Jump to content

Alex Oxlade-Chamberlain


Kris-A

Recommended Posts

15. Alex Oxlade-Chamberlain

 

gun__1312904746_player_chamberlain.jpg

 

 

Fullt navn: Alexander Mark David Oxlade-Chamberlain

Kallenavn: -

Nasjonalitet: Engelsk

Født: 15 August 1993

Fødested: Portsmouth, England

Posisjon: Angrep, ving

Høyde: 180 cm

Overgang: 8 August, 2011

Arsenal-debut: 28 August 2011, mot Manchester United. (Premier League)

Klubber:

2010–2011 Southampton

2011– Arsenal

 

Ungdomsklubber:

2000–2010 Southampton

 

Rediger av moderator 05.09.11

 

Redigeringen er laget av Umlaut

 

 

 

 

Føler denne fyren fortjener en egen topic nå, i og med at vi har blitt linket til han siden januar.. Flere medier som skrev han var nære en overgang tidlig i sommer, før det ble stille, og nå blusser ryktene opp igjen

 

http://www.givemefootball.com/premier-league/liverpool-winger-target-set-to-join-arsenal-this-w

 

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2023376/Alex-Oxlade-Chamberlain-brink-12m-Arsenal-switch.html

 

Oxlade-Chamberlain spiller ving, og er mest kjent for sin enorme fart.. Han er 17 år, men fyller 18 den 15. August.. Wenger har hintet til signering denne uken, er dette mannen? Er Wenger villig til å punge ut 12 mill for nok ett talent? Jeg avskriver ingenting..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 209
  • Created
  • Last Reply

Hvis Wenger bruker såpass med penger på en 17-åring, men ingenting på en ny stopper.......

 

han må gjerne kjøpe chamberlain, men det må i så fall komme i tillegg til et par andre, og mye mer nødvendige signeringer; primært en ny stopper som du antyder.

Link to comment
Share on other sites

Ser ut til at det blir noe av denne overgangen.

 

YoungGunsBlog Jamie Sanderson

Oxlade-Chamberlain had spoken to Arsenal earlier in the summer, and agreed terms. He'd even been handed number 33 shirt.

 

YoungGunsBlog Jamie Sanderson

Looks like Alex Oxlade-Chamberlain is having a medical at Arsenal. Clubs failed to agree fee earlier in the summer.

 

EmmanuelF4 Emmanuel Y Frimpong

New Player Young And British #AFC #DEEEEENCH

 

ESPN melder at han er på medical, og at overgangssummen ligger på rundt 12 millioner pund.

 

Kilde: http://www.espn.co.uk/football/sport/story/104770.html?CMP=OTC-RSS

Link to comment
Share on other sites

La nå denne tråden fokusere på Alex O-C og ikke andre (manglende) kjøp. Dette er tydeligvis en prosess som har gått over mange måneder, og Wenger må da kunne fullføre et planlagt kjøp selv om det kanskje er andre posisjoner som har større behov for forsterkninger. Hvis dette går i orden så må vi da kunne glede oss over det uavhengig av behovet for forsvarsspillere.

Link to comment
Share on other sites

Glede oss over det?? Fysjom, fysjom. Nokon kan risikere å komme i godt humør her, og den slags tull skal me ikkje ha noko av.

 

Liker holdningen din, det skal du ha, og nå har vi endelig fått en duellsterk spiller som rydder opp på defensive dødballer og som faktisk har hørt om soneforvar. Neida, dette er sikkert spennende det.

Link to comment
Share on other sites

Southampton talenter er ikke feil å hente inn! Tenk hvor god denne karen kan bli om han slipper unna skademarerittet som Walcott har slitt med. Alltid fint med ungt britisk blod i rekkene. Satser på at Cahill eller Jagielka er neste engelskmann inn. Om Vermaelens skade er alvorlig så MÅ jo selv Wenger se at en stopper må inn. Gjerne før helgen.

Link to comment
Share on other sites

Liker at Wenger fortsetter å hente inn Engelske tallenter, og man kan snart se at vi i fremtiden vil ha en majoritet av Engelske spiller i startelleveren, noe jeg ser som en bra ting så lenge kvaliteten macher behovet. En spennende spiller som jeg ønsker velkommen.

Link to comment
Share on other sites

Helt klart en spennende spiller, men herregud £12M på en 17-åring er det siste vi trenger akkurat nå!

 

Disse £12M kunne blitt brukt på en midtstopper eller venstreback som faktisk holder Arsenal klasse (hvertfall tett oppunder) i motsetning til nok et talent som trenger alt fra 1 måned til 6 år før de begynner å bli ordentlig klassespillere.

 

Meget bittersøt ettersmak her hvis denne handelen går igjennom..

Link to comment
Share on other sites

Helt klart en spennende spiller, men herregud £12M på en 17-åring er det siste vi trenger akkurat nå!

 

Disse £12M kunne blitt brukt på en midtstopper eller venstreback som faktisk holder Arsenal klasse (hvertfall tett oppunder) i motsetning til nok et talent som trenger alt fra 1 måned til 6 år før de begynner å bli ordentlig klassespillere.

 

Meget bittersøt ettersmak her hvis denne handelen går igjennom..

 

Du må ta beløpene som verser i media med en klype salt. Jeg husker Wenger kommenterte prisen på Squillachi på arsenal.com hvor han sa at prisen var mye lavere enn det som kom fram i media. Dette etter hukommelsen

 

London Evening Standard som jeg anser for å være en meget seriøs avis operer med helt andre beløp. De skriver;

 

Oxlade-Chamberlain will cost the Gunners an initial £5million, rising to a potential £10m in performance-related add-ons.

 

Jeg aner ikke hvem, om noen av disse kildene som har rett her. I grunn er det ikke så veldig viktig heller. Hvis det stemmer at vi har fått inn en ung og talentfull spiller så gleder jeg meg over det og håper han blir en kjempesuksess. Hvordan dette slår ut på regnskapet vårt finner vi ut neste år allikevel ;)

Link to comment
Share on other sites

Tror dette er en bra investering..selv om forsvarsspiller er pri. 1 akkurat nå.

Unødvendig å være misfornøyd med at Wenger henter en av de de beste talentene selv om han koster mye. Sånn er de med engelske spillere.

Sier ikke nei takk til Joel Campbell heller hvis han ankommer.

Velkommen skal de være.

 

Men vi må ha en midtstopper og også en venstreback. Jeg tror det er penger i kassa, men Wenger har det med å dryge ut...det vet vi.

Link to comment
Share on other sites

Det er alltid fornuftig å investere langsiktig og dyrke fremtidige stjerner....men FOR FUCK'S SAKE? Hvis det er denne krabaten Wenger har brukt så mye tid og krefter på så skjønner jeg virkelig ingen ting. Han har selv adressert behovet for defensive forsterkninger. Er Carl Jenkinson løsningen på våre problemer i de bakre rekker?

Link to comment
Share on other sites

Helt klart en spennende spiller, men herregud £12M på en 17-åring er det siste vi trenger akkurat nå!

 

Disse £12M kunne blitt brukt på en midtstopper eller venstreback som faktisk holder Arsenal klasse (hvertfall tett oppunder) i motsetning til nok et talent som trenger alt fra 1 måned til 6 år før de begynner å bli ordentlig klassespillere.

 

Meget bittersøt ettersmak her hvis denne handelen går igjennom..

 

Helt enig... bruke 12 mill pund på en ung vingspiller nå????? galskap av verste sort etter min mening og nok et bevis på at Wenger ikke ser hvor problemene i Arsenal ligger. Når det er sagt skal jeg selvfølgelig støtte gutten om han først skulle komme til vår kjære klubb, og ingenting hadde vært bedre om jeg tok skammelig feil og Alex slår skikkelig til. Men her og nå blir jeg utrolig bekymra når Arsenal bruker pengene på denne måten.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig... bruke 12 mill pund på en ung vingspiller nå????? galskap av verste sort etter min mening og nok et bevis på at Wenger ikke ser hvor problemene i Arsenal ligger. Når det er sagt skal jeg selvfølgelig støtte gutten om han først skulle komme til vår kjære klubb, og ingenting hadde vært bedre om jeg tok skammelig feil og Alex slår skikkelig til. Men her og nå blir jeg utrolig bekymra når Arsenal bruker pengene på denne måten.

 

I følge The Guardian så stemmer ikke beløpet på £12 mill.

 

Alex Oxlade-Chamberlain at Arsenal for medical ahead of £10m move

 

• Fee reported to be initial £5m with £5m add-ons

 

Jeg tror ikke et utlegg på £5 mill nå hindrer oss å kjøpe en stopper, venstreback eller spiss hvis Wenger finner en han virkelig liker der ute til en pris han er villig til å betale.

 

The Guardian er min favorittavis i England og jeg stoler mye mer på det som står der sammenlignet med The Sun, The Mirror, The Daily Mail osv. Det er ikke dermed sagt at dette beløpet de bruker er korrekt.

 

I alle tilfeller, lykke til som Arsenalspiller Alex, hvis overgangen er i orden nå da. Jeg tar sjeldent slikt for god fisk før jeg leser det på arsenal.com.

Link to comment
Share on other sites

@JamieDalton82 Jamie Dalton

Liverpool had a bid rejected for Chamberlain - Utd were sniffing - I suppose Arsenal had to move or lose.

 

Hvis dette stemmer skjønner jeg at vi kjøpte han nå, dette kan jo og forklare hvorfor prisen ble såpass høy. Dette kjøpet påvirker vel uansett ikke valget om å kjøpe stopper eller ikke.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...