Jump to content

2010.08.21 Blackpool H


Arsenalboy93

Recommended Posts

hehe, hvis han er klar så. Har en merkelig følelse på at han ikke er klar.

 

Kan noe forklare meg det her: Helgen før Liverpool kampen sa Wenger at det var tvilsomt at Fabregas kom til å rekke kampen. I midtuken kun noen dager før Liverpool kampen reiser Fabregas helt til Mexico for å spille for Spania, og gjennomfører 45 min. Hva i kråkenes navn er det som foregår? Han var jo ikke på benken engang mot Liverpool.

I følge Wengers post match pressekonferanse så har Cesc vært syk, pluss at han ikke er i form

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 146
  • Created
  • Last Reply

Fullstending enig! Så lenge han er i stallen og faktisk vår eneste rene midtstopper som er tilgjengelig så BØR han få sjansen! Hvilke signaler sender dette til en ung og hardarbeidende unggutt? Er han ikke god nok for å spille hjemme mot Blackpool sammen med Vermalen er han ikek god nok til å spille en eneste seriekamp denne sesongen..Håper Wenger tenker det samme,noe annet skuffer meg egentlig selv om det vil representere en annen sikkerhet å starte med Song der..

 

Nå er han vel først og fremst tiltenkt en rolle i ligacupen denne sesongen, utifra det jeg har sett av karen er han ikke moden for PL enda.

Link to comment
Share on other sites

Nå er han vel først og fremst tiltenkt en rolle i ligacupen denne sesongen, utifra det jeg har sett av karen er han ikke moden for PL enda.

 

Han er nok tiltenkt en rolle i Ligacupen først og fremst ja, men at han ikke er moden for PL enda, er jeg sterkt uenig i. Nordtveit er vel en av de som imponerte mest i pre-season. Jeg var tilstede en hel uke i Bad Waltersdorf. Nordtveit hadde en meget god kamp mot Sturm Graz, og var den spilleren som fikk desidert mest skryt av trenerstaben i løpet av denne uken. Den eneste spilleren som imponerte meg mer enn Nordtveit, var Nasri

Link to comment
Share on other sites

Personlig ser jeg gjerne Nordtveit i denne kampen. Skal vi ikke våge å sette han inn i en hjemmekamp mot Blackpool så kan vi like gjerne låne han ut.....

 

 

Jeg er så enig så enig. Dette er en perfekt kamp å gi Nordtveit sin PL-debut. Og som du sier, tørr vi ikke bruke han her når han er det opplagte valget (med tanke på Koscielny sin karantene og Djourou sin skade) så kan vi låne han ut. Da har man tydeligvis ikke den troen man burde ha. Han tjener da mer på ett utlån til en hakket kvassere klubb enn sitt forhenværende tyske opphold.

 

Kanskje nettopp Blackpool har behovet?

Link to comment
Share on other sites

hehe, hvis han er klar så. Har en merkelig følelse på at han ikke er klar.

 

Kan noe forklare meg det her: Helgen før Liverpool kampen sa Wenger at det var tvilsomt at Fabregas kom til å rekke kampen. I midtuken kun noen dager før Liverpool kampen reiser Fabregas helt til Mexico for å spille for Spania, og gjennomfører 45 min. Hva i kråkenes navn er det som foregår? Han var jo ikke på benken engang mot Liverpool.

 

Slik som jeg ser det har vel antageligvis Wenger regnt med at Fabregas kom til å dra til Mexico og derfor ikke ville få opp forhåpningene.

 

Nå skal det sies at Wenger nevnte, i tilegg til manglende kampform, at Fabregas var syk i helgen som grunner for at han ikke var med til Anfield.

Link to comment
Share on other sites

Han er nok tiltenkt en rolle i Ligacupen først og fremst ja, men at han ikke er moden for PL enda, er jeg sterkt uenig i. Nordtveit er vel en av de som imponerte mest i pre-season. Jeg var tilstede en hel uke i Bad Waltersdorf. Nordtveit hadde en meget god kamp mot Sturm Graz, og var den spilleren som fikk desidert mest skryt av trenerstaben i løpet av denne uken. Den eneste spilleren som imponerte meg mer enn Nordtveit, var Nasri

 

Ikke misforstå meg, ønsker at Nordtveit skal vokse til en klassestopper, men det er stor forskjell fra det Nordtveit har blitt eksponert mot i store deler av pre-season og PL. Gutten er 20 år gammel og har erfaring fra backspill i LSK og noe defensiv midtbaneerfaring i Tyskland. Synes de fleste tar på seg litt for norske briller hvis de mener han er klar for PL. Men for all del, hvis han skulle få sjansen er det meget mulig at han griper den, det tryggeste valget er det derimot definitivt ikke.

Link to comment
Share on other sites

Synes dette laget bør spille:

 

Almunia (om vi ikke har kjøpt nye keeper)

 

Sagna - Nordtveit - Vermaelen - Clichy

 

Walcott - Nasri - Song - Cesc - Rosicky

 

Van Persie

 

Slik det ser ut nå, så er det på tide å endre litt på laget.

 

Fabianski (like uttalelsene hans denne uken, men forutsetter at vi ikke har kjøptkeeper)

 

Sagna - Djorou - Vermaelen - Clichy

 

Walcott - Diaby - Song - Cesc - Rosicky

 

Van Persie

Link to comment
Share on other sites

Slik det ser ut nå, så er det på tide å endre litt på laget.

 

Fabianski (like uttalelsene hans denne uken, men forutsetter at vi ikke har kjøptkeeper)

 

Sagna - Djorou - Vermaelen - Clichy

 

Walcott - Diaby - Song - Cesc - Rosicky

 

Van Persie

 

Jeg syns ikke vi skal spille 4-5-1 på hjemmebane mot Blackpool.

En spiller som jeg definitivt syns skal spille er ihvertfall Chamakh.

 

Håper på dette:

 

Ny keeper

 

Eboue Djorou Vermaelan Gibbs

 

Cesc Song Diaby

 

Rosicky Chamakh Van Persie

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns ikke vi skal spille 4-5-1 på hjemmebane mot Blackpool.

En spiller som jeg definitivt syns skal spille er ihvertfall Chamakh.

 

Håper på dette:

 

Ny keeper

 

Eboue Djorou Vermaelan Gibbs

 

Cesc Song Diaby

 

Rosicky Chamakh Van Persie

 

4-5-1 er på mange måter det samme som 4-3-3

 

Men det er mer riktig å sette det opp som du gjør, all den tid det faktisk er 4-3-3 vi spiller!

Link to comment
Share on other sites

Sesongens første hjemmekamp, mot liga"toer" Blackpool. Hvem hadde trodd at disse skulle møtes i en ligakamp for noen år siden, eller for den saks skyld; for noen måneder siden.

Dette er litt av sjarmen, at små klubber kan få et enormt løft i en så sterk konkurranse. Så gøy for en by, med store økonomiskt problemer at de får glede av toppfotball sesongen 2010/11.

 

Jeg veit ikke for mye om Blackpool, men de er gode i overgangsfasen. Kan dette være nok, til å sette et nytt sjokk i PL?

Jeg tror at dette er en kamp vi skal hente 3 ganske greie poeng, selv om vi ikke skal ta det for lett på forhånd.

 

Tipper vi kommer til å kjøre et offensivt 4-3-3 lag, å gå ut i 100 for å drepe all tro for bortelaget.

 

Keeper: Almunia

Får nok tillitt igjen, etter uttalelsene til Wenger før kampen mot Liverpool. Ser ikke ut som om det skjer et keeperkjøp denne uka, så da er det riktig å få litt stabilitet i laget fra start. Et bytte (uten nytt kjøp), vil bare skape enda mer usikkerhet på denne posisjonen.

 

Forsvar: Sagna-Djourou-Vermaelen-Clichy

Synes de gjorde en bra jobb mot Liverpool, og dette blir nok en litt mer "offensiv" kamp for lagdelen. Flere offensive raid fra backene ventes, for å få 2-1 situasjoner på kanten. Med Koscielny ute med karantene, så burde vi ikke gjøre mer endringer i denne lagdelen. Om det skjer et stopperkjøp iløpet av 24timer, så tror jeg likevel Djourou spiller om han er frisk nok.

 

Midtbane: Song-Fabregas-Wilshere

Skummelt med så mange endringer, men tryggheten er at det er snakk om såpass gode og etablerte spillere. Er Song og Fabregas klare, så mener jeg de må kastes inn i denne kampen. Dette er en kamp vi kanskje får spille vårt spill, og da er det en fin kamp å få match-trening på.

Wilshere håper jeg får fortsette sin gode trend, og dette er egentlig en meget spennende midtbanetrio i kamper hvor fysikk ikke blir det samme som mot Bolton, Rovers, og f.eks Stoke. Regner med at det kanskje blir muligheter at ballen er mye på bakken, og at det blir rom å spille i.

Om Diaby får ny tillitt, så er det kanskje Song som får hvile en ekstra kamp? Jeg ønsker at vi har en mer offensiv spiller inn i denne lagdelen (Wilshere) enn at Diaby tar hans plass.

 

Angrep: Rosicky-Chamakh-Arshavin

Jeg skulle gjerne hatt inn Persie, men Rosicky hadde et kjempeinnhopp mot Liverpool. Spørsmålet er om Arshavin burde vrakes, siden han var langt ifra villig til å ofre alt sist kamp. Velger å tro at han kommer inn med en helt annen innstilling til denne kampen, og dette er en kamp han kan få et par meter å leke seg på. Intenst blir det neppe som på Anfield, og det er bra for vår tjekker og russer.

Om Chamakh og Persie skal spille sammen, vil Wenger da spille 4-3-1-2? Eller blir Persie eller Chamakh puttet ut som kantspiller?

 

Det skal bli spennende å se, for jeg ser absolutt muligheten med å legge enten Nasri, Arshavin eller Fabregas bak den spissduoen i fremtiden.

 

Jeg tror dette er en kamp vi får 3poeng. Med et tidlig mål, så kan siffrene bli store. Jeg håper og tror på dette.

Tips: 6-0 (Blackpool har festet for mye etter første serierunde)

Link to comment
Share on other sites

I denne kampen ønsker jeg følgende lag:

 

Keeper: Almunia

Forsvar: Sagna, Song, Vermaelen, Clichy

Midtbane: Eboue, Fabregas, Rocisky

"Kantspillere": Arshavin, Van Persie

Midtspiss: Chamakh

 

Ser at denne startoppstillingen fort kan bli i overkant offensiv, men det er jo nettopp denne typen spillestil jeg elsker.. Personlig foretrekker jeg en kamp der vi vinner 6-2, fremfor 4-0 :) Føler forøvrig at Eboue innehar fler defensive fibre i kroppen enn Diaby, hvilket kan bidra til å stabilisere midtbanen noe. Wilshere og Walcott kan komme inn midt i annenomgang med spreke ben etter at startelleveren har gitt Blackpoolspillerne krampetendenser etter de første 60! Gleder meg til i morgen!

Link to comment
Share on other sites

Forventer en seier i denne kampen, tror også vi tar en 4 - 0 seier, men vi skal selvfølgelig ikke undervurdere Blackpool. I denne kampen kommer vi til mange innelggsmuligheter regner jeg med, derfor vil jeg ha spillere som Eboue, Gibbs og Vela i start 11'eren. Synd at Nasri ble skadet, vi trenger spillere som han i sånne type kamper. Håper både Cesc og van Persie starter, dette er en fin kamp for de og begynne og komme igang igjen. Håper på dette laget fra start:

Almunia

 

Eboue-Djourou-Vermaelen-Gibbs

 

Fabregas-Song-Rosicky

 

van Persie-Chamakh-Vela

 

Lykke til alle Gooners! :)

Link to comment
Share on other sites

Håper på sesongens første kvalitets forestilling i dag, fant en quote fra Blackpool bossen, ga meg en god latter på lørdag formiddag.

 

Blackpool boss Ollie explained: "The man is a football genius and I want to watch a session later in the season just to see if there are bits and pieces I can steal."

 

The Seasiders boss added: "It will be an honour for me to meet the man face-to-face. But I am going to try to beat him."

 

"You have to believe you can do these things. Who knows, we might end up losing by the biggest embarrassing scoreline ever in the Premier League."

Han er godt forberedt, på godt og ondt. :huh:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...