Jump to content

29.10.11 Chelsea FC (B)


49 unbeaten

Recommended Posts

  • Replies 223
  • Created
  • Last Reply

Flere som tror at kampen ender 0 - 0, De siste 5 møtene mellom lagene har endt med minst 2 mål, og jeg tror ikke dette blir noe unntak. Chelsea har ikke holdt et clean-sheet i ligaen siden første ligarunde, og vi har ikke akkurat vært potte tette bakover vi heller - selv om det har vært forbedringer i antall innslupne mål. van Persie er i øyeblikket kanskje verdens beste spiss (hvis vi ikke regner med Messi og Ronaldo som spisser) og Gervinho viste sist kamp hva som ligger i han. Vermaelen er ventet å starte, og uten Drogba på laget har Arsenal en meget god statistikk mot Londonrivalene (2 seire og 1 uavgjort). Det blir heller ikke noe bananskudd å se fra Essien. De jeg er mest redde for er Lamps og Sturridge, mens det er bare et tidsspørsmål før Torres våkner. Terry og Ivanovic kan bli farlige på dødballer. Ramires og Mata kan være jokere, men de er veldig variable. Vi er underdogs og få har troen på oss. Det er da vi gjerne gjør det bra! Gleder meg stort til kampen. Håper Walcott kan få utnyttet farten sin, eventuelt at han stenger av Cole sine offensiv løp ved at backen ikke kan etterlate seg masse tomrom bakover.

 

Mitt tips: 1 - 2. Jeg tror vi ikke taper!

Kampen ender ikke 0-0.Det er helt sikkert.Ikke noe grunnlag for å tro det heller. Hvor ofte spiller vi målløse kamper. Tror på en god kamp. God kamp for meg er at vi er gode. Tror selvtilliten vår stabiliserer seg ytterligere etter denne kampen.

Link to comment
Share on other sites

Blir vel en bra test dette hvor god vi egentlig er mot topp tre pr. dags dato. VI har til gode å spille bra på bortebane i PL denne sesongen og må innrømme at jeg tviler på det går særlig bedre i dag.

Likevel kan vi absolutt kapre poeng på brua hvis vi jobber knallhardt defensivt og holder aggresiviteten oppe gjennom hele kampen.

Personlige feil må lukes vekk og det gjelder å ta sjansene offensivt når de byr seg. Effektivitet særdeles viktig i disse storkampene.

 

Forventer en tøff fysisk kamp og blir faktisk overrasket hvis begge lag avslutter kampen med 11 mann.

Er forberedt på all slags utfall idag, men er Arsenal i godlune og gir jernet kan dette gøy!

En seier vil være en enorm "confidence booster", men er også fornøyd med uavgjort.

Link to comment
Share on other sites

Forøvrig er dette laget (som ikke akkurat hadde vært særlig vanskelig å spå om man var litt konservativ som Wenger)

Szczesny

Djourou - Mertesacker - Koscielny - Santos

Arteta - Song - Ramsey

Walcott - v. Persie - Gervinho

Link to comment
Share on other sites

Uff, Schau.. Van Persie muligens topp 5 spisser i Premier League? Glad i sene besøk? Han var sikta for voldtekt for 6-7 år siden, etter det har oppførselen vært eksemplarisk og han virker som en av de fotballspillerne som virkelig lever som en idrettsmann.

 

Han ble aldri siktet, men var mistenkt en god stund.

 

http://www.worldsoccer.com/news/van-persie-rape-charge-dropped

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...