Jump to content

2010.08.21 Blackpool H


Arsenalboy93

Recommended Posts

arsenal-fc.png VS Blackpool-FC-icon.png

 

 

Blackpool hjemme på Emirates, behøver ikke være lett match. Blackpool viste mot Wigan, at dette er et lag man ikke skal ta lett på. Om man skal begynner å prate statistikk rundt dette oppgjøret, må man helt tilbake til 1971. Forøvrig vant Arsenal denne kampen 1-0.

 

Form(Blackpool): V

Form(Arsenal):U

 

 

Arsenal kom fra Liverpool oppgjøret uten skader og vil derfor stille med et forsterket lag mot Blackpool, i og med at Fabregas burde være klar til dette oppgjøret. Det er nok litt mer usikkert om Denilson og Song rekker oppgjøret på Emirates men, etter hva jeg har funnet ut er nok sjansen tilstede.

 

 

Sannsynelig 11'er(Arsenal):

Alemunia

Sagna-Song-Vermalen-Clichy

Diaby

Fabregas-Nasri

Walcott-Robin Van Persie- Arshavin

 

 

 

Skadesituasjonen til Blackpool er nok den samme og det gir muligens denne startellveren:

 

Sannsynelig 11'er(Blackpool)

 

M. Gilks

 

A. Baptiste - I. Evatt - C. Cathcart - S. Crainey

G. Taylor-Fletcher - C. Adam - D. Vaughan - Grandin (8)

Ormerod - Harewood

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 146
  • Created
  • Last Reply

Tipper Cesc og RvP starter på benken i denne matchen. Chamakh kommer til å starte på topp. Er vel nettopp i slike kamper vi trenger en stor og sterk spiss. Rosicky får nok tilitt etter et bra innhopp mot Liverpool

Mot store sterke spisser skal man vel i utgangspunktet ha små spillere som løper fra de store stopperne. Unntaket er kanskje nettopp i kamer som denne, hvor fienden kommer til å ligge seg lavt og hindre rom

Link to comment
Share on other sites

Mot store sterke spisser skal man vel i utgangspunktet ha små spillere som løper fra de store stopperne. Unntaket er kanskje nettopp i kamer som denne, hvor fienden kommer til å ligge seg lavt og hindre rom

Chamakh blir viktig fordi han kan skape rom for de små spillerne samtidig som blir viktig på defensive dødballer

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor skal ikke Cesc og RvP starte? Alt de mangler er kamptrening. Hvordan skal de få det om de ikke skal spille kamper?

 

Håper på dette laget, selv om det er svært urealistisk:

 

Mark Schwarzer

Bacary Sagna - Emir Spahic - Thomas Vermaelen - Gaël Clichy

Cesc Fábregas - Alex Song - Abou Diaby

Robin van Persie - Marouane Chamakh - Samir Nasri

 

Shava har uttalt at han er småskadet og ikke i form, så han kan spares.

Link to comment
Share on other sites

Håper virkelig Song spiller på midtbanen i denne kampen, da kan heller Nordtveit få sin debut i forsvaret. Diaby takler ikke ansvaret som Song har, Diaby blir alt for offensiv, og sliter med å komme seg tilbake i tide. Aller helst kan en ny stopper få sin Arsenal debut neste helg. ;) Får også håpe en ny keeper vokter målet mot Blackpool. Rosicky bør få starte etter et overbevisende forrige kamp. Vil også gjerne ha Eboue på back i denne kampen om vi skal spille med Chamakh på topp. Trenger backer som kan slå innlegg med en slik spiller på topp. Regner med Cesc starter på benken i denne kampen, bør neppe gamble med vår beste spiller i en slik kamp, om han sliter med en skade. Arshavin er ikke i form, men satser på han får spille seg inn i denne kampen.

 

Håper på:

 

Almunia/Ny keeper

Eboue - Nordtveit/Ny stopper - Vermaelen - Clichy

Nasri - Song - Diaby

Arshavin - Chamakh - Rosicky

 

Bytt Sagna med Eboue om van Persie starter. Dette bør bli en grei hjemmeseier.

Link to comment
Share on other sites

Arshavin og Sagna bør benkes etter sist forestilling..Forventer meg hvertfall Rosicky og Walcott fra start sammen med Fabregas..DC kan vel både bekles av Song og Nordtveit!

 

Ny keeper

Eboue Song Vermalen Clichy

 

Nasri Fabregas Diaby

 

Walcott Chamakh RVP

Link to comment
Share on other sites

Har veldig lyst til å se Vela og Gibbs i denne kampen egentlig.

 

Kunne gjerne sett dette laget mot Blackpool:

 

Schwarzer

 

Sagna - Nordtveit/Song/ny midtstopper - Vermaelen - Clichy/Gibbs

 

Nasri - Fabregas - Song - Gibbs/Vela

 

Chamakh - van Persie/Vela

 

 

Men mest sannsynligvis så blir det ikke en 4-4-2 fra start, så setter også opp et i 4-3-3 ;)

 

Schwarzer

 

Sagna - Nordtveit/Song/ny MS - Vermaelen - Clichy/Gibbs

 

Fabregas - Song - Nasri

 

van Persie - Chamakh - Vela/Gibbs

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor skal ikke Cesc og RvP starte? Alt de mangler er kamptrening. Hvordan skal de få det om de ikke skal spille kamper?

Fordi Wenger pleier å være forsiktig med å matche spillere som er/har vært skadet, slitne osv. Tror derfor han starter med de to på benken

Link to comment
Share on other sites

Heller han enn Arshavin, basert på kampen i går...

 

Nå spiller jo ikke Arshavin og Diaby i samme posisjon så det var en litt rar sammenligning syntes jeg :)

 

Men Diaby kan unnskyldes med at han spilte sin første kamp hittil i sesongen, og har vært ute med en skade i et par uker. Arshavin har vel hatt noe av det samme, og har også uttalt at han føler at han er i sitt livs dårligste form.

 

Vil derfor se Vela få sjansen istedetfor Arshavin, og gjerne Cesc og Nasri sammen på midten. Hvis Cesc hviles så gjerne Rosicky og Nasri.

 

Samt at jeg gjerne vil se Gibbs også, syntes han var veldig god i preseason!

Link to comment
Share on other sites

Syns Diaby klarte seg bra i kampen mot Liverpool, men han MÅ lærer seg å sentre ball tidligere ved flere anledninger. Har en stygg tendens til å ta en dribling eller to for mye.

 

Eller håper jeg på følgende lag:

 

Ny keeper (Aller helst Adler, men Given/Schwarzer går :) )

 

Eboue --- Ny stopper --- Vermaelen --- Gibbs

 

Rosicky --- Fabregas --- Diaby/Song --- Nasri

 

Chamakh --- Van Persie

 

Ser ingen vits i å spare spillere untatt dersom de er småskadde.

Dette er ingen kamp som kan taes lett på, må gå ut i 100 og heller ta ut spillere ved en solid ledelse

Link to comment
Share on other sites

:)-->

QUOTE(Stefan B @ Aug 16 2010, 10:26 PM) 203791[/snapback]

Nå spiller jo ikke Arshavin og Diaby i samme posisjon så det var en litt rar sammenligning syntes jeg :)

 

Men Diaby kan unnskyldes med at han spilte sin første kamp hittil i sesongen, og har vært ute med en skade i et par uker. Arshavin har vel hatt noe av det samme, og har også uttalt at han føler at han er i sitt livs dårligste form.

 

Vil derfor se Vela få sjansen istedetfor Arshavin, og gjerne Cesc og Nasri sammen på midten. Hvis Cesc hviles så gjerne Rosicky og Nasri.

 

Samt at jeg gjerne vil se Gibbs også, syntes han var veldig god i preseason!

Mente ikke det da...

Mente at Gibbs kan ta Arshavin sin plass, heller enn at noen tar Diaby sin...

Link to comment
Share on other sites

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Aug 16 2010, 10:26 PM) 203791[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Nå spiller jo ikke Arshavin og Diaby i samme posisjon så det var en litt rar sammenligning syntes jeg :)

 

Men Diaby kan unnskyldes med at han spilte sin første kamp hittil i sesongen, og har vært ute med en skade i et par uker. Arshavin har vel hatt noe av det samme, og har også uttalt at han føler at han er i sitt livs dårligste form.

 

Vil derfor se Vela få sjansen istedetfor Arshavin, og gjerne Cesc og Nasri sammen på midten. Hvis Cesc hviles så gjerne Rosicky og Nasri.

 

Samt at jeg gjerne vil se Gibbs også, syntes han var veldig god i preseason!

 

Mente ikke det da...

Mente at Gibbs kan ta Arshavin sin plass, heller enn at noen tar Diaby sin...

 

Aha ja da forstår jeg det bedre! :)

 

Vil veldig gjerne se Gibbs og Vela som jeg har bemerket tidligere, syntes begge to gjorde det veldig bra i preseason. Arshavin burde nok få et par kamper på benken med noen innhopp.

Link to comment
Share on other sites

Du har ikkje Cesc med på drømmelaget..?

 

hehe, hvis han er klar så. Har en merkelig følelse på at han ikke er klar.

 

Kan noe forklare meg det her: Helgen før Liverpool kampen sa Wenger at det var tvilsomt at Fabregas kom til å rekke kampen. I midtuken kun noen dager før Liverpool kampen reiser Fabregas helt til Mexico for å spille for Spania, og gjennomfører 45 min. Hva i kråkenes navn er det som foregår? Han var jo ikke på benken engang mot Liverpool.

Link to comment
Share on other sites

Personlig ser jeg gjerne Nordtveit i denne kampen. Skal vi ikke våge å sette han inn i en hjemmekamp mot Blackpool så kan vi like gjerne låne han ut.....

 

Fullstending enig! Så lenge han er i stallen og faktisk vår eneste rene midtstopper som er tilgjengelig så BØR han få sjansen! Hvilke signaler sender dette til en ung og hardarbeidende unggutt? Er han ikke god nok for å spille hjemme mot Blackpool sammen med Vermalen er han ikek god nok til å spille en eneste seriekamp denne sesongen..Håper Wenger tenker det samme,noe annet skuffer meg egentlig selv om det vil representere en annen sikkerhet å starte med Song der..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...