Jump to content

Alex Oxlade-Chamberlain


Kris-A

Recommended Posts

Skulle akkurat til å nevne Walcott, ja. Ox har vel knapt en håndfull gode kamper for oss. Latterlig hvis han får en ny, forbedret kontrakt nå, syns jeg.

 

Håndfull er vel å ta i også. Manchester United, AC Milan og Blackburn er vel de kampene hvor han har vært på sitt beste. Dog var han veldig god i disse kampene, men ellers har det vært OK eller glimtvis.

 

En ny kontrakt har det vært snakk om en god stund nå. Ditto det samme angående Jenkinson. Virker som om det ikke trengs mer enn 5-6 gode kamper for å få doblet lønnen sin når man ligger på £15-25k. Er ikke rart vi sliter med høye lønninger.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 209
  • Created
  • Last Reply

Så la oss si det på denne måten - vi venter en sesong til med å innlede kontraktsforhandlinger med Oxlade-Chamberlain som da vil ha to år igjen på kontrakten sin. Oxlade-Chamberlain takker nei og vil vente til slutten av sesongen igjen - la oss si han begrunner dette med at han vil "spille spiss" - og vi havner i den velkjente knipa igjen med en spiller med et år igjen på kontrakten sin som åpenbart sonderer markedet for tilbud Arsenal ikke kan eller vil matche. Hørt den før?

 

For å snu situasjonen litt: Hvordan ville reaksjonene her vært for to år siden om Walcott hadde signert en femårskontrakt på stor lønn? Walcott som delte fansen som ingen andre på den tiden og ikke kunne noe særlig annet enn å løpe fort, men som nå har blitt selve ikonet på Arsenals såkalte inkompetanse med å forhandle kontrakter.

 

Da syns jeg det er ironisk at en ny kontrakt til Oxlade-Chamberlain skal være et problem når det er akkurat slike situasjoner de forsøker å forhindre. Oxlade-Chamberlain er såpass ung, talentfull og ikke minst engelsk at han alltid vil ha en verdi selv om ikke skulle innfri helt for oss. At vi forsøker å binde han på en langsiktig plan mener jeg er en selvfølge - men jeg skjønner at i disse tider kan ikke Arsenal gjøre noe som helst med noen som helst uten at noen vil slå i bordet og mene det er feil.

Link to comment
Share on other sites

Chamberlain signerte vel en 6-årskontrakt når han ble kjøpt (eller 5, men mener det var 6) så mtp. at han da vil ha 3-4 år igjen av kontrakten sin så syntes jeg ikke det begynner å haste noe særlig.

 

Når unge spillere (18-27 år) har 3 år igjen på kontrakten sin så syntes jeg det burde begynne å komme noen samtaler mellom klubben og spiller angående fremtiden. Altså neste sommer for Chamberlain.

 

Det samme gjelder for Walcott i mine øyne. Hvis det allerede da var klart at Walcott forlanget for mye penger eller ikke hadde intensjon om å signere så burde han ha blitt solgt samme sommer eller året etter. Da ville vi i det minste fått en høy overgangssum og sittet med alle kortene på hånda.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Started vs Pool, Won 2-1 (subbed 73rd Min)

Started vs Southampton, Won 6-1

Started vs Villa, drew 0-0 (subbed 77th Min)

Started vs Spurs, Won 5-2 (Subbed 69th Min)

Started vs WestBrom, won 2-0 (subbed 78th)

Started vs Reading, won 7-2 (subbed 74th Min)

Started vs Wigan, won 1-0 (subbed 75th Min)

Started vs Newcastle, won 7-3 (subbed 74th Min)

Started vs Southampton, drew 1-1 (subbed 73rd Min)

Started vs Stoke, Won 1-0 (subbed the 70th Min)

 

Not Bad Oxlade... Not Bad.

 

+ Started today vs Swansea, Won 2-0 (subbed 70th minute)

 

NICE!

 

Tatt fra Arsenal Mania.

 

Ikke en altfor dårlig statistikk det gitt. Skjønner ikke hvorfor han ble tatt av banen fremfor Walcott i går. Wilshere skrev vel i kamptråden at fitnessen til Chamberlain er dårlig, men jeg syntes virkelig ikke han så merkbart sliten ut. Jobbet hardt og var god. En av hans beste kamper denne sesongen.

 

Burde starte neste kamp også i mine øyne.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 2 weeks later...

Ox er en av spillerne som har markert seg positivt i høst. God kamp i går. Han har en egenskap som har manglet i laget; viljen og evnen til å ta initiativ. Men det mangler enda litt på sluttproduktet; avslutninger for eksempel. Det er for mange initiativ som løper ut i sanden.

Link to comment
Share on other sites

Han har prestert på et mye mer stabilt nivå så langt i år. Og det er et av skrittene til å bli en "starter". Så er spørsmålet om Wenger anser ham som mer sentral etterhert, eller om det er bedre å bruke han på vingen nettopp pga farta.

Link to comment
Share on other sites

Han har prestert på et mye mer stabilt nivå så langt i år. Og det er et av skrittene til å bli en "starter". Så er spørsmålet om Wenger anser ham som mer sentral etterhert, eller om det er bedre å bruke han på vingen nettopp pga farta.

Tror at han kan være god å ha både på vingen og sentralt. Syns han har tatt store steg til nå i år, er vel klar over at det kan bli mindre tid på banen nå som vi har Alexis i tillegg til Theo.

Akkurat som Welbeck og Jack mangler han dog endeprodukt. Av og til ønsker jeg meg nesten Gibbs i avslutterposisjon foran de 3 andre..

Ser for meg at han og Ramsey foran Arteta kan være bra begge veier, selv om Ox ikke er spesielt god defensivt er halve jobben å gå opp i duellene og Ox har styrken og hurtigheten til det.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

han hadde en skikkelig dårlig kamp mot Newcastle, og 2015 har absolutt ikke vært Ox sitt år.... Var en periode var han virkelig var et friskt pust når han kom inn, var en spiller som kom inn og satte nesa mot mål når resten av laget trilla ball rundt motstanderforsvaret, nå prøver han det samme men lykkes i liten grad. Mister ballen for mye og har for dårlige innlegg fra sida, føler ikke at han får brukt farta si godt nok heller! Tror han må gjøre som det har vært snakk om med Ramsey at det er "back to basics" og begynne å spille litt enklere og få en god følelse/selvtillit gjennom det.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig at han trenger spilletid over TID. Dog hadde det IKKE gjort noe at han ble lånt ut en halv sesong. Tror det både kunne skjerpet han litt, samtidig som han nok kunne fått mer spilletid ett annet sted. Utviklingen han nå viser er USUNN...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...