Jump to content

Hva er galt med Arsenal F.C?


Stefanb

Recommended Posts

Usmanov og R&W Holdings har sendt et brev til styret i Arsenal med kritikk mot Kroenke og Gazidis. Timingen er helt sikkert helt tilfeldig og ikke ment for å utnytte uroligheten som oppsto i går og videre i dag. Det er kjedelig at både Usmanov, Van Persie og andre spiller på fansens følelser med tåkete meldinger for å få frem sin egen agenda.

 

http://arsenaltrust....07_2012_(3).pdf

Edited by bjornage
Link to comment
Share on other sites

Synes vi skal gi kapteinsbindet ti Squillacci, Bendtner, Djourou eller lignende. Arsenal har det jo med å selge kapteinene sine. Vieira var i 3 år, Henry 2 år, Gallas 2 år, Fabregas 2 år, vPersie 1 år. Ikke akkurat kontinuitet! Noe annet med Tony Adams!

Link to comment
Share on other sites

Synes vi skal gi kapteinsbindet ti Squillacci, Bendtner, Djourou eller lignende. Arsenal har det jo med å selge kapteinene sine. Vieira var i 3 år, Henry 2 år, Gallas 2 år, Fabregas 2 år, vPersie 1 år. Ikke akkurat kontinuitet! Noe annet med Tony Adams!

 

Tony Adams kom fra en fotballgenerasjon hvor lojalitet og ære fortsatt betydde noe. Siste Arsenalspiller som kan regnes i samme kategori som Adams, er Dennis Bergkamp.

Link to comment
Share on other sites

Synes vi skal gi kapteinsbindet ti Squillacci, Bendtner, Djourou eller lignende. Arsenal har det jo med å selge kapteinene sine. Vieira var i 3 år, Henry 2 år, Gallas 2 år, Fabregas 2 år, vPersie 1 år. Ikke akkurat kontinuitet! Noe annet med Tony Adams!

Jeg kom med det eksakt samme forslaget her i vinter, og ble med rette satt på plass øyeblikkelig. For bakdelen med et slikt forslag er at den aktuelle kapteinen tross alt får "fast" plass på laget i kapteinsperioden, og å ha Squillacci fast i fireren bak neste sesong er vel ikke noe godt valg.

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi sier at kapteinsrollen i Arsenal ikke er synonymt med salg et par sesonger etterpå, hvem er da ønskelig som kaptein?

 

Min personlige favoritt er Bac.

Bac er en god kanditat, vil også anse Arteta som et godt alternativ. Han var vel kaptein et par kamper forrige sesong.

Edited by Gunner18
Link to comment
Share on other sites

Helt enig i Bac og Arteta, men ble ikke det sagt i fjor at Vermaelen skulle vær visekaptein? Eller er jeg helt på bærtur nå? I så fall blir det jo litt feil om han fortsetter som visekaptein og noen andre får kapteinsbindet før han.

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi sier at kapteinsrollen i Arsenal ikke er synonymt med salg et par sesonger etterpå, hvem er da ønskelig som kaptein?

 

Min personlige favoritt er Bac.

Han er et opplagt valg, både pga av at alderen gjør han mindre attraktiv, og selvsagt fordi at han er god og nyter respekt

Link to comment
Share on other sites

I mine øyne har vi 3 muligheter som både er sannsynlige og smarte valg. Sagna er den ene (dog ikke min favoritt). Den andre er Vermaelen (mitt 3. valg av disse) og til slutt min favoritt, Per Mertesacker.

 

Mertesacker burde være vår ubestridte nummer 1 i forsvaret - han er en koloss som også i sine kamper sørger for at vårt forsvar er organisert (vi spilte mye bedre defensivt når han var på banen forrige sesong), og oser autoritet.

 

Ja til Mertesacker!

Link to comment
Share on other sites

Nå hadde Tv2PL en sak om de ulike stopperene i en reportasje før kamp på vårparten, med hva det utgjorde for laget både med tanke på det poengmessige og ikke minst; baklengs. I denne reportasjen og de tallene de serverte, så lå Vermaelen langt foran nummer 2. Så; laget var best med Vermaelen som stopper både med tanke på defensive resultater og med hvor mange poeng laget tok. (Fant ikke noe på nett, så har ikke noe bevis på disse tallene. Orker selv ikke å lete igjennom alle kampene for å gi svaret)

 

Jeg mener Vermaelen burde være vår neste kaptein, og det argumenter jeg med følgende:

-Han har vært i klubben siden sommeren 2009, og er godt kjent av alle

-Han har tydeligvis en respekt i spillergruppa (godt likt og meget profesjonell)

-Aldri skandaler utenfor banen

-Han er en vinner som spillertype, gir 100%

-Han betyr mye i det bakre ledd, og har organisert denne lagdelen siden han kom. Ikke lett, med tanke på spillestilen til tider (naiviteten på midtbanen) og alle skadene.

-Han har opparbeidet seg mye rutine, og er i rett alder (blir 27år)

-Det virker som om han faktisk bryr seg om klubben, og det burde være pri1

Edited by vieira04
Link to comment
Share on other sites

...

-Han har tydeligvis en respekt i spillergruppa (godt likt og meget profesjonell)

-Aldri skandaler utenfor banen

-Han er en vinner som spillertype, gir 100%

-Han betyr mye i det bakre ledd, og har organisert denne lagdelen siden han kom. Ikke lett, med tanke på spillestilen til tider (naiviteten på midtbanen) og alle skadene.

-Han har opparbeidet seg mye rutine, og er i rett alder (blir 27år)

-Det virker som om han faktisk bryr seg om klubben, og det burde være pri1

Jepp, jeg er enig. Og nå må det jo snart bli på tide at vi får en kaptein som er villig å bli ved roret selv når det ser ut som om skuta skal gå ned.

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

Helt enig i Bac og Arteta, men ble ikke det sagt i fjor at Vermaelen skulle vær visekaptein? Eller er jeg helt på bærtur nå? I så fall blir det jo litt feil om han fortsetter som visekaptein og noen andre får kapteinsbindet før han.

 

Gi Arteta bindet. Han er i en alder der han kanskje spiller for sin siste klubb på øverste nivå og har de rette kvalitetene. Vermaelen kan fort bli den neste ut døra, sammen med Walcott, da han har vært på nippet tidligere.

Hva er galt med Arsenal? Jeg skulle likt å visst hva som ble sagt mellom RvP, Wenger og Gaz. Klubbens vei fremover er ikke en vei RvP vil gå og det burde bekymre mange....

Link to comment
Share on other sites

Tror det største problemet vårt ligger i styrerommet, for som det ser ut i mine øyner, så forsvant våre ambisjoner om å vinne samtidlig som David Dein forsvant. Som det virker på meg var han den som ville opp og frem for å vinne, mens de andre i styret bare tenker butikk, noe enkelt forklart. Slett ikke sikkert det er\var sånn.

 

Men vi kan jo se hvordan den røde delen av Manchester opererer, de henter inn vinnerskaller, og spillere som de trenger forøvrig, og det betaler prisen det koster for denne typen spillere, og derfor får de være med å velge på øverste hylle. Og de er "alltid" en utfordrer i alle turneringer. Selv de ryker ut tidlig nu og da, men da gjør de grep, og vips så er de seriøse utfordrere igjen. Og de har heller ingen rik kjøpe onkel i rævva, så hvorfor kan ikke Arsenal klare det?

 

Vi kommer aldri til å vinne noe når vi må vente til Chelsea, Manchester City og Manchester United har handlet ferdig, og vi plukker smulene de ikke trenger\vil ha.

Det burde være et lite tankekors at "lillebror" våger satse mer penger på gode spillere, og de kommer stadig nermere oss på tabellen, er vel snart bare tid før de går forbi.

 

Avstanden opp virker bare bli større, og avstanden ned blir bare mindre, så hva gjør vi når det er plutselig 6. 7. og 8. plasser vi kjemper for, når også Liverpool feier forbi oss. Ingen ambiøse spillere vil noensinne si seg fornøyd med å kjempe om 3. 4. plasser, Og igjen det litt sårt å se at Spurs "ruster" opp og vi "ruster" ned for hver sesong!!

Link to comment
Share on other sites

Tror det største problemet vårt ligger i styrerommet, for som det ser ut i mine øyner, så forsvant våre ambisjoner om å vinne samtidlig som David Dein forsvant. Som det virker på meg var han den som ville opp og frem for å vinne, mens de andre i styret bare tenker butikk, noe enkelt forklart. Slett ikke sikkert det er\var sånn.

 

Men vi kan jo se hvordan den røde delen av Manchester opererer, de henter inn vinnerskaller, og spillere som de trenger forøvrig, og det betaler prisen det koster for denne typen spillere, og derfor får de være med å velge på øverste hylle. Og de er "alltid" en utfordrer i alle turneringer. Selv de ryker ut tidlig nu og da, men da gjør de grep, og vips så er de seriøse utfordrere igjen. Og de har heller ingen rik kjøpe onkel i rævva, så hvorfor kan ikke Arsenal klare det?

 

Vi kommer aldri til å vinne noe når vi må vente til Chelsea, Manchester City og Manchester United har handlet ferdig, og vi plukker smulene de ikke trenger\vil ha.

Det burde være et lite tankekors at "lillebror" våger satse mer penger på gode spillere, og de kommer stadig nermere oss på tabellen, er vel snart bare tid før de går forbi.

 

Avstanden opp virker bare bli større, og avstanden ned blir bare mindre, så hva gjør vi når det er plutselig 6. 7. og 8. plasser vi kjemper for, når også Liverpool feier forbi oss. Ingen ambiøse spillere vil noensinne si seg fornøyd med å kjempe om 3. 4. plasser, Og igjen det litt sårt å se at Spurs "ruster" opp og vi "ruster" ned for hver sesong!!

Du er så absolutt inne på noe. Det er lite muskler å se fra vår side som skremmer våre argeste konkurrenter. Se bare på hva chelsea har hentet inn så langt? det skremmer i hvertfall meg....Hva tottene finner på vet man aldri, men de ikke redde for å bruke penger, selv om det ofte brukes feil dog... Heldigvis.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Følte for å ta opp noe:

 

Hvis Walcott forsvinner i før vinduet stenger så har vi altså mistet følgende førstelagsspillere de siste 12 månedene:

 

Cesc Fabregas, Robin van Persie, Alexandre Song, Samir Nasri, Theo Walcott og Gael Clichy.

 

Van Persie, Nasri, Walcott og Clichy var alle i samme båt forøvrig med 1 år eller mindre igjen på kontrakten.

Link to comment
Share on other sites

Saken er vel enkel...

Arsenal er for gnien på lønningene til de mest profilerte spillerne i forhold til konkurrerende lag. Snakker ikke om fantasilønningene til Shitty og Chelsea, men å bryte £100.000-grensen er tydeligvis uaktuelt i Arsenal. Tror vi mister mange spillere på å ikke strekke oss litt lenger. Det er bare å innse det...sånn har fotballverden blitt.

At våre aller beste eller mest etablerte spillere skal kunne tjene £120.000-150.000 i uka i Arsenal burde ikke være unormalt lenger og det hadde ikke sjokkert meg.

Slutt heller å gi de som ikke fortjener det så mye. Håpløst at middels gode spillere skal tjene £50.000-60.000 i uka når de knapt spiller eller er langt ifra god nok.

 

Alternativ 2 er at spillerne har mistet troen på det Wenger holder på med og øyner en utvei med ett år igjen på kontrakten. De ser ingen framskritt og vil bort. Det som svir mest er at de går til konkurrentene og gjør dem sterkere og gir mer tyngde i troppen deres.

Det henger nok sammen med at Wenger ikke klarer å bytte litt kurs når det kommer til å satse litt tøffere på transfermarkedet, variere spillestil, måten å spille fotball på og løse det som har vært problemene i flere sesonger osv.

Samtidig vet de fleste lagene vet hva de møter når de spiller mot Arsenal og knekker koden gang på gang. Legg seg bakpå å få 1 poeng eller kontre oss i senk som de argeste konkurrentene gjør.

Ja, han har kjøpt mer etablert, men selger jo unna de etablerte også nå. Så det stopper egentlig der. Jeg føler vi har til gode å forsterke laget ennå, men ender bare opp med å erstatte. Vi blir ikke bedre av det.

Har sagt det før og sier det igjen....mye har raknet på forhandlingsbordet siden David Dein ble pushet ut og Wenger er dyktig, men samtidig for sta.

Edited by Caribo
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...