Jump to content

Alex Oxlade-Chamberlain


Kris-A

Recommended Posts

 

Dette er pisspreik fra ende til annen.

 

Per har vist seg å være et meget godt kjøp. Du får ikke så mange kamper for det tyske landslaget uten å være en spiller av meget høy klasse. At han brukte noen kamper for å tilpasse seg, er naturlig når man kommer til et nytt land og ny liga.

 

Santos har også vist seg å være et godt kjøp. Han har tatt nivået i Premier Leauge raskere enn jeg hadde trodd. Han har også landskamper for Brasil.

 

Når det gjelder Park, så vil jeg bare påpeke at han ikke er fra Japan, men fra Sør-Korea. Å bruke uttrykk som Japsa, er usmakelig i mine øyne.

 

+1

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 209
  • Created
  • Last Reply

 

Dette er pisspreik fra ende til annen.

 

Per har vist seg å være et meget godt kjøp. Du får ikke så mange kamper for det tyske landslaget uten å være en spiller av meget høy klasse. At han brukte noen kamper for å tilpasse seg, er naturlig når man kommer til et nytt land og ny liga.

 

Santos har også vist seg å være et godt kjøp. Han har tatt nivået i Premier Leauge raskere enn jeg hadde trodd. Han har også landskamper for Brasil.

 

Når det gjelder Park, så vil jeg bare påpeke at han ikke er fra Japan, men fra Sør-Korea. Å bruke uttrykk som Japsa, er usmakelig i mine øyne.

 

Støtter deg i denne,

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Chamberlain dobler lønna?

 

Er det bare jeg som syntes dette er drøyt etter egentlig bare et halvt år på førstelaget? Kommer vel til å ende opp med en helt sinnsyk ukeslønn hvis han klarer å få ut potensialet sitt om et par sesonger..

Er jo kun spekulasjoner. Tviler sterkt på at det har rot i virkeligheten. Er sikkert sensasjonshungrige journalister som står bak

Link to comment
Share on other sites

Er jo kun spekulasjoner. Tviler sterkt på at det har rot i virkeligheten. Er sikkert sensasjonshungrige journalister som står bak

 

The Telegraph er vel ikke akkurat en avis som er ute etter dette? Klarer heller ikke å se sensasjonen ved at Chamberlain dobler lønna si. Hadde sensasjon vært målet så hadde de vel hoppet på vogna til Daily Mail, Daily Mirror og The Sun ved å påstå at Wenger var ute etter å selge unna mange av spillerene sine for å gå på en "spending-spree".

Link to comment
Share on other sites

The Telegraph er vel ikke akkurat en avis som er ute etter dette? Klarer heller ikke å se sensasjonen ved at Chamberlain dobler lønna si. Hadde sensasjon vært målet så hadde de vel hoppet på vogna til Daily Mail, Daily Mirror og The Sun ved å påstå at Wenger var ute etter å selge unna mange av spillerene sine for å gå på en "spending-spree".

He is likely to almost double his weekly salary.

Aka spekulasjon :)

 

Vet vi firresten at han har 25k nå? Kan vel tenkes han har såpass dersom lønna dobles?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Fin sak om vår lille juvel. http://www.telegraph...to-succeed.html

 

“It was really my first start in a massive game,’’ recalled Oxlade-Chamberlain. “Just before we were walking out to the tunnel, Thierry put me in a headlock and whispered in my ear: ‘I’ve been watching you in training. You have a bit extra, so try to run at people. Don’t waste today. Take people on, show the world what you can do, work hard, work back.’ That gave me massive confidence.”

...

Sooner or later, his time will come, preferably in the centre. “I do enjoy it in the middle. For years, I played centre-mid, or No 10, like Bergkamp.” And inspired by Thierry Henry.

Link to comment
Share on other sites

Syns det er litt merkelig. Har han virkelig fortjent en plass i troppen? For all del, han er et stort talent - men jeg syns hypen rundt han er helt ekstrem. Han har gjort noen gode kamper, noen dårlige, og svinget veldig i prestasjonene. Han har knapt spilt noe for oss i år. Det blir sikkert en fin erfaring, men jeg er redd for at det kan bli det samme sirkuset rundt han som med Walcott i sin tid. Håper AOC kan takle det bedre.

Link to comment
Share on other sites

Syns det er litt merkelig. Har han virkelig fortjent en plass i troppen? For all del, han er et stort talent - men jeg syns hypen rundt han er helt ekstrem. Han har gjort noen gode kamper, noen dårlige, og svinget veldig i prestasjonene. Han har knapt spilt noe for oss i år. Det blir sikkert en fin erfaring, men jeg er redd for at det kan bli det samme sirkuset rundt han som med Walcott i sin tid. Håper AOC kan takle det bedre.

 

Enig her bjornage. Syntes Chamberlain har vist at han er et meget stort talent (kampen mot Manchester United/city, Milan og Blackburn er alle gode eksempler), men han er altfor ustabil og ikke helt klar for å kunne spille en spesielt stor rolle i laget vårt helt ennå. Syntes f.eks. at Miyaichi og Vela har prestert langt langt bedre enn Chamberlain generelt sett og vært langt mer stabile, men Chamberlain er den som virker å ha det høyeste nivået pdd.

 

Kunne hatt veldig godt av et utlån som Wilshere fikk, men grunnet en ekstremt tynn og dårlig tropp så har ikke akkurat dette vært noen mulighet denne sesongen hvertfall..

Link to comment
Share on other sites

Blandede følelser med uttaket av Ox. Litt overraskende, men man har kanskje ikke flust av alternativer på venstresiden så det er muligens der han er tiltenkt en rolle. Blir overrasket om vi ser han sentralt, til tross for Hodgson sine uttalelser.

 

Skulle gjerne sett han fikk hvile og hatt en skikkelig oppkjøring, men samtidig har han ikke spilt forferdelig mye og sånn sett kan det være verdifullt med den matchinga han får under EM, både med trening og kamper. Han er en ydmyk kar og når han møter dette nivået vil jeg tro det får han til å ville jobbe enda hardere for å bli en "regular" både for de tre løver og hos oss.

 

Det skal ihvertfall bli moro å følge han. Ser for meg at han får noen innhopp og snurrer rundt med noen svimle backer !

Link to comment
Share on other sites

Synes troppen til england virker litt kjedelig å lite spetakulær.Vist de iløpet av en kamp kan kaste innpå en uthvilt ox som vil utfordre å imponere så kan det fort skape sjangser for england.

Tror det er litt av tanken til Roy,å ha Ox der som et lite uro moment for motstanderene,som tross alt ikke kjenner noe særlig til spilleren og hans kvaliteter.

Link to comment
Share on other sites

Bortsett fra egenskapen "engelskhet" så er ikke troppen veldig imponerende. Jeg skjønner godt uttaket av the Ox, da han tross alt innehar det lille ekstra. En fin spiller å kaste innpå når det går litt trått.

 

Walcotts første VM kom litt for fort ham, men The Ox virker som han har langt større selvtillit. Jeg tror og håper dette mesterskapet blir bra for ham.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

"This weather is a joke! Norway is too hot!!!" - The Ox på twitter

 

Skal bli spennende å se om han får spilletid i morgen, og om han klarer å vise nok til å bli satset på i EM. Uansett skal jeg sitte ringside med arsenaltrøyen med hans navn bakpå og gjøre det jeg kan for skape liv - og hvem vet, kanskje klarer man å lure til seg en signatur etter kampen også?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Overraskende, men moro med Chamberlain fra start. Fikk ikke til allverdens, men jobbet godt og ville mye. Og det er det jeg synes er så bra med han, han gjemmer seg ikke! Han må ha overbevist på trening og da vil det etterhvert løsne i kamp også !

Fortsatt litt uferdig i mine øyne (ikke unaturlig når man er 18 år), men du verden for et talent vi har !

Link to comment
Share on other sites

Overraskende, men moro med Chamberlain fra start. Fikk ikke til allverdens, men jobbet godt og ville mye. Og det er det jeg synes er så bra med han, han gjemmer seg ikke! Han må ha overbevist på trening og da vil det etterhvert løsne i kamp også !

Fortsatt litt uferdig i mine øyne (ikke unaturlig når man er 18 år), men du verden for et talent vi har !

 

godkjent debut for Ox. Hadde et par flotte tilløp som viste hans talent, men som også avsløre hans mangel på rutine i første omgang. Ellers var han mest synlig etter pause. Han tør å prøve og jobber godt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...