tross av at Arsenal har vunnet de siste kampene, har det ikke vært overbevisende det vi har fått presentert.

Kos kan kanskje anvendes på h.back, JD er for "kantete" i den posisjonen. Moro om Arshavin hadde fått en annen rolle på banen, og enda bedre om Walcott hadde varmet benken. (gjør gjerne mine ord til skammen Theo...).

Klarer vi Chelski er vi virkelig påmeldt i kampen om 4.plassen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror vi vinner og i tillegg tror jeg Manu taper poeng mot Everton. Skjer det, så kan annenplass være realistisk i år. Det fine med fotball er at det alltids er lov til å håpe.

 

Kampprogrammet i black november ser ikke så galt ut, tror vi får mange gledelige stunder i måneden som kommer.

Link to comment
Share on other sites

Flere som tror at kampen ender 0 - 0, De siste 5 møtene mellom lagene har endt med minst 2 mål, og jeg tror ikke dette blir noe unntak. Chelsea har ikke holdt et clean-sheet i ligaen siden første ligarunde, og vi har ikke akkurat vært potte tette bakover vi heller - selv om det har vært forbedringer i antall innslupne mål. van Persie er i øyeblikket kanskje verdens beste spiss (hvis vi ikke regner med Messi og Ronaldo som spisser) og Gervinho viste sist kamp hva som ligger i han. Vermaelen er ventet å starte, og uten Drogba på laget har Arsenal en meget god statistikk mot Londonrivalene (2 seire og 1 uavgjort). Det blir heller ikke noe bananskudd å se fra Essien. De jeg er mest redde for er Lamps og Sturridge, mens det er bare et tidsspørsmål før Torres våkner. Terry og Ivanovic kan bli farlige på dødballer. Ramires og Mata kan være jokere, men de er veldig variable. Vi er underdogs og få har troen på oss. Det er da vi gjerne gjør det bra! Gleder meg stort til kampen. Håper Walcott kan få utnyttet farten sin, eventuelt at han stenger av Cole sine offensiv løp ved at backen ikke kan etterlate seg masse tomrom bakover.

 

Mitt tips: 1 - 2. Jeg tror vi ikke taper!

Link to comment
Share on other sites

Ramires og Mata kan være jokere, men de er veldig variable.

Ramires er vell ute med en kneskade, så er nok Meireles som kommer inn i stedet. Han har et bedre skuddbein fra distanse enn Ramires, men dårligere tempo og mindre gjennombruddskraft, så spiller ikke noe stor rolle hvem som spiller.

Link to comment
Share on other sites

Ramires er vell ute med en kneskade, så er nok Meireles som kommer inn i stedet. Han har et bedre skuddbein fra distanse enn Ramires, men dårligere tempo og mindre gjennombruddskraft, så spiller ikke noe stor rolle hvem som spiller.

 

Ramires er visstnok klar for kamp. Det betyr dermed at det mest sannsynligvis blir Ramires - Lampard - Meireles som danner midtbanen, med en forsvarsrekke bestående av Sturridge - Torres - Mata.

Link to comment
Share on other sites

 

Ramires er visstnok klar for kamp. Det betyr dermed at det mest sannsynligvis blir Ramires - Lampard - Meireles som danner midtbanen, med en forsvarsrekke bestående av Sturridge - Torres - Mata.

Ikke rart Chelsea ikke har holdt et cleen sheat siden første runde når de spiller med den forsvarsrekka :)

 

Ellers ryktes det om at Arsenals hemmelige våpen kommer til å bli brukt i denne kampen: http://themondaysupp...s-league-quest/ :lol:

Link to comment
Share on other sites

Ikke rart Chelsea ikke har holdt et cleen sheat siden første runde når de spiller med den forsvarsrekka :)

 

Ellers ryktes det om at Arsenals hemmelige våpen kommer til å bli brukt i denne kampen: http://themondaysupp...s-league-quest/ :lol:

 

:angel: en ting vi må passe oss for er hvordan de har tilpasset spillet sitt til å spille "out from the back". Det er rett og slett forrykende :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...