Jump to content

2011.02.05 Newcastle B


Mr Chapman

Recommended Posts

Jeg ble veldig skuffet over innsatsen til våre bytter idag.Rosicky slår knapt en eneste fornuftig pasning,og skaper til stadighet problemer for oss der bak med slurv og sleivspark.

Når det gjelder Squillaci så vinner han vel knapt en duell i,og samtidig så gjør han på en eller annen mystisk måte også kos til en middelmådighet..huff huff!

Av en eller annen grunn så satt jeg med en sterk følelse av at det kom til å ende slik når newcastle puttet til 4-2,,det har liksom bare blitt litt typisk Arsenal det der ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 340
  • Created
  • Last Reply

Mulig jeg slenger bensin på bålet, men idag, skulle jeg gjerne hatt Barton på laget. Den mannen er et beist. I tillegg kjemper han som en gallei slave. Bortsett fra det, en ufyselig person....

 

Jada vet, lite sammenheng og mye illojalitet nå, men herregud vi mangler krigere/menn. Vi har nok av teknikere og trollmenn....

Link to comment
Share on other sites

Takk Ulvene for dere slo Man Utd.

 

For å være helt erlig frykter jeg mest av alle lag Chelsea nå om liga gulle.

 

Alt ligger til rette nå med 2 solide spille kjøp, og en super form i ligan.

 

Seier i morgen over Liverpool er de bare 3 poeng bak oss og en klart mye bedre spillerstall en Arsenal og Man Utd.

Link to comment
Share on other sites

Dowd er en skandale, mer er det ikke å si om den saken.

 

Men den største skandalen, er noe av det makkverket som blir servert i denne tråden. Jeg blir flau over å se Diaby bli hetset så til de grader som han blir etter denne kampen. Hans reaksjon er faktisk helt normal. Dette er tredje gangen denne sesongen, hvor han har blitt utsatt for karrieretruende smeller i ankelen sin, uten at det har blitt så mye som ett frispark. Så at han reagerer som han gjør, er for meg fullt forståelig. Diaby er kun ett menneske han også, på lik linje som alle oss andre her inne. Hadde det vært meg, så hadde jeg slått Barton rett i bakken. Det virker også for meg som om Barton sier noe til Diaby eller gestikulerer ett eller annet til han. Kunne nesten se ut som han påstår at Diaby filmer.

 

Sånn, da har jeg fått ut min frustrasjon, så da er det bare å fortsette å bøtte innpå med Captain Morgan & Cola, og håpe at morgendagen blir bedre.

Link to comment
Share on other sites

Livet gir mange slag, dagens kamp var definitivt noe av det mest deprimerende jeg noen gang har opplevd i mitt lange fotball-liv, det er vel sjelden at uttrykket "fra himmel til helvete" har passet bedre.

Vi spilte en vanvittig førsteomgang, sinnsykt effektiv og totalt overlegen.

Jeg følte selvfølgelig som alle andre at vi hadde full kontroll det første kvarteret av andre omgang også, det eneste jeg tenkte på var å unngå skader faktisk...

Så blir Djorou skadd, noe jeg har vært redd for i ukevis, og da skjer det noe med vårt lag desverre, Squillaci er direkte involvert i situasjonen hvor Diaby tilter på Barton med en tåpelig kort pasning som gjør at Diaby mister kontrollen og svinet Barton kommer fykende, direkte rødt kort er etter min mening soleklart etter en slik takling, denne ligger ikke noe etter taklingene som knuste føttene til Eduardo og Ramsey.

 

Moderert

 

Selvfølgelig er det ingen smart reaksjon fra Diabys side men av og til så går det an å forstå enkelte hodeløse reaksjoner hos oss mennesker, for det er akkurat det vi er, bare mennesker med menneskelige følelser og reaksjonsmønstre.

Jeg er sikker på at Diaby lærer av denne situasjonen og at slike reaksjoner ikke kommer til å forekomme igjen, uansett provokasjon i forkant.

Jeg gjentar, Barton er noe av det mest uspiselige vesenet i dagens fotballverden, totalt uspiselig og kom faen ikke å foreslå at vi skulle hatt en slik spiller på Arsenal, helt uaktuellt.

Når det gjelder måten vi kollapser på er det noe ved det som virker forutbestemt, vi begynner å tape dueller og mister selvtillit, dommeren blir mer og mer partisk, godtar stygt spill fra hjemmelaget og det meste lykkes for et påtent newcie-lag, selvfølgelig burde vi klart å ridd stormen av men slike ting skjer faktisk i fotball og når Tiote smeller inn utligningen har jeg allerede sett at det kom, han kunne stått til i morgen tidlig å prøvd å gjenta den treffen og garantert ikke klart det, men det var dagen den ballen bare skulle i mål, leeds gikk på en tilsvarende smell tidligere denne sesongen og det kommer sikkert til å skje igjen i den uforutsigbare fotballen.

Det viktigste for meg å gi uttrykk for i denne situasjonen er at jeg SLETT IKKE har mistet troen på mitt kjære Arsenal med tanke på både seriegull og div cupgull, jeg er fortsatt veldig sterk i troen.

Hvem skal bli seriemester hvis ikke det blir oss?? Utd?? Nå hadde de muligheten til å sikre seg en såpass stor luke at ting ville blitt vanskelig for oss, men hva skjer?

Joda, de presterer å tape mot wolves :P

Man trenger ikke være einstein for å tippe at det kom til å skje en gang, en titt på deres bortestatistikk denne sesongen tilsvarer jo at det kom til å skje snart, denne gangen klarte ikke engang dommeren å redde dem, heeerrrrrrlig.

Skal bli interessant å se hvordan dette laget reagerer på dette tapet, city venter i neste kamp, den blir ikke enkel, to kamper mot chelsky blir heller ikke plankekjøring, så kommer et sultent pool på besøk før endelig utd skal få komme på besøk til Emirates, gleder meg stort ;)

Allikevel må jeg innrømme at jeg er livredd for at Djorou blir borte lenge nå, han har jo en skadehistorikk som kan ta nattesøvnen fra noen og enhver.

Men jeg har allikevel en opplysning å komme med til alle dere fellow gooners, Squillaci er ingen hjelpeløs fotballspiller som mange av dere later til å tro, gutten mangler imidlertid vesentlig med selvtillit for tiden og akkurat selvtillit er en fotballspiller avhengig av for å prestere, jeg tror Wenger klarer å bygge opp vår franske venn igjen.

STILL PROUD TO BE A GOONER!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig bør ikke Diaby gjøre det han gjør (drar jo faktisk to spillere i bakken), men jeg har litt forståelse for at han gjør det, grusom takling av svinet Barton, så skriker han visstnok (rykter) "Nigger" til Abou. Jeg forsvarer ikke det Diaby gjør, men forstår det. Og den hetsen han får her inne, ja den er helt uverdig, men dessverre ikke uventa.

At vi kan kollapse som vi gjør, mener jeg handler om type spillere Wenger har i troppen sin, fotball handler om mye mer enn reine fotball-tekniske ferdigheter, skal man helt til topps er faktorer som fysisk styrke, kynisme, råskap, ubesluttsomhet, posisjonering, mye av det man gjør uten ball. Wenger har henta masse spillere som har plenty med tekniske fotballferdigheter, fart og det er herlig å se på når ting flyter.

Men Wenger har henta ALTFOR FÅ av den typen vi mangler i laget, derfor kan det skje det som skjer i dag og har skjedd for ofte (Wigan 2-3, Spurs 4-4 og 2-3 feks)

Men nå ser ikke United altfor gode ut heller og vi henger fortsatt med, men det som bekymrer meg aller mest nå er hvor alvorlig skaden på Johan er....... uten han sliter vi bigtime.... ALLE ser Squillaci er for dårlig og ikke minst gjør de rundt seg usikre og dårlige. Med Johans skadehistorikk og usikkerheten rundt Vermaelen, er det TRAGISK at ikke Wenger henta en robust stopper til.

Leser nå at Johan sliter med en kneskade.... ikke bra! Se for deg forsvaret vårt mot Barca...... Eboue-Kos-Squi-Clichy!!!! Gleder meg ikke, kan bli meget stygt.

 

Skulle ønske vi kunne bytte Rosicky mot en "Tiote-type", Squillaci mot Cahill... vi MÅ LITT mer i den retningen.

Link to comment
Share on other sites

Barton: - Så panikken i øynene deres

 

Godt observert Barton! Og vi har sett det altfor ofte før. Arsenal tyr til panikk når motstanderen starter opphentingen.

 

Mulig Diaby hadde mulighet til å tenne på alle pluggene, men det kan uansett ikke forsvares på den måten han reagerer. Han er med på ødelegge kampen, samtidig som han har satt seg ut av spill i de tre neste kampene. Dette i en periode hvor Song også er ute med skade. Meget uheldig.

 

Et poeng hadde på forhånd vært veldig bra, men dette ble en gedigen nedtur. Og det hjelper ikke mye at Man U snublet. Nå kunne vi jo virkelig ha vært helt oppi ryggen på serielederen.

 

Blir spennende å se hvordan det går med skaden til Djourou.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skrudde av tv'en på 2-4. 4-4 gir ett poeng mer enn jeg forventet på dét tidspunktet.

 

United tapte i dag. Men jeg tror likevel det var Arsenal som fikk den største knekken. Skulle vi gå hen å vinne serien efter dette, vel, det vil være en enorm prestasjon. Selv mistet jeg all tro i kveld. Jeg tror spillerne våre gjorde det samme. Dessverre.

 

Forøvrig: Det er en skam at fotballen og deres dommere fortsatt praktiserer et regelverk som automatisk gir rødt kort, og tre kampers karantene for lugging - mens karrieretruende taklinger får gå ustraffet hen. Skammelig!!

 

Doom and gloom.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skrudde av tv'en på 2-4. 4-4 gir ett poeng mer enn jeg forventet på dét tidspunktet.

 

United tapte i dag. Men jeg tror likevel det var Arsenal som fikk den største knekken. Skulle vi gå hen å vinne serien efter dette, vel, det vil være en enorm prestasjon. Selv mistet jeg all tro i kveld. Jeg tror spillerne våre gjorde det samme. Dessverre.

 

Forøvrig: Det er en skam at fotballen og deres dommere fortsatt praktiserer et regelverk som automatisk gir rødt kort, og tre kampers karantene for lugging - mens karrieretruende taklinger får gå ustraffet hen. Skammelig!!

 

Doom and gloom.

 

He he, hadde du virkelig tro på seriemesterskap før i kveld altså??

Spent på å høre hvorfor du tror spillerne våre mistet troen på seriegull etter denne kampen i motsetning til spillerne til utd :P

Link to comment
Share on other sites

Polakken vår:

 

It is hard to make any comments on today's game without using the magic word "referee"... Thought he was brilliant today...

 

hehe.. Orker ikke lese mange sider, så stiller et spørsmål: Har Diaby, eller noen sagt noe om det røde kortet?

 

 

EDIT:

 

Og hva faen er dette: http://www.tv2sporten.no/fotball/england/p...en-3408587.html

 

Har ikke Wilshere ytringsfrihet? Er litt forskjell fra Babel sin melding, da han navnga og publiserte bilde.

Link to comment
Share on other sites

1. Det finnes andre arenaer der motstand mot rasisme kan fremmes uten de konsekvenser Diaby her pådrar seg. Om han etter en 4-0 seier og en god kamp hadde sagt noe i mot rasisme og episoden hadde han kanskje fått oppmerksomhet og kastet et godt lys på saken. Nå vil han i media sannsynligvis fremstilles og oppleves som sutrete og bortforklarende. Han hjelper ikke rasismesaken ved å gå frem på denne måten.

2. Fysisk "vold" som Diaby (og Zidane for den saks skyld) her utfører er langt i fra den rett måte å reagere. Stygge komentarer er ille. Fysiske angrep er verre. Ved å handle på denne måten har nok heller Diaby gitt "rasistene" mer vann på mølla.

Ser at det jeg skrev kan tolkes som jeg støtter reaksjonene til de to nevnte spillere. Vil bare understreke at jeg absolutt er i mot den måten å reagere på. Men, jeg har en klar forståelse av at det kan skje. Barton går ekstremt hardt inn mot Diaby og deretter slenger han (i følge ryktene..) med leppa. Har vært der selv og vet hvordan hodet da kobler ut. Ikke akseptabel oppførsel, men fullt forståelig.

 

Men, igjen så er dette utilgivelig av hele laget. Dette skal ikke kunne skje selv med to menn utvist

Link to comment
Share on other sites

He he, hadde du virkelig tro på seriemesterskap før i kveld altså??

Spent på å høre hvorfor du tror spillerne våre mistet troen på seriegull etter denne kampen i motsetning til spillerne til utd :P

 

Ja, det hadde jeg. Men i motsetning til deg var min optimisme av det edruelige slaget..

 

I kveld fikk jeg flashback til Birmingham '08. Den gang spilte vi også uavgjort. Og den gang ledet vi faktisk serien efter kampslutt. Likevel var de fleste skjønt enige om at Arsenals gullhåp nettopp hadde sporet av. Og slik ble det. Likhetene er forresten ganske mange:

 

- Uavgjort. 2-2 vs 4-4

- Skjellsettende grisetakling. Taylor vs Barton.

- Arsenalspiller som mister hodet. Gallas vs Diaby.

- Tvilsom(me) straffespark mot Arsenal.

- Skade på nøkkelspiller. Eduardo vs Djourou.

- Følelsen av at dette burde vi dog og tross alt rodd i land.

 

Det siste er antagelig det viktigste. Følelsen. Den er den samme. Jeg har sett dette før. Og den gang som nå går den på tvers av matematikken. Jeg synes jeg kan spore den samme følelsen hos Wenger:

 

"Mathematically two points, psychologically the damage is bigger tonight because everyone is very disappointed in the dressing room. Only the future will tell."

 

I kveld gikk jeg fra å være nøktern optimist til "trur det ikke før jeg får se det". Det er et langt og alvorlig sprang for en ellers troende mann.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...