Jump to content

2011.02.05 Newcastle B


Mr Chapman

Recommended Posts

Dette var kjedelig.

 

Selv om dette var en kollektiv svikt preget av uheldigheter (JD), så er jeg i alle fall av én klar formening etter å ha fått summet meg en stund:

 

Diaby bør få en solid bot.

 

Ja, det var en stygg takling, men du tar ikke en motspiller i nakken bakfra og kaster han i bakken. Du dytter ikke en motspiller i ryggen etter å ha blitt splittet opp. Du angriper ikke en annen spiller totalt uprovosert. Jeg har mye i mot Barton, men herregud - ut i fra TV-bildene så beklager Barton seg. Hva F*** foregår i hodet til Diaby? Har han glemt at Song er skadet? Det er så ufattelig irriterende. INGEN spiller går FORAN laget. Ja, jeg vet at han har knukket foten, men for pokker - det er lov til å kontrollere seg. Sleng heller en glose enn å gi Barton rennfart ned i gressteppet. TOSK.

 

Ja - jeg er dønn alvorlig. Wenger, dersom du hører meg: Straff Diaby så det svir SKIKKELIG. Slike spillere vil vi IKKE ha i NÆRHETEN av Arsenaldrakten. Jeg DRITER i om Diaby vil bli misfornøyd og ønsker seg vekk - jeg vil i alle fall ikke se han i førsteelveren i det hele tatt (selv om jeg aldri noengang har gjort det - noe som på forhånd preget innlegget mitt en smule om jeg skal være helt ærlig).

 

 

 

 

Når det er sagt burde Phil Dowd være flau over straffeavgjørelsene i dag, og jeg holdt på å rive av alt av håret mitt før endelig Trevor i TV2-studioet sa klart og tydelig at ingen av straffene burde blitt dømt.

 

Forøvrig burde hele laget gå inn i seg selv. Dette var et historisk comeback. INGEN lag har i PL tidligere kommet tilbake etter 4-0. Og dette var mot 'pies. Mot 'pies! En potensiell nedrykkskandidat med sjanglende forsvar og manglende dekning på topp. Dette var ikke Barcelona. Come'an gutter, dette vil vi ikke ha mer av. Det er 80 000+ på Camp Nou. Skjerpings.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 340
  • Created
  • Last Reply

Det får da finnes grenser for arsenalbriller. Rødt på Nolan OG Barton? Dette er ene og alene arsenal sin feil. Greit, billige straffer. Det er to mål. Men hva med de to andre? Vi er ikke så gode som vi tror, dessverre. Når vi ikke evner å holde på en 4-0-ledelse, så kan vi bare glemme ligagull.

 

Dette ødela helge så til de grader. Jeg orker snart ikke mer av dette!

Flere innlegg av deg her inne viser at du ikke har så mye Arsenal i deg i det hele tatt...

Hvis Diaby får rødt for å reagere på en provokasjon (som man MÅ si det er når en prøver å brekke beina på deg), så må vel Nolan få det samme når han reagerer på en provokasjon på en minst like gal måte!

Og når det gjelder Barton, så er det svært mange som har blitt utvist for en slik tackling, som f.eks Wilshere mot Birmingham!

Link to comment
Share on other sites

Det som er så latterlig ironisk er at man daglig leser artikler om at spillerne har lært, og at de er klare for utfordringen, blitt sterkere mentalt.

 

Bare piss! Gjeng med drittunger som aldri lærer. Får mest lyst til å begynne å grine!

Link to comment
Share on other sites

No må folk roe ned litt.. Diaby hadde faktisk ein god kamp før han blei utvist.. Han var involvert i mykje, deriblant fleire av måla..

 

ALLE kan gjere feil, inkludert Diaby.. Å seie at ein aldri vil sjå han i Arsenal-trøye igjen, at han manglar hjerne og det som verre er? Det må vere måte på til usakligheiter.. Det er lov å vere skuffa, men prøv for Guds skuld å ha litt perspektiv på ting.. Hadde vi vunne 4-2 eller til og med 4-3, så var det ingen som hadde sagt noko..

 

ALLE veit at Barton er ein dritt av dimensjonar, taklinga før kortet til Diaby var STYGG og kven veit kva han hadde lira av seg i forkant? Det unnskyldar ikkje Diaby, men det kan vere med på å forklare det..

 

Eg er ALLTID PROUD to be a gooner, tydeligvis i motsetning til ein del andre her inne..

Link to comment
Share on other sites

Dowd blir godkjent av deg?! leste jeg riktig? GODKJENT!! ?

For et innlegg, herregud hva er du for en supporter? Og toppes med Hate to be a Gooner ? Legg !

 

Ja, akkurat nå hater jeg å elske dette laget. Misforstå meg rett...

Og det blir for dumt å skylde på Dowd etter dette. Gutta er ikke tilstede i andre omgang (bortsett fra Szczesny, står til 9 i min bok, viser storhet), det Diaby gjør er helt høl i hue og Phil Dowd snyter jo soleklart Newcastle for et mål så vi skal ikke klage for mye.

Det er de 13 utespillerne som spilte i dag som må dele skylden for dette "nederlaget".

Link to comment
Share on other sites

No må folk roe ned litt.. Diaby hadde faktisk ein god kamp før han blei utvist.. Han var involvert i mykje, deriblant fleire av måla..

 

ALLE kan gjere feil, inkludert Diaby.. Å seie at ein aldri vil sjå han i Arsenal-trøye igjen, at han manglar hjerne og det som verre er? Det må vere måte på til usakligheiter.. Det er lov å vere skuffa, men prøv for Guds skuld å ha litt perspektiv på ting.. Hadde vi vunne 4-2 eller til og med 4-3, så var det ingen som hadde sagt noko..

 

ALLE veit at Barton er ein dritt av dimensjonar, taklinga før kortet til Diaby var STYGG og kven veit kva han hadde lira av seg i forkant? Det unnskyldar ikkje Diaby, men det kan vere med på å forklare det..

 

Eg er ALLTID PROUD to be a gooner, tydeligvis i motsetning til ein del andre her inne..

 

Amen ! Kan ikkje vera meir einig.

Link to comment
Share on other sites

No må folk roe ned litt.. Diaby hadde faktisk ein god kamp før han blei utvist.. Han var involvert i mykje, deriblant fleire av måla..

 

ALLE kan gjere feil, inkludert Diaby.. Å seie at ein aldri vil sjå han i Arsenal-trøye igjen, at han manglar hjerne og det som verre er? Det må vere måte på til usakligheiter.. Det er lov å vere skuffa, men prøv for Guds skuld å ha litt perspektiv på ting.. Hadde vi vunne 4-2 eller til og med 4-3, så var det ingen som hadde sagt noko..

 

ALLE veit at Barton er ein dritt av dimensjonar, taklinga før kortet til Diaby var STYGG og kven veit kva han hadde lira av seg i forkant? Det unnskyldar ikkje Diaby, men det kan vere med på å forklare det..

 

Eg er ALLTID PROUD to be a gooner, tydeligvis i motsetning til ein del andre her inne..

Er du seriøs? Det er grenser på hva slags feil man kan gjøre... Jeg skjønner at Diaby blir sur på Barton men hva i helvette dytter han Nolan for? Det går utover laget, jeg gir blanke faen i at han må stå over 3 kamper nå fordi han er ikke verdt å ha på seg en Arsenal-drakt..

Link to comment
Share on other sites

Ikke en helvetes kamp kan man nyte med Arsenal.

Selv med 4-0 ledelse er jeg ikke trygg på laget, og når det er en idiot som dømmer

så kan alt skje.

Vi spilte åpenbart 10 mot 12 i 2.omgang. Dusten i svart kunne like gjerne gikk fløyta til publikum.

 

Allikevel burde ikke dette skjedd! :angry:

Diaby mangler noe mellom ørene, og Skandalachi er totalt ubrukelig. Virkelig avgjørende var det at

Djourou ble skadet.

Roscisky er heller ikke noen kriger i en slik kamp. Dumt bytte.

Synes ellers at Walcott ikke skulle ha blitt byttet ut. Han var vår sjanse på en overgang.

 

Dette var forbannet irriterende.

Link to comment
Share on other sites

Etter første omgang var jeg sikker på at jeg hadde sett tidenes dårligste forsvarsspill. Det inntrykket satt jeg med i 45 minutter. Av alt det miserable forsvarsspillet Arsenal har servert oss det siste tiåret tar dette kaka. Man kunne se konturene av tragedien etter få minutters spill. Ingen av spillerne viste tegn til å kjempe for drakta.

 

Så hva kan ha gått så kraftig galt?

 

-Diaby leverte sin oppsigelse, noe som ga Newcastle litt enklere arbeidsforhold.

-Dowd BURDE tvangspensjoneres. Makan til evneveik dømming er det lenge siden jeg har sett. Flere enn meg

som mener at Nolan burde vært utvist pga overfallet hans på vår nye første keeper?

-Wengers manglende evne til å påvirke kamputfallet. Han ser trusselen, men vet ikke hva han skal gjøre for å

demme opp.

-Men den aller viktigste feilen er at samtlige spillere tar seieren for gitt de siste 80 minuttene av kampen. Det er

en helt ufattelig uprofesjonell holdning blant dagens tropp. Som jeg også sa før sesongen, Arsenal vinner ikke

PL i år heller, og jeg begynner å tvile på at Wenger evner å vinne PL igjen.

 

Nå ser jeg på Heia Tufte. De gir seg ikke de!

Link to comment
Share on other sites

Flere innlegg av deg her inne viser at du ikke har så mye Arsenal i deg i det hele tatt...

Hvis Diaby får rødt for å reagere på en provokasjon (som man MÅ si det er når en prøver å brekke beina på deg), så må vel Nolan få det samme når han reagerer på en provokasjon på en minst like gal måte!

Og når det gjelder Barton, så er det svært mange som har blitt utvist for en slik tackling, som f.eks Wilshere mot Birmingham!

 

Bra sagt, Ravenghost! Bra sagt! Jeg har ikke mye Arsenal i meg? Den var ny.. Den velger jeg og ikke kommentere.

 

Det du ikke fatter er at det blir rett og slett for tynt å komme med slike unnskyldninger. Jeg gjentar, hva med de to andre målene? Barton er på ballen, greit, veldig hard takling. Men ikke rødt kort i mine øyne. Det som er komisk er at Diaby får seg selv sendt av banen når Song er skadet, og vi skal møte Barca om to uker.

Link to comment
Share on other sites

Tenkte over den også, en voksen mann som Barton burde klare å tåle å stå på benet når han blir dyttet med ryggen til Rosicky! Barton er langt sterkere i kroppen i tillegg, elendig dømming rett og slett, vet ikke hva jeg skal si mer.

 

Til dere som kritiserer Wenger for det som skjer på banen: Skylden ligger like mye på Fabregas, han som skal ta seg av coachinga PÅ banen.

 

TheVerminator: Diaby ble utvist for nakketak, Nolan burde blitt det samme. Han gjør ikke noe forsøk på å ta ballen fra Sczcney han går i strupen.

Hjelper ikkje med coaching fra Fabregas når Wenger vel å sette inn rullatormannen Rosciky, som vel er skyld i ein 2-3 mål etter at han kommer inn. Denne kampen skriker etter Bendtner inn for van Persie. Då får me ein med friske bein, som kan rydde unna i boksen. I staden for dette, vel Wenger å bytte inn Eboue, som ein slags ekstra back, og tar samtidig ut kontrinskortet vårt i Walcott. Ein tiåring med FM - erfaring hadde visst betre.

Link to comment
Share on other sites

Er du seriøs? Det er grenser på hva slags feil man kan gjøre... Jeg skjønner at Diaby blir sur på Barton men hva i helvette dytter han Nolan for? Det går utover laget, jeg gir blanke faen i at han må stå over 3 kamper nå fordi han er ikke verdt å ha på seg en Arsenal-drakt..

Sikkert av samme grunn som du skriver slike innlegg.. Affekt og mangel av gangsyn..

Link to comment
Share on other sites

Ja, akkurat nå hater jeg å elske dette laget. Misforstå meg rett...

Og det blir for dumt å skylde på Dowd etter dette. Gutta er ikke tilstede i andre omgang (bortsett fra Szczesny, står til 9 i min bok, viser storhet), det Diaby gjør er helt høl i hue og Phil Dowd snyter jo soleklart Newcastle for et mål så vi skal ikke klage for mye.

Det er de 13 utespillerne som spilte i dag som må dele skylden for dette "nederlaget".

Det er Dowd som gir Newcastle troen på at det kan gå når han forærer dem straffespark nummer en. I tillegg så lar han Barton takle både Arshavin og DIaby stygt uten å i det hele tatt blåse. Barton er på ballen i situasjonen med DIaby, men taklingen er farlig og Diaby kunne fort ha brukket leggen. Når Barton takler Arshavin bakfra i første så er det på samme måte, bare litt annen vinkel. Fysj for en spiller. Når han på toppen av det hele filmer seg til frispark mot Rosicky så var jo fadesen til Dowd komplett.

Link to comment
Share on other sites

Hjelper ikkje med coaching fra Fabregas når Wenger vel å sette inn rullatormannen Rosciky, som vel er skyld i ein 2-3 mål etter at han kommer inn. Denne kampen skriker etter Bendtner inn for van Persie. Då får me ein med friske bein, som kan rydde unna i boksen. I staden for dette, vel Wenger å bytte inn Eboue, som ein slags ekstra back, og tar samtidig ut kontrinskortet vårt i Walcott. Ein tiåring med FM - erfaring hadde visst betre.

 

 

Ang straffe situasjonen : http://www.ashburtongrove.co.uk/2011/02/ho...content=Twitter

Link to comment
Share on other sites

Tja, ligagullet er ikke uten rekkevidde ennå, er opp til Wolves.

 

Noen som har en side eller epostadresse til dommerstyret ?

 

manchester@united.com :angry:

 

Roet meg litt mer ned nå, og synes at joppe sier det ganske så greit. Diaby er ikke alene skyld i tapet, men han starter det som er nedgangen. En skadeutsatt spiller som ikke presterer og som i dag skader sitt eget lag forde han ikke klarer å holde seg proffesjonell! Dommeren gir ikke bare 1 billig straffe, men 2 stk! Den siste var hårreisende!

 

Mye flott å ta med fra kampen mtp de første 45 min. Men med de siste 45 min så er nok skaden så stor at ligagullet har ryket. Isafall hvis vi skal ta til grund med historien.

 

Det har vel aldri vært et lag som ikke har vunnet Premier League uten en hard og god engelsk kjerne i forsvaret.. Og dette ser ikke ut til å forrandre seg med det første.

Link to comment
Share on other sites

Etter da å ha fått ut den værste frustrasjonen på samboer, venner og utstyr føler jeg meg endelig egnet til å skrive mine tanker. Det kan ikke legges noe tvil om at dette bevitner at vi IKKE kommer til å vinne ligaen i år. Men hvorfor går det så galt. Dette har mye med rutine å gjøre. I de ae er da vgjørende situasjonene koker det i våres urutinerte hoder. Det værste er at det ikke er Wilshere og Woj som gjør dette men det er Wenger, Diaby, Squi, Kos og Walcott +++.

 

I pausen må det ha blitt sagt noe virkelig feil, da spillerne kommer ut frustrerte og ikke spilleglade. Og man så tydelige tegn på at ting ikke fungerte alt for godt. Ikke det at man skal legge alt for mye i dette da Arsenal ofte slår av bryteren rett etter Pause.

 

I min oppfatning er det 2 hovedsituasjoner som ødelegger denne kampen. Det er selvfølgelig det røde kortet, som alle selv skjønner hvor idiotisk er. Men etter å ha lest noen blogger skal det også legges frem at det er dårlig håndtert av dommeren. MERK: Jeg tar ikke bort noe skyld fra Diaby, det er ene og alene hans feil. Men en god dommer hadde blåst frispark med en gang og situasjonen hadde ikke utartet seg.

 

Den andre situasjonen er da Walcott sløser bort tidenes sjanse med fler valg. Hadde et mål kommet der, hadde aldri Newcastle kommet tilbake. Og som oftest med Walcott fungerer det best når han gjør det enklest. Den sjansen skal være et mål, men pga han er ukonsentrert og urutinert går det sjansen i vasken.

 

Wenger på sin side, sitter i dag igjen med spillere på benken som ikke kan hjelpe laget i en sånn situasjon vi havnet i. Hverken Ros, Eboue, Bendtner, Chamack, Gibbs kan komme innpå å krige. Og når spillere som Eboue og Ros kommer inn, sitter vi fortsatt med de samme defensive problemene. Vi mister DJ og det beviser vel alt om hvor mye vi trenger han i midtforsvaret. Uten han er det en stor katastrofe bak der. Ja vi skulle kjøpt i julen er vel det eneste vi kan konkludere med. Det jeg ønsker fremover er Song som Midtstopper og enten hente Ramsey og Lansbury tilbake.

 

Man kommer vel heller ikke utenom dommeren i dag. Selv om jeg mener at vi bare har oss selv å takle i dag, er det opp i mot 5 forferdelige avgjørelser i dag. Den siste straffen skulle ikke vært. Det er ikke gult kort på Woj, da det er arsenal sin ball og han kan ikke få gult for drøying etter 5 sek. Han oppsøker heller ikke situasjonen men prøver løpe unna. Nolan skulle hatt enten gult eller rødt kort(Dette veit jeg er et arsenal syn, men hvordan er det lovlig å gjøre det han gjør). Og taklingen av Barton på Diaby. I tillegg slipper begge lag alt for mange gule kort slik at kampen havner ut av proposjon og blir en stygg kamp. Det er ofte en erklæring på at det er en dårlig dommer.

 

Nå sitter jeg spent å venter på hva Wenger skal si, jeg tipper dommeren, personlige feil, og bra av Newcastle. Hva jeg håper han også gjør er å komme med en kommentar på hvordan managere får lov til å påvirke dommere og spillere. Les Moyes, for er det noe jeg mener er det at en man ikke skal få lov til å prøve svekke spilleres rykte og dommeres rykte på en så tydelig offentlig måte, som kan komme til å påvirke et lag i lang tid. Dette er bare litt frustrasjon som måtte ut

Link to comment
Share on other sites

Jeg klarer bare ikke å være sint etter dette tapet. Den eneste følelsen jeg har er sjokk. Jeg er også utrolig lei meg, og skjønner ikke hvordan det kan gå an for en gullkandidat som ifølge Wenger har "matured" å rote bort en FIRE, jeg gjentar FIRE-NULL ledelse over et nyopprykket drittlag uten sine 2 faste spisser. Diaby må dog ta mye av skylden for dette, da det var totalt hodeløst og unødvendig. Jeg er enig med Gauseth - gi han en saftig bot og hold han ute fra laget, fyttigrisen å unødvendig og dumt gjort. Idiot.

 

Dommeravgjørelsene gidder jeg ikke engang å kommentere, har blitt godt vant med hvordan den ståa er, for å si det sånn. Skam.

 

NÅR DET ER SAGT.

 

Så er ikke dette BARE Diaby og Wenger sin skyld. Jeg mener også at de 10 andre utpå der seriøst bør finne ut av hva i helvete som skjedde. Jeg tør nesten vedde mitt liv på at United ikke hadde rotet bort denne ledelsen, selv med 7 mann på banen. Jeg fatter og begriper ikke hvordan det kan gå an. I andre omgang er det egentlig EN vesentlig forskjell mellom lagene som gjør utslaget; Newcastlegutta BLØR virkelig for laget, og DET GJØR FAEN IKKE VI. That's the bottom line, men denne kampen må vi bare glemme A S A P.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke lest alt her - men jeg er klar på at det er 1 ting som er fatalt for kampens del - og viser at Wenger kommer til å måtte forsvare sine (ikke)handlinger fort:

 

Djourou går av med skade - Squillaci kommer inn

 

Kaoset er et faktum og målene renner inn. Den duoen Squillacci - Koscielny er en vandrende katastrofe, og hvis det viser seg at Djourou er ute i en 3.4 uker som han sikker blir, så kommer vi ikke til å ta mer en 3-5 poeng på de neste 4 kampene. Og Barcelona kommer til å score minimum 5 mål pr kamp.

 

Diaby er dust, og det har sitt og si. Rosciky har et elendig innhopp. Men til syvende og sist -> WENGER sin skyld da han ikke hentet inn forsterkninger i januarvinduet på det defensive planet. ELENDING.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...