Jump to content

Alex Oxlade-Chamberlain


Kris-A

Recommended Posts

  • Replies 209
  • Created
  • Last Reply

Ikke lett å gjøre folk til lags. Wenger får kjeft om han ikke bruker penger, og nå jaggu kjeft fordi han bruker penger. Det er vel ikke noe som tilsier at man ikke kan kjøpe en stopper selv om man har kjøpt et av Englands største talenter?

 

Er vel ingen her inne som har skrevet Wenger skal bruke penger bare for bruke penger? De fleste her inne mener vi bør legge ressursene i defensive spillere med erfaring fra toppnivå, helst PL. Synes vi har nok "talenter" i troppen nå, trenger spillere som kan gjøre en jobb her og nå. Håper og tror det også kommer en stopper (noe annet hadde vært galskap), men nå blir det vel tilsvarende mindre midler igjen til en stopper.

Link to comment
Share on other sites

Oxlade-Chamberlain er jo et fantastisk talent, som allerede nå har et endeprodukt som er bra nok som reserve for Arsenal. Han vil også kunne starte enkelte kamper og skape frykt i de bakre rekkene hos vår motstander.

 

Det som dog er spennende, er å se hva Wenger gjør nå. Hvis denne nå blir klar, vil han da påstå at han har holdt det han har lovet? Han sa han håpte å kunne gi oss gode nyheter denne uka - Vil denne signeringen være bra nok til at Wenger kan si noe slikt?

 

Jeg påstår: Ja.

 

Det er ikke lenge siden han sa vi ville bli meget overrasket (i positiv forstand) over hvem som ville signere for klubben -> Out come Silvestre.

 

Så... vi får se... Jeg ønsker unggutten velkommen, men frykter at dette blir unnskyldninga til Wenger for ikke å hente flere spillere - "We could not findt the right player - We tried, but there was just noone available."

Link to comment
Share on other sites

Ikke lett å gjøre folk til lags. Wenger får kjeft om han ikke bruker penger, og nå jaggu kjeft fordi han bruker penger. Det er vel ikke noe som tilsier at man ikke kan kjøpe en stopper selv om man har kjøpt et av Englands største talenter?

 

Spot on AR!

 

Legg merke til at Wenger til stadighet henges ut som gjerrig, samtidig får han kritikk får at han ikke selger Nasri, Fabregas, Bendtner, Denilson, Squillachi, Almunia, Diaby, Rosicky, Arshavin og muligens enda fler. Er ikke det å velge å beholde Nasri i stedet for å selge han også en måte å bruke penger på?

Link to comment
Share on other sites

Spot on AR!

 

Legg merke til at Wenger til stadighet henges ut som gjerrig, samtidig får han kritikk får at han ikke selger Nasri, Fabregas, Bendtner, Denilson, Squillachi, Almunia, Diaby, Rosicky, Arshavin og muligens enda fler. Er ikke det å velge å beholde Nasri i stedet for å selge han også en måte å bruke penger på?

 

Definitivt. Men å beholde Nasri, sur og umotivert - det er ikke verdt £20mill +.

Link to comment
Share on other sites

Er vel ingen her inne som har skrevet Wenger skal bruke penger bare for bruke penger? De fleste her inne mener vi bør legge ressursene i defensive spillere med erfaring fra toppnivå, helst PL. Synes vi har nok "talenter" i troppen nå, trenger spillere som kan gjøre en jobb her og nå. Håper og tror det også kommer en stopper (noe annet hadde vært galskap), men nå blir det vel tilsvarende mindre midler igjen til en stopper.

 

Kjøpet av Chamberlain har ingen betydning for om det kommer en stopper eller ikke. Nå må vi glede oss over at et av Englands største talenter velger oss i kamp med alle de store klubene i PL.

Link to comment
Share on other sites

Har noen noe inside info om at Nasri er sur og umotivert?

 

Ingen røyk uten brann - og når det er så mye røyk...

 

Dessuten tviler jeg på at en spiller som ikke vil forlenge sin kontrakt, er spesielt fornøyd med tilværelsen. Det er en årsak til dette, og motivasjonen regner jeg med står litt i stil.

Link to comment
Share on other sites

Definitivt. Men å beholde Nasri, sur og umotivert - det er ikke verdt £20mill +.

 

Etter mye grubling har jeg også kommet til at jeg håper Nasri blir solgt, men velger Wenger å beholde han ett år til å heller la han gå gratis så skal jeg støtte han i det også. Hvis Wenger beholder han så tyder vel det på at han ikke fant en annen spiller som han på kort sikt antok kunne gjøre en like god jobb for oss som det han antar at Nasri kan gjøre. Og det sportslige bør komme foran det økonomiske, nå som vi har god økonomi.

Link to comment
Share on other sites

Har noen noe inside info om at Nasri er sur og umotivert?

 

Nei. Er nok bare rykter. Om Nasri får beskjed om at han må vente til sommeren med å finne ny klubb, så tror jeg han er profesjonell nok til å akseptere det, og gi alt for Arsenal denne sesongen. Vinner Arsenal trofeer, så kanskje han finner ut at det beste er å bli? Men det er en stor risiko å ta.

Link to comment
Share on other sites

Regner også med at Nasri er såpass prpfesjonell at han gir max. Tror heller ikke at Wenger har gitt opp muligheten for at han forlenger kontrakten. Ingen skal vel beskylde Flamini for å ikke gi max den siste sesongen han spilte for oss

Hvorfor satse på en spiller som kun er ute etter å se ut kontrakten. Er det ikke bedre å selge og heller hente inn en spiller som ser en framtid hos oss?

Link to comment
Share on other sites

Om det er 100% sikkert at Nasri ikke forlenger kontrakten, så er jeg enig i at det beste hadde vært å solgt han. Men er vi sikre på det? Uansett så er han så profesjonell at han kommer til å gjøre en god jobb for oss denne sesongen

Det ville vel vært dumt for Nasri om han ikke ga max hvis han skulle bli ut kontrakten, ettersom han da kan miste interessen som er rundt ham ved å spille dårlig for oss.

Link to comment
Share on other sites

Om det er 100% sikkert at Nasri ikke forlenger kontrakten, så er jeg enig i at det beste hadde vært å solgt han. Men er vi sikre på det? Uansett så er han så profesjonell at han kommer til å gjøre en god jobb for oss denne sesongen

Vi har ikke sjanse til å konkurrere med de lønningene mange klubber kan tilby en kontraktsløs Nasri. I tillegg så kan han håve inn et sign-on fee på flerfoldige millioner. Har han ikke signert før 1. Januar så er han tapt. Hvis han hadde vært lojal nok til å takke nei til en dobbling av lønna som f.eks City kan tilby så hadde han signert ny kontrakt med oss allerede.

Link to comment
Share on other sites

Det ville vel vært dumt for Nasri om han ikke ga max hvis han skulle bli ut kontrakten, ettersom han da kan miste interessen som er rundt ham ved å spille dårlig for oss.

 

Eller blitt for opptatt av å selge seg selv, og dermed ikke fungert godt i laget. Finnes mange muligheter, og alle blir spekulasjoner. Men jeg tror ikke det finnes en spiller som er verdt en potensiell overgangssum + lønn for å beholde han 1 sesong. Så viktig er han ikke.

Link to comment
Share on other sites

Fint med enda et nytt talent, for all del. Men satse på fremtiden når Wenger har vist klare tegn til at han ikke skal satse på nåtiden? På tide at han får opp øynene og kjøper forsvarsspillere. Det er tross alt under en uke til seriestart, og halve laget er skadet.

 

Kall meg gjerne kritisk og negativ, men det er ikke uten grunn!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...