Jump to content

2011.02.05 Newcastle B


Mr Chapman

Recommended Posts

Er vel et poeng at Video dømming snart kommer på banen, dommeren blir dårligere å dårligere for vært år.

 

I nesten vær kamp nå er det å skylde på dårlige dommeren, er snart ikke en Manager eller spiller som ikke legger skylda på dommeren etter en kamp.

 

Å værre blir det siden det har blitt så mye stygge ting og feil dømming innen fotballen og den er ikke rettferdig sport lenger.

 

For mange spillere slepper unna med mye dritt, så senest Inters Chivu stygge nedslåing av Bari spiller som INGEN av dommeren for meg seg.

 

Vil alltid være for videodømming etter et fjasko VM i fotball etter mange dårlige dommere.

 

Fotball har utvikla seg mye de siste åra mens Dommeren ikke klarer det samme.

 

Chivu er en idiot av en spiller....

 

http://www.vg.no/sport/fotball/ligaer/ital...?artid=10021695

 

Vil ikke si Diaby var så veldig smart i dag han heller.

 

Barton er vel en grise spillere ingen ville hatt på Arsenal, men Vieira var ikke langt unna da han var i Arsenal.

 

Han har vel rekorden på gule og rødekort i Arsenal, kunne miste hode fullstendig til tider og ha stygge takklinger.

 

Serlig kampene mot Man Utd var det liten odds på rød kort på Vieira :P

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 340
  • Created
  • Last Reply

Ja, det hadde jeg. Men i motsetning til deg var min optimisme av det edruelige slaget..

 

I kveld fikk jeg flashback til Birmingham '08. Den gang spilte vi også uavgjort. Og den gang ledet vi faktisk serien efter kampslutt. Likevel var de fleste skjønt enige om at Arsenals gullhåp nettopp hadde sporet av. Og slik ble det. Likhetene er forresten ganske mange:

 

- Uavgjort. 2-2 vs 4-4

- Skjellsettende grisetakling. Taylor vs Barton.

- Arsenalspiller som mister hodet. Gallas vs Diaby.

- Tvilsom(me) straffespark mot Arsenal.

- Skade på nøkkelspiller. Eduardo vs Djourou.

- Følelsen av at dette burde vi dog og tross alt rodd i land.

 

Det siste er antagelig det viktigste. Følelsen. Den er den samme. Jeg har sett dette før. Og den gang som nå går den på tvers av matematikken. Jeg synes jeg kan spore den samme følelsen hos Wenger:

 

"Mathematically two points, psychologically the damage is bigger tonight because everyone is very disappointed in the dressing room. Only the future will tell."

 

I kveld gikk jeg fra å være nøktern optimist til "trur det ikke før jeg får se det". Det er et langt og alvorlig sprang for en ellers troende mann.

Nå fikk vi jo et løft etter at Wolves tok alle poengene mot Man U. Ironisk nok så er vi jo 1 poeng nærmere og ikke 2 poeng lenger bak. Tror det kan være med på å bevare troen i spillergruppa :P

Link to comment
Share on other sites

Jeg visste, i det øyeblikket Squillaci entret banen, at vi kom til å fucke dette opp. For en drittspiller. Hvis Djourou er ute lenge, er vi ferdige. Helt seriøst. Vi trenger Vermaelen nå, og det er bare å be på vegne av Djoruou. Squillaci holder bare ikke mål. Det viser seg gang på gang på det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg visste, i det øyeblikket Squillaci entret banen, at vi kom til å fucke dette opp. For en drittspiller. Hvis Djourou er ute lenge, er vi ferdige. Helt seriøst. Vi trenger Vermaelen nå, og det er bare å be på vegne av Djoruou. Squillaci holder bare ikke mål. Det viser seg gang på gang på det.

 

Jeg visste vi ikke kom til å holde nullen når Squillaci kom inn på banen, men at vi kom til å tape en 4-0 ledelse hadde jeg ingen tro på, men Squillaci får jo ikke all skyld i dag. Det var kollektivt og det var en viss dommer som tydeligvis mener det er greit for Newcastle spillerne å kaste en Arsenal spiller i bakken, mens det blir dømt straffe imot Arsenal spillerne kun for å trosse tyngdekraften.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det hadde jeg. Men i motsetning til deg var min optimisme av det edruelige slaget..

 

I kveld fikk jeg flashback til Birmingham '08. Den gang spilte vi også uavgjort. Og den gang ledet vi faktisk serien efter kampslutt. Likevel var de fleste skjønt enige om at Arsenals gullhåp nettopp hadde sporet av. Og slik ble det. Likhetene er forresten ganske mange:

 

- Uavgjort. 2-2 vs 4-4

- Skjellsettende grisetakling. Taylor vs Barton.

- Arsenalspiller som mister hodet. Gallas vs Diaby.

- Tvilsom(me) straffespark mot Arsenal.

- Skade på nøkkelspiller. Eduardo vs Djourou.

- Følelsen av at dette burde vi dog og tross alt rodd i land.

 

Det siste er antagelig det viktigste. Følelsen. Den er den samme. Jeg har sett dette før. Og den gang som nå går den på tvers av matematikken. Jeg synes jeg kan spore den samme følelsen hos Wenger:

 

"Mathematically two points, psychologically the damage is bigger tonight because everyone is very disappointed in the dressing room. Only the future will tell."

 

I kveld gikk jeg fra å være nøktern optimist til "trur det ikke før jeg får se det". Det er et langt og alvorlig sprang for en ellers troende mann.

Birminghamkampen skjedde vel også i Februar. Heldigvis virker det som at laget i alle fall står mer samlet denne gangen. Verre er dog at Djourou er en langt viktigere spiller enn det Eduardo var. Får håpe at Djourou ikke er lenge ute. Squillaci og Koscielny er virkelig ingen god kombinasjon!

Link to comment
Share on other sites

Naboen hadde bursdag i dag (i går), og etter en herlig bluesaften ser jeg at vi faktisk har kuttet forspranget med 1 poeng denne seriererunden. Det er nesten som jeg tilgir 2. omgangen, men bare nesten.

2. omgang er på ingen måte tilgitt, men United tapet gjør at jeg overlever helgen. Den dype depresjonen gikk over i en litt mildere utgave.

Nå har Wenger en stor jobb å gjøre. Uheldig at det er internasjonal dato onsdag og at spillerene reiser i dag. Wolves mister vel ingen, vi mister som vanlig 2/3 av spillergruppen

Link to comment
Share on other sites

2. omgang er på ingen måte tilgitt, men United tapet gjør at jeg overlever helgen. Den dype depresjonen gikk over i en litt mildere utgave.

Nå har Wenger en stor jobb å gjøre. Uheldig at det er internasjonal dato onsdag og at spillerene reiser i dag. Wolves mister vel ingen, vi mister som vanlig 2/3 av spillergruppen

 

Mister 2/3 med skade i landslagspausen, mener du................ :P

Link to comment
Share on other sites

Jeg velger å se sånn på saken for å roe meg ned:

 

Arsenal - Everton: Kunne fort blitt uavgjort.

 

Newcastle - Arsenal: Kunne fort blitt seier.

 

Det går "opp i opp", og det hadde nok vært bedre stemning her hvis vi hadde spilt uavgjort mot Everton og vant i går.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal-Tottene 2-3

Arsenal-Newcastle 0-1

 

Vet ikke helt jeg. Dette er en verre reprise på Tottenham kampen som

vi tydeligvis ikke lærte noe av.

Savner ledertyper på dette laget. Litt skuffa over at spillere som RvP og

Fab ikke tok tak i dette.

Syns vi har gitt vekk alt for mange tullepoeng nå.

Link to comment
Share on other sites

beklager at jeg nevnte diaby i forbindelse med fyring... foruten hjernekollapsen, hadde han en meget god 1. omgang. den kommer selvsagt i skyggen av hans reaksjon. for meg er det totalt uinteressant om han ble provosert av barton. reaksjonen hans er totalt meningsløs, og bør straffes på hardes mulig måte.

 

Arsenal-Tottene 2-3

Arsenal-Newcastle 0-1

 

Vet ikke helt jeg. Dette er en verre reprise på Tottenham kampen som

vi tydeligvis ikke lærte noe av.

Savner ledertyper på dette laget. Litt skuffa over at spillere som RvP og

Fab ikke tok tak i dette.

Syns vi har gitt vekk alt for mange tullepoeng nå.

 

har vel egentlig aldri vært noen ledertyper de to. vermaelen, er for meg arsenal eneste leder for øyeblikket.

Link to comment
Share on other sites

Meget, meget skuffende andre omgang. Føler det var to grunner til kollapsen andre omgang fra Arsenal sin side:

 

1. Diaby's utvisning.

 

Etter utvisningen valgte Wenger å kjøre en 4-4-1 formasjon med Walcott og Arshavin/Rosicky på kantene. Problemet ble at spesiellt Walcott og Arshavin ble liggende altfor høyt på banen. Fabregas og Wilshere er ikke drillet å forsvare sammen i en sental midtbane og det ble derfor meget store rom for Newcastle å boltre seg i. Når Fabregas også prøvde desperat å bli med fremover på banen, hadde vi bare en mann Wilshere igjen foran forsvarsleddet. Har aldri sett liknende rom i noen Arsenal kamp, og håper Wenger har lært av dette.

 

2. Djourou's skade

 

Han er vår viktigste mann i midtforsvaret. Alt annet blir fort katastrofe.

 

Jeg ser folk klager på at vi ikke har flere defensive midtbanespillere. Jeg mener selv dette ikke er noe problem for Arsenal. Vi har Song, Denilson, Wilshere og Diaby. I Newcastle kampen var Song og Denilson ute med skade, samt Diaby ble utvist. En meget uheldig kamp for oss i denne posisjonen. Snart er Ramsey tilbake fra lån. Det vil si fem spillere av meget høy kvalitet til å dekke to posisjoner.

 

At Wenger ventet så lenge med å bytte ut Walcott med Eboue synes jeg er et mysterie. Han håpet vel vi skulle holde momentet oppe med en kontringsvillig Walcott. At Eboue ikke fikk til allverdens den tiden han var på banen er en ting. Hadde han kommet inn tidligere, kunne vi kanskje fått tilbake kontrollen på midtbanen.

 

Uansett er jeg ikke veldig nedfor, vi er fortsatt nærmere United...

Link to comment
Share on other sites

eg er så forbannet oppgitt. Først over Diaby som til tross for å bli overfalt skal holde seg for god til å gjøre en slik hjernedød handling. Det er noe mentalt oppe i hodet til mannen som svikter totalt,dette er guttunge fakter. Se på Barton da for pokker,han bare snur seg vekk og innbyr til handlingen. Han slapp fra en rå takling som nesten brakk foten til Diaby uten kort. Jeg forstår Diaby sin frustrasjon. Men handlingen er for jævlig dum.

 

Så til de som mener at Newcastle fortjente dette. Jeg bare sier ryk og reis. Da har man ikke mye fotball inne i hodet sitt. Det er urettferdigheten,udugeligheten og den himmelropende inkonsekvensen til dommerstanden i England som muliggjorde dette. Newcastle sin innsats sammen med ovennevnte faktor.

Det som gjør meg så oppgitt at jeg faktisk nesten mister litt gnisten er at mange supportere fra andre klubber mener at dette ikke var så ille !! Fordi det rammet oss ? Javel,ingen skal snakke til meg om fair spill og rene og harde taklinger !! Det finnes ikke i PL. Du må spille på en utspekulert og slu måte for å nå frem. Gjør alle de tjuvtriksene som skal til,men ikke slik piss som Diaby gjorde. Det gjennomskuer selv en blind høns.

 

Vinner ikke vi PL håper jeg City gjør det. La pengene og faenskapen råde. Kjør hele dritten rett i grøfta. Det vil iallefall irritere livet av Manu supporterne. Da er det iallefall godt for noe. Dommerne i PL er iallefall ikke verdt 5 øre i mine øyne,det virker som om bunnen og glideskalaen på deres prestasjoner kan være helt ned i bunnen av helvete uten at noen tar det opp i FA.

Link to comment
Share on other sites

Dommere oppe til diskusjon igjen. Jeg sier bare; Hva var det jeg sa?

 

1. omgangen mot Everton og 2. omgangen mot Castle. Flere latterlige avgjørelser som alle går i mot oss...

Når man ser hvor mange avgjørelser som går i mot oss, er det faktisk beundringsverdig at vi faktisk gidder. Det er helt kvalmt å se hvor mye dommerstaben legger i fanget til United og SAF. Hvordan kan man konkurrere mot noe sånnt? Når de i tillegg gjør alt de kan for å sabotere for den hardeste konkurrenten, så sier det seg selv at gullet går til den skitne drittklubben i Nord. Den engelske ligaen vil råtne dersom dette problemet ikke blir håndtert av FA...noe de er for inkompetente til å gjøre.

Link to comment
Share on other sites

Når man ser hvor mange avgjørelser som går i mot oss, er det faktisk beundringsverdig at vi faktisk gidder. Det er helt kvalmt å se hvor mye dommerstaben legger i fanget til United og SAF. Hvordan kan man konkurrere mot noe sånnt? Når de i tillegg gjør alt de kan for å sabotere for den hardeste konkurrenten, så sier det seg selv at gullet går til den skitne drittklubben i Nord. Den engelske ligaen vil råtne dersom dette problemet ikke blir håndtert av FA...noe de er for inkompetente til å gjøre.

 

PL er i ferd med å råtne. Det er bare enorme pengeinnsprøytninger fra utlendinger som holder dette flytende. Dommerne i England er som fotballen ekstremt konservativ. Fotball er kick and run,harde taklinger og fysikk. Så kommer Wenger med et teknisk lag inn i denne serien. Dette liker ikke motstandere og dommere. Dommerne har sitt syn på dette også. De er ikke nøytrale roboter uten meninger. De fremstår som nøytrale,men de er det ikke. Finnes ikke fotballinteresserte mennesker som er det. Når Arsenal spiller litt hardt,ses dette på som stygt av dommerne,fordi vi er et teknisk lett lag. Mens Stoke som er fysikk fra A-Å kan spille sin stil helt hemningsløst.Kan Arsenal bruke 2 min på hvert innkast om vi hadde ønsket det slik ?

 

Wenger må tilpasse sin stil til PL som er den ligaen vi spiller kampene i. Få mere fysikk inn i laget i de bakre rekkene,og ikke minst i en av posisjonene sentralt i midtbanen. Erfaring er også et must,vi må blande mere erfaring inn i laget,ikke bare ekstremt talent. Så skal vi gi juling tilbake,gjerne ta røde og gule kort når det er nødvendig. Men ikke på måten til Diaby. Gi han en hard straff,det vil si bøter som svir.

Link to comment
Share on other sites

Er nok Chelsea som vinner PL i gjen vis det ikke blir Man Utd... seir i dag over Liverpool er de snart forbe oss på tabbelen... Uannsett Arsenal klarte ikke å forsvare seg i 2 omg... greit Dommeren var dårlig men når visse Arsenal spillere gir Newcastel gavepakker. Jeg skjønte like lite som Kos da Newcastle fikk straffe nr 2, men etter det ble viste film fra flere vinkler ser jeg ikke Kos gjør noe som helt galt da det er Newcastel spiller som på en måte holder henda over skuldrene på Kos. Så for jeg se film fra en annen vinkel å da ser du tydelig Thomas R... hopper inn med strake armen å dytter Newcastel spiller, å ja klar straffe ikke noe å si på det. Linjemannen for det med seg at Thomas R er med å ødlegger kampen for oss å et elendig innhopp nok en gang virker han langt over toppen som toppspiller.

Uannsett fikk Newcastle et feil annulert mål, så staffa var mere billig den første Newcastle fikk.

Barton hadde 2 stygge taklinger 1 på Arshavin 1 omg, den 2 på Diaby 2 omg, men Diaby hadde en stygg takling selv på Barton fra siden/bakfra. Diaby blir selv liggans å vri seg i smerte for han holder på og skade seg selv, så han er nok ikke noe bedre selv når han gjør flere idiotiske ting i denne kampen. Uannsett mangler Arsenal en kaptein som klarer å styre dette laget når slike ting skjer i kampens hete, å vi klarer ikke ri av stormen før det er for sent.

Ja alltid lettest å skylde på dommeren etter en slik 2 omg, men det er også Wenger sin plikt å hente inn spillere som klarer å styre dette laget, vi mangler en Terry.. Rio F... type bak i forsvar.. eller en mittbanen man som er takkling sterk. Beklager Cesc du er en bra spiller men som mange ganger før du er ikke den rette Captein som klarer å ta styring over et Arsenal lag som blir tottalt overkjørt i 2omg. :(

Link to comment
Share on other sites

Vanskelig å komme med noen enkle ord, som kan beskrive opplevelsene fra kampen igår.

 

Hvorfor skjedde det?

Jeg tror det er mange faktorer som spilte inn igår, og er ikke så sikker på at Diaby sitt røde kort, skaden til Djourou, eller dommeren skal ha all skyld.

 

Vi skal uansett ikke sløse bort en ledelse på fire mål, uansett om vi er en mann mindre. Det handler om kynisme og klokskap, når det gjelder som mest.

 

Jeg kan forstå reaksjonen til Diaby, men jeg forsvarer den ikke. Hvordan reagerer man, etter å ha blitt offer tidligere for "voldelige" handlinger på banen? Blodet koker, og man er "close" fra å ende opp med nye mnd ute av fotballen etter en takling langt over kant.

Klart gult kort til Barton, og burde derfor ha blitt utvist på dette tidspunktet. feiet unna Arshavin i slutten av 1.omgangen, og burde hatt gult der om dommerene hadde hatt spilleforståelse.

Man kan ikke forsvare alt med, at man er på ballen først. Slik er ikke reglene, for man er ikke fritatt for neste "handling i øyeblikket". Kan få både gult og rødt, selv om man er på ballen først.

 

Så, Djourou:

Jeg er ikke enig i at han styrer skuta i bakre rekker, slik som mange hevder. Djourou er en god spiller, men for meg er han ikke på det øverste nivået. Han går mange ganger inn i dueller på "feil side", og igår hadde han 3 slike situasjoner bare i 1.omgangen.

To av disse klarte han å få beina på ballen, men det er en høy risiko med tanke på hvor mye man selger seg om man bommer på sin inngrepen.

Mot Everton spilte han bra, men da var det en helt annen lagmessig trygghet i alle ledd under den kampen og 1.omgangen igår, enn det som skjedde i 2.omgang.

 

Jeg er ikke enig i at Squillaci er så mye dårligere, og at forsvaret gikk opp i røyk når han kom innpå. Han hadde et helt annet utganspunkt i 2.omgangen enn Djourou i de første 45minuttene.

Newcastle var rett og slett dårlige de første 45minuttene. Ikke bare gav de oss rom og soner å spille i, men de hadde også lagt igjen markeringspill, "løpsvilje", og innsatsvilje frem til pause.

 

De kom utpå med en annen innstilling, og det virket som om det var æren de spilte for.

De løp mye mer, de var mer aggressive, de markerte tettere, og vi ble med på spillet. Vi sluttet å spille ball til hverandre, vi sluttet å løpe oss i posisjoner, vi stresset oss opp, og hadde ingen plan når de først kom nærmere og nærmere.

Vi lot Newcastle få troa på at dette kunne gå, (med hjelp fra dommeren selvsagt) men også på måten vi opptrådte som lag utover kampen. Dette handler ikke om en mann eller to, men hvordan de ulike leddene fungerer for hverandre.

 

Hvorfor kunne vi ikke bare lagt oss lenger bak på banen, tette igjen lagdeler, ikke gå inn i unødvendige "handlinger" i feltet, og bruke tid i spillet. Vi er gode nok til å ha ballen 40-45% med 10mann. Vi er gode nok til å demme opp mot 12mann, men vi må tørre å ta de "feige" men akk så smarte valgene for å bli mestere.Hvorfor skal Kos på død å liv prøve å sparke ballen vekk, fra en motspiller som har ryggen mot mål og er på vei ut? Det er så lett å overspille i de situasjonene, og enkelte dommere biter på. Idioti!

 

Hvorfor skal Rosicky på død å liv opp med hendene i den duellen der, han veit at med litt overspill så blir det straffe? Idioti! Og hva skulle Rosicky inn i et slikt kampforløp? Skulle han inn for å være back up til Clichy? Burde ikke heller en med mer defensive kvaliteter fått kommet innpå, når man så hvordan vi stadig mistet hodet?

 

Hvorfor har vi ingen i retur-rommet på innlegget, som fører til 4-4?

 

Nå var begge straffene ganske "harde", men vi må også ta med at Newcastle ble snytt for et mål pga feilaktig offside. Rosicky står klart innenfor, uten å bry seg om å jobbe ut.

 

Det er utilgivelig uansett om dommerene hjelper til, å miste ledelser som vi har som vane å gjøre i viktige faser av sesongen. Vi har alt for ofte klart å rote bort poeng i de siste sesongene i kamper hvor vi eier alt, og det er ikke bare spillerene sine feil. Jeg mangler kynismen til å ødelegge rytmen i enkelt kamper, og la tiden gå ut. Jge mangler en plan i disse psykologiske minuttene av kamper som er på vei til å bli et kaos.

 

Ser det er mange som nevner at vi tok innpå Utd med 1poeng, men for meg blir det både og. Hva om Chelsea vinner idag, så er det 4 lag som har kontakt. Kanskje det ikke er Utd som blir vår største rival for gullet, men Chelsea? Eller, kanskje City tar gullet pga hvordan sesongen har utviklet seg.

Nei, for meg er det ingen glede over at vi tok innpå Utd med 1poeng, når vi rotet bort sjansen til å ta 3. Vi trenger poengene for å holde City og Chelsea bak oss, for vi kan kjapt ende opp med å bli nummer 4 denne sesongen. En sesong vi hadde/har alle muligheter, til å hente gullet hjem.

Vi har ikke råd til å feile, når sjansen dukker opp.

 

Jeg har fryktet Chelsea, og de frykter jeg mer enn noengang om de tar 3poeng idag.

 

Meget skuffet, og det ene poenget klarer jeg ikke å glede meg over. Vi tapte 2 poeng, så får vi se hva som skjer de neste kampene.

Link to comment
Share on other sites

 

....Og det blir for dumt å skylde på Dowd etter dette

 

Hvordan det for en gooner er mulig å skrive/mene dette, ja det er langt forbi min fatteevne.....

 

Interessant artikkel som Magnus87 leggger ut - "What would a fixed game looke like". Nå tror jeg ikke kampen var fiksa, men Dowd får deg virkelig til å lure, eh?!

 

Det som hvertfall er sikkert er at han VILLE bidra til en opphenting, han ville muntre opp hjemmefansen. Han VILLE oppleve noe spesielt og sørget jaggu meg for at det skjedde også. Det blir for dumt å IKKE skylde på Dowd etter dette, Theo Gibbs Wilshere. Han var grusom kampen gjennom og det er rett og slett utilvgivelig hvordan han tillater Barton å "slakte" Arshavin og Diaby. Og det toppet seg med straffesparkene.... Merker det brenner innvendig bare jeg tenker på det. SE hvordan han reagerer etter den siste straffeepisoden. Han har ikke tenkt til å gjøre en dritt, men så hører han hjemmefansen rope på straffe og peker dermed uten å nøle på 11-metersmerket. Et annet eksempel på at Dowd gikk inn for å muntre opp hjemmefansen, er det Roysann har postet tidligere ang. overtid i 1 omgangen.

 

Heldigvis dro jeg på fylla igår (hadde lenge mest lyst til å grave meg ned under dyna resten av kvelden) og klarte å glemme kampen. Men når jeg nå leser her inne og ser videoer fra kampen, ja da kommer tristheten tilbake. Det er trist og tungt som faen at "det skal være sånn her".

 

--> At èn udugelig drittsekk av en dommer skal få lov til å bidra så sterkt i å frata oss seieren

--> At vi faller sammen som et korthus etter utvisningen. Ikke èn jævla duell går vi seirende ut fra. Koscielny og Squillaci så ut som to pusekatter i bataljene med Ranger. Hvor er ledertypene? De er ikke der.

--> Skaden til Djourou. Blir deprimert av tanken på Squi og Kos. Blir også deprimert av at Wenger ikke investerte i en stopper når vi hadde/har alle tiders mulighet til å gå til topps på flere fronter. Det er så jævelig synd akkurat det valget! :(

Link to comment
Share on other sites

Hvordan det for en gooner er mulig å skrive/mene dette, ja det er langt forbi min fatteevne.....

 

Interessant artikkel som Magnus87 leggger ut - "What would a fixed game looke like". Nå tror jeg ikke kampen var fiksa, men Dowd får deg virkelig til å lure, eh?!

 

Det som hvertfall er sikkert er at han VILLE bidra til en opphenting, han ville muntre opp hjemmefansen. Han VILLE oppleve noe spesielt og sørget jaggu meg for at det skjedde også. Det blir for dumt å IKKE skylde på Dowd etter dette, Theo Gibbs Wilshere. Han var grusom kampen gjennom og det er rett og slett utilvgivelig hvordan han tillater Barton å "slakte" Arshavin og Diaby. Og det toppet seg med straffesparkene.... Merker det brenner innvendig bare jeg tenker på det. SE hvordan han reagerer etter den siste straffeepisoden. Han har ikke tenkt til å gjøre en dritt, men så hører han hjemmefansen rope på straffe og peker dermed uten å nøle på 11-metersmerket. Et annet eksempel på at Dowd gikk inn for å muntre opp hjemmefansen, er det Roysann har postet tidligere ang. overtid i 1 omgangen.

 

 

Greit, jeg legger meg flat...

Var så forbannet på våre spillere i går at jeg ikke ville skylde på noen andre, ser jo i dag at det ikke bare var vi som var elendige...

Vi gjorde ikke vår jobb, Phil Dowd gjorde ikke sin. At de to faktorene påvirket hverandre er jeg ikke i tvil om.

 

Edit: Så først nå hvor stygg den taklingen var, beklager... :(

Link to comment
Share on other sites

Livet gir mange slag, dagens kamp var definitivt noe av det mest deprimerende jeg noen gang har opplevd i mitt lange fotball-liv, det er vel sjelden at uttrykket "fra himmel til helvete" har passet bedre.

Vi spilte en vanvittig førsteomgang, sinnsykt effektiv og totalt overlegen.

Jeg følte selvfølgelig som alle andre at vi hadde full kontroll det første kvarteret av andre omgang også, det eneste jeg tenkte på var å unngå skader faktisk...

Så blir Djorou skadd, noe jeg har vært redd for i ukevis, og da skjer det noe med vårt lag desverre, Squillaci er direkte involvert i situasjonen hvor Diaby tilter på Barton med en tåpelig kort pasning som gjør at Diaby mister kontrollen og svinet Barton kommer fykende, direkte rødt kort er etter min mening soleklart etter en slik takling, denne ligger ikke noe etter taklingene som knuste føttene til Eduardo og Ramsey.

 

Moderert

 

Selvfølgelig er det ingen smart reaksjon fra Diabys side men av og til så går det an å forstå enkelte hodeløse reaksjoner hos oss mennesker, for det er akkurat det vi er, bare mennesker med menneskelige følelser og reaksjonsmønstre.

Jeg er sikker på at Diaby lærer av denne situasjonen og at slike reaksjoner ikke kommer til å forekomme igjen, uansett provokasjon i forkant.

Jeg gjentar, Barton er noe av det mest uspiselige vesenet i dagens fotballverden, totalt uspiselig og kom faen ikke å foreslå at vi skulle hatt en slik spiller på Arsenal, helt uaktuellt.

Når det gjelder måten vi kollapser på er det noe ved det som virker forutbestemt, vi begynner å tape dueller og mister selvtillit, dommeren blir mer og mer partisk, godtar stygt spill fra hjemmelaget og det meste lykkes for et påtent newcie-lag, selvfølgelig burde vi klart å ridd stormen av men slike ting skjer faktisk i fotball og når Tiote smeller inn utligningen har jeg allerede sett at det kom, han kunne stått til i morgen tidlig å prøvd å gjenta den treffen og garantert ikke klart det, men det var dagen den ballen bare skulle i mål, leeds gikk på en tilsvarende smell tidligere denne sesongen og det kommer sikkert til å skje igjen i den uforutsigbare fotballen.

Det viktigste for meg å gi uttrykk for i denne situasjonen er at jeg SLETT IKKE har mistet troen på mitt kjære Arsenal med tanke på både seriegull og div cupgull, jeg er fortsatt veldig sterk i troen.

Hvem skal bli seriemester hvis ikke det blir oss?? Utd?? Nå hadde de muligheten til å sikre seg en såpass stor luke at ting ville blitt vanskelig for oss, men hva skjer?

Joda, de presterer å tape mot wolves :(

Man trenger ikke være einstein for å tippe at det kom til å skje en gang, en titt på deres bortestatistikk denne sesongen tilsvarer jo at det kom til å skje snart, denne gangen klarte ikke engang dommeren å redde dem, heeerrrrrrlig.

Skal bli interessant å se hvordan dette laget reagerer på dette tapet, city venter i neste kamp, den blir ikke enkel, to kamper mot chelsky blir heller ikke plankekjøring, så kommer et sultent pool på besøk før endelig utd skal få komme på besøk til Emirates, gleder meg stort ;)

Allikevel må jeg innrømme at jeg er livredd for at Djorou blir borte lenge nå, han har jo en skadehistorikk som kan ta nattesøvnen fra noen og enhver.

Men jeg har allikevel en opplysning å komme med til alle dere fellow gooners, Squillaci er ingen hjelpeløs fotballspiller som mange av dere later til å tro, gutten mangler imidlertid vesentlig med selvtillit for tiden og akkurat selvtillit er en fotballspiller avhengig av for å prestere, jeg tror Wenger klarer å bygge opp vår franske venn igjen.

STILL PROUD TO BE A GOONER!!!!!!!

 

 

He he, ser at mine ønsker for Bartons fremtid ble moderert, sikkert like greit :P

Ser også at flere skriker opp om manglende kynisme, kvalitet og lederskap, til disse vil jeg opplyse om at det er klin umulig å vinne fotballkamper når dommeren har bestemt seg for at det ikke skal skje, klin umulig.

På våre 8 siste kamper har vi altså vunnet 5 og spilt 3 uavgjort, deriblant 3-1 over chelsky, kom ikke her å server for meg at vi mangler kynisme og kvalitet, vi har bevist i hele år at vi har nettopp dette, kampen i går er unntaket, ikke regelen, og som jeg sier; hvis mannen i sort har bestemt seg er det vanskelig å gjøre noe med det, det blir etter min mening helt meningsløst å se bort fra dette enkle faktum.

I mine øyne er vi soleklare favoritter til seriegullet fortsatt, sitter akkurat nå og kikker på chelsky, som mange av dere skryter opp i skyene, de imponerer ihvertfall ikke meg.

Flere av dere har heldigvis fått øynene opp for hvor svake utd er på bortebane i år...

Jeg savner stabilitet fra dere supportere, enkelte svinger voldsomt i takt med resultatene, vi må prøve å se litt lenger enn siste kamp før vi svartmaler situasjonen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...