Jump to content

Laurent Koscielny


Stefanb

Recommended Posts

Mangler bare en Koscielny og bedre back-reserver så er stallen deres komplett.. Håper Laurent blir, men føler meg ikke for sikker, en av de som bør takke Arsenal og Wenger for sjansen vi tok når vi signerte han ved å bli en stund.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 433
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Vel, får håpe klubben bruker de musklene de har denne gangen da og ikke luller seg inn i idéen om at siden vi tok flest poeng fra februar til mai er vi plutselig på nivå med Manchesterlagene og Chelsea. Det er vi ikke. Vi er på nivå med Liverpoollagene og Spurs. Det vil si at 4th is still a trophy pr. 4. juni 2013.

 

For Laurent Koscielny (og flere både før og etter han) er ikke 4th a trophy slik det er for Gazidis (og Wenger). Simple as that.

Edited by Sir J
Link to comment
Share on other sites

Vel, får håpe klubben bruker de musklene de har denne gangen da og ikke luller seg inn i idéen om at siden vi tok flest poeng fra februar til mai er vi plutselig på nivå med Manchesterlagene og Chelsea. Det er vi ikke. Vi er på nivå med Liverpoollagene og Spurs. Det vil si at 4th is still a trophy pr. 4. juni 2013.

 

For Laurent Koscielny (og flere både før og etter han) er ikke 4th a trophy slik det er for Gazidis (og Wenger). Simple as that.

Forhåpentlig har styret og Wenger lært noe av foregående sesonger og bygger OPP stallen og ikke ned som de har gjort nå.

Et par Bergkampsigneringer vil gi ganske gode signaler innad i spillergruppa. Nå har det vært flere spillere som har etterlyst signeringer.

Da er det nå opp til de høye herrer og vise muskler.

Link to comment
Share on other sites

Forhåpentlig har styret og Wenger lært noe av foregående sesonger og bygger OPP stallen og ikke ned som de har gjort nå. Et par Bergkampsigneringer vil gi ganske gode signaler innad i spillergruppa. Nå har det vært flere spillere som har etterlyst signeringer. Da er det nå opp til de høye herrer og vise muskler.

 

Jo da, vi kan jo HÅPE at ledelsen i klubben har lært, men jeg skal se det før jeg tror det... er dessverre ikke særlig optimistisk, ser egentlig ingen grunn til å være det.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Jo da, vi kan jo HÅPE at ledelsen i klubben har lært, men jeg skal se det før jeg tror det... er dessverre ikke særlig optimistisk, ser egentlig ingen grunn til å være det.

Vil anbefale alle å se intervjuet i sin helhet. Sitatet er satt veldig på spissen. Storm i vannglass.

Link to comment
Share on other sites

Vil anbefale alle å se intervjuet i sin helhet. Sitatet er satt veldig på spissen. Storm i vannglass.

 

det jeg skrev må ikke forstås dithen at jeg nødvendigvis tror Kocielny vil kreve transfer i sommer, eller at han stiller denne type ultimatum til Wenger. Men HVIS en slik situasjon oppstår, tror ikke jeg at ledelsen vil takle det på en bedre måte enn foregående saker. I tillegg føler jeg meg ikke overbevist om at ledelsen har lært av foregående saker i den forstand at de blir flinkere til å forebygge at slike saker skal oppstå i fremtiden. Den påfallende passiviteten i transfermarkedet er bare en av mange indikatorer her.

Link to comment
Share on other sites

 

det jeg skrev må ikke forstås dithen at jeg nødvendigvis tror Kocielny vil kreve transfer i sommer, eller at han stiller denne type ultimatum til Wenger. Men HVIS en slik situasjon oppstår, tror ikke jeg at ledelsen vil takle det på en bedre måte enn foregående saker. I tillegg føler jeg meg ikke overbevist om at ledelsen har lært av foregående saker i den forstand at de blir flinkere til å forebygge at slike saker skal oppstå i fremtiden. Den påfallende passiviteten i transfermarkedet er bare en av mange indikatorer her.

Etter hva jeg har lest krever han ikke noe som helst. Det han sier er:

I feel good at Arsenal, if we have ambition to fight against the other teams of course I want to stay here.

“It’s hard psychologically. We are constantly pressured because if Arsenal is not in the Champions League it would be a catastrophe. It is hard to not win titles year after year. We are competitors, professionals, we want to win.

“I want to add to my list of achievements. If Arsenal cannot allow me that, I’ll seek a move elsewhere.”

 

http://straightalkin...tay-here/14614/

 

Er egentlig nokså greit og har ingen problemer med hva han sier.

 

http://le-grove.co.uk/2013/06/05/arsenal-close-to-landing-striker-two-french-stars-hint-at-exit-the-hig-versus-rooney-who-would-you-take/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=arsenal-close-to-landing-striker-two-french-stars-hint-at-exit-the-hig-versus-rooney-who-would-you-take

Edited by mmaelan
Link to comment
Share on other sites

Selvsagt ikke gode nyheter, uansett hvordan man snur og vrir på dette. Litt typisk for en Arsenal-spiller å komme med en slik kommentar når vedkommende har hatt en god sesong. Går suksessen til hodet på de? Ellers har jeg ikke den helt store troen på at styre og stell har lært så voldsomt mye. Måtte jeg ta feil!

Link to comment
Share on other sites

Selvsagt ikke gode nyheter, uansett hvordan man snur og vrir på dette. Litt typisk for en Arsenal-spiller å komme med en slik kommentar når vedkommende har hatt en god sesong. Går suksessen til hodet på de? Ellers har jeg ikke den helt store troen på at styre og stell har lært så voldsomt mye. Måtte jeg ta feil!

Jeg syntes det er helt uproblematiske uttalelser. Han understreker at han trives i klubben og at han vil bli. Ingen kan vel klandre spillere som ikke er fornøyd med 4. plasser år etter år. Vi ønsker sultne spillere som gir det lille ekstra for å vinne. Skulle ønske de som satt litt høyere i systemet hadde litt av den samme mentaliteten. Men, det er enda tidlig og mye kan skje.. Husker jeg tenkte det samme i for, og året før der, og året før der igjen............

Link to comment
Share on other sites

Jeg syntes det er helt uproblematiske uttalelser. Han understreker at han trives i klubben og at han vil bli. Ingen kan vel klandre spillere som ikke er fornøyd med 4. plasser år etter år. Vi ønsker sultne spillere som gir det lille ekstra for å vinne. Skulle ønske de som satt litt høyere i systemet hadde litt av den samme mentaliteten. Men, det er enda tidlig og mye kan skje.. Husker jeg tenkte det samme i for, og året før der, og året før der igjen............

Mannen har ambisjoner og hvem kan klandre ham for det?

Link to comment
Share on other sites

Bare bra at spillere ønsker trofeer, og tar dette opp. Men da får de jaggu gjøre sin del av jobben for og nå det målet også!

Vi har sett flere si at de ønsket trofeer og måtte derfor dra fra Arsenal. Slikt irriterer meg, for de var en del av dette laget som ikke klarte det, og hva sier det om dem? Blir for enkelt å legge skylden videre på lagkamerater og klubben!

Edited by kellman
Link to comment
Share on other sites

Kos hadde en fantastisk avsluttning på sesongen, og det er deilig at han ser ut til å ha motsatt trend som kompisen Vermaelen.

MEN! Det er ikke lenge siden han selv var en vandrende bombe bak der med selvmål og mye rart. Jeg håper ikke han er nok en døgnflue som vil vekk bare fordi han er i hetluften etter 1/2 god sesong.

Ambisjoner kan han gjerne ha, men han får prestere selv over tid også får man gnåler.

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

Bare bra at spillere ønsker trofeer, og tar dette opp. Men da får de jaggu gjøre sin del av jobben for og nå det målet også!

Vi har sett flere si at de ønsket trofeer og måtte derfor dra fra Arsenal. Slikt irriterer meg, for de var en del av dette laget som ikke klarte det, og hva sier det om dem? Blir for enkelt å legge skylden videre på lagkamerater og klubben!

Tjaa... Mange av disse spillerne har jo blitt del av nye lag som har vunnet trofeer. Ingen kan si noe på innsatsen til f.eks Fabregas og van Persie (siste sesong). Da var det utelukkende spillerne rundt de som var for langt unna det som kreves for å vinne noe, i alle fall PL og CL.

Link to comment
Share on other sites

Tjaa... Mange av disse spillerne har jo blitt del av nye lag som har vunnet trofeer. Ingen kan si noe på innsatsen til f.eks Fabregas og van Persie (siste sesong). Da var det utelukkende spillerne rundt de som var for langt unna det som kreves for å vinne noe, i alle fall PL og CL.

 

Problemet slik jeg ser det er at flere spillere som presterer kanskje et par sesonger og begynner og snakke om kravet av å vinne noe, også er dem ikke en gang i sin beste alder (28+). Ta Samir Nasri som et eksempel, som har en meget god sesong i 2010/11, og var vel da bare 23 år gammel. Da blir det tåpelig å prate på mangel av trofeer.

Fabregas er så klart en helt annen sak, hvor muligheten til å gå til verdens beste lag som samtidig er hans barndoms klubb. Van Persie kan jo også argumenteres for da han ikke har mange år igjen på fotball banen. Men han presterte tross alt bare i 1-1/2 sesong på avsolutt øverste nivå.

Jeg sier ikke at spillere tar feil når sjansen til å vinne noe blir større når de går til lag som Barcelona og United. Problemet er at det har blitt litt beleilig for Arsenal spillere å si at mangel på trofeer er grunden til at de vil bort. Spesielt hvis de ikke har flere sesonger bak seg hvor de har levert selv på det nivået som kreves for å vinne noe. Tåpelig blir det også når de er i begynnelsen av 20 årene!

Å skape et vinnerlag er vanskelig og vil i de aller fleste tilfeller ta tid. Å gi opp etter et par sesonger hvor de selv mener de har prestert godt nok, og fortsatt har sin beste tid igjen i karieren blir for enkelt.

 

"Winners never quit and quitters never win."

 

Det jeg vil frem til, er at man skal ikke alt for lett legge skylden på klubben og lagkamerater. Skader ikke å se seg selv i speilet en gang i blant, og huske at man var selv til stede da poeng og finaler gikk tapt.

 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...