Jump to content

2011.02.05 Newcastle B


Mr Chapman

Recommended Posts

At laget mangler ledere og folk som kan å forsvare seg har det vært mangel på i flere år. Det er 1 person som er skyld i dette! At vi må sette innpå spillere som Diaby og Rosicky som ikke har bidratt noen verdens ting på flere år er også 1 manns skyld!

Og med skade på Vermaelen og Song så er løsningen Squillaci, som fortsetter tradisjonen som følger nr.18 på ryggen! Vi sparte penger i kjent stil i januar.

 

Tidlig å si det, men føler meg rimelig sikker på at her gikk liga gullet for arsenal´s del. At slike kamper kommer i sluttfasen av sesongen er heller ikke overraskende mtp Wengers lag!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 340
  • Created
  • Last Reply

Vi kollapser totalt og jeg er ikke overrasket!!! Sagt det mange ganger før, vi mangler den nødvendige ryggraden til å bli mestere. United eller Chelsea hadde aldri gjort dette, PUNKTUM!!!!

Skal også sies at dommern driter på draget, latterlig straffe, men Newcastle skulle hatt ett mål tidligere når Rosicky oppheva offside.

 

Tragisk dag! Og skadene renner inn, takk Wenger for at du ikke så at dette kunne skje med Johan....

 

Eneste lille lyspunktet nå hadde vært Wolvespoeng.

Link to comment
Share on other sites

Diaby burde bare få sparken. Han har nesten ikke spilt en kamp i år og så hisser han seg opp pga noe sånt. Han ber om rødt kort i en kamp vi bare skal cruise inn og så inviterer han Newcastle inn i kampen. Selvfølgelig går alt i mot oss etter det, men sånn er det som oftest. Det værste er at det kunne stått 5-4 da de hadde en scoring feilaktig avblåst for offside.

 

Dommeren hjelper det lite å skylde på da vi bare må forholde oss til at de alltid er der og mange av de liker å prege kamper med kontroversielle avgjørelser. Og det føles veldig som om det alltid skal gå mot oss. Det jeg mener Wenger kan gjøre for å bedre på dette er å slutte å diskutere med dommeren for den minste ting. Den oppførselen sprer seg til spillerene som i dag hele tiden diskuterer med dommeren. Da blir han sikkert irritert, selv om han ikke skal bli det og har lettere for å dømme mot oss en for oss.

Link to comment
Share on other sites

Dette laget er i stand til å gjøre det utroligste, både framover og bakover på banen. I dag fikk vi se begge deler.

 

Jeg har ikke ord. Hadde Tony Adams spilt i dag, hadde dette aldri skjedd. Tror seriøst han kunne gjort nytten for seg utpå der, selv i en alder av 45 år og i den fysiske formen han er i dag.

Link to comment
Share on other sites

Dette viser bare det vi har vist i mange år nå, vi er totalt blottet for mental styrke, så snart det butter i mot så stryker vi med. Det finnes ikke en sjel i dette laget som bretter opp ermene og kriger i duellene, vi har ikke en eneste spiller som står oppreist i motgang.

 

Og det blir for lettvint å legge skylda på Diaby, riktignok ble han utvist og medvirket til at vi kom i undertall, men med 4-0 og fortsatt 10 mann på banen, så skulle vi fortsatt klart å ridd av stormen.

Å skylde på svake dommeravgjørelser blir også for lettvint, vi bør og skal avgjøre en kamp med 4-0 opp, vi kløner det til for oss selv, med å komme i disse tvilsomme situasjonen, men det har vi gjort i alle år, på tide å kanskje lære litt av dette også.

Det er mange år siden jeg sluttet å kalle det for uflaks, for dette skjer år inn og år ut, vi mangler en del mentale ferdigheter.

 

Den viktigste brikken vi kanskje mangler, er den type spiller som kanskje ikke har de beste finessen, men som går foran når det butter i mot, som tar de fysiske duellene, som også gir skikkelig juling og ikke bare tar i mot. Det er på tide vi bretter opp ermene og kjemper for poengene også.

Link to comment
Share on other sites

Wenger er ikke skyld i dette! Alle spillerne må se seg i speilet etter denne kampen, Walcott var dårlig, Fabregas var borte, van Persie gjorde ikke mye i andre, Arshavin var etter min mening vår beste etter Sczcney og burde ikke blitt bytta ut. Clichy gjør feil igjen, Sagna er langt unna nivået vi forventer han på når vi blir overkjørt av venstresiden til Newcastle(DEn samme vi overkjørte i første..) Wilshere er grei, Diaby er idiot, men ok når han er på banen.

Eneste jeg ville sett annerledes fra Wenger er å bytte på Denilson når vi får en utvist på midten og leder 4-0, da får vi en styrke offensivt og defensivt med alle de presise pasningene hans!

 

Edit: Vil legge til at jeg skjønner Diaby da Barton går inn mot benet han har slitt med og blitt skadet i..

Link to comment
Share on other sites

Dette skal ikke være mulig, selv med en mann mindre.

 

- Wenger viser at han ikke takler situasjoner når det stormer i mot.

- Diaby mister hodet totalt. Han bør ikke sove godt.

- En perfekt førsteomgang blir avløst en elendig andreomgang.

 

Dommeren var dårlig, men det er vår egen feil at vi ikke klarer dette.

Link to comment
Share on other sites

Vi har ingen kynisme i stallen! Wenger ser ikke mangler bare god teknikk! Jeg er overbevist om at Adams eller Keown kunne spilt med den standaren dem er idag og klart og rodd dette i land! Dette er kvaliter som ikke finnes i dagens Arsenal stall! og det er ene og alene Wenger sin feil!

 

Retorisk spørsmål:

Tror du dette hadde skjedd med et lag med Mourinho som trener?

Link to comment
Share on other sites

Som jeg har sagt 1000 ganger. ROSICKY ER UBRUKELIG!!!

 

Bortsett fra det er det bare å slenge seg på resten her og si at Diaby hadde en dum reaksjon. Men Barton skulle hatt rødt for det er en grisetackling! Når det gjelder dommeren, kan man summere opp hans innsats slik:

Mot Newcastle: Annulerer feilaktig et mål

Mot Arsenal: Gir ikke BArton og Nolan røde kort, GIR Newastle to straffer!

De som sier dommeren gjorde feil, men at det var litt mot begge lag, kan gå og legge seg!

Link to comment
Share on other sites

Diaby burde bare få sparken. Han har nesten ikke spilt en kamp i år og så hisser han seg opp pga noe sånt. Han ber om rødt kort i en kamp vi bare skal cruise inn og så inviterer han Newcastle inn i kampen. Selvfølgelig går alt i mot oss etter det, men sånn er det som oftest. Det værste er at det kunne stått 5-4 da de hadde en scoring feilaktig avblåst for offside.

 

Dommeren hjelper det lite å skylde på da vi bare må forholde oss til at de alltid er der og mange av de liker å prege kamper med kontroversielle avgjørelser. Og det føles veldig som om det alltid skal gå mot oss. Det jeg mener Wenger kan gjøre for å bedre på dette er å slutte å diskutere med dommeren for den minste ting. Den oppførselen sprer seg til spillerene som i dag hele tiden diskuterer med dommeren. Da blir han sikkert irritert, selv om han ikke skal bli det og har lettere for å dømme mot oss en for oss.

Han dytter ikke bare Barton. Han fortsetter med Nolan. Det er det latterlige.

Totalt hodeløst.

 

Dowd har som regel alltid dømt mot Arsenal. I mine øyne en utrolig svak PL dommer.

Straffe nummer 2 er bare latterlig svak dømming.

Uansett har vi bare oss sjøl å takke.

Nå håper jeg bare ikke Djorou er alvorlig skada. Kos er god sammen med Djorou,men

med Seb blir det bare armer og bein.

Link to comment
Share on other sites

At dere skylder på Wenger skjønner jeg INGENTING av.. Vi ledet 4-0 fram til 2. omgang, hva gjorde han galt?

Å skylde på spillerne og dommeren er en annen sak, men hold dere unna Wenger.. Han gjorde alt riktig nesten og det er ikke hans feil at spillerne ikke presterer/blir skadet som et barn på 8 år..

Når vi får 2 i fleisen og alle ser hvordan kampen utvikler seg, vi blir knust i alle dueller! Får ikke tak i ballen, og midtbanenespillerene våre var ikke å se! Hvem er det som skal ta tak og gjøre noe med dette? Jo mannen med makta, mannen på benken! Der er også han som har gått ut og sagt at vi ikke trenger ny midtstopper, det er han som ser at vi gir bort poeng gang på gang i kamper vi egentlig skulle vunnet enkelt! At han da ikke klarer å innse dette problemet og denne mangelen er ene og alene hans feil! Det er mangel på kvalitet og kynisme som gjør at vi ikke klare å dra iland 3 poeng på dager som dette. Og skaffe en stall som inneholder slike kvaliteter er det manageren sin oppgave!

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med gullet United!

Ja, jeg veit folk kommer til å drepe meg nå, men AKKURAT nå er jeg fantastisk flau over og være Arsenal supporter, og ikke kall meg medgang supporter, for det har jeg aldri i mitt liv sagt før..

 

 

Flau er bare forbokstaven...dette er værre en alt som jeg har opplevd i fotball.(da snakker jeg ikke om dødsfall osv selvsagt)

 

Men på en måte er det helt greit, for jeg fikk det bare bekrefta, dette er en lost case, er bare og pakke sammen etter slike dager. Så nå er det bare å si opp tv2 pl og viasat. gratulere manure som det mestvinnende laget i england hva angår ligagull. Be om en psykolog time til å kurere min fotball interesse og selge alt jeg har av effekter 30 drakter pluss en haug av andre ting. Sørge for at ungene ikke gjør annet enn å spille fotball, i hvertfall sørge for at de ikke blir "bitt" av ett lag. For alle oppturer veier ikke opp for disse nedturene. Den kjipe følelsen idag kan sammenlignes med den gleden jeg fikk i 04. Jeg er like langt nede på den kjipe skalaen som jeg var oppe da.

 

En annen milepæl er jo å få en warn her for usakligheter mot diaby, det mest usaklige der er at han kan kalle seg fotballspiller. Uansett hva Barton gjorde eller sa, om det så var rasistisk at det svei etter, så gjør man bare ikke sånn...Han burde vært stillt ut til spott og spe for hvordan man ikke skal oppføre seg som fotballspiller.

 

Skulle vel ønske Wenger gav kollektiv straffetrening eller bøter, men det blir vel den vante regla...

 

For å sette dette i perspektiv, jeg har fått flere sms idag enn jeg noen gang har fått etter noen kamper før. Det sier ikke så rent lite..

 

Are we tottenham in disguise???Selv de overgår ikke dette...

 

Embarrassed to be a gooner... :P

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor sier flere vi må sette innpå Denilson når han ikke satt på benken?

De fleste vet vel han er skadet?

 

Nå burde vel Gibbs blitt satt inn isteden for Rosicky som hadde et fryktelig innhopp.

Det meste sitter nok i topplokket og gutta blir nervøs.

Samtidig slet vi fryktelig i hodeduellene siste halvtimen og burde slengt inn Bendtner eller Chamahk til å demme opp.

 

"Fantastic mental strength" som Wenger skryter av eksisterer ikke når vi går på sånne smeller. Det er alt for shaky mentalt fra kamp til kamp..

 

Regner med Manure utnytter situasjonen og vinner greit i kveld.

Link to comment
Share on other sites

Som jeg har sagt 1000 ganger. ROSICKY ER UBRUKELIG!!!

 

Bortsett fra det er det bare å slenge seg på resten her og si at Diaby hadde en dum reaksjon. Men Barton skulle hatt rødt for det er en grisetackling! Når det gjelder dommeren, kan man summere opp hans innsats slik:

Mot Newcastle: Annulerer feilaktig et mål

Mot Arsenal: Gir ikke BArton og Nolan røde kort, GIR Newastle to straffer!

De som sier dommeren gjorde feil, men at det var litt mot begge lag, kan gå og legge seg!

Avblåsningen mot Rosicky på det 4. målet var også av det håpløse slaget. Han står med ryggen til Barton når Barton legger seg ned

Link to comment
Share on other sites

Som jeg har sagt 1000 ganger. ROSICKY ER UBRUKELIG!!!

 

Bortsett fra det er det bare å slenge seg på resten her og si at Diaby hadde en dum reaksjon. Men Barton skulle hatt rødt for det er en grisetackling! Når det gjelder dommeren, kan man summere opp hans innsats slik:

Mot Newcastle: Annulerer feilaktig et mål

Mot Arsenal: Gir ikke BArton og Nolan røde kort, GIR Newastle to straffer!

De som sier dommeren gjorde feil, men at det var litt mot begge lag, kan gå og legge seg!

 

Det får da finnes grenser for arsenalbriller. Rødt på Nolan OG Barton? Dette er ene og alene arsenal sin feil. Greit, billige straffer. Det er to mål. Men hva med de to andre? Vi er ikke så gode som vi tror, dessverre. Når vi ikke evner å holde på en 4-0-ledelse, så kan vi bare glemme ligagull.

 

Dette ødela helge så til de grader. Jeg orker snart ikke mer av dette!

Link to comment
Share on other sites

Avblåsningen mot Rosicky på det 4. målet var også av det håpløse slaget. Han står med ryggen til Barton når Barton legger seg ned

Tenkte over den også, en voksen mann som Barton burde klare å tåle å stå på benet når han blir dyttet med ryggen til Rosicky! Barton er langt sterkere i kroppen i tillegg, elendig dømming rett og slett, vet ikke hva jeg skal si mer.

 

Til dere som kritiserer Wenger for det som skjer på banen: Skylden ligger like mye på Fabregas, han som skal ta seg av coachinga PÅ banen.

 

TheVerminator: Diaby ble utvist for nakketak, Nolan burde blitt det samme. Han gjør ikke noe forsøk på å ta ballen fra Sczcney han går i strupen.

Link to comment
Share on other sites

Tenkte over den også, en voksen mann som Barton burde klare å tåle å stå på benet når han blir dyttet med ryggen til Rosicky! Barton er langt sterkere i kroppen i tillegg, elendig dømming rett og slett, vet ikke hva jeg skal si mer.

 

Til dere som kritiserer Wenger for det som skjer på banen: Skylden ligger like mye på Fabregas, han som skal ta seg av coachinga PÅ banen.

 

TheVerminator: Diaby ble utvist for nakketak, Nolan burde blitt det samme. Han gjør ikke noe forsøk på å ta ballen fra Sczcney han går i strupen.

 

Kan godt være. Men jeg mener det blir for tynt å skylde på wenger og dommeren som majoriteten her gjør.

Link to comment
Share on other sites

Der glapp nok den realistiske sjansen på ligagull. Veldig skuffa over Diaby. Selv om ryktene sier at han ble kalt N ordet av Barton.

Når det er sagt er det to MEGET billige straffer. Håper det får konsekvenser for andre enn Arsenal.

 

Men hvem vet? Kanskje snur det for united snart.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...