Jump to content

2011.02.05 Newcastle B


Mr Chapman

Recommended Posts

  • Replies 340
  • Created
  • Last Reply

Dette kan fort bli knallhardt. Castle pleier ofte å spille bra mot oss, og selv om de har mistet Carroll er de virkelig ikke et lag som skal kimses av. Håper vi klarer å fortsette det harde arbeidet som mot Everton og til slutt komme hjem fra St. James' Park med 3 poeng.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke hvorfor goonere forventer en slitekamp her.. Tror vi vinner 4, 5 eller 6-0 :D

 

Lov til å være optimistisk, men her er du nok i overkant Hulken :lol:

 

Newcastle har lenge vært en motstander vi har slitt mot og vi kan fort få problemer mot de til lørdagen.

 

1296663150276182.jpg

 

Dette er vel laget jeg vil se. Kanskje med unntak av Koscielny for Squillaci hvis Kos trenger seg en hvil. Song kan altså ikke gå akkurat nå så regner med han ikke blir risikert mot Newcastle. Walcott var det ikke særlig nyheter om, men det var visstnok en knock. Hvis Walcott ikke blir klar så ser jeg heller van Persie på høyrekanten og en av Bendtner/Chamakh på topp.

 

Hvis ikke ville jeg gjerne sett laget i denne 4-4-2 formasjonen.

 

1296663434903032.jpg

 

Bendtner/Chamakh for Walcott hvis han ikke blir klar, Wilshere kan også spille istedet for Rosicky på venstre mens Arshavin er på høyre, eller så kan Walcott spille på høyrekanten mens Bendtner tar plassen på topp. Uansett er det kun ønskedrømming her. Skjer ikke at Wenger gjør om til 4-4-2 i en bortekamp :lol:

Link to comment
Share on other sites

Historisk sett har vi en tendens til å slite på St. James' Park, og jeg tror ikke dette blir noke unntak. Tiote er tilbake for skjærene. Legg til hardspillene krigere som Nolan, Barton og eventuelt Smith, så sier det seg selv at midtbanen vår kommer til å få seg en del trøkker. Defensivt tror jeg vi skal klare oss bra, men jeg tror det fort kan bli en kamp med mye kriging og få sjanser til begge lag.

 

Tror og håper på en ettmålseier, 0 - 1 eller 1 - 2.

 

Laget regner jeg forblir det samme som sist med unntak av muligens Rosicky.

 

 

....og god tur til mkrwii :D

Link to comment
Share on other sites

Dette blir konge, spesielt når jeg har billetter. Noe som trekker ned er at Arsenal har 1-2-1 og 7-6 med meg på tribunene, men på lørdag forbedres statistikken :-)

 

Du får ta en for laget og gi bort billettene til noen med flaks istedet :D

Link to comment
Share on other sites

Hvis Diaby ikke kan spille på lørdag, hadde det vært interessant med denne lagoppstillingen:

 

Szczensny

Sagna - Squillaci - Djourou - Clichy

Koscielny

Fabregas - Wilshere

Walcott - RvP - Arshavin

Kos har fart, teknikk, styrke og fin pasningsfot. Tror han kan gjøre en god jobb som DM.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke hvorfor goonere forventer en slitekamp her..

Eh, fordi vi alltid har slitt på St James? Fordi de slo oss på Emirates senest i november? Fordi de har Tiote - denne sesongens beste DM i PL, tilbake? Fordi de har flere spillere (som Magnus87 nevner) som kan kjempe oss i senk? Fordi en tur til iskalde forhold i Nord-England aldri har vært vår type spilleres favorittkamp?

 

Det er flere grunner til at vi kan vente oss en meget, meget tøff kamp på lørdag. Chelsea, City, Liverpool og Spurs har alle i tur og orden reist til St James og slitt STORT.

Link to comment
Share on other sites

Hvis Diaby ikke kan spille på lørdag, hadde det vært interessant med denne lagoppstillingen:

 

Szczensny

Sagna - Squillaci - Djourou - Clichy

Koscielny

Fabregas - Wilshere

Walcott - RvP - Arshavin

Kos har fart, teknikk, styrke og fin pasningsfot. Tror han kan gjøre en god jobb som DM.

 

Hvis en av Koscielny og Djourou må spille som DM så blir det nok Djourou som spilte i denne posisjonen før, men jeg kan ikke se hvorfor du tror Diaby ikke kan spille? Samtidig ville mitt valg ha vært Eboué som faktisk har spilt DM for oss i starten av 08/09 sesongen, hvis det har seg slik at Diaby ikke kan spille :P

Link to comment
Share on other sites

Hvis en av Koscielny og Djourou må spille som DM så blir det nok Djourou som spilte i denne posisjonen før, men jeg kan ikke se hvorfor du tror Diaby ikke kan spille? Samtidig ville mitt valg ha vært Eboué som faktisk har spilt DM for oss i starten av 08/09 sesongen, hvis det har seg slik at Diaby ikke kan spille :P

Jeg vil vel heller se Djourou-Squi enn Squi-Kos, dessuten var det bare et forslag hvis vi virkelig var i et nødstilfelle :P Eboue tror jeg tar over plassen til Sagna som mest sannsynlig er ute mot Castle. Var ikke meninga å ha Sagna på lagoppstillingen der Stefan. ;)

Link to comment
Share on other sites

Nå gikk Ameobi ut for Newcastle. Skal ikke se bort ifra at han må stå over mot oss også. Nå begynner det å bli tynt på topp. Best og Ranger er begge urutinerte og ustabile.

 

Håper du har rett! Men med tanke på at det "bare" var en hodeskade tror jeg det kanskje blir med håpet..

 

Men! Bedre med ett beist enn to. Vi slet fryktelig med fysikken til Ameobi og Carroll på Emirates

 

Edit: Ifølge Børrestad "knakk" Ameobi kjeven !

Link to comment
Share on other sites

Håper du har rett! Men med tanke på at det "bare" var en hodeskade tror jeg det kanskje blir med håpet..

 

Men! Bedre med ett beist enn to. Vi slet fryktelig med fysikken til Ameobi og Carroll på Emirates

 

Edit: Ifølge Børrestad "knakk" Ameobi kjeven !

 

Jepp stemmer det nå har ikke Newcastel mange spisser i gjen i helga :P

Link to comment
Share on other sites

Var på Craven Cottage i går og Newcastle var virkelig svake offensivt. Ranger vinner endel på hodet, men det var ingen støtte eller bevegelse rundt duellen.

Snakket med noen bortesupportere på tube'n etter kamp og de mente at både spillere og supportere henger med hodet etter salget av Carroll.

Høres ut som det er ett ok tidspunkt å møte dem nå. ;)

Satser på 3 poeng på lørdag, og så skal jeg på Molineux for å se kveldskampen. Håper å kunne heie hjemmelaget fram til en skrell der...

Link to comment
Share on other sites

;)-->

QUOTE(Stefan B @ Feb 3 2011, 12:38 PM) 216288[/snapback]

http://www.arsenal.com/news/news-archive/s...%28News+Feed%29

 

Walcott blir klar mens Song ikke rekker kampen mot Newcastle.

 

OT: Vermaelen er visstnok bare 3-4 uker unna. La oss håpe Wenger har rett denne gangen! ;)

Blir vel "business as usual" bare at Diaby og Arshavin kommer inn for Song og Nasri. Mulig at Wenger hviler Wilshere etter den heller svake forestillingen mot Everton. På den annen side så er det forresten ikke så ofte vi spiller mot lag som er like bra i ishockey som i fotball så Wilshere burde klare seg bedre mot Toon

Link to comment
Share on other sites

Tror vi får en letter kamp en vi har brukt og fått. Noe med tanke på at Newcastle sånn ca. ikke har spisser. Men som i hver kamp, vi må ha fokus hvis ikke går vi på en smell uansett om de har spisser eller ikke. Håper Arshavin får starte istedet for Rosicky, samtidig som han fortsetter spillet han hadde når han kom inn mot Everton. Regner med at Diaby kommer inn for en skadet Song. Håper på dette laget fra start;

 

Robin van Persie

 

Andrey Arshavin-Cesc Fabregas-Theo Walcott

Jack Wilshere-Abou Diaby

 

Gael Clichy-Laurent Koscielny-Johan Djourou-Bacary Sagna

Wojciech Szczesny

 

Mitt tips; 0 - 2

Link to comment
Share on other sites

Ligaens mest ustabile lag oppe på andreplass? Don't think so. Hjemmeformen var varierende i høst, men borte har prestasjonene være konsekvente og bra så å si hele sesongen. ;)

 

Vi er vel et av ligaens mest ustabile hjemmelag, men samtidig er vi ligaens beste bortelag? Det er iallfall sånn jeg har sett på det i det siste :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

;)-->

QUOTE(Stefan B @ Feb 4 2011, 04:42 PM) 216392[/snapback]

Vi er vel et av ligaens mest ustabile hjemmelag, men samtidig er vi ligaens beste bortelag? Det er iallfall sånn jeg har sett på det i det siste :rolleyes:

Med tanke på hvor gode vi har vært hjemme i "det siste" så er det veldig rart at du har sett på det slikt.

Link to comment
Share on other sites

;)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Feb 4 2011, 04:42 PM) 216392[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Vi er vel et av ligaens mest ustabile hjemmelag, men samtidig er vi ligaens beste bortelag? Det er iallfall sånn jeg har sett på det i det siste :rolleyes:

Med tanke på hvor gode vi har vært hjemme i "det siste" så er det veldig rart at du har sett på det slikt.

Hva snakker du om? Hvor gode vi har vært hjemme? Har vi sett på samme kamper eller gutt?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...